Minkälainen ryhmittymä on Henotes-seurakunta? Liittyykö se helluntailaisuuteen millään tavalla?
Henotes-srk
37
8864
Vastaukset
- Liittyy
Sen mitä minä tiedän,osa on entisiä helluntalaisia,
osa vapaakirkon porukkaa ja olen kuullut tiukasta kurista; "eivät saa" käydä muiden suuntien tilaisuuksissa ja vanha raamatunkäännös käytössä.http://personal.inet.fi/koti/henotes/taustaa.html
Ote:
"Henótês-toiminnan alku
Henótês-järjestön ensimmäinen tilaisuus pidettiin 12.12.1992. Toiminta vilkastui vuoden 1993 alusta. Ryhmä ev.lut. kirkon jäseniä aloitti toiminnan. Mauri Koskipalo johti toimintaa alusta alkaen."
---
Henotes seurakunta on siis luterilaista alkuperää joka toimii yhdistysmuodossa (samaan tapaan kuin Nokian herätyskin nykyään?).PakanaF kirjoitti:
http://personal.inet.fi/koti/henotes/taustaa.html
Ote:
"Henótês-toiminnan alku
Henótês-järjestön ensimmäinen tilaisuus pidettiin 12.12.1992. Toiminta vilkastui vuoden 1993 alusta. Ryhmä ev.lut. kirkon jäseniä aloitti toiminnan. Mauri Koskipalo johti toimintaa alusta alkaen."
---
Henotes seurakunta on siis luterilaista alkuperää joka toimii yhdistysmuodossa (samaan tapaan kuin Nokian herätyskin nykyään?).Nämä ovat nimenomaan LÄHTENEET ulos luterilaisuudesta. Oppi on osittain viidesläistä, mutta heillä on esim. 'ainoa oikea' uskovien kaste. Jos hellari liitty Henoihin, hänet kastetaan. Ja kovasti näyttää olevan tittelinkipeää porukkaa, meriitit ovat näkyvästi esillä ja vierailijajoukkokin koostuu nimimiehistä.
- -
Basker kirjoitti:
Nämä ovat nimenomaan LÄHTENEET ulos luterilaisuudesta. Oppi on osittain viidesläistä, mutta heillä on esim. 'ainoa oikea' uskovien kaste. Jos hellari liitty Henoihin, hänet kastetaan. Ja kovasti näyttää olevan tittelinkipeää porukkaa, meriitit ovat näkyvästi esillä ja vierailijajoukkokin koostuu nimimiehistä.
- Henotes-seurakunta ei liity millään tavalla Helluntai-seurakuntaan.
- Osa Henotes-srk:ssa käyviä on helluntalaisia -joko nykyisiä tai entisiä. Puhujia useista eri seurakunnista (luteril, hellunt, vapaa kirk)
- Kaikilla seurakunnassa käyvillä, niin jäsenillä kuin muutenvaan käyvillä on täysi vapaus ja lupa käydä ihan missä seurakunnassa, kirkossa tai lahkossa he sitten haluavatkin... Se on jokaisen henkilökohtainen asia, johon kukaan (ainakaan seurakunnan puolesta) ei halua puuttua. Jos joku yksittäinen seurakunnassa käyvä on jotain muuta mieltä, se on hänen oma kantansa asiasta, eikä edusta seurakunnan mielipidettä.
- Henotesissa käytetään vanhaa käännöstä (vuoden 1933-38) tai sitä vanhempaa.
- Jos jo kastettu uskovainen haluaa liittyä srk, ei häntä kasteta uudelleen, ellei hän itse sitä jostain syystä toivo.
- "tittelit" on esillä "yleistön pyynnöstä". Vierailijat eivät ole vain nimimiehiä (vaikka niitäkin on), vaan myös ihan kotiäitejä, nuorisotyöntekijöitä yms. keskiverto-porukkaa.
Edellä olleen tiedän käytyäni ko. seurakunnan kokouksissa monen vuoden ajan. On surullista, että ihmiset, jotka eivät tiedä miten asianlaita oikesti on, kirjoittelevat olettamuksiaan/kuulopuheita/ennakkoluulojaan tänne totena... Jos ei tiedä miten asianlaita on, niin voisi sitä edes käydä tarkistamassa paikan päällä. Moni srk tullut on kertonut yllätyneensä, ettei toiminta ja mielipiteet olleetkaan sellaisia, kun mitä he olivat kuulopuheiden perusteella luulleet. Me ollaan ihan vain tavallisia uskovaisia ihmisiä! :) - örkki
Basker kirjoitti:
Nämä ovat nimenomaan LÄHTENEET ulos luterilaisuudesta. Oppi on osittain viidesläistä, mutta heillä on esim. 'ainoa oikea' uskovien kaste. Jos hellari liitty Henoihin, hänet kastetaan. Ja kovasti näyttää olevan tittelinkipeää porukkaa, meriitit ovat näkyvästi esillä ja vierailijajoukkokin koostuu nimimiehistä.
>>Tunnetuksi Hemohes tuli Lahden vuoden 2001 hiihdon MM-kisoista, >> Ei kai se vain ole tätä porukkaa kun kerran nimimiehiä ovat?
- ö
örkki kirjoitti:
>>Tunnetuksi Hemohes tuli Lahden vuoden 2001 hiihdon MM-kisoista, >> Ei kai se vain ole tätä porukkaa kun kerran nimimiehiä ovat?
Herodes-seurakunta, no joo, pitihän tääkin tänne kirjottaa.
- sivusta seurannut
- kirjoitti:
- Henotes-seurakunta ei liity millään tavalla Helluntai-seurakuntaan.
- Osa Henotes-srk:ssa käyviä on helluntalaisia -joko nykyisiä tai entisiä. Puhujia useista eri seurakunnista (luteril, hellunt, vapaa kirk)
- Kaikilla seurakunnassa käyvillä, niin jäsenillä kuin muutenvaan käyvillä on täysi vapaus ja lupa käydä ihan missä seurakunnassa, kirkossa tai lahkossa he sitten haluavatkin... Se on jokaisen henkilökohtainen asia, johon kukaan (ainakaan seurakunnan puolesta) ei halua puuttua. Jos joku yksittäinen seurakunnassa käyvä on jotain muuta mieltä, se on hänen oma kantansa asiasta, eikä edusta seurakunnan mielipidettä.
- Henotesissa käytetään vanhaa käännöstä (vuoden 1933-38) tai sitä vanhempaa.
- Jos jo kastettu uskovainen haluaa liittyä srk, ei häntä kasteta uudelleen, ellei hän itse sitä jostain syystä toivo.
- "tittelit" on esillä "yleistön pyynnöstä". Vierailijat eivät ole vain nimimiehiä (vaikka niitäkin on), vaan myös ihan kotiäitejä, nuorisotyöntekijöitä yms. keskiverto-porukkaa.
Edellä olleen tiedän käytyäni ko. seurakunnan kokouksissa monen vuoden ajan. On surullista, että ihmiset, jotka eivät tiedä miten asianlaita oikesti on, kirjoittelevat olettamuksiaan/kuulopuheita/ennakkoluulojaan tänne totena... Jos ei tiedä miten asianlaita on, niin voisi sitä edes käydä tarkistamassa paikan päällä. Moni srk tullut on kertonut yllätyneensä, ettei toiminta ja mielipiteet olleetkaan sellaisia, kun mitä he olivat kuulopuheiden perusteella luulleet. Me ollaan ihan vain tavallisia uskovaisia ihmisiä! :)Ovat kovin "tittelin kipeitä",tarkoittaa että jos saarnaaja ei ole "joku parempi" hänestäpä tehdään joku raamatullinen profeetta tai evankelista..Ei heillä taida olla lupa mennä muihin suuntiin sanaa kuulemaan.Ovat aika sisäpiiriporukkaa.
- parjaajalle
Liittyy 25.10.2006 20:39
Kyllä vaan
Sen mitä minä tiedän,osa on entisiä helluntalaisia,
osa vapaakirkon porukkaa ja olen kuullut tiukasta kurista; "eivät saa" käydä muiden suuntien tilaisuuksissa ja vanha raamatunkäännös käytössä.
Näin kirjoitti
Liittyy vaan kirjoittajan teksti on aina vaikka varpaanvälistä kysyy, niin tarkoitushaluista parjaamista, että se ja se kuuluu helluntalaisiin jne.
Häpiäisit vähän. Suusyntiä mies tai nainen täysi.
Mutta, sitähän nämä kirjoittajat ovat. Mustaa sappea täysi ja rienaajan asialla.
Sef 2:1 Menkää itseenne, kootkaa ajatuksenne, te häpeämätön kansa,
Sef 2:2 ennenkuin neuvopäätös on synnyttänyt - päivä kiitää pois kuin akanat - ennenkuin teidän päällenne tulee Herran vihan hehku, ennenkuin teidän päällenne tulee Herran vihan päivä.
Sef 2:3 Etsikää Herraa, kaikki maan nöyrät, te, jotka pidätte hänen oikeutensa. Etsikää vanhurskautta, etsikää nöyryyttä; ehkä te saatte suojan Herran vihan päivänä. - Tav.Kristitty
Kenellä on valta tuomita?!
- Tulot.tulee.tileille
Basker kirjoitti:
Helluntailaiset ovat aina hienostelleet julkkiksilla. Tämä on eräs sivistymätön piirre hellareissa ollut aina.
Kun julkkis kokee helluntaiherätyksen häntä viedään näytillä kuin pässiä narussa ja hänestä tulee jo kohta "opettaja". (Viktor Klimenko, Vladimir Klimenko, Anne Pohtamo, Sari Essaya) Samaten on ollut kaikkien dramaattisen menneisyyden omaavien rikollisten (Kyösti Erkinkorpi, Kemin Jokke, Late Johansson) ja alkoholistien kohdalla.
Syy on tietenkin rahastus. Typerysten tullessa suut ammollaan kuuntelemaan raflaavia juttuja, uhrilahjoina" on kartutettu ja kartutetaan johtajiston pankikitilejä.
Tåämä ei tietenkään ole riittänyt, vaan raflaavien kirjojen myynti on jo vuosikymmenien ajan ollut helluntaibisnestä. On tehty rahaa maailmanlopulla, noituudella, Jeesuksen tulolla, Venäjän tulolla, mutta ainoa mikä on tullut, on olleet tulot näiden huijareiden pankkitileille.
Tätä kaikkea Suomen Helluntaiherätys on ollut jo yli 100 vuoden ajan (n. 105 vuotta) Suomessa. - Anonyymi
Tässä kysymys: onko Henotes-seurakunnan kautta YKSIKÄÄN ihminen tullut uskoon? Vai ovatko kaikki jäsenet tulleet muista seurakunnista? Minulla on hyvin vahvasti sellainen kuva, että Henotes hakee jäsenikseen nimenomaan muiden seurakuntien jäseniä.
- ei hellari
Kävin kerran tuon nk. seurakunnan kokouksessa. Kamala olo tuli siellä ja lähdinkin kesken pois. Ei ole raitista opetuata! Ei kannata mennä sellaisiin paikkoihin.
- Kerro se minulle
Mielenkiinnolla kuulisin Sinulta joka lähdit kesken srk:n kokouksen pois - mikä sinusta ei ollut raitista Henotes-seurakunnan opetuksessa?
- Potaskaajoidenkinopetus
Olen minäkin käynnyt. Raitista opetusta on. Niin raitista kuin ihminen ylipäätään pystyy. Mutta menoa j meininkiä sieltä on turha etsiä. Siis sellaista helluntailaistyyppistä ylistyslauluhoentaa. Mun täytyy sanoa, että sellaisesta en itse nauti ollenkaan
. Opetus juuri on se paras puoli henotesissa. En ole missään muualla kuullut niin perusteelista selvitystä mm. erämaan vaelluksezta kuin siellä, että vieläkin muistan, vaikka vuosia on kulunut.
- Tutustu itse
Olen käynyt Henotes-seurakunnissa kohta 8vuotta ja käsi sydämellä voin sanoa, että mahtavaa opetusta olen saanut! Kannattaa käydä paikalla itse ja miettiä vasta sen jälkeen, epäluuloisilta ihmisiltä voi kuulla kaikenlaista.
Henotes nimenomaan koostuu ihmisistä, jotka tulevat eri kristillisistä seurakunnista, joten lahkosta tässä ei ole kyse. - 15+8
Pastori
Mauri Koskipalo
Henótês-srk:n perustaja
Bergvik (Salo)
Heinäkuu
20.-22.7.2012
HUOM! aika
Lue lisää...
------------
Helsinki
Elokuu
25.-26.8.2012
------------
Salo
Lokakuu
20.-21.10.2012
------------
HENÓTÊS - YHTEYS KRISTUKSESSA
Henótês-sana on kreikkaa ja sen merkitys on yhteys Kristuksessa. Henótês on yhdistyslain pohjalta toimiva kristillinen seurakunta ja järjestö, jonka tarkoituksena on auttaa ihmisiä löytämään Raamatun mukainen usko Jeesukseen Kristukseen ja auttaa uskovia kasvamaan Kristuksen tuntemisessa.
Haluamme pitäytyä julistuksessamme mahdollisimman tarkasti Raamatun mukaisessa Sanassa. Käytämme suomenkielisissä tilaisuuksissa ainoastaan vuodelta 1933/1938 olevaa tai tätä vanhempaa raamatunkäännöstä. Seurakunnan dogmin (virallisen opin) perustana ei ole Raamatun lisäksi muuta kirjallisuutta.
Henótês ei ole minkään seurakunnan tai järjestön alainen yhdistys. Jokaista paikallista seurakuntaa johtaa vanhimmisto samoin kuin apostolisena aikana. Mitään valtakunnallista kattojärjestöä tai organisaatiota eri Henótês-seurakunnilla ei ole.
Jäseneksi seurakuntaan voivat kuulua uudestisyntyneet ja uskovien kasteella käyneet kristityt. Tilaisuuksiin on kaikilla vapaa pääsy.
Lisää tietoa Henótês-seurakunnasta...
Joh.3:16-18
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
Kaikki olette tervetulleita tilaisuuksiimme
Sivut päivitetty 04.06.2012
© Henótês-srk.- Armahdettu syntinen
Minä kastan vedellä, mutta jälkeeni tulee Hän, joka kastaa Pyhällä Hengellä.
(viitaten jäsenyyteenne jonka perustana on "uskovien kasteella" käyminen.
- muistelen
jossain oliko Lohjalla, on usein puhujana ent. hammaslääkäri, joka kirjoittaa myös kauniita runoja
- olikohan
Ceta
- pööhhh
on
entinen luterilainen
- Tulkinta ja totuus
Tavallinen uususkonto, joka ei toimi seurakuuntaperiaatteella, vaan on rakentanut uskovia toisistaan erottavan raja-aidan jäsenkortistoineen.
- jeeppiis
jep
- 169%¤
Eikös Erkinkorpi nykyään kuulu juuri tuohon puljuun?
Ainakin on ilm. joskus siellä saarnannut? - pampam
Jahas ja nytkö hää on sitten siellä ! mikähän seuraavaks.
- Ei sijaa majatalossa
Sastamalassa toimivan kyseisen lahkon majatalon pitäjä tuomittiin muutama vuosi sitten käräjäoikeudessa syrjinnästä.
- lllll
Ihanko tosi.Mitä sinulla on esittää väitteesi todisteeksi?
- Anonyymi
No siis tämä sama mies julisti minulle "ilosanomaa Jeesuksesta" Whatsappissa eikä suostunut lopettamaan, vaikka tiesi että äitini on samassa huoneessa ja että kerron äidille kaiken. Merkillepantavaa on se, että äitini on pitkän linja lähetystyöntekijä ja tehnyt lähetystyötä koko elämänsä. Selvästikin "oikea usko" on jotain aivan muuta kuin mitä kristityt ovat ennen harjoittaneet, eikä mikään aikaisempi uskoontulo voi riittää verrattuna "oikeaan uskoon".
Nämä porukat siis saalistavat ihmisiä muista seurakunnista. Missään muussa seurakunnassa ei tiedetä oikeaa kristinuskoa. Mikään puhe ei tehoa, koska ulkopuolelta tuleva EI VAAN VOI tietää mitä on oikea usko. Mutta tätä ei suoraan kerrota uhrille, vaan esitetään ensin että "ihan kiva" että sinäkin olet uskossa, myöhemmin alkaa käännyttäminen.
Ei tämmöinen vetele. Minulla on oikeus kertoa rehellisesti mitä on tapahtunut, että muut ihmiset tietäisivät mistä on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siis tämä sama mies julisti minulle "ilosanomaa Jeesuksesta" Whatsappissa eikä suostunut lopettamaan, vaikka tiesi että äitini on samassa huoneessa ja että kerron äidille kaiken. Merkillepantavaa on se, että äitini on pitkän linja lähetystyöntekijä ja tehnyt lähetystyötä koko elämänsä. Selvästikin "oikea usko" on jotain aivan muuta kuin mitä kristityt ovat ennen harjoittaneet, eikä mikään aikaisempi uskoontulo voi riittää verrattuna "oikeaan uskoon".
Nämä porukat siis saalistavat ihmisiä muista seurakunnista. Missään muussa seurakunnassa ei tiedetä oikeaa kristinuskoa. Mikään puhe ei tehoa, koska ulkopuolelta tuleva EI VAAN VOI tietää mitä on oikea usko. Mutta tätä ei suoraan kerrota uhrille, vaan esitetään ensin että "ihan kiva" että sinäkin olet uskossa, myöhemmin alkaa käännyttäminen.
Ei tämmöinen vetele. Minulla on oikeus kertoa rehellisesti mitä on tapahtunut, että muut ihmiset tietäisivät mistä on kyse.Minä olen ajatllut asioita ja älynnyt, että oma karkea synnin tekoni on johtanut tähän tilanteeseen!!! Otankin siis vastaan ilosanoman halulla. Tunnustan tehneeni syntejä jotka johtavat hengelliseen kuolemaan. Haluan niistä tehdä parannusta. Haluan irti kaikesta synnistä ja myönnän että oli oma moka. Aamen.
- Lissu Lopotin
Hehe - Henotes joo... Olisin muuten ehkä mennytkin kokoukseen, mutta ilmoituksissa kiinnittyy huomio kokousten vetäjien ammattien ilmoittelu .
Eikö koomiselta kuullosta esim:
Henotes srk
Puheen pitää: psykiatri Liisa Lätty.
musiikissa:
lähihoitaja Lilli Lottu, talonmies Pekka Puuskari, parkettikosmetologi Riitta Kopukka, nokikolari Paavo Pönikkä, assanvessankassa Eveliina Kepeli sekä työtön pultsari Aaro Köpi.- Hgfdsa
No joo, itse kiinnitin tuohon samaan huomioni aiemmin, tuli vanha korttipeli, hullunkuriset perheet, mieleen. Hiukan ehkä outo ilmiö Suomessa, ulkomailla (USA) ehkä tavallisempaa. Mutta ei tuo minulle este srk:ssa käymiselle olisi. Sen sijaan eräs toinen srk mainostaa kotisivuillaan Pölhölän salaliittoteorioita käsittelevää kirjallisuutta, aina vesikäyttöisistä autoista ufoihin, sinne en jalallani astu niin kauan kuin sellaista roskaa on myynnissä.
- kahdesti.kastettu
Jaha, henotekset ovat sitten siirtyneet uudestikasteeseen. Aikoinaan tilaisuuksia mainostettiin vielä lupauksella: "vastuuhenkilöt kuuluvat evankelisuterilaiseen kirkkoon".
Eipä se tosin siihen aikaan tainnut olla oma seurakuntansa. - pentti.hirsjärvi
Onkse tää uus Homotus-srk?
- pirjog
On se niin kamalaa kun lapset sotketaan aikuisten leikkeihin ja hallusinaatiohin.
- Anonyymi
Henotes on selkeästi jonkinlainen kultti taikka lahko, en nyt vaan tiedä mikä olisi paras termi kuvaamaan toimintaa. Perusidea on: muut eivät tiedä mistään mitään ja Henotes-seurakunnalla on "Jumalan totuus". JOS näin on, niin sittenhän kaikkien pitäisi liittyä Henotes-seurakuntaan. No tätähän ne haluaakin, vaikka eivät suoraan sano. Kummallinen salamyhkäisyys ja piilottelu estää kaiken todellisen taikka aidon keskustelun.
- Anonyymi
”Jeesus Kristus, Jumalan poika, olen syntinen ja tarvitsen armoa.
Kiitos Jeesus, että kuolit puolestani Golgatan ristillä ja sovitit minunkin syntini. Uskon, että Sinä nousit ylös kolmantena päivänä voittaen kuoleman. Jeesus, haluan tehdä parannuksen ja uskoa evankeliumin. Jeesus, anna kaikki minun syntini anteeksi ja puhdista minun sydämeni verelläsi. Tänään tahdon tunnustaa, että Sinä, Jeesus, olet minun Herrani ja Jumalani. Kiitos Jeesus, että kuulit rukoukseni, aamen.”
Puhdista minun sydämeni verelläsi taitaa jo mennä sinne harhaopin puolelle. Isä. Poika ja Pyhä Henki. Usko ristin kuolrmaan meidän syntiemme tähden sen kautta pääsee isän silmien eteen. Siinä vaiheessa, kun Isä antaa synnit anteeksi ja ihminen armahdetaan Pyhä Henki liittyy sieluumme. Ja Jumala puhuu meille Pyhän Hengen kautta ja kertoo tahtonsa. Siinä vaiheessa Jeesus elää ihmisessä ja ihminen Jeeduksesss isän edessä taivasten valtakunnassa. Tämä tapahtuu vain kerran ja vanhat synnit on annettu anteeksi ja ihmisen teot ovat vanhurskaita. Usko on se siemen minkä Jumala antoi Abrshsmille ja sama toistui Marisn kohdalla Usko oli siemen mikä istutettiin Mariaan ja veri oli ihmisessä ja pysyy ihmisessä niin kauan kuin ihminen on olemassa. Veri jää maahan ja Henki jatkaa taivaisiin.Sielu ja Hrnki yhtyvät Jumalan armosta. Tuo verellä puhdistaminen on täysin sairasta, veri valui maahan ei sitä ole enää sen jälkeen olemassa. Jeesus kuoli ihmisenä ja nousi taivaisiin ja Teppo rukoilee veren parantavaan tai puhdistavaa voimassa. Pyhä Hrnki on se joka puhuu ja kertoo tahtonsa ei se pelastusta tuo jos pidetään käsiä ylhäällä ja rukoillaan ja samalla odotetaan miten verenkierto ja veren paine ylhäällä olevissa raajoissa alkaa vähenemään. Se ei pelasta mitään se on huijausta ja harjaoppia. Vasn näyttää toimivan missionin seurakunnissa. Todellisuudessa kaikki seurakunnat ja niiden jäsenet kuuluvat one way mission lähetysjärjestöön ei ole olemassa itsenäisiä rekisteröityjä uskonnollisia yhteisöjä nimeltä one way seurakunta. Kaikki toimii saman rahankeräysluvan alaisena ja Mission jakaa rahaa viitenumeron mukaan. Tämän on hyvin organisoitu toiminta minkä tarkoitus on vain saada mahdollisimman paljon jäseniä jotka ovat valmiita rahoittamaan missionin toimintaa ja siksi kannattaa valmistautua palvelemaan seurakuntaa. Seurakunnan tehtävä on palvella Jumalaa opettamalla sanaa seurakuntalaisille ja levityämään Jumalan sanaa eteenpäin. Seurakunta palvelee myös jäseniään ei tarkoitus ole, että annetaan rahat seurakunnalle ja vielä työskennellään sille. Papit on ihmisiä ja opetusta varten. Ei ihmiset ja heidän rahat pappeja varten.Ja opetus on sitä mistä kansa maksaa eikä kolehdissa kerätä uhtia seurakunnalle vaan lahja opetuksesta. Ei oo tervettä tuo meno vaan pelkkää kusetusta, harhaoppia ja rahastusta.- Anonyymi
Meni väärään ketjuun oli tarkoitus laittaa kokemuksia one wsy missionista vaan olikin väärä sivu auki.pahoittelen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o4026974Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki534083Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa262402Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava611634Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä
Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t981554SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän31549Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --61427Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2611418- 1021189
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue231117