miksi minua ei Jumala huoli?

mikä vika minussa on

olen monesti käynyt esirukoiltavana ym. tahtonut tulla uskoon itkenyt ja taistellut ym.Olen taisteluni nyt käynyt ja luovuttanut.Tässä olen enkä muuta voi.

Minä en osaa itse uskoon tulla ja jos kerran se Pyhä Henkikään ei minua halua niin en sitten voi mitään - tällänen olen ja sillä siisti.Menen sitten vaikka sinne helvettiin jos kerran näin on määrä.

Millon minä tiedän olevani uskossa!?Eikö se riitä, että hädässäni turvaan Herraan ? Uskossa ollessaniko minulla sitten ei enää ole heikkoa itsetuntoa eikä masennusta!? Vai olenko sitten epäonnistunut uskova,jos minulla on em.ongelmia? -Olenko uskossa vasta sitten kun olen rohkea enkä pelkää ? Kun lakkaan pelkäämästä kuollakseni muita ihmisiä ?

Mikä ihme on tämä Usko!? Miksi minä en siihen yllä, vaikka kuinka tahdon!? Mitä minussa on niin erinomaisen väärää etten kelpaa vaikka pyydän kyynelsilmin Jeesukselta,että ota minut omaksesi!?

Eikö kaikilla ihmisillä olekaan samanlaista mahdollisuutta turvata tähän ihmeelliseen lahjaan?!

31

998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grown up

Raamattu-palstalla. Siellä keskustelee ihmisiä, jotka ovat varmasti samantyyppisten asioiden kanssa painiskelleet.

Terveisiä ja voimia

• katso henkilöön

sanotaan Raamatussa. Eli samat periaatteet on voimassa kaikilla ihmisillä. Hän on myös oikeamielinen, kaikki hänen tekonsa ovat oikeita. Meistä ei aina näytä tältä, mikä antaa mahdollisuuden uskon harjoittamiseen.

Uskovan normaalitila on että hän kokee olevansa uskossa ja tuntee Jumalan rauhan sisimmässään. Epäilyksiä ja kriiseja voi kyllä aika ajoin olla. Masennus, huono itsetunto tms ovat sitten ongelmia joihin saa rukoilla apua, ja joita on myös uskovilla. Jumala tietysti antaa uskon ja Henki sen vaikuttaa - etkä sinä kyselisi moisia jos ei Hän olisi sinua kutsumassa.

Mutta entäpä kehotus 'tee parannus'? Oma väärä elämäntapa josta ei halua luopua voi olla esteenä. Kysy Jeesukselta, onko jotain mikä pitäisi jättää? Avoliitossa elävää Jeesus esimerkiksi kehottaa menemään naimisiin. Jeesuksen seuraaminen on sitä että pyrkii toimimaan hänen tahtonsa mukaan. Hän toki antaa siihen voimaa mutta jostain sekin on aloitettava.

• ja se

aloitus voisi olla lukea Raamattua ja /tai hakeutua samanmielisten ystävien/tai vaikka vain yhden seuraan, että voisi jakaa tuntemuksiaan.
        Kaipauksesta lähdemme liikkeelle,kaipauksesta.
        Siunausta sinulle.

• Kirjoitat toissijaisista kysymyksistä. Ydinkysymys on: Mitä Jeesus sinulle merkitsee? Mikä hänen asemansa on sinun elämässäsi? Keneksi sinä häntä nimität?
      Tätä et viestissäsi kertonut. Kun sen kerrot, niin päästään asiassa eteenpäin.

• itkevälle apua

huutavalle ,kun sanot ,että "toissijaisista kysymyksistä kirjoittelet".
        Miten voi ymmärtää kysellä heti "ydinkysymyksiä"..kun ei tunne vielä Jeesustaan.
        Minne kiire veliseni?
        Pieni vilaus armosta riittää.

• pelkäävänsä
        itkevälle apua kirjoitti:

Miten voi ymmärtää kysellä heti "ydinkysymyksiä"..kun ei tunne vielä Jeesustaan.
        Minne kiire veliseni?

" kuollakseen " toisia ihmisiä.

• itkevälle apua kirjoitti:

Minne kiire veliseni?

et tunne Jeesusta? Enhän minä mistään tunteista kysellyt.

Eikä se mitään sanelemista ole, jos kysyn, mitä ajattelet n 2000v sitten eläneestä henkilöstä nimeltä Jeesus, josta kertoo Raamattu niminen kirja.

Vaikuttaa siltä, että arvelet itse tietäväsi aika tarkoin, millä tavoin armon tulisi aueta sinulle.

Mikä kiire sinulla on tulla uskoon? Mitä syytä sinulla on kyynelehtimiseen? Mitä oikein odotat?

• pelkäävänsä kirjoitti:

" kuollakseen " toisia ihmisiä.

pelkäät kuollaksesi toisia ihmisiä?

• Et tajunnut mitä
        EJKR kirjoitti:

et tunne Jeesusta? Enhän minä mistään tunteista kysellyt.

Eikä se mitään sanelemista ole, jos kysyn, mitä ajattelet n 2000v sitten eläneestä henkilöstä nimeltä Jeesus, josta kertoo Raamattu niminen kirja.

Vaikuttaa siltä, että arvelet itse tietäväsi aika tarkoin, millä tavoin armon tulisi aueta sinulle.

Mikä kiire sinulla on tulla uskoon? Mitä syytä sinulla on kyynelehtimiseen? Mitä oikein odotat?

tarkoitin.Kirjoitin että vähän kovasti sanelet itkevälle ja pelokkaalle(siis aloittajalle) vaatimuksia ja kysymyksiä päästä uskon ytimeen.
        No, se olkoon sinun tapasi.OK.

Itsestäni en ole kirjoittanut mitään.

Nämä ovat vähän vaikeaselkoisia kun Otsikko-Nimimerkki-Viesti kirjoitetaan samaan pötköön.

• tällänen asia
        Et tajunnut mitä kirjoitti:

tarkoitin.Kirjoitin että vähän kovasti sanelet itkevälle ja pelokkaalle(siis aloittajalle) vaatimuksia ja kysymyksiä päästä uskon ytimeen.

Nämä ovat vähän vaikeaselkoisia kun Otsikko-Nimimerkki-Viesti kirjoitetaan samaan pötköön.

Että kukaan ei noin haikaile Jumalan perään, ellei Jumala itse häntä kutsu. Eli toikin kaipaus mikä sulla on on, on Jumalasta. Eli Jumala on ensiksi lähestynyt sua. Itse et alkaisi "huutelemaan taivaaseen". Eli jo nyt Jumala on sua lähestynyt, pidä se asia aina mielessä.

• Et tajunnut mitä kirjoitti:

siis virittää keskustelua jonkun kuvitellun uskoa etsivän ihmisen tiimoilta?

• en minä
        EJKR kirjoitti:

siis virittää keskustelua jonkun kuvitellun uskoa etsivän ihmisen tiimoilta?

mitään keskustelua ole yrittänyt virittää minkään kuvitellun uskoa etsivän ihmisen tiimoilta ,vaan olen yrittänyt ymmärtää ketjun ALOITTAJAA .Aloittajan nimimerkki sattuu olemaan :mikä vika minussa on.
        Ohjasit vastauksesi minulle.No,ei se mitään haittaa.

• en minä kirjoitti:

mitään keskustelua ole yrittänyt virittää minkään kuvitellun uskoa etsivän ihmisen tiimoilta ,vaan olen yrittänyt ymmärtää ketjun ALOITTAJAA .Aloittajan nimimerkki sattuu olemaan :mikä vika minussa on.
        Ohjasit vastauksesi minulle.No,ei se mitään haittaa.

kohdistunut sanomisiisi vaan >et tajunnut< (eli aloittajan) kommenttiin. Voit tarkistaa asian keskustelusta muodostuvan puun haarautumisesta.

• vaikka jo nolottaa
        EJKR kirjoitti:

kohdistunut sanomisiisi vaan >et tajunnut< (eli aloittajan) kommenttiin. Voit tarkistaa asian keskustelusta muodostuvan puun haarautumisesta.

että ,mistä tiedät että >et tajunnut< olisi ollut aloittajan , kun täällä on muitakin nimettömiä kirjoittajia?
        No, tämä on taas meidän nimettömien vika.
        >et tajunnut< sattuu olemaan minun kommenttini.No,
        otetaan tämä vaan kevennyksenä meidän auttajiksi pyrkivien välillä.
        Olen esittänyt pahoitteluni ketjun aloittajalle.

• vaikka jo nolottaa kirjoitti:

että ,mistä tiedät että >et tajunnut< olisi ollut aloittajan , kun täällä on muitakin nimettömiä kirjoittajia?
        No, tämä on taas meidän nimettömien vika.
        >et tajunnut< sattuu olemaan minun kommenttini.No,
        otetaan tämä vaan kevennyksenä meidän auttajiksi pyrkivien välillä.
        Olen esittänyt pahoitteluni ketjun aloittajalle.

ottaisit jonkun nimimerkin, vaikka vain epävirallisen, niin keskustelu helpottuisi jatkossa?

Kiitos selvityksestä ja siunausta.

• ettei
        EJKR kirjoitti:

ottaisit jonkun nimimerkin, vaikka vain epävirallisen, niin keskustelu helpottuisi jatkossa?

Kiitos selvityksestä ja siunausta.

tarttis selvitellä sotkuja.On vaan niin luonnikasta aloittaa otsikosta ja jatkaa samaa lausetta alas asti.Lyhyet vastaukset voivat jo selvitä luettelosta siis otsikosta ja nimimerkin kohdasta niin ettei tartte edes avata viestiä tai ainakin viestin suunta selviää.
        Tämä on varmaan hätäisten ja lyhyitä viestejä suosivien pahe.
        Tämä rönsy menee jo pahasti ohi aloittajan tarkoituksesta, niin että voisko joku jo alkaa puhua hänellekin.

• asema elämässäni!?

Hän on ainoa toivoni, ainoa mahdollisuuteni saada elämäni takaisin.Olen sairastanut masennusta monta vuotta ja etsinyt tietä siitä ulos. Näin on ollut myös silloin kun olen ollut etsimässä ihmettä rukouskokouksista. Mitään apua en niistä ole saanut.

Terapia on minua auttanut ja tuottanut tulosta..mutta silti elämä tuntuu edelleen usein toivottomalta.

Olen ajatellut, että olen kuin tungoksessa salaa tavoittelemassa hänen viittansa tupsua. Samalla kuitenkin pelkään kuollakseni kohtaavani Hänet -

• asema elämässäni!? kirjoitti:

Hän on ainoa toivoni, ainoa mahdollisuuteni saada elämäni takaisin.Olen sairastanut masennusta monta vuotta ja etsinyt tietä siitä ulos. Näin on ollut myös silloin kun olen ollut etsimässä ihmettä rukouskokouksista. Mitään apua en niistä ole saanut.

Terapia on minua auttanut ja tuottanut tulosta..mutta silti elämä tuntuu edelleen usein toivottomalta.

Olen ajatellut, että olen kuin tungoksessa salaa tavoittelemassa hänen viittansa tupsua. Samalla kuitenkin pelkään kuollakseni kohtaavani Hänet -

Vaikea masennus saa aina asiat näyttämään synkältä. Se kuuluu masennuksen luonteeseen. Samoin masennuksen luonteeseen kuuluu, että siitä toivutaan vähitellen. Älä siis hätäile. Onhan Jumala jo terapiassa tapahtuneen vuorovaikutuksen kautta auttanut sinua; ei hän sinua ole unohtanut! Hän on ollut kanssasi koko ajan, sillä sinähän panet toivosi Jeesukseen kaikista toivottomuuden tunteista huolimatta.

Äläkä turhaa haikale vanhan elämäsi perään, sillä ei Jumala anna takaisin meidän vanhaa elämäämme vaan Hän rakentaa meille uuden elämän, joka on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

• sotku....,

kun sekaantuminen nimimerkittömien kirjoittajien kesken on mitä ilmeisin.
      Pääasia ettei kukaan tahdo sinulle mitään pahaa,päinvastoin, kaikki yrittävät olla avuksi.
      Tuo oli hyvä jossa otsikko oli :muista jne

• Et tässä ole mitään katastrofia. Todellisessa keskustelussa on aina ymmärtämisvaikeuksia, mehän olemme erilaisia. Ei sitä tarvitse säikähtää. Silloinhan vasta erilaisia näkökulmia voidaan alkaa esittää...
        Jumalan rauhaa ja siunasta

• Et osaakaan, sillä usko ei ole suoritus, se on lahja.

Usko ei poista sielun vammoja kuten ihmispelkoa, vääristynyttä kuvaa itsestä ja toisista ihmisistä, mutta antaa pohjaa näiden pulmien työstämiseen.

Jos olet elämäsi Jeesukselle antanut, hän on sen myös ottanut vastaan. Kyse ei ole tunteista. Kun Jumala lupaa jotakin, se on totuus, johon voi tarttua. Opettele luottamaan, että Hän on ottanut sinut vastaan ja rakastaa sinua, sillä onhan kirjoitettu:

"Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." Room 10:13

"Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." Joh 6:37

"Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." Matt:9:12-13

• aina siltä

että muilla on monin verroin helpompaa - vaikka sekin on kuulemma vääränlainen ajattelutapa, joka minun pitäisi korjata. Kyllähän minä oikeasti tiedän, ettei muillakaan helppoa ole!

Joillekin tuo uskoontuleminen näyttää käyvän niin helposti, ja minulle siihen näyttää menevän vuosikymmen! -

• aina siltä kirjoitti:

että muilla on monin verroin helpompaa - vaikka sekin on kuulemma vääränlainen ajattelutapa, joka minun pitäisi korjata. Kyllähän minä oikeasti tiedän, ettei muillakaan helppoa ole!

Joillekin tuo uskoontuleminen näyttää käyvän niin helposti, ja minulle siihen näyttää menevän vuosikymmen! -

Totta puhut. Sinulla on ajattelutapa, joka saa asiat näyttämään vaikeilta. Jospa et kuitenkaan yrittäisi itse korjata ajattelutapaasi. Huomaan nimittäin, että sinun mieleesi on rakentunut kokonainen vuori vaatimuksia: minun pitäisi sitä, minun pitäisi tätä. Suorituspaineiden taakka painaa sinua kovin.

Kirjoituksistasi näen selvästi, että SINÄ OLET JO USKOSSA. Sen tähden ehdotan, että annat kaikki nämä pulmat Jumalan hoidettaviksi. Voit sanoa hänelle vaikkapa näin: Taivaallinen Isä, mieleni on täynnä huolta, murhetta ja suorituspaineita enkä itse pysty muuuttamaan mieltäni toisenlaiseksi. Kiitos, että olet nämä hankalat taipumukseni sovittanut Jeesuksen uhrikuoleman kautta. Kiitos että saan antaa nämä kaikki sinun rakastaviin käsiisi.

Sitten voit jatkaa kiittämällä Jumalaa siitä, että Hän on ottanut sinun sielusi parantaviin käsiinsä ja hoitaa sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Jatka sitten kiittämistä, vaikka helpostusta ei heti tulisikaan.

"Heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen." 1 Piet 5:7

• .
      Sinähän olet koko ajan levännyt Jumalan kädessä ja Yeshua on sinua varjellut, vaikka kuinka olet epäillyt Hänen armoaan ja hyvyyttään!

Jos emme sanelisi Jumalalle ehtoja, joitten perusteella vasta uskomme Häneen ja Hänen Poikaansa Yeshuaan, niin masennus ei saisi meihin valtaa. Siksi sanoudu irti vaatimuksistasi Jumalaan nähden ja ota yksinkertaisella lapsenuskollasi vastaan Hänen armolahjansa Yeshua Messiaassa ja kiitä siitä Häntä.

Silloin pidät Jumalaa totta puhuvana ja kohta myös koet uskoontulemisesi todeksi. Ensin lapsenomainen usko ja luottamus Yeshuaan ja sitten ilon kokemus tunteissa ja rauha sielussa! Näin se on ja toimii sinunkin kohdallasi.

Tätä odotellessa lueppa kaikki 3 Johanneksen kirjettä, niin saat kokea Jumalan Pyhän Hengen puhuvan juuri sinulle ja lohduttavan sinua henkilökohtaisesti. Herran oma kullanmuru... :)

Siunausta Yeshuassa!
      .

• näilläkin palstoilla

vaaditaan ihan hirveän ihmeellisiä ihmiseltä.

Siksi kysyin,että mikä ihmeen usko - mitä se oikein on!? Lasten kaltaisten on taivastenvaltakunta sanotaan jossain - näillä palstoilla siitä saa ihan erilaisen kuvan.

Toden totta minä uskon siihen, että Jumala loi taivaan ja maan ja lähetti ainoan poikansa sitä pelastamaan. Sitä en ole hetkeäkään edes epäillyt. Senkin vielä uskon, että Jumalan poika ripustettin ristille ja että Hän virui siellä vain rakkaudesta.
        Tähän saakka kaikki on selvää. Ja selvää se on saatanallekin. Mutta entä tästä eteenpäin..?

• näilläkin palstoilla kirjoitti:

vaaditaan ihan hirveän ihmeellisiä ihmiseltä.

Siksi kysyin,että mikä ihmeen usko - mitä se oikein on!? Lasten kaltaisten on taivastenvaltakunta sanotaan jossain - näillä palstoilla siitä saa ihan erilaisen kuvan.

Toden totta minä uskon siihen, että Jumala loi taivaan ja maan ja lähetti ainoan poikansa sitä pelastamaan. Sitä en ole hetkeäkään edes epäillyt. Senkin vielä uskon, että Jumalan poika ripustettin ristille ja että Hän virui siellä vain rakkaudesta.
        Tähän saakka kaikki on selvää. Ja selvää se on saatanallekin. Mutta entä tästä eteenpäin..?

.
        ...olet jo hyvän matkaa tulossa pelastuksen lähteelle. Hienoa kerrassaan!!!

Menemme eteenpäin seuraavasti:

Kun uskot, että Jumalan Poika Yeshua ripustettiin ristille, koska Jumala rakasti maailmaa niin paljon, niin laitappa oma täydellinen nimesi seuraavaan jakeeseen alleviivausten tilalle, niin jae tulee sinulle henkilökohtaiseksi ja kertoo mitä se sinulle merkitsee:

"Sillä niin on Jumala __________________ rakastanut, että Hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei__________________, joka Häneen uskoo joudu kadotukseen, vaan________________on iankaikkinen elämä."

Valitettavasti suomalaisessa käännöksessä on tässä jakeessa konditionaaleja, vaikkei niitä pidä olla, koska lunastustyö on täydellinen ja ikuisesti voimassa kaikille, jotka siihen turvaavat.

Jos sinun on vaikea kirjoittaa tuohon jakeeseen täydellinen nimesi muitten luettavaksi, niin kirjoita siihen täydellinen nimesi vain minun luettavakseni ja lähetä se osoitteeseeni:

[email protected]

En kerro asiasta muille, vaan pidän henkilöllisyytesi salassa. Sitten kerron sinulle seuraavan askeleen...

Siunausta Yeshuassa!
        .

• Kimmel

Olet tehnyt sitä ja tätä ja yrittänyt ja itkenyt ja taistellut. Kyselet miksi se ei kelpaa ja mikä vika sinussa on. Kaivelet itsesi ominaisuuksia esiin. Jospa se vika löytyisi. Kun ei se Pyhä Henkikään halua sinua. Olet masentunut ja peloissasi.. Tarvitaanko vielä jotakin, siis rohkeuttako tarvitaan? Hädässäsi turvaat Herraan niinkuin Raamatussa sanotaan. Eikö sekään kelpaa?
      Juuri tuo sinussa onkin vikana! Yrität kelvata omilla teoillasi, omalla olemuksellasi, hädällä ja itkulla. Jumala on vaiti. Katkeruuden juuri kalvaa mieltäsi.
      Rakas ystäväni! Tuo lauseesi: "Tässä olen enkä muuta voi" olisi se avain johon sinun pitää pysähtyä. Rauhoitu, ole hiljaa, masennuksinesi itkuinesi. Sinä itse sellaisena kuin olet. Hiljaa aivan Hänen edessään, katse kohti Häntä...siis sinistä taivastako?
      Ei. Vaan Golgatan ristiä. "Se on täytetty". Sinun puolestasi. Kaikki tuo mitä sinä yritit on tarpeetonta. Hän sen teki, Jeesus Kristus. Sinun syntiesi tähden Hän meni ristille. Muistithan että niitäkin on masennusten, pelkojen ja kyynelten lisäksi? Ne näyttävät nykyään jäävän niin helposti sivuun kaiken "Kristukselle antautumisen" takia.
      Nekin on tuotava Hänelle, Hän tahtoo että kerrot hänelle niistäkin vaikka tietää jo ne kaikki koska Hän kärsi ja kuoli niiden takia. Hän tahtoo sinut siis aivan kokonaan. Sellaisena kuin olet siinä, hiljaa ollen, tekemättä mitään muuta kuin katsomalla Häntä ristillä ja lukemalla mitä muuta Raamattu Hänestä kertoo.

• verenvuodosta kärsivään nai...

salaa yritän koskettaa Hänen viittansa tupsua - ja tiedän,että se on viimeinen ja ainoa toivoni.

No, niitä syntejähän riittää. Teen parannusta, vannon että en enää ikinä..ja silti vain aina sorrun samaan halpaan. En ymmärrä, kuinka joku voi päästä niistä koskaan. Saan aloittaa aina alusta. Viimeksi silloin kun tämän ketjun aloitin, olin todella pohjalla, itseeni pettynyt jne.

• Kimmel
        verenvuodosta kärsivään nai... kirjoitti:

salaa yritän koskettaa Hänen viittansa tupsua - ja tiedän,että se on viimeinen ja ainoa toivoni.

No, niitä syntejähän riittää. Teen parannusta, vannon että en enää ikinä..ja silti vain aina sorrun samaan halpaan. En ymmärrä, kuinka joku voi päästä niistä koskaan. Saan aloittaa aina alusta. Viimeksi silloin kun tämän ketjun aloitin, olin todella pohjalla, itseeni pettynyt jne.

Huomaatko ettei Herramme pitänyt siitä että nainen haparoi Hänen viittaansa eikä tullut avoimesti puhumaan Hänelle ja pyytämään apua? Hän veti tuon naisen esiin ja mitä Hän sanoikaan naiselle joka pelkäsi ja vapisi? Tahtoisin painottaa sinulle tuota "ole turvallisella mielellä" (Matt 9:22) tai "tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi, mene rauhaan.. (Mark 5:34)" VK.
        Sinä hätäilet ja yrität vähän liikaa siellä viitan liepeessä, mikä ei ole Herramme tarkoitus! Näinhän me kyllä elämme Hänen seurassaankin, että petymme itseemme ja putoamme maan alimpiin paikkoihin vähän väliä. (minulla kestänyt jo 25 v) Meidän on tunnettava itsemme ja paikkamme ja se miksi ja mihin tarvitsemme Herraamme joka päivä, mutta Hän tahtoo vapauttaa meidät myös Hänen antamaansa rauhaan, jota ei maailmasta voi koskaan löytää. Se on kaikkea ymmärrystä ylempi ja voi siis tulla vaikka keskellä myrskyävää järveä. Jumalan rauha on ihana lahja ja myös muitakin lahjoja voi saada aivan yllättäen, juuri silloin kun ei odota mitään. Muista lukea Raamattua, se on ehtymätön lahjojen ja aarteiden varasto kun Pyhä Henki sen saa sinulle avata ja ammentaa niitä sinulle. Hän toimii varsinkin silloin kun luet sitä. Huomaan tekstistäsi Hänen toimivan sinussa kyllä koko ajan! Luuletko tosiaan ettei Hän välitä sinusta? Vaikka Herramme antoi henkensä sinun puolestasi ja antaisi vieläkin. Katse Häneen! Muista Pietaria siellä järvellä.

• noinhan ne minulle aina san...
        Kimmel kirjoitti:

Huomaatko ettei Herramme pitänyt siitä että nainen haparoi Hänen viittaansa eikä tullut avoimesti puhumaan Hänelle ja pyytämään apua? Hän veti tuon naisen esiin ja mitä Hän sanoikaan naiselle joka pelkäsi ja vapisi? Tahtoisin painottaa sinulle tuota "ole turvallisella mielellä" (Matt 9:22) tai "tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi, mene rauhaan.. (Mark 5:34)" VK.
        Sinä hätäilet ja yrität vähän liikaa siellä viitan liepeessä, mikä ei ole Herramme tarkoitus! Näinhän me kyllä elämme Hänen seurassaankin, että petymme itseemme ja putoamme maan alimpiin paikkoihin vähän väliä. (minulla kestänyt jo 25 v) Meidän on tunnettava itsemme ja paikkamme ja se miksi ja mihin tarvitsemme Herraamme joka päivä, mutta Hän tahtoo vapauttaa meidät myös Hänen antamaansa rauhaan, jota ei maailmasta voi koskaan löytää. Se on kaikkea ymmärrystä ylempi ja voi siis tulla vaikka keskellä myrskyävää järveä. Jumalan rauha on ihana lahja ja myös muitakin lahjoja voi saada aivan yllättäen, juuri silloin kun ei odota mitään. Muista lukea Raamattua, se on ehtymätön lahjojen ja aarteiden varasto kun Pyhä Henki sen saa sinulle avata ja ammentaa niitä sinulle. Hän toimii varsinkin silloin kun luet sitä. Huomaan tekstistäsi Hänen toimivan sinussa kyllä koko ajan! Luuletko tosiaan ettei Hän välitä sinusta? Vaikka Herramme antoi henkensä sinun puolestasi ja antaisi vieläkin. Katse Häneen! Muista Pietaria siellä järvellä.

ja mitä synnintekoon tulee, niin sitähän minä suorastaan rakastan.

• bendoliini

turvata tähän ihmeelliseen lahjaan ,vaikka itse sitä emmit.

Itselleni elämä alkoi maistua elämältä joskus 60-luvulla luettuani Mika Waltarin kirjan Valtakunnan salaisuus (1959).Olin silloin vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinäkin nyt.

Luin samalla Uutta Testamenttia.

Niiden lumoissa alkoi vaan tuntua , että hyvänen aika , minähän saan kuulua tähän Valtakuntaan!!, jonka salaisuuksista molemmat kirjat kertoivat.
      Oli vaan käännettävä aivot hyväksymään , että en ole ulkopuolella vaan saan olla sisällä.

Jumala ei ole katunut kutsumistaan.Hänen valtakunnassaan tarvitaan monenlaisia työmiehiä .
      Hänellä on varaa maksaa palkkaa jokaiselle.
      Kutsu kuuluu siis sinullekin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2518
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      200
      1618
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1550
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1421
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      61
      1143
    6. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      939
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      72
      936
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45
      817
    9. Millaistakohan

Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      61
      805
    10. Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?

Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats
      Ruoka ja juoma
      30
      781
    Aihe