Jatkuvasti kuulee valitusta siitä, että armeijassa on aivan hirveää ja kamalaa. Mutta kertokaapas nyt tarkemmin, mikä siinä on vikana.
Mitä ikäviä asioita armeijassa oli? Mikä siellä vitutti?
Haluan tietää, jotta voin katsoa pitävätkö ne paikkansa myös minun kohdallani. Eri ihmiset kun pitävät eri asioista.
Mikä siinä intissä on niin kamalaa?
32
2638
Vastaukset
- Se, että se on pakollinen ja jos et mene sinne niin saat rangaistuksen pakkotyön ohessa tai vankilatuomiona
- Epätasa-arvoinen naisten ja miesten suhteen. Naiset lähtevät opiskelemaan ja miehet tuhlaavat elämästään parhaimman nuoruusvuoden.
- Et voi valita palvelusaikaasi vaikka motivaatiosi olisi maanpuolustuksen suhteen nolla.
- Identiteettisi riisutaan et saa olla enää oma itsesi vaan sotilaallisen näköinen rumilus joka joutuu elämään jatkuvan kurin alaisuudessa.
- Se että sinut pakotetaan ottamaan paikkasi tykinruokana. Sen takia onkin parempi olla sivari ja kieltäytyä moisesta paskasta."Se, että se on pakollinen ja jos et mene sinne niin saat rangaistuksen pakkotyön ohessa tai vankilatuomion"
Elämä on täynnä pakollisia asioita.
"Naiset lähtevät opiskelemaan ja miehet tuhlaavat elämästään parhaimman nuoruusvuoden. "
Hyvin subjektiivista ja ennen kaikkea epäluotettavaa.
"Et voi valita palvelusaikaasi vaikka motivaatiosi olisi maanpuolustuksen suhteen nolla. "
Voit vaikuttaa paikkaan ja aikaan. Pitää vain olla ne perusteet.
"Identiteettisi riisutaan et saa olla enää oma itsesi vaan sotilaallisen näköinen rumilus joka joutuu elämään jatkuvan kurin alaisuudessa. "
Itse asiassa sinä elät koko ajan jatkuvan yhteiskunnallisen kurin alaisuudessa ja koska ulkomuotosi on niin suuri asia teille teillä on varmasti heikko minäkuva.
"Se että sinut pakotetaan ottamaan paikkasi tykinruokana. Sen takia onkin parempi olla sivari ja kieltäytyä moisesta paskasta. "
Miten ihmeessä tykinruokana? Ei sodassa pidä antaa omaa henkeään vaan laittaa ne muut antamaan henkensä. Niillä muilla tarkoitetaan niitä vastustajia.
Väkivaltainen fasisti taas tyri väitteensä täysin."RauhanPuolesta" oli tässä jo maininnut muutamia hyviä syitä siihen, miksi se armeija ei vaan yksinkertaisesti kaikille sovi.
- Pakollisuuteen perustuva rangaistuksenomainen pakkoarmeija ei aina välttämättä kaikkia houkuttele, enkä yhtään ihmettele miksi.
- Kaikki ihmiset eivät ole valmiita tappamaan toisia ihmisiä jonkun valtion itsenäisyyden puolesta. Ja armeija taas perustuu juuri siihen, että kaikki olisivat valmiita tarttumaan aseisiin mahdollisen sodan syttyessä.
- Nykyinen asevelvollisuusjärjestelmä onkin kaikin puolin epäoikeudenmukainen ja epätasa-arvoinen, sillä se ei koske naisia, Ahvenanmaalaisia ja jehovantodistajia.
- Ennen luulin aina, että ketään ei pakotettaisi olemaan armeijassa 6-kuukautta pidempään. Mutta jos palvelusaikaan ei ole edes mahdollista vaikuttaa itse, niin tässä tapauksessa kyseinen järjestelmä vaikuttaa kyllä todella epäoikeudenmukaiselta.
- Oman identiteetin menettäminen voi olla toisille erittäin raskas kokemus. Omien elämänarvojen unohtaminen, militaristin näköisenä oleminen ja jatkuva alistuminen eivät ole yksilöllisen persoonan juttuja. Itse en ainakaan suostuisi leikkaamaan lettiäni ja luopumaan korviksistani jonkun typerän maanpuolustushomman takia, joka ei ole ikinä ollut minun juttuni.
- Huhtiniemen joukkoteloitukset ovat loistava esimerkki siitä, miten suomen armeija suhtautuu toisinajattelijoita kohtaan tositilanteessa. Näin ollen onkin ilman muuta parempi mennä sivariin, alkaa totaalikieltäytyjäksi tai hankkia vapautus koko asevelvollisuuspaskasta.
Miksi pitäisi suostua tappamaan toisia ihmisiä sellaisen valtion itsenäisyyden puolesta, jossa tappamisesta kieltäytyvät henkilöt laitetaan sotatilanteessa kuopan reunalle kuten jossain natsi-Saksassa tai Srebrenicassa.DarkFear kirjoitti:
"RauhanPuolesta" oli tässä jo maininnut muutamia hyviä syitä siihen, miksi se armeija ei vaan yksinkertaisesti kaikille sovi.
- Pakollisuuteen perustuva rangaistuksenomainen pakkoarmeija ei aina välttämättä kaikkia houkuttele, enkä yhtään ihmettele miksi.
- Kaikki ihmiset eivät ole valmiita tappamaan toisia ihmisiä jonkun valtion itsenäisyyden puolesta. Ja armeija taas perustuu juuri siihen, että kaikki olisivat valmiita tarttumaan aseisiin mahdollisen sodan syttyessä.
- Nykyinen asevelvollisuusjärjestelmä onkin kaikin puolin epäoikeudenmukainen ja epätasa-arvoinen, sillä se ei koske naisia, Ahvenanmaalaisia ja jehovantodistajia.
- Ennen luulin aina, että ketään ei pakotettaisi olemaan armeijassa 6-kuukautta pidempään. Mutta jos palvelusaikaan ei ole edes mahdollista vaikuttaa itse, niin tässä tapauksessa kyseinen järjestelmä vaikuttaa kyllä todella epäoikeudenmukaiselta.
- Oman identiteetin menettäminen voi olla toisille erittäin raskas kokemus. Omien elämänarvojen unohtaminen, militaristin näköisenä oleminen ja jatkuva alistuminen eivät ole yksilöllisen persoonan juttuja. Itse en ainakaan suostuisi leikkaamaan lettiäni ja luopumaan korviksistani jonkun typerän maanpuolustushomman takia, joka ei ole ikinä ollut minun juttuni.
- Huhtiniemen joukkoteloitukset ovat loistava esimerkki siitä, miten suomen armeija suhtautuu toisinajattelijoita kohtaan tositilanteessa. Näin ollen onkin ilman muuta parempi mennä sivariin, alkaa totaalikieltäytyjäksi tai hankkia vapautus koko asevelvollisuuspaskasta.
Miksi pitäisi suostua tappamaan toisia ihmisiä sellaisen valtion itsenäisyyden puolesta, jossa tappamisesta kieltäytyvät henkilöt laitetaan sotatilanteessa kuopan reunalle kuten jossain natsi-Saksassa tai Srebrenicassa.Väkivaltaisien fasistien on oikein mukava jaakuttaa typerää propagandaansa toisilleen kun ei tarvitse olla huolissaan todellisuudesta.
"Itse en ainakaan suostuisi leikkaamaan lettiäni ja luopumaan korviksistani jonkun typerän maanpuolustushomman takia, joka ei ole ikinä ollut minun juttuni."
On sinulla kyllä heikko minäkuva kun tuollaisista ulkonäköasioista tulee ottaneeksi niin ison jutun. Korvien rei'itys ei maksa paljoa ja hiukset kasvavat takaisin.
Eli mene perähuoneen kiukuttelija-natsi takaisin ennen kuin nolaat itseäsi yhä enemmän.- kutsunnat kohta
DarkFear kirjoitti:
"RauhanPuolesta" oli tässä jo maininnut muutamia hyviä syitä siihen, miksi se armeija ei vaan yksinkertaisesti kaikille sovi.
Miksi pitäisi suostua tappamaan toisia ihmisiä sellaisen valtion itsenäisyyden puolesta, jossa tappamisesta kieltäytyvät henkilöt laitetaan sotatilanteessa kuopan reunalle kuten jossain natsi-Saksassa tai Srebrenicassa.Joo, armeija ei sovi kaikille. Juuri tuota tarkoitan, pidät ikävinä asioina epätasa-arvoa ja muita vastaavia seikkoja. Ymmärrän sen.
Omalla kohdallani nämä eivät haittaa, sinänsä minulle on ihan sama, minkä mittainen letti on, tai että joku muu (nainen ym.) ei joudu armeijaa käymään.
- Kiki88
Pojista koitetaan käännytää homoja, nukuttamalla heitä kylki kyljessä, pitämällä suihkut samoissa tiloissa lasti muiden poikien seurassa.
Kaikki asiat tehdään rangaistuksen pelossa.
Palkkaa ei makseta.
Ihmisoikeuksien kunnioitusta, eikä muita lakeja tunneta.
Simputusta, kuten se että sänkyjen pitää olla kuin tiiliskivi, ja kaappien kaikilla saman näköiset- palveltu on
Voi kamalaa! tuliko sinusta siellä homo? minulla oli kyllä ihan oma punkka
- Kiki88
palveltu on kirjoitti:
Voi kamalaa! tuliko sinusta siellä homo? minulla oli kyllä ihan oma punkka
Vai oli teltassa oma punkka, tais olla iso teltta.
No ei musta homoa siellä tullut, olin homo jo ennen sinne menemistä - Kestoseisokki
Kiki88 kirjoitti:
Vai oli teltassa oma punkka, tais olla iso teltta.
No ei musta homoa siellä tullut, olin homo jo ennen sinne menemistäNo inttihän on homon paratiisi!
Heterona voin vain unelmoida, että pääsisin samaan suihkuun parikymppisten giltsien kanssa!
Kelatkaa hei!
On se, että miehet laitetaan vasten tahtoaan vastuuseen Suomen itsenäisyydestä. Pahinta mitä voi ihmiselle tapahtua, on olla vastuussa asioista joihin ei voi itse vaikuttaa.
Jos tulee sota, niin tykinruuaksi vain, hengissä ei kotiin tulla. Valtio ei suojele kansalaisiaan, vaan pakottaa kansalaiset suojelemaan valtiota. Mikä hyvinvointiyhteiskunta se on ?Ketkä muut kuin kansalaiset pystyvät suojelemaan yhteiskuntaa, joka koostuu kansalaisista? Valtio on sellainen taho jonka tehtäväksi on annettu demokratiassa huolehtia yhteiskunnasta.
"Jos tulee sota, niin tykinruuaksi vain, hengissä ei kotiin tulla. "
Kumman paljon niitä sotien veteraaneja on. Kaikkina aikoina, joten väitteesi menee pieleen ja täysin.suomi ei ole hyvinvointiyhteiskunta vaan kaukana siitä. Tässä maassa ei välitetä paskan vertaa kansalaisten hyvinvoinnista. Valtiolla on täysi oikeus pilata nuoren miehen elämä pakottamalla armeijaan tai jos armeija ei maistu niin sivariin ja sitä kautta työttömäksi ja aina vaan syvempään kriisiin. Tämän takia minun on mahdoton kunnioittaa tällaista roistovaltiota. Ihmettelen miksi joku haluaa puolustaa hengellään sellaista valtiota missä ei saa olla vapaana, missä ei saa pitää omia mielipiteitään ja missä on lait säädetty päin persettä. Jos vähäänkään tutustuu Euroopan muihin valtioihin niin huomaa kuinka huonossa maassa joudumme elämään.
RauhanPuolesta kirjoitti:
suomi ei ole hyvinvointiyhteiskunta vaan kaukana siitä. Tässä maassa ei välitetä paskan vertaa kansalaisten hyvinvoinnista. Valtiolla on täysi oikeus pilata nuoren miehen elämä pakottamalla armeijaan tai jos armeija ei maistu niin sivariin ja sitä kautta työttömäksi ja aina vaan syvempään kriisiin. Tämän takia minun on mahdoton kunnioittaa tällaista roistovaltiota. Ihmettelen miksi joku haluaa puolustaa hengellään sellaista valtiota missä ei saa olla vapaana, missä ei saa pitää omia mielipiteitään ja missä on lait säädetty päin persettä. Jos vähäänkään tutustuu Euroopan muihin valtioihin niin huomaa kuinka huonossa maassa joudumme elämään.
Perähuoneen fasistihullu taas osoittaa typeryyttään oikein urakalla.
"suomi ei ole hyvinvointiyhteiskunta vaan kaukana siitä. Tässä maassa ei välitetä paskan vertaa kansalaisten hyvinvoinnista."
Perusteet? Lähteet? Väite ei riitä.
"Valtiolla on täysi oikeus pilata nuoren miehen elämä pakottamalla armeijaan tai jos armeija ei maistu niin sivariin ja sitä kautta työttömäksi ja aina vaan syvempään kriisiin. "
Itse olet oman kusipäisen fasistisuuden vuoksi työttömänä.
"Ihmettelen miksi joku haluaa puolustaa hengellään sellaista valtiota missä ei saa olla vapaana, missä ei saa pitää omia mielipiteitään ja missä on lait säädetty päin persettä. "
Kerropa kuinka et voi pitää mielipidettäsi kun tuollainen fasistipropaganda on niin suuressa huudossa.
"Jos vähäänkään tutustuu Euroopan muihin valtioihin niin huomaa kuinka huonossa maassa joudumme elämään. "
Mutta sinähän et ole käynyt missään kun joutuisit väistämättä olemaan vihaamiesi ihmisten kanssa tekemisissä. Suosittelen että syöt annoksen syanidia.Lukkijurpo kirjoitti:
Perähuoneen fasistihullu taas osoittaa typeryyttään oikein urakalla.
"suomi ei ole hyvinvointiyhteiskunta vaan kaukana siitä. Tässä maassa ei välitetä paskan vertaa kansalaisten hyvinvoinnista."
Perusteet? Lähteet? Väite ei riitä.
"Valtiolla on täysi oikeus pilata nuoren miehen elämä pakottamalla armeijaan tai jos armeija ei maistu niin sivariin ja sitä kautta työttömäksi ja aina vaan syvempään kriisiin. "
Itse olet oman kusipäisen fasistisuuden vuoksi työttömänä.
"Ihmettelen miksi joku haluaa puolustaa hengellään sellaista valtiota missä ei saa olla vapaana, missä ei saa pitää omia mielipiteitään ja missä on lait säädetty päin persettä. "
Kerropa kuinka et voi pitää mielipidettäsi kun tuollainen fasistipropaganda on niin suuressa huudossa.
"Jos vähäänkään tutustuu Euroopan muihin valtioihin niin huomaa kuinka huonossa maassa joudumme elämään. "
Mutta sinähän et ole käynyt missään kun joutuisit väistämättä olemaan vihaamiesi ihmisten kanssa tekemisissä. Suosittelen että syöt annoksen syanidia.Mikä on sinun ongelmasi ?
Ainoa mitä hoet on:
RauhanPuolesta, ei ole tarpeeksi järkevä, on fasisti,hullu,mielisairas, ei perustele mielipiteitään,työtön, kusipää, jäkäjäkäjäkäjäkäjäkäjäkä....!
Kukaan täysjärkinen ei nauttisi sinun seurastasi, ei väliä mitä RauhanPuolesta sanoisi, aina käännät sen häntä vastaan. Jos ilmestyt huoneeseen, kaikki kaikkoavat seurastasi, sillä sinä alennat heidän itsetuntoaan sen sijaan että nostaisit sitä. Minä ainakin piiloutuisin sinulta. Eikö se ole raskasta pitää suojamuuria yllä kaiken aikaa? Etkö ole kyllästynyt tuohon vihaasi ja yksinäisyyteesi ?
Ennen olit kiusattu nyt olet kiusaaja. Jos kerran olet noin fiksu, niin miksi kaikki kanssakeskustelijasi inhoavat sinua ?- Jokuvain87
Krusader kirjoitti:
Mikä on sinun ongelmasi ?
Ainoa mitä hoet on:
RauhanPuolesta, ei ole tarpeeksi järkevä, on fasisti,hullu,mielisairas, ei perustele mielipiteitään,työtön, kusipää, jäkäjäkäjäkäjäkäjäkäjäkä....!
Kukaan täysjärkinen ei nauttisi sinun seurastasi, ei väliä mitä RauhanPuolesta sanoisi, aina käännät sen häntä vastaan. Jos ilmestyt huoneeseen, kaikki kaikkoavat seurastasi, sillä sinä alennat heidän itsetuntoaan sen sijaan että nostaisit sitä. Minä ainakin piiloutuisin sinulta. Eikö se ole raskasta pitää suojamuuria yllä kaiken aikaa? Etkö ole kyllästynyt tuohon vihaasi ja yksinäisyyteesi ?
Ennen olit kiusattu nyt olet kiusaaja. Jos kerran olet noin fiksu, niin miksi kaikki kanssakeskustelijasi inhoavat sinua ?Ei taida oikein naismarkkinoilla menestyä. Sen kyllä ymmärtää, kun lukee Lukkijurpon viestejä...Sitä se teettää, kun jää paitsi naisen rakkautta (/miehen tässä tapauksessa)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=500000000000006&posting=22000000019392841#22000000019392841
Tuskin taitaa mikään kansikuvapoika olla kyseessä...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=500000000000006&posting=22000000019544070#22000000019544070 Jokuvain87 kirjoitti:
Ei taida oikein naismarkkinoilla menestyä. Sen kyllä ymmärtää, kun lukee Lukkijurpon viestejä...Sitä se teettää, kun jää paitsi naisen rakkautta (/miehen tässä tapauksessa)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=500000000000006&posting=22000000019392841#22000000019392841
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=500000000000006&posting=22000000019544070#22000000019544070LukkiJurpo valittaa sinkku palstoilla yksinäisyyttään ja naisen puutetta. Sitä se teettää tällaisilla ihmisillä ketkä eivät ole kykeneviä puhumaan tunteista ja syvällisiä. LukkiJurpo todennäköisesti pilkkaa myös naisia kuten suurinta osaa miehistäkin.
- vitun-tyhmä
Jokuvain87 kirjoitti:
Ei taida oikein naismarkkinoilla menestyä. Sen kyllä ymmärtää, kun lukee Lukkijurpon viestejä...Sitä se teettää, kun jää paitsi naisen rakkautta (/miehen tässä tapauksessa)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=500000000000006&posting=22000000019544070#22000000019544070Tämä Lukkijurpo vastailee kaikenlaisille natzeille ja itkeville sinkuille, mutta minulle ei ole suostunut koskaan vastaamaan mitään, vaikka olen vitun tyhmä. On perkele ihme tyyppi, varmaan syöny syaniidia annoksen liikaa.
http://www.youtube.com/watch?v=LLwlcrRw1yY RauhanPuolesta kirjoitti:
LukkiJurpo valittaa sinkku palstoilla yksinäisyyttään ja naisen puutetta. Sitä se teettää tällaisilla ihmisillä ketkä eivät ole kykeneviä puhumaan tunteista ja syvällisiä. LukkiJurpo todennäköisesti pilkkaa myös naisia kuten suurinta osaa miehistäkin.
Argumentaatiosi on aika heppoisella pohjalla kun joudut turvautumaan perusteettomaan solvaamiseen.
- Mietittävää...
Tapa tai tule tapetuksi vaikka sitten omien toimesta, jos et suostu tappamaan.
Sivistysvaltio ei lupaa pitää kiinni nykyajan tasa-arvosta, pitämällä samalla yllä 1800-luvun perustetta toisen sukupuolen syrjinnälle.
Huonona esimerkkinä Israel, joka velvoittaa jokaisen taistelemaan hengellään.
Lopuksi pohdittavaa:
Miksi maksaa yhtä maailman korkeimmista veroasteista, jos joutuu vielä pakkotyöhön (jos sattuu olemana mies eikä jehova tai Ahvenanmaalla syntynyt), kun toisaalla ei joudu ja pääsee vielä halvemmalla. - jupsjups
Joitain harvoja mainitakseni:
1) Pakollisuus
2) Oma päätäntävalta katoaa
3) Omien aivojen käyttö on käytännössä kiellettyä
4) Jotkin turhat ja älyttömät säännöt
5) Viikko metässä 10 asteen pakkasessa
6) Mulkut (ali)upseerit, joille ei ole lupa väittää vastaan, vaikka kuinka typeriä olisivat.
7) Fyysinen väsymys ja pakkolenkit
8) Ankea kasarmi
9) Yhteys oikeaan elämään katoaa täysin, intin jälkeen elämään sopeutuminen vie aikaa
10) Ei voi koskaan olla omassa rauhassa
11) Epämukavat varusteet
12) Hyttyset ja helle
13) Jatkuva huutaminen ja vittuilu päin naamaa sen takia, kun joku muu hölmöilee
14) Aina juostaan kuin viimeistä päivää, että ehditään, ja sitten määränpäässä odotetaan kouluttajia puoli tuntia.
15) ...ja kaikesta paskasta huolimatta, huono koulutuksen taso... - mm. seuraavat jutut:
-Jatkuva idioottien seura, edes nukkua ei voinut ilman että jostakin lähti jotain ölinää tai joku haisi paskalle.
-Ilmeisesti kehitysvammaisten älylliselle tasolle tehty koulutus ja mielipiteenmuokkaus, esim. "isänmaa on paras paikka"-tyyliset paskanjauhantaluennot.
-Kukoistava punaniskajunttimentaliteetti, esim. kantahenkilökunnan puheissa. Aivan liian monta kertaa intin aikana kuulin juttuja mm. "saatanan pitkätukista" ja "vitun sivareista".
-Loputon marssiminen muiden tahtiin, ja varsinkin pyörämarssit intin pyöränromuilla.
-Se, että koskaan ei voinut olla yksin.
-Se, että siinä varuskunnassa jossa olin, oli todella suuri osa varusmiehistä niin tyhmiä juntteja, että jos niiltä kysyi vaikkapa että mitä harrastuksia niillä oli, niin vastaukseksi sai sellaisen hölmistyneen tylsämielisen katseen ja jonkun "mie harrastan muanviljelyä"-kommentin. Mistä sellaisten ihmisten kanssa voi mukamas puhua? Pieraista ja sanoa että "kylläpä paska haisee"? Sitä ne tuntuivat keskenään nimittäin harrastavan...
-Ei ovia vessoissa. Itseäni ei tosiaankaan kiinnosta esitellä ulostustoimintojani muille, eikä minua liioin kiinnosta katsella/kuunnella ko. juttuja muidenkaan tekeminä.
-Tukanleikkuu ja muut yksilöllisyydenpoistotoimenpiteet.
[Ja tuohon tukanleikkuuseen liittyen, kun siitä valittaville aina naureskellaan, niin pistänpä tällaisen analogian: Kuvitteleppa, että kärsisit esim. vaikeasta aknesta (siis sellaisesta jossa lähes koko naama on punakeltaista näppylävuoristoa), jonka kuitenkin olisit saanut kuriin lääkehoidolla joka olisi kestänyt esim. 3-4 vuotta, ja vihdoinkin olisit tyytyväinen ulkonäköösi. Sitten tulisi intti, ja kävisi ilmi että kyseistä hoitoa on mahdotonta ylläpitää siellä, ja edessä olisi paluu vuosien takaiseen tilaan, ja koska kyse olisi "vain" kosmeettisesta haitasta, niin mitään vapautuksia ei tulisi. Olisiko hauska 6-12kk palveluksen vuoksi viettää taas seuraavat 3 vuotta naama ruvella peilikuvaansa vihaten?]
-Päätäntävallan puuttuminen oman elämän suhteen. Jos jotain halusi tehdä tai jättää tekemättä, niin ainoa keino saada tahtonsa läpi oli valehdella, manipuloida ja hyväksikäyttää "systeemiä".
-Koko touhun täydellinen turhuus oman elämän kannalta, pelkkää ajanhukkaa ja tarpeetonta paskaa se koko intti oli. Siitä on nyt yli 7 vuotta kun sen kävin ja siitä ei ole ollut MITÄÄN hyötyä vielä kertaakaan.
Tuossa nyt muutamia juttuja, lisääkin löytyisi, mutta en jaksa kirjoitella enempää nyt.- ketttunen
allekirjoitin melkein kaikki kohdat täysin. Ainoastaan tätä kohtaa en:
"ja varsinkin pyörämarssit intin pyöränromuilla"
Minun mielestäni nuo olivat jotenkin hauskoja. Tyhmimmätkin tajusivat yleensä niiden aikana kuinka säälittävä suomen armeija on :) - itsellänikin
ketttunen kirjoitti:
allekirjoitin melkein kaikki kohdat täysin. Ainoastaan tätä kohtaa en:
"ja varsinkin pyörämarssit intin pyöränromuilla"
Minun mielestäni nuo olivat jotenkin hauskoja. Tyhmimmätkin tajusivat yleensä niiden aikana kuinka säälittävä suomen armeija on :)noissa kaiveli eniten se, että sattuma arpoi minulle aina sen huonokuntoisimman munamankelin, jonka kanssa oli täysi työ yrittää pysyä muun letkan perässä, varsinkin kun tuo kuntokaan ei ollut mikään paras mahdollinen, joskaan ei porukan huonoinkaan. Siellä viipottivat etummaisena urheiluhullut, ja perälle sai käydä mitä kävi, mitään "perä jää"-ilmoituksia kun ei noteerattu. Sitä sitten verenmaku suussa poljettiin muu joukko kiinni taukojen aikana, eli itselle mitään taukoja ei sitten tullut, ja siihen päälle sai vielä hidastelusta moitteet perillä.
- Commando
Haistakaa paska pullamössöpojat.Se että saatte syödä pullaanne vapaasti tässä maassa, on täysin armeijan ansiota.Iso-isänne taistelivat urheasti, ja teistä paskahousuista ei siihen ole.Tuollaisten "homojen" pitäisi muuttaa ruotsiin, ja sivari kieltää lailla.Saatana, mitäs siitä tulee kun sota syttyy ja jätkät ei osaa muuta kun ommella sukkia ja pestä pyykkiä?
- juhann
Suuret rahalliset menetykset (puolen vuoden saamatta jäävä palkka on minimipalkoillakin viisinumeroinen). Vaikka ei töissä vielä olisikaan, niin epäsuorasti myös opintojen viivästyminen aiheuttaa tulonmenetystä kun töihin pääsee myöhemmin.
Hollantilaisen tutkimuksen mukaan asevelvollisuus laskee sen suorittavan tuloja 5 % vielä 10 vuotta asevelvollisuuden suorittamisen jälkeen.
Yksilönvapauden menetys: typerykset määrittelevät mitä saa tehdä ja mitä ei, säännöt ovat usein mielivaltaisia ja hölmöjä. Siviilielämässäkin sääntöjä pitää noudattaa mutta ne ovat yleensä järjeviä eikä niillä pyritä tahallisesti simputtamaan ja alistamaan kansalaisia.
Kelvottomat elinolot: asuminen homeisessa parakissa, telttailu kylmässä metsässä, eläminen haisevien miesten keskellä, kaikenlaisten turhien ja rasittavien duunien tekeminen.
Itse olisin kyllä mieluummin ollut senkin aikaa naisia naurattamassa ja nautiskelemassa elämästä. Makunsa kullakin.
Laitoksen pakollisuus on perseestä, jos joku haluaa vapaaehtoisesti mennä jöpöttämään "vartiossa" öisessä metsässä niin siitä vaan, itse en saa moisesta mitään kiksejä. - Venäläiset ovat jo täällä..
Ostelevat luxusmökkejä järvien rannoilta eikä valtio tee mitään.
- Asdert
- En vieläkään ymmärrä mitä suurta sotilaallista hyötyä on käytännössä, että alokkaat passitetaan aamureippailulle ennen mahdollisuutta käydä WC:ssä. Oli helvetin ihanaa juosta 5 kilsaa kupla otsassa ja päästä vasta sitten vessaan. Lieneekö ohjesäännössä tälle käytännölle perustelu, että "Perkele kun ei talvisodassa aina joutanu kuselle, niin kärsikää mokkerit vieläkin virtsavaivoista!"
- "korkeassa polviasennossa" kököttäminen jonossa (toinen polvi koukussa maata vasten) oli ilmeisesti ehdottoman tarpeellista. Ainakin sillä saatiin aikaan hyviä mustelmia polviin. Horjua ei saanut eikä asentoa parannella, sillä se näytti kai kouluttajasta niin kivalta
- Kaikenlaista vittuilua saatan sietää, mutta kerran oli vähällä etten mennyt tusjauttamaan yhtä alikessua kuonoon. Oli ollut juuri rankka harjoituspäivä alokkailla ja viimein oli päästy syömään pöydän ääreen. Juuri kun lusikka oli menossa suuhun, ruokalavastaava-alikessu komensi: "ALOKKAAT! YLÖS!" Syynä oli että joku oli puhunut pöydässä pyytäessään vastapäistä kaveria ojentamaan suolasirotinta.
- Tupamme alikersantit olivat kaksi siviilissä skinheadeinä toimivaa luuseria. Niiden rasistisia väläyksiä ei hirveästi yliopisto-opintopohjalla jaksanut kuunnella
- Kun siviiliyhteiskunnassa on saanut kasvatuksen että kaikki ihmiset ovat hyviä ja kauniita ja tasa-arvoisia, jotenkin nämä periaatteet lakkaavat intissä olemasta
- Pakkorukoiluttaminen: "ASENTO! LAKKI! PÄÄSTÄ! RUKOILKAAMME! Ateistina oli perin fiksua seistä rivissä pää kengänkärkiin kohdistettuna ja kuunnella pakkorukoiluttamista pakkopokkurointiin pakotettuna
- kun on käynyt läpi lukion ja ollut neljä vuotta yliopistossa kuten minä olin ennen inttiin menoa, niin oli eri jännää tavata uudelleen ensi kertaa sitten peruskoulun päivien amisluusereita ja olla peräti heidän höykytettävänään
- ja 11 kuukautta sitä vapaudenriistoa piti kestää. Mutta kyllä kannatti, minusta tuli sentään ihan korpraali! - iravis
No kun joutuu oleen ulkona (talviaikaankin), joutuu liikkumaan niin, että hengästyy, joutuu kantamaan painavia varusteita, joutuu tekemisiin erilaisten ihmisten kanssa, ei näe kotipuolen tuttuja ja vanhempia joka päivä, joutuu yöpymään teltassa silloin tällöin, täytyy herätä aikaisin, täytyy käydä parturissa, ei saa roikottaa pentagrammia (tai mitään muutakaan) korvassa, joutuu tottelemaan käskyä vaikka paljon mielummin lukis aku ankkaa tuvassa. Listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Kyllä on perseestä tämä toiminta.
- ruskaa pakkasessa
Kaikkein kauheinta oli hirveä meno. Muut purkivat ja kokosivat rynkyn paljon alta minuutin, minä en koskaan saanut sitä pirun luistia paikalleen. Reppu alkoi hiertämään olkapäitä jo siinä kun toin sitä varusvarastolta, ja se oli silloin tyhjä. Kengät menivät aina kiireessä vääriin jalkoihin, ja välillä housutkin olivat nurinpäin. Metsästä muut aina kantoivat tavarani, ja minut aina valittiin siksi tyypiksi jota kannettiin paareilla tai vedettiin ahkiossa. Meidän ryhmällä minä esitin joka reissulla haavoittunutta, kysin alikessulta että miksi muut ryhmät eivät harjoittele samaa. Alikessut sanoi, että meidän ryhmässä harjoitellaan, niin päästään joskus poiskin sieltä metsästä.
Kyllä minä siellä jotain opinkin. Ihmettelin monta kertaa miten sateisessa metsässä oikein pystyy pyyhkimään perseensä kunnolla kun kay kakkalla, kunnes huomasin että muut käärivät vessapaperin muovipussiin, niin se pysyi kuivana!
Lopuksi minut laitettiin haravoimaan lehtiä kassun pihalla, mutta en saanut niitäkään haravoitua, lehdet pysivät paikallaan vaikka kuinka painoin haravan piukkaan maata vasten. Varsikin katkesi vähän väliä.
Minä sitten lähdin sivariksi, eihän tuollaista kukaan kestä, ihan ylivoimaista oli olla harmaissa. Perkeleen armeija. - stumbbi
Oli armeijassa tietty hyviäkin puolia, ja välillä oli jopa hauskaa, mutta pääosin vittumaista. Keskityn tässä viestissä niihin vittumaisiin asioihin, koska niitä kysyit. En myöskään ota esille mitään tasa-arvo, yhteiskunnallisia tms. asioita, vaan kerron omat kokemukseni.
No, kaikki kun alkoi, oli hyvin sekavaa, kukaan ei oikein tiennyt mistään mitään. Ei paljoa selitelty. Sitten vaan alettiin tekemään niinkuin käskettiin. Jonossa aamukuselle. Marssittiin tahdissa syömään. Neuvottiin miten punkka tehdään, ja teki sen miten hyvänsä, aina tuli valitusta. Ja niin edelleen, erittäin hyödyllistä ja tehokasta koulutusta sekä ajankäyttöä. Vittumaista.
Sitten alkoi perustaistelukoulutus tai mikä nyt olikaan. Pakkasessa harjoiteltiin ryömimistä, tähtäämistä, ampumista, juoksemista, ajoneuvoon nousemista jne... ja sitten.... todella, siis todella paljon odottamista ja seisoskelua. Todella vittumaista, varsinkin sen pakkasen takia.
Sitten tulikin parit leirit. Ihan perseestä, todella vittumaisia. Samoja asioita harjoiteltiin uudestaan, uudestaan, uudestaan... sitten odotellaan, odotellaan, odotellaan... välillä syödään ja välillä nukutaan, jos nukutaan. Kipinävuoroja, vartiovuoroja ja välillä hälytyksiä... todella vittumaista. Mutta tässä kohdin jopa välillä ymmärrettävää.
Hiihtomarssit, todella vitun perseestä. Jos tykkää hiihtämisestä ja osaa hiihtää, ja on kohtuullinen kunto, niin sitten no problem.
Noh, alokaskausi ohitse (2kk), sitten alkoi vähän leppoisammat ajat. Kuri hellitti, pääsi jopa iltavapaille ja sotilaskotiin melkein joka ilta. Vittumaiset leirit jatkuivat ja marssejakin oli pari.
Yleistä huutoa ja valitusta erinäisistä täysin turhista asioista koko palveluksen ajan (kengännauhat huonosti, hiukset 2mm liian pitkät...).
Noh, eiköhän ne siinä tullut. Sitten on vielä muutakin valittamisen aihetta, mutta ne sitten johtuvat enemmänkin motivaation puutteestani ja huonosta peruskunnosta. Halusin nimittäin vain pois tuosta paikasta, koska minulla on jonkun verran muutakin elämää elettävänä, enkä kokenut saavani armeijasta minkäännäköistä hyötyä (no kunnon kohoaminen oli ok, mutta senkin olisin voinut tehdä periaatteessa tehokkaammin kotona). Masenti välillä aika pahastikkin, mutta onneksi tuo nyt oli aika iisi homma verrattuna siihen mitä se joskus aiemmin on ollut.
Sitä vaan haluan loppuun sanoa, että jos motivaatiota löytyy (ei esim. ole välitön kiire jatkamaan töitä/opiskeluja), ja kunto on vähintään tyydyttävä, niin sitten vaan armeijaan kokeilemaan. Se paska kasaantuu siihen ensimmäiselle kahdelle kuukaudelle, jos sen jaksaa, niin kyllä sitten jaksaa loppuunkin.- stumbbi
Joukkorangaistukset olivat tosiaan perseestä. Kyllä meille mainostettiin, että muita ei rangaista yhden tekemistä virheistä. Totuus oli aivan toinen.
Ääliöt. En vittu pysty käsittämään että mistä perkeleen koloista tuollasia vitun juntteja ja ensimmäisen luokan täysääliöitä oikein ryömii? Välillä siis oli lapsellistakin huumoria ja pieninä annoksina sellainen on ihan hauskaakin, mutta jatkuvava syöttönä sellainen alkaa vain vituttamaan. Sitten kun sekaan heittää pari "pillutissipillutissi"-amista niin siinähän sitä sitten ollaan. Mutta, onneksi oli ihan mukaviakin tyyppejä siellä, ja yhdestä inttikaverista on tullut todella hyvä kaveri siviilissäkin. Ja pari muutakin kaveria jäi, joita tulee tosin nähtyä vähän harvemmin.
Ja sitten viimeisenä: simputus. No, pitää myöntää, että nykyään ei simputusta hirveästi kuitenkaan ole, ja jos sitä on, niin se on kohtuullisen kesyä. Siis mitään alokkaiden lyömistä ei esim. ole, eikä mitään suuren joukon edessä tehtäviä nolauksia tms...
Mutta esim. tällainen kyykkyyn-ylös-kyykkyyn-ylös käskyttäminen laskettiin meilläpäin simputtamiseksi, siis jos se oli rangaistuskeinona tai sitä tehtiin ilman syytä. Tosin, taakse/vasemmalle/oikealle poistu -käskyä käytettiin todella usein (eli juokse sanottuun suuntaan 10 askelta niin nopeasti kuin pystyt), ja sitä ei laskettu simputtamiseksi. Säännöt vähän hakevat paikkaansa, kun niissä on niin paljon tulkinnan varaa, ja käytännötkin muuttuvat.
- 11 kuukautta isänmaalle
Nuorten miesten elämän ja uran keskeytyminen noin vuodeksi.
Jos ei inttiin mennessä ollut tyttöystävää, tuskin sitä inttiaikana sai. Sain kuulla monta tarinaa, että lomalla olleen varusmiehen flaksi lupaavien tyttöjen suhteen tyssäsi siihen, että tyttö sai kuulla kundin olevan armeijassa. Ei paljon kannattanut tytön satsata suhteeseen, jossa kaveria näkee ehkä kerran parissa kolmessa viikossa jos sitäkään.
Eipä ollut minullakaan, huono-onnisella heterolla, tyttöystävää koko inttiaikana. Enkä ollut ainoa lajissani. Ja ymmärrän kyllä tyttöjä, jotka eivät intin maastopukukavereihin vilkaisekaan.
Monien seurustelut katkeavat armeijan aikana. Yksi naimisissa ollut kaveri meidän tuvasta yritti hoitaa perhesuhteitaan raskaana olevaan vaimoonsa jäämällä puntikselle, mutta siitähän rankaistiin seuraavien lomien peruuttamisella.
Jos mies on aloittanut opiskelunsa, tulee hänelle opintoihin vuoden keskeytys. Naispuoliset opiskelukaverit valmistuvat vuotta aiemmin.
Lupaavasta työuran kehityksestä työpaikallaan jää vuoden jälkeen. Ylennykset ja palkankorotukset viivästyvät vuodella. Samaan aikaan aloittaneet kaverit ovat päässeet ohi urakehityksessä, vaikka lähtötaso kavereilla olisi ollut sama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022142Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122009Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734