Yli 22% alkomahooliahan saa olla se 4cl,
mutta mites tämmönen, jos on 2cl vaikka vodkaa, sitte 4cl likööriä (alle 22%).. sitte joku pidentäjä.... Niin onko tossa toi alkoholimäärä sitten liikaa?
Sttv:n sivuilla on puhetta, että 2cl mietoa alkoholijuomaa vastaa 1cl väkevää juomaa.
Eräs tarjoilija sanoi, että toi 2cl vodka 4cl likööri- yhdistelmä on laiton.
Alkoholin määrä drinkissä?
6
2543
Vastaukset
- mitä väliä sillä on?
Voithan sinä vaikka ostaa tavallisen drinkin, missä on 4cl väkevää ja tilata lisäksi samaa alkoholia lisää sen 4cl ja kaataa samaan lasiin sen toisen kanssa. Offtopic
Naurettavaa holhousta, että esim. tupladrinkkejä ei saa, vaan ne pitää tilata kahdessa eri lasissa.
Kyllä jokaisen pitää pystyä hallitsemaan omaa juomistaan sen mukaan, miten se käy päähän.
Vai onko se sitten helppo laskea monta 4cl tai 2cl 2cl drinkkiä on illan aikana tullut juotua ja sen mukaan vetää se raja.- fortte__
entäs jos mä en oo se kuluttaja?
Asiallisempaa vastausta kehiin - fortte__
Ja tiiän, että suomen tyyli annostella tota alkoholia on perseestä, itsehän en siitä päätä, joskus vaan tuntuu, että asiakkaat on täysin sitä mieltä, että minä oon ne keksiny, että tuplia ei anniskella.
Ja jos joku yrittää suoriltaan tilata tuplat, ... ja kun on saanut minulta sen kieltävän vastauksen, niin siihen on enää turha möngerrellä että " no laita se 4cl toisee lasii". - jasperi
Samaa mieltä siinä, että liikaa holhousta, ensisijaisesti tulisi itse tietää kuinka paljon alkoholia pystyy juomaan, mutta valitettavasti näin ei aina ole. Kaikki ravintoloitsijat eivät myöskään aina toimi ihan lakien mukaan näissä asioissa ja joskus asiakas juotetaan lähes tiedottomaan tilaan. Peiliin pitäisi siis katsoa puolin ja toisin.
"Voithan sinä vaikka ostaa tavallisen drinkin, missä on 4cl väkevää ja tilata lisäksi samaa alkoholia lisää sen 4cl ja kaataa samaan lasiin sen toisen kanssa"
Tämä asia on ihan sama kuin "tuplien" anniskelu, eli jos näin toimitaan ja alkoholitarkastaja on samaan aikaan tiskillä niin käry käy ja vähintään kirjallinen varoitus tai pahimmassa tapauksessa määräaikainen anniskeluluvan peruutus.
- jasperi
...eli anniskelusäännösten mukaan saa 2 cl väkevää lisätä 4 cl mietoa (enintään 22%) koska tuo 4 cl mieto vastaa 2 cl väkevää. Tämä asia tosiaan käy ilmi tuolla mainitsemallasi sttv:n sivuilla ja on muuten aika yleinen kysymys anniskelupassitentissä.
- fortte__
niin kiitoksia vastauksesta, ihmettelen vaan kovasti sen tarjoilijanaisen vastausta... Että piti sitten saada vahvistusta jostain muualta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481568Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88980
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188914Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789