Miksi teillä trans-ihmisten nikkejen lopussa on toi tv?
Kysyisin
13
2815
Vastaukset
- Transbat
Transihmisen "trans-asteen" voi päätellä lyhenteistä. Tässä ne yleismmät:
TV - Transvestiitti, ristiinpukeutuja
CD - CrossDresser, ristiinpukeutuja, eli käytännössä sama kuin TV (jää odottamaan tulikivenkatkuista palautetta)
TG - Transgender, "välisukupuolinen"
TS - Transsukupuolinen- yhden merkinnän
Itse käytän itsestäni nimitystä trans- tai ts-taustainen. Eli en katso olevani enää ts, vaan se on osa menneisyyttäni, jota en siis tahdo kieltää.
- Hanna-tyttö
yhden merkinnän kirjoitti:
Itse käytän itsestäni nimitystä trans- tai ts-taustainen. Eli en katso olevani enää ts, vaan se on osa menneisyyttäni, jota en siis tahdo kieltää.
Minä taas en käytä sitäkään. Olen nainen vaikka muut muuta väittäisikin. Tietenkin transtausta kummittelee terveyspuolen papereissa ja henkikirjoittajalla, mutta nehän ei näy jokapäiväisessä elämässä.
- Toope_Aivonen
käsitteissä ja se ei aja puolueen etua mutta jos: TV ei ole televisio ja CD ei vastaavasti ole ceedee-levy, niin hommahan on ihan HIV eli Huolettoman Ilmaisun Valhe. Jälkimmäistä ei taasen voi juurikaan millään upottaa polittiiseen kieleen tai selittää vanhoille tovereille pätevästi.
Androgyyni on miehen nimi ja hermafrodiitti lienee taasen joku vihannes kun taas trans(endentaalisuus)on kyllä jokseenkin tuttu käsite meille tovereille.
Itse suosittelisin seuraava ilmaisua "naiseutuvasta miehestä": mies-yper(saks.über)-nainen.
Ja "miehiintyvä nainen": nainen-aber(saks.=mutta)mies. Lyhenteellisesti siis: mY/ün ja nAm.
Miltäs vaikuttas? - hakea uusia
Toope_Aivonen kirjoitti:
käsitteissä ja se ei aja puolueen etua mutta jos: TV ei ole televisio ja CD ei vastaavasti ole ceedee-levy, niin hommahan on ihan HIV eli Huolettoman Ilmaisun Valhe. Jälkimmäistä ei taasen voi juurikaan millään upottaa polittiiseen kieleen tai selittää vanhoille tovereille pätevästi.
Androgyyni on miehen nimi ja hermafrodiitti lienee taasen joku vihannes kun taas trans(endentaalisuus)on kyllä jokseenkin tuttu käsite meille tovereille.
Itse suosittelisin seuraava ilmaisua "naiseutuvasta miehestä": mies-yper(saks.über)-nainen.
Ja "miehiintyvä nainen": nainen-aber(saks.=mutta)mies. Lyhenteellisesti siis: mY/ün ja nAm.
Miltäs vaikuttas?lyhenteitä toisen kielen kautta, kun totuttuja on jo olemassa. Tuosta tekemästäsi esimerkistä on olemassa jo totutut lyhenteet: MtoF tai M2F ja FtoM tai F2M. Myös MtF ja FtM lyhenteitä käytetään.
- Toope_Aivonen
hakea uusia kirjoitti:
lyhenteitä toisen kielen kautta, kun totuttuja on jo olemassa. Tuosta tekemästäsi esimerkistä on olemassa jo totutut lyhenteet: MtoF tai M2F ja FtoM tai F2M. Myös MtF ja FtM lyhenteitä käytetään.
sitten FoToM tarkoittaa!?
- kljhklhkl
Toope_Aivonen kirjoitti:
sitten FoToM tarkoittaa!?
En tiedä mitä tuo kysymäsi tarkoittaa, ellet tehnyt kirotusvihrettä. Jos tarkoitit FtoM, sillä tarkoitetaan transmiestä, eli nainen on korjaamassa sukupuoltaan mieheksi. Selitäpä mitä itse tuolla lyhenteellä tarkoitit.
- tarkemmin
kljhklhkl kirjoitti:
En tiedä mitä tuo kysymäsi tarkoittaa, ellet tehnyt kirotusvihrettä. Jos tarkoitit FtoM, sillä tarkoitetaan transmiestä, eli nainen on korjaamassa sukupuoltaan mieheksi. Selitäpä mitä itse tuolla lyhenteellä tarkoitit.
Englanninkielinen muoto on paljon elegantimpi ja oikeakielisempi kuin suomennus "naisesta mieheksi". Female to Male tarkoittaa suoraan käännettynä naispuolisesta miespuoliseksi tai naaraasta urokseksi. Henkiseen sukupuoleen ei siis edes viitata, vaan pikemminkin hyväksytään että FtoM on jo prosessin alussa mies, mutta naispuolinen sellainen. (Kaikissa maissa ei tosin sukupuolimerkintää [F tai M] passissa saa muutettua edes prosessin päätteeksi, mutta useimmissa englanninkielisissä kuitenkin.)
- vaihteleeepi
tarkemmin kirjoitti:
Englanninkielinen muoto on paljon elegantimpi ja oikeakielisempi kuin suomennus "naisesta mieheksi". Female to Male tarkoittaa suoraan käännettynä naispuolisesta miespuoliseksi tai naaraasta urokseksi. Henkiseen sukupuoleen ei siis edes viitata, vaan pikemminkin hyväksytään että FtoM on jo prosessin alussa mies, mutta naispuolinen sellainen. (Kaikissa maissa ei tosin sukupuolimerkintää [F tai M] passissa saa muutettua edes prosessin päätteeksi, mutta useimmissa englanninkielisissä kuitenkin.)
Amerikassa käytetään sanaa male tai female ihan arkikäytössä miehestä tai naisesta "30 years old male" kun taas brittienglannissa male on päämerkitykseltään uros ja miehestä käytetään sanaa man "30 years old man".
- Toope_Aivonen
vaihteleeepi kirjoitti:
Amerikassa käytetään sanaa male tai female ihan arkikäytössä miehestä tai naisesta "30 years old male" kun taas brittienglannissa male on päämerkitykseltään uros ja miehestä käytetään sanaa man "30 years old man".
nythän mä sen hokasin. Työ ootte kaikki itseasiassa aivokemiallisesti sairaita miehiä/naisia, jotka silpoo ittensä muka naisiksi/miehiksi ja sitte homoilee. Sairasta, mije luulin että kyseessä oli vaain avioliittoja rikastuttava roolileikki tai joitain sellaista.
Hitto ja pthyi! - Hanna-tyttö
Toope_Aivonen kirjoitti:
nythän mä sen hokasin. Työ ootte kaikki itseasiassa aivokemiallisesti sairaita miehiä/naisia, jotka silpoo ittensä muka naisiksi/miehiksi ja sitte homoilee. Sairasta, mije luulin että kyseessä oli vaain avioliittoja rikastuttava roolileikki tai joitain sellaista.
Hitto ja pthyi!Jopas kesti älytä, taidat olla hidasälyinen. Lisäksi vielä ajatuksesi harhautui ihan väärille urille, ainakin minun kohdaltani. Olen ollut syntymästäni saakka nainen ja olen kiinnostunut miehistä. Mikä siinä on homoilemista. Eikä homoseksuaalisuus ole mikään sairauskaan. Jos se lasketaan sairaudeksi, niin sitten jokainen ruskeasilmäinen pitäisi pistää hoitoon, homoseksuaalisuus on samanlainen ihmisen ominaisuus.
- Innuli
Kiitos selvennyksestä =) mutta vielä jäi vaivaamaan
tuo ristiinpukeutuminen eli mitä se tarkoittaa? - BradPitt.
Lyhennyksiä kodin elektroniikasta. TV, CD, DVD...hehe
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.555978Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652723Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181844- 1461806
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341692Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181650- 1021457
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281450Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411186Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163