Jorvas

minäkö sinne?

Terve

Mitäs mieltä olette Jorvaksesta? Masala täällä aika lailla haukuttu lyttyyn, mitäs sitten Jorvas?

24

6596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitre

      Jorvaksessa ei ole koulua, joten lapset bussilla Masalan kouluun (eikä tule koulua). Lähin kauppa n 2-3km ja sijaitsee Masalassa. Eipä juurikaan eroa Masalasta.

      • Jorvaksesta

        Meidän lapset käy Heikkilässä ja kirkolla koulua.Kaupassa käymme aina Prismassa,miksi ihmeessä vaivautua Masalaan?

        Jorvaksessa ei todellakaan ole sellainen maailmanlopunmeininki kuin masalassa.Metsätorpantie yhtenä esimerkkinä, kuin rikollisten ja linnahörhöjen(myös naisia)taajama.


      • Mitre
        Jorvaksesta kirjoitti:

        Meidän lapset käy Heikkilässä ja kirkolla koulua.Kaupassa käymme aina Prismassa,miksi ihmeessä vaivautua Masalaan?

        Jorvaksessa ei todellakaan ole sellainen maailmanlopunmeininki kuin masalassa.Metsätorpantie yhtenä esimerkkinä, kuin rikollisten ja linnahörhöjen(myös naisia)taajama.

        "maailmanlopunmeininki kuin masalassa" miten voit noin sanoa jos et koskaan Masalassa käy. Kyllä ystävä perheen lapset käyvät koulua ainakin Masalassa (asuvat jorvaksessa). Ja onhan se kiva että ei aina tartte yhden maitopurkin takia autolla prismalle asti lähteä.


      • Prismassa käydään
        Mitre kirjoitti:

        "maailmanlopunmeininki kuin masalassa" miten voit noin sanoa jos et koskaan Masalassa käy. Kyllä ystävä perheen lapset käyvät koulua ainakin Masalassa (asuvat jorvaksessa). Ja onhan se kiva että ei aina tartte yhden maitopurkin takia autolla prismalle asti lähteä.

        Ei missään lukenut ettenkö kävisi lainkaan Masalassa....joten älä vääristele kirjoituksen sisältöä.Tiedän useamman alueen olot pääpiirteittäin.Oon yli 20vuotta Masalassa asunut ja nyt sitten Jorvaksessa.

        Mikä idea on lähteä kaupasta hakemaan vain yhtä maitotölkkiä? Meillä harvemmin on päässyt käymään että maito loppuisi. Ostokset tehdään kerralla moneksi päiväksi ja tuolloin ajetaan aina merta edemmäs kalaan, jos ei muuta niin Prismaan.Monta kertaa tulee töistä tullessa käytyä jo Helsingissä kaupassa, joten ei tässä ole vuosikausiin masalan palveluita niinkään tarvinnut, vaikka osoite oli siellä.


      • Mitre
        Prismassa käydään kirjoitti:

        Ei missään lukenut ettenkö kävisi lainkaan Masalassa....joten älä vääristele kirjoituksen sisältöä.Tiedän useamman alueen olot pääpiirteittäin.Oon yli 20vuotta Masalassa asunut ja nyt sitten Jorvaksessa.

        Mikä idea on lähteä kaupasta hakemaan vain yhtä maitotölkkiä? Meillä harvemmin on päässyt käymään että maito loppuisi. Ostokset tehdään kerralla moneksi päiväksi ja tuolloin ajetaan aina merta edemmäs kalaan, jos ei muuta niin Prismaan.Monta kertaa tulee töistä tullessa käytyä jo Helsingissä kaupassa, joten ei tässä ole vuosikausiin masalan palveluita niinkään tarvinnut, vaikka osoite oli siellä.

        hermostua. Kyllähän sun mielipide on selvä Masalasta. Tarkoitus ei ollut vääristää tekstiäsi, mitä hyötyä siitä minulle olisi :)
        Mutta ihmettelen vain yleisesti tätä Masalan haukkumista, itsellä ei ole kokemusta kuin noin 1 vuoden verran Masalasta. Ei mitään pahaa sanottavaa,
        ehkä asun vain Masalassa väärässä paikassa missä ei koskaan tapahdu mitään (eli hiljainen maalais kylä).


      • 30v. kunnassa asunut

        Oletpa pihalla. Jorvaksessa on nolla kunnan vuokra-asuntoa eli satoja vähemmän kuin Masalassa. Samoin mustalaisia ja denoja on nolla eli jälleen satoja vähemmän kuin Masalassa. Sit siellä on tietty ortodoksiluostari ja hevostila, joita Masalassa ei ole. Masala ja Jorvas on kuin Matinkylä ja Nuottaniemi.


      • Yli 30 vuotta kunnassa asunut
        Mitre kirjoitti:

        hermostua. Kyllähän sun mielipide on selvä Masalasta. Tarkoitus ei ollut vääristää tekstiäsi, mitä hyötyä siitä minulle olisi :)
        Mutta ihmettelen vain yleisesti tätä Masalan haukkumista, itsellä ei ole kokemusta kuin noin 1 vuoden verran Masalasta. Ei mitään pahaa sanottavaa,
        ehkä asun vain Masalassa väärässä paikassa missä ei koskaan tapahdu mitään (eli hiljainen maalais kylä).

        Sitä saa, mistä maksaa. Itse olen vakaasti päättänyt, että minimietäisyys kunnan vuokra-asuntoihin on 2km. Jos tulee lähemmäksi, niin muutan kauemmaksi. Makso mitä makso ja ihan sama kuinka pitkä kauppamatka on. Asuin aikanaan kun ei rahaa muuhun ollut keskellä kaupungin vuokrataloja Espoossa. Alko meno tympiin, kun kilsan säteellä oli 4 murhaa ja yksi tapon yritys 1,5 vuoden aikana. Muutimme pois. Masalassa tosiaan ei suinkaan noin pahaa se meno ole tällä hetkellä. Henkirikoksia en tiedä siellä tehdyn. Mutta itse olen vuokratalojengiä katsellut ihan tarpeeksi yhdeksi ihmisiäksi, joten Masalassa asuminen ei tulisi kyseeseen, vaikka halpaa olisikin.


      • Mitre
        Yli 30 vuotta kunnassa asunut kirjoitti:

        Sitä saa, mistä maksaa. Itse olen vakaasti päättänyt, että minimietäisyys kunnan vuokra-asuntoihin on 2km. Jos tulee lähemmäksi, niin muutan kauemmaksi. Makso mitä makso ja ihan sama kuinka pitkä kauppamatka on. Asuin aikanaan kun ei rahaa muuhun ollut keskellä kaupungin vuokrataloja Espoossa. Alko meno tympiin, kun kilsan säteellä oli 4 murhaa ja yksi tapon yritys 1,5 vuoden aikana. Muutimme pois. Masalassa tosiaan ei suinkaan noin pahaa se meno ole tällä hetkellä. Henkirikoksia en tiedä siellä tehdyn. Mutta itse olen vuokratalojengiä katsellut ihan tarpeeksi yhdeksi ihmisiäksi, joten Masalassa asuminen ei tulisi kyseeseen, vaikka halpaa olisikin.

        "Halpaa asumista" kyllä Masalassa uudistuotanto (omistus-asunnot)on ihan saman hintaista kuin Kirkkonummella yleensä. Mutta jos tiedät mistä saa halvalla uuden asunnon Masalasta niin pistä ihmeessä linkki kehiin. Itse olisin kiinnostunut hankkimaan uuden halvan asunnon. Muuten Jorvaksen ja Masalan neliö hinnat ovat ihan samat. (Huom. Rivitalojen/paritalojen neliöhinnat Masala/Jorvas n.2200-2500€/neliö, uudet asunnot.)


      • Huippua
        30v. kunnassa asunut kirjoitti:

        Oletpa pihalla. Jorvaksessa on nolla kunnan vuokra-asuntoa eli satoja vähemmän kuin Masalassa. Samoin mustalaisia ja denoja on nolla eli jälleen satoja vähemmän kuin Masalassa. Sit siellä on tietty ortodoksiluostari ja hevostila, joita Masalassa ei ole. Masala ja Jorvas on kuin Matinkylä ja Nuottaniemi.

        Jorvaksessa on satoja köyhiä enemmän kuin Masalassa,Sundsberg kuuluu Masalaan ja siellä ihmiset ihan eri planeetalta kuin Jorvaksessa..sama kuin vertaisi Kulosaarta ja Kontulaa...


      • taloja,
        Huippua kirjoitti:

        Jorvaksessa on satoja köyhiä enemmän kuin Masalassa,Sundsberg kuuluu Masalaan ja siellä ihmiset ihan eri planeetalta kuin Jorvaksessa..sama kuin vertaisi Kulosaarta ja Kontulaa...

        400000- 1 000 000€ eli TOSI KÖYHÄÄ PORUKKAA ASUU JORVAKSESSA! Hei herää pahvi sieltä maslan slummista!


    • eikös nii

      Hyvät palvelut :)

      • korvessa asuva

        Jos et ole liikuntakyvytön,sairas,vammainen tms.silloin ei tarviakkaan palveluiden olla nokkas edessä kun kotioven aukaiset.

        Kerrostalolähiössä asumisen jälkeen asun helkatin mielelläni "korvessa", josta lähimpään kauppaankin on n.3km, eikä se ole matka eikä mikään.Samalla etäisyydellä sitten onkin kaikki muutkin palvelut, paitsi pizzataksi, se kulkee tännekkin sujuvasti=)kotiovelle asti.

        Työmatkaa mulla on yhteen suuntaan n.75km,joten eipä tunnu paljolta jos vaikka kymmenenkin kilsan päähän joutuisi kauppaan menemään.

        En tajua tuota narinaa palveluista,että eivät ole lähellä.Eihän niitä mitenkään saada jokaisen näppituntumalle.Tjooh, itse voi tehdä kaikesta taidetta ja vaikeaa, jos niin haluaa.


    • JIPPII!!!

      Saatin asunto myytyä ja päästään Jorvakseen! Päästään takaisin kavereiden ja sukulaisten lähelle!

      • minä kans :)

        ja minä juuri ostin sieltä asunnon niin sinne päästään :)


    • ihan tympeitä

      siis eihän siellä mitään,kauppoja muutama hassu.. savisia peltoja kuulemma ja siihen rakennelaan talot,huom,kalliit talot.
      Puita ei oo jätetty minne rakennetaankin avaraa on ,tuulee kylmästi ja lujaa.Mutta jos nuo paikat muuttuu..kuka tietää.
      Oikeestan hyvillä paikoilla kehäkolmosen varrella.Tie liikennehän on lisääntynyt.Junat kulkee myös.Masalan asema on aika turvaton myös viikolla.Puhumattakaan luomasta jossa yksin on ketään ei lähimaillakaan.

      • PALJASTI...

        "siis eihän siellä mitään,kauppoja muutama hassu.. savisia peltoja kuulemma ja siihen rakennelaan talot,huom,kalliit talot."

        Olet tietämätön ja kateellinen! (kuulemma)


    • Anonyymi

      vähän myöhässä

    • Anonyymi

      Jorvaksessa on palvellut yhtä tasokkaista ja laadukkaita kuin gestiksessä :0)
      Joten, meille ollaan kateellisia ;0)
      Terveisin gestisläinen

    • Anonyymi

      Paljon on jorvaksen lepikoissa ja aseman parkkipaikalla ns homopoikia. Ihan ihmetyttää. Junaa kun odottaa niin näkee miten auto tulee parkkipaikalle ja mies nousee kyytiin ja samassa alkaa pää liikkumaan kuskin sylissä. Pusikoissa ovat myös ihan analgaytä. En ymmärrä mikseivät mene hesaan. Siellä heillä olisi hyvä olla

      • Anonyymi

        Mistä tiedät, että homoilla olisi hyvä olla hesassa? Kokemuksestako? Olisit liittynyt joukkoon ja antanut kokeneen konkarin parhaimmat vinkit.


    • Anonyymi

      onko jorvaksessa vuokrakämppiä

      • Anonyymi

        ei.


      • Anonyymi

        Ei sinulle ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulle ainakaan.

        kylläpäs on...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe