Paljonko auki

sairaalaan päästessä?

Ihan mielenkiinnosta gallup siitä, paljonko olit auki, kun saavuit sairaalaan. Erityisesti ensisynnyttäjien kokemukset kiinnostavat (ts. ensimmäisen synnytyksen kokemukset). Itse aikoinaan ensisynnyttäjänä oli viisi senttiä auki, mitä kätilöt sitten yhdessä ihmettelivät ensisynnyttäjän saavutuksena. Ihmettelivätkö ihan syystä vai eivät?

9

1357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meille syntyi kaksospojat 3.7.06
      rv39 2 ja sairaalaan saavuttaessa olin auki 5cm. Siitä poikien syntymään meni aikaa n.3,5h

    • käynnistetty

      En yhtään sillä synnytys päätettiin käynnistää yliaikaisuuden vuoksi.

      Toisen aikaan olin auki 1 cm, mutta parempi niin. En uskaltanut olla kotona kauempaa, koska supistukset tulivat jo jatkuvina. Supistelu rauhoittui sairaalassa ja pienokainen syntyi 4 tunnin kuluttua supistusten uudelleen alkamisesta.

    • Taijaleena

      ..4cm auki, vauva syntyi kuuden tunnin sairaalassaolon jälkeen. :)

      • hanna81

        olin myös 4 cm auki kun päästiin sairaalaan. Ja siitä viisi tuntia eteenpäin niin tyttö oli sylissä!


      • Jihuuu
        hanna81 kirjoitti:

        olin myös 4 cm auki kun päästiin sairaalaan. Ja siitä viisi tuntia eteenpäin niin tyttö oli sylissä!

        Ja 3,5h päästä syntyi tyttö. Hommaa ehkä vauhditti lopulta kalvojen puhkaisu kun piti laittaa sydänanturi vauvan päähän. Ennen kalvojen puhkaisua olin 8cm auki ja kalvojen puhkaisujen myötä meni lapsivesi ja päästiin 10cm ja ruvettiin ponnistamaan :D


    • olin auki...

      koska kätilö ei tullessa sitä tarkistanut (lähdimme sairaalaan koska lapsivedet meni kotona) ja kun seuraavan kerran kahden tunnin päästä sen katsoi (puoliksi vastentahtoisesti kun tivasin sitä) niin sepä oli sitten kokonaan auki ja sain alkaa ponnistaa. ja tämä on sitten ensisynnyttäjän kokemus, hieman pelottaa tuo kakkosen tulo....

      arvaukseni on että olisko ollut sitten semmoset 4-5 cm kanssa auki, koska oksensin rajusti reilun tunnin päästä ja se tulee yleensä siinä vaiheilla kun on n. 7 cm auki, jos on tullakseen...

    • 111111111

      olin 10 cm ja ei kun kiireellä saliin jossa paikat levällään entisestä synnytyksestä, kätilöt siivoilivat ja mä sanoin että ponnistuttaa tää tulee. 3 kertaa ponnistin ja tyttö oli siinä.

    • äiti vm-75

      Aikanaan poikaa synnyttäessä olin auennut 6cm sairaalaan tultaessa ja silloinkin olin epävarma että olenko tullut liian aikaisin, kun soitin ennen sairaalaan tuloa osastolle ja käskivät vaan olla kotona niin pitkään kun pystyn, niin en oikein osannut sitä rajaa vetää... Kohdallani päätyttiin kyllä sektioon melko pian sairaalaan tulon jälkeen

    • ........

      eksta oli 3cm ja tokasta 4cm ja sillon aatteli että meninköhän liian aikasin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      49
      2136
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      854
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      8
      738
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      701
    6. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      65
      690
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      497
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      487
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    Aihe