DIVARI

KIRJA-HÖPERÖ

Elikkäs,missähän olisi Hyvinkäällä divareita.
Olisi kiva käydä katsastamassa valikoimat.
Kiitos jo etukäteen.

19

3593

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M/HVNK

RAUTATIEASEMALLA
      HÄMEENKADULLA MELKEIN HAARIKAN VIERESSÄ

• Sylvia U,

on Hämeenkadun itäpäässä, samalla puolella kuin Iskun huonekaluliike.

• afeafwe

J€ssi-kirppis on Kankurinkadun loppupäässä ja Kirjokaari siinä Euromarketin rakennuksessa, pääkadun puolella.

• Kirjafan

Mistään Hyvinkään kirppiksiltä tai divareista ei yleensä löydy "mitään" - ja jso löytyy, hinnat hipovat pilviä.

Ostan vanhoja kirjoja Helsingin kirppiksiltä ja kohtuuhintainen on myös Valtterin yhteydessä oleva divari, jossa joskus poistopäiviä ja kaikki puoleen hintaan.

Divarien ylihinnoittelu tosin koskaa kaikkia kaikkialla. Esim. viime viikonvaihteen kirjamessuilla divarien myyntipisteissä oli kirjoja kalliimmilla hinnoilla kuin mitä kustantajien osastoilla.

• Kirjafriikki
        Kirjafan kirjoitti:

Mistään Hyvinkään kirppiksiltä tai divareista ei yleensä löydy "mitään" - ja jso löytyy, hinnat hipovat pilviä.

Ostan vanhoja kirjoja Helsingin kirppiksiltä ja kohtuuhintainen on myös Valtterin yhteydessä oleva divari, jossa joskus poistopäiviä ja kaikki puoleen hintaan.

Divarien ylihinnoittelu tosin koskaa kaikkia kaikkialla. Esim. viime viikonvaihteen kirjamessuilla divarien myyntipisteissä oli kirjoja kalliimmilla hinnoilla kuin mitä kustantajien osastoilla.

Olen vuosikausia ostanut kirjani Hyvinkään aseman divarista. Erinomainen valikoima ja kohtuulliset hinnat. Joissakin kirjoissa on vielä markkahinnat, joten kannattaa kysyä markkaa vai euroa.

• kirjoja, kirjoja
        Kirjafriikki kirjoitti:

Olen vuosikausia ostanut kirjani Hyvinkään aseman divarista. Erinomainen valikoima ja kohtuulliset hinnat. Joissakin kirjoissa on vielä markkahinnat, joten kannattaa kysyä markkaa vai euroa.

Mitä tarkoitat valikoimalla? Kun olen käynyt rautatieasemalla, siellä on yleensä ollut vain näitä kertaalleenluettavia, joita on kaikkialla. Joskus olen löytänyt kirjoja esimerkiksi Vermon kirppikseltä. Kirjamessujen antikvariaattiosastoilta myös, hinnat vaihtelevat, mutta valikoimaa on.

Itse olen myynyt kirjoja kirppiksillä 0.50 - 5 euroa, viitosta ei kannata pyytää kuin jostain spesiaalista sotakirjasta, jotkut keräävät niitä ja vitonen on paljon alle sen, mitä jobbarit pyytävät. Kirjamyynti on mennyt hyvin johtuen halvoista hinnoista ja valikoiman vaihtelevuudesta. Ylipäätään sääli, että kukaan ei enää lue mitään, se näkyy printtikirjojen tarjonnassa kaikkialla.

• Kirjafriikki
        kirjoja, kirjoja kirjoitti:

Mitä tarkoitat valikoimalla? Kun olen käynyt rautatieasemalla, siellä on yleensä ollut vain näitä kertaalleenluettavia, joita on kaikkialla. Joskus olen löytänyt kirjoja esimerkiksi Vermon kirppikseltä. Kirjamessujen antikvariaattiosastoilta myös, hinnat vaihtelevat, mutta valikoimaa on.

Itse olen myynyt kirjoja kirppiksillä 0.50 - 5 euroa, viitosta ei kannata pyytää kuin jostain spesiaalista sotakirjasta, jotkut keräävät niitä ja vitonen on paljon alle sen, mitä jobbarit pyytävät. Kirjamyynti on mennyt hyvin johtuen halvoista hinnoista ja valikoiman vaihtelevuudesta. Ylipäätään sääli, että kukaan ei enää lue mitään, se näkyy printtikirjojen tarjonnassa kaikkialla.

Paikallishistoriaa,Nansenin 1898 kirjan löysin suomenkielisenä,kansallissosialismi Suomessa,poliittista historiaa paljon,lappi-ja eräkirjoja runsaasti. Tottahan on että suurin osa lukee vain roskaa. Etsintä on hieman helpompaa kuin Hagelstamilla,jossa menee tuntikaupalla penkomisessa koska kukaan ei ehdi järjestää niitä vaan ne ovat kasoissa pitkin lattiaa. Kirpputoreiden tarjonta on kunnoltaan sitä luokkaa että ne sopivat vain paperinkeräykseen. Kun hakee ensipainoksia niin hintatasokin on aina korkeampi. Friikille ei kelpaa 27. Painos huonokuntoisena vaikka sen saisi ilmaiseksi. Toiset lukevat ja toiset keräävät. Lukevalle on samantekevää kirjan painos tai kunto, friikille ei.

• kirjoja, kirjoja
        Kirjafriikki kirjoitti:

Paikallishistoriaa,Nansenin 1898 kirjan löysin suomenkielisenä,kansallissosialismi Suomessa,poliittista historiaa paljon,lappi-ja eräkirjoja runsaasti. Tottahan on että suurin osa lukee vain roskaa. Etsintä on hieman helpompaa kuin Hagelstamilla,jossa menee tuntikaupalla penkomisessa koska kukaan ei ehdi järjestää niitä vaan ne ovat kasoissa pitkin lattiaa. Kirpputoreiden tarjonta on kunnoltaan sitä luokkaa että ne sopivat vain paperinkeräykseen. Kun hakee ensipainoksia niin hintatasokin on aina korkeampi. Friikille ei kelpaa 27. Painos huonokuntoisena vaikka sen saisi ilmaiseksi. Toiset lukevat ja toiset keräävät. Lukevalle on samantekevää kirjan painos tai kunto, friikille ei.

Minä en ole koskaan myynyt muille kuin lukeville ihmisille. Eli niille, joille kirjan kunto ei ole mitenkään tärkeä, ellei mennä ihan ääripäähän: koiran pureksima irtosivuinen ei ole minun juttu, etenkään jos sitä on luettu mustikkapiiras toisessa kädessä.

Minusta on ollut mukava kerätä itselle kirjoja, joita luen keran toisensa jälkeen vuodesta toiseen. Löytyvät omasta hyllystä eikä tarvi erikseen pyytää kirjaston varastosta, joskin sitäkin teen. Hiljattain löysin kirjaston kierätyspisteestä yhden, jota en ole löytänyt kirppiksiltä. Kierrätyspisteet niin Hyvinkäällä kuin Helsingissä ovat mukavia, olen paitsi tehnyt löytöjä, myös vienyt niihin aika paljon tavaraa.

• lukutoukka5
        kirjoja, kirjoja kirjoitti:

Minä en ole koskaan myynyt muille kuin lukeville ihmisille. Eli niille, joille kirjan kunto ei ole mitenkään tärkeä, ellei mennä ihan ääripäähän: koiran pureksima irtosivuinen ei ole minun juttu, etenkään jos sitä on luettu mustikkapiiras toisessa kädessä.

Minusta on ollut mukava kerätä itselle kirjoja, joita luen keran toisensa jälkeen vuodesta toiseen. Löytyvät omasta hyllystä eikä tarvi erikseen pyytää kirjaston varastosta, joskin sitäkin teen. Hiljattain löysin kirjaston kierätyspisteestä yhden, jota en ole löytänyt kirppiksiltä. Kierrätyspisteet niin Hyvinkäällä kuin Helsingissä ovat mukavia, olen paitsi tehnyt löytöjä, myös vienyt niihin aika paljon tavaraa.

Siinä persujen divarissa asemalla on kyllä yllättävän hyvät valikoimat, vanhaa ja uutta,
        harvinaisempiakin saattaa löytyä, kohtuuhinnat.

• luen paljon
        lukutoukka5 kirjoitti:

Siinä persujen divarissa asemalla on kyllä yllättävän hyvät valikoimat, vanhaa ja uutta,
        harvinaisempiakin saattaa löytyä, kohtuuhinnat.

Eikö se todellakin ole sen piereksivän prsun putikki? Nimeä en nyt viitsi mainita, mutta kerroin jutun aiemmin täällä. Täällä ei tarda olla senikäistä porukkaa, joka tietää.

Jostain syystä minua inhottaa mennä sinne.

Toinen juttu: ei siellä saa katsoa rauhassa, vaan kimppuun tulee joku, joka ei usko, etten etsi mitään erityistä.

• katselen vaan
        luen paljon kirjoitti:

Eikö se todellakin ole sen piereksivän prsun putikki? Nimeä en nyt viitsi mainita, mutta kerroin jutun aiemmin täällä. Täällä ei tarda olla senikäistä porukkaa, joka tietää.

Jostain syystä minua inhottaa mennä sinne.

Toinen juttu: ei siellä saa katsoa rauhassa, vaan kimppuun tulee joku, joka ei usko, etten etsi mitään erityistä.

jos ei kauppa käy tarpeeks hyvin, täytyy yrittää myydä, tyrkyttää vaikka patalappuja.

• antikVaari
        katselen vaan kirjoitti:

jos ei kauppa käy tarpeeks hyvin, täytyy yrittää myydä, tyrkyttää vaikka patalappuja.

Ihan mukava siellä on asioida, ja sen persun jutut on joskus tosi hyviä!
        Täytyy muistaa että se ei ole antikvariaatti, vaan osto ja myyntiliike, niin että tavaraa on kattilasta Aku Ankkaan.

• Boook
        antikVaari kirjoitti:

Ihan mukava siellä on asioida, ja sen persun jutut on joskus tosi hyviä!
        Täytyy muistaa että se ei ole antikvariaatti, vaan osto ja myyntiliike, niin että tavaraa on kattilasta Aku Ankkaan.

Samaa mieltä, toinen juttu on se mikä on ihan yleistä tämän tyyppisissä liikkeissä
        , kuitti tuntuu olevan aivan outo käsite, milloin se vaan "unohtuu", milloin on nauha loppu tms.

• jätti ostaja
        Boook kirjoitti:

Samaa mieltä, toinen juttu on se mikä on ihan yleistä tämän tyyppisissä liikkeissä
        , kuitti tuntuu olevan aivan outo käsite, milloin se vaan "unohtuu", milloin on nauha loppu tms.

Joo, ite ostin satasen edestä kirjoja ja kuittinauha oli koneesta loppu. No ei siinä muuta kuin sanoin, että en sitten ostakkaan. Jotenkin yllättäen nauhaa sitten löytyikin koneesta. Oli vain joku tilapäinen häiriö.

• Kirjamato
        jätti ostaja kirjoitti:

Joo, ite ostin satasen edestä kirjoja ja kuittinauha oli koneesta loppu. No ei siinä muuta kuin sanoin, että en sitten ostakkaan. Jotenkin yllättäen nauhaa sitten löytyikin koneesta. Oli vain joku tilapäinen häiriö.

Häiriöitä voi sattua, oliko isäntä itse myymässä?

• jätti ostaja
        Kirjamato kirjoitti:

Häiriöitä voi sattua, oliko isäntä itse myymässä?

Korjaan, ei se sattunut siellä, vaan yhdessä toisessa. Ei pidä haukkua väärää puuta.

• keräilijä

Löysin tämän vanhan ketjun ja jatkan. Junaa odotellessa pari kertaa käynyt katselemassa. Siellä on toisinaan oikein hyvää taidetta ja disainia myynnissä. Ei pelkästään tyypillistä divari kamaa.

• Bibliofiini

Jokelassa antiikkiliikkeen yhteydessä laadukasta luettavaa. Hyvinkäällä ei ole yhtään kunnon divaria.

• Aapon lehtijuttu

Näin on. Riihimäellä on myös divari ja muistaakseni sijainti Valtakadulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe