Kysymyksiä hunnuttautuneille suomalaisille:

Juulia

Laitoin tätä keskustelunavausta viereiselle palstalle mutta yli-innokas sheriffi sen taas poisti.Täällä varmaan edes voi keskustella? Voisitko sinä kertoa minulle muutaman asian jos vaikka ymmärtäisin paremmin että miksi suomalainen nainen laittaa huivin päähänsä islamin nimissä?
Minkä tähden huivia käytetään?
Miksi miehet eivät joudu käyttämään huivia?
Olen käsittänyt että nainen peittää kauneutensa ettei mies joutuisi kiusaukseen.
Minä esim olen suklaaholisti ja joudun kiusaukseen ostamaan suklaata kun näen sitä kaupassa.Samalla periaatteella suklaa pitäisi hävittää mailmasta eikä minun kuuluisi vain hallita omaa "suklaaviettiäni",minusta aika pimeetä.
Miksi tytöiltä jo pienenä peitetään hiukset?Jos joku kokee pikkulapsen hiukset seksuaalisena niin se on sitten itse hoidon ja vankilan tarpeessa,eikö vain?
Koirat,minulla on ihana suloinen puhdas sylikoira joka nukkuu sängyssä peittoni alla,jos kääntyisin nyt islaminuskoon niin pitäisikö minun alkaa inhota sitä?Lopettaa se?Voi hyvänen aika...olen lukenut jostain että "musta koira on piru tms"siis koraanista mutta millä perustelisit ton koirajutun?
Olisin kiinnostunut keskustelemaan näistä jutuista tällä palstalla,on vaan niin tylsää kun kaikki jutut jotka eivät kumarra islamia poistetaan,mahdotonta ylipäänsä keskustella.

7

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BLUE-BLUE

      vastasit osittain omaan kysymykseesi... :)
      Lasten hunnuttautumista perustuu uskonnon harjoittamiseen eli on helpompaa noudattaa täyspainoisesti kun on jo lapsena oppinut alkeet.
      http://sunniopas.tulevaisuus.org/forum/
      Tuo foorumin on vielä alkutekijöissä, mutta voisit jatkaa siellä ehkä keskustelua, sillä tämä kysymyksesi aihe enemmän kattaa yleistä islamista kuin Koraani-palstaa.

      • jokin muu?

        Ei siellä ollut mitään.
        Haluaisin keskustella muslimiksi kääntyneiden suomalaisten kanssa, mutta ilmeisesti se ei ole sopivaa, tai ei muuten onnistu.
        Uskontonne lienee aika suljettu ulkopuolisilta.


      • BLUE-BLUE
        jokin muu? kirjoitti:

        Ei siellä ollut mitään.
        Haluaisin keskustella muslimiksi kääntyneiden suomalaisten kanssa, mutta ilmeisesti se ei ole sopivaa, tai ei muuten onnistu.
        Uskontonne lienee aika suljettu ulkopuolisilta.

        "Foorumi on alkutekijöissä..."
        Se tulee myöhemmin siirtymään oman sivuston alaisuuteen ja islam ei ole suljettu..
        Et ole kai joko etsinyt taikka et ole muuten löytänyt foorumeita muslimien kanssa keskusteluun. Suosittelen moskeijassa vierailua taikka jos se ei kiinnosta, niin tutustu islamtieto etc foorumeihin..


    • missä voi jatkaa

      Neuvokaa meille palsta, jolla voimme vaihtaa mielipiteitä ja esittää kysymyksiä näistä asioista.

      Minusta ei ole järkevää estää normaali keskustelu, mutta jos se ei sovi otsikkoon, niin osoittakaa meille toinen ketju.
      Suomalainen musliminainen esitti mielipiteensä vaatetuksestaan, ja olisin mielelläni jatkanut keskustelua.
      En ole niitä, jotka täällä ilkeilevät asioille, joista ei itse tiedä.

      Kysyisin nyt samalla, mitä virkaa on palstalla, jolta kaikki keskustelu poistetaan? Eikö olisi viisainta lopettaa kokonaan?

      • BLUE-BLUE

      • Juulia
        BLUE-BLUE kirjoitti:

        http://sunniopas.tulevaisuus.org/forum/

        Olen a.p viestin kirjoittaja ja vastaan nyt ensimmäistä kertaa,joku muu on näemmä ajatellut samoja kysymyksiä ja vastannut "minuna",ei se mitään.
        Kysymykseni olisi sopinut paremmin "yleistä islamista"-palstalle mutta sieltä viestini tietysti poistettiin kuten kaikki aiemmatkin asialliset keskustelunavaukseni,ihmettelen todella miksi...
        Sinä lienet samaa mieltä kanssani että kirjoitukseni on asiallinen eikä mitenkään pilkkaava.
        Kyllähän jokaisen uskonnon täytyy kyetä ottamaan vastaan kriittisiäkin kysymyksiä,vai mitä?
        Minkähän vuoksi tuolla viereisellä palstalla pidetään tuota sheriffiä...en ymmärrä.


    • kysymykseesi!

      Huivi peittää naisen kauneuden. Se ei kuitenkaan tarkoita, että miehet eivät pysty hillitsemään itseään. Tätä täytyy hieman selventää. Otetaan esimerkkinä suklaa =)
      Minäkin olen suklaaholisti ja minun tapauksessani olisi parasta tuhota kaikki suklaat maanpäältä, kääk! Eli olen heikkona suklaaseen. Mutta esim. oma äitini ei pahemmin suklaasta välitä.
      Se mitä islam opettaa on se, että säännöt tulee heikkojen mukaan!
      Jotkut miehet ovat heikkoja eivätkä pysty hillitsemään itseään. Suurin osa taas on sellaisia, jotka kyllä pystyvät hillitsemään itsensä, toisille se on helppoa toisille vaikeampaa. Näin kun nainen piilottaa kauneutensa, miehellä on helpompaa. Lisäksi Koraanissa sanotaan, että nainen tunnistetaan hurskaaksi kun hän käyttää huivia ja näin ollen hänet pitää myös jättää rauhaan.
      Lisäksi miehen tulee luoda katseensa maahan. Ensimmäinen katse on sallittu, toinen ei.

      Monesta ehkä tämä tuntuu äärimmäiseltä naisen "suojelulta", mutta minusta on parempi olla ylivarovainen kuin liian varomaton.
      Sama esimerkki pätee alkoholiin. Pieninä annoksina alkoholi voi olla jopa hyväksi, mutta suurina ei. Siksi alkoholi on kielletty kokonaan.

      Pienten lasten ei tarvitse käyttää huivia, pakollisuus tulee vasta sitten kun tulee murrosikään. Usein kuitenkin pienet tytöt haluavat tehdä kuten äiti ja haluavat ihan itse käyttää huivia. Omillakin lapsillani on ollut tämä vaihe, se yleensä alkaa tuossa 2-3 ikävuoden välillä ja jatkuu tai menee ohi.

      Koira itsestään ei ole saastainen vaan koiran sylki. Eli jos koiran sylkeä tulee vaatteille, iholle, tulee vaate/iho pestä. Islamissa koiraa voi kyllä pitää, mutta ei perinteisenä lemmikkinä vaan vartiana. Koiran paikka on ulkona.

      Jos tulisit nyt islamin uskoon, sinun ei tarvitsisi inhota koiraasi, ei islam käske inhoamaan mitään Jumalan luomaa, vain pahoja tekoja joita ihmiset tekee.

      Sitten täytyy myös ottaa huomioon ihan inhimillinen puolikin. Muistetaan että Koraani ilmoitettiin 23 vuoden aikana. Sen ajan ihmiset siis saivat 23 vuoden ajan opetella oikeaa islamia, joten miten voisi olettaa, että nykyaikana meidän tulisi omaksua kaikki heti?
      Muutokset tapahtuvat vähän vähän.
      Jos koirasta luopuminen (tämä ei tarkoita, että hänet tulisi tappaa, muitakin vaihtoehtoja on!) olisi liian rankkaa niin pitäisit sitten koirasi ja pitäisit siitä myös hyvää huolta sillä on perimätieto, jossa prostituoitu antoi hyvin janoiselle koiralle vettä ja Jumala antoi hänen syntinsä anteeksi!
      Lisäksi vielä tarkennus, islamissa ei ole sallittua että tappaisit koirasi!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe