Voiko kilpirauhaskokeet valmistua päivässä?`

öööööh

Kävin kokeissa kun epäilen itselläni vajaatoimintaa, kaikki oireet viittais siihen. Lisäks suvussa paljon kilpirauhasongelmia ja itselläni parin sentin struumakin kaulalla. Lääkäri soitti jo seuraavana päivänä kun olin kokeissa käynyt ja tulokset oli tulleet?! Labrassa sanottiin, että menee viikko! Antoikohan lääkäri minun tulokset vai jonkun muun? Vai voiko ne tosiaan valmistua päivässä kun labran mukaan menee viikko. Kokeiden tulokset oli ok.

14

8089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Kerrohan paljonko tulokset olivat? Pelkkä "ok" ei paljoa kerro! Lääkäritkin kun on niin eri mieltä arvoista. Moni ei ois mullekaan antanut lääkettä.

      Mielestäni tsh:n saa nopeastikin selville mutta t4v:tä ei.

      • ööööh

        en siis saanut mitään lukuja tai arvoja. en kyllä niistä mitään olisi ymmärtänytkään. ehkä soitan lääkärille ja kysyn minkälaisia arvoja testeistä tuli, näkee sitten onko lähellä viitearvoja...


      • ....
        ööööh kirjoitti:

        en siis saanut mitään lukuja tai arvoja. en kyllä niistä mitään olisi ymmärtänytkään. ehkä soitan lääkärille ja kysyn minkälaisia arvoja testeistä tuli, näkee sitten onko lähellä viitearvoja...

        Hoitaja saa antaa myös tulokset (jos lääkäri ne jo tulkinnut sulle), et tarvitse soittoaikaa tms. kun vaan pirautat sinne ja kysyt...


    • mutua asiaan

      Jos sinulta otettiin kokeet juuri sinä päivänä kun niitä satuttiin analysoimaan/tutkimaan labrassa niin kyllä ne vastaukset voi nopeasti tulla. Viikko sanotaan vastausajaksi yleensä siksi, että kokeita analysoidaan 1-3 kertaa viikossa, eli ei joka päivä.

    • Vajaavainen

      Kyllä tulokset saa jo seuraavana päivänä.Itsekin tuota vähän ihmettelin,kun verikokeen jälkeen hoitaja sanoi,että tuloksia voi kysellä sitten huomenna...Ja oli ihan minun tulokset.Vajaatoimintahan sieltä paljastui.

      • Vajis

        Minulle taas on sanottu aina, että parin päivän päästä voi kysellä tuloksia.
        Tänään juuri kävin kontrollissa ja kun on perjantai, saan tulokset ilmeisesti vasta maanantaina tai tiistaina.
        Itsellä ei tosin ole niin kiirettäkään, kun on Thyroxin-lääkitys ollut jo pari vuotta. : )
        Etsitään edelleen sopivaa lääkeannosta.


      • miten_milloinkin

        Ystävätär kertoi tietyillä kokeilla olevan nimetyt viikonpäivät joina otetaan.
        TSH muuten on a) häiriöherkkä ja b) viite-ylärajaltaan kiistelty. Saksankielisessä wikipediassa joku oli löytänyt jo 2003 muutetun 2,5:ksi? Keski-Euroopassa jollain tieteellisellä tutkimuksella perusteltiin arvoa 2,15
        Tähän kiinteästi liittyy potilasvihamielinen puhe piilevyydestä:
        http://www.adressit.com/keskustelu/52113/start/725#733


    • Kilppari81

      En nyt tiedä onko mun järkeä tähän vastata kun keskustelu on ollu helmikuussa, mut...

      Mä jouduin käymään eilen myös kilpirauhaskokeissa ja mulle sanoi sekä lääkäri että labra, että tulokset valmistuu tähän iltaan mennessä. Lääkäri on saattanut jo lähteä kotiin ennen sitä, mutta saan tulokset terveyssovellukseeni ja lääkäri soittaa sit viimeistään maanantaina. Sanoi kyllä soittavansa jo tänään jos näkee sen tarpeelliseksi. Nyt tässä levottomana oottelen tuloksia.

    • Anonyymi

      Minulla valmistui viimeksi 2 tunnissa liekö ollut pikakoe. Normaalisti tulokset tulleet seuraavana päivänä. Aika nopeata.

      • Anonyymi

        Sama juttu täällä. Aamulla käy kokeessa ja seuraavana päivänä jo luettavissa. Aivan mahtavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu täällä. Aamulla käy kokeessa ja seuraavana päivänä jo luettavissa. Aivan mahtavaa.

        Joo, näin se on ollut jo pidemmnän aikaa. Mutta aloitus on jo vuodelta -06, ja sitä en muista miten silloin oli!

        Hashimoto


    • Anonyymi

      apteekista kun tilaa testin ja tekee itse niin 10minuutissa selviää

      • Anonyymi

        Ai kilpirauhaskokeen.Eikö se tehdä verestä se testi?


    • Anonyymi

      Kyllä ne kokeet yleensä ottaa aikaa labrassa , ja itsekkin sain odotella yli viikon, lääkäri kyllä valisti koe päivänä että noin viikon päästä tulokset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe