Minoksidiili galluppi

Nimetön

Kysyn nyt teiltä, jotka ovat käyttäneet Rogainea ja Recreaa:

1. Kuinka kauan olet käyttänyt ainetta?
2. Onko hiustenlähtö hidastunut ja missä
vaiheessa?
3. Missä vaiheessa on ollut edes jotain
untuvikon tapaista uudiskasvua
kaljuilla alueilla?
4. Oletko käyttänyt jotain muuta
lisäravinnetta tai ainetta päänahassa?
5. Onko kaljuuntuneille alueille kasvanut
selvästi vahvaa, oman väristä hiusta ja
kasvusykli normalisoitunut? Hiusraja
laskeutunut kuinka monta senttiä?
6. Ovatko sivulliset huomanneet selviä
havaittavia kasvutuloksia?
Itse olen käyttnyt vasta kaksi
viikkoa,eikä edes hiustenlähtö ole
rauhoittunut.
7. Milloin kannaa alkaa odotella jotain
näkyvää kasvua?
Suurkiitos vastausksestasi jo etukäteen.
t.Recrea-model (so far?)

11

8249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies30v

      1. Kuinka kauan olet käyttänyt ainetta?

      Noin kolme vuotta.

      2. Onko hiustenlähtö hidastunut ja missä vaiheessa?

      Aluksi en huomannut mitään. Puoli vuotta sitten lopetin käytön samalla kun aloitin Gefinan syömisen. Suuri määrä hiuksia tippui joten jatkoin kahden kuukauden jälkeen myös Rogainea. Nyt ehkä 3/4 tippuneista hiuksista palannut.

      3. Missä vaiheessa on ollut edes jotain untuvikon tapaista uudiskasvua kaljuilla alueilla?

      Lähinnä harventuneiden alueiden tihentymistä. En osaa sanoa johtuuko Gefinasta vaiko Rogainesta. Kaljuille ohimoille on tosin viimeisen kahden kuukauden aikan kasvanut huomattava määrä ohutta vaaleaa hiusta. Osa niistä on alkanut tummumaan normaalin hiuksen väriseksi.

      4. Oletko käyttänyt jotain muuta lisäravinnetta tai ainetta päänahassa?

      Pari kertaa viikossa pesen fledan Nizoralilla.

      5. Onko kaljuuntuneille alueille kasvanut selvästi vahvaa, oman väristä hiusta ja kasvusykli normalisoitunut? Hiusraja laskeutunut kuinka monta senttiä?

      Kts. kohta 3. Hiusraja on kyllä pysyny ihan samassa paikassa.

      6. Ovatko sivulliset huomanneet selviä havaittavia kasvutuloksia?

      Eivät. Tosin sivullisten mielestä en edes kärsi hiustenlähdöstä.

      7. Milloin kannaa alkaa odotella jotain näkyvää kasvua?

      Kannattanee odottaa ainakin 4-5 kuukautta.

      • mies30v

        Haluaisin nyt muistuttaa kaikkia minoxidiilin käytön aloittamista harkitsevia että meillä täällä Suomessa (johtuen todnäk) markkinoinnista tapana mennä hiustenlähdön torjunnassa enemmän tai vähemmän perse edellä puuhun.

        Kannattaa muistaa että finasteridi (Gefina tms.) on lääke joka vaikuttaa hiustenlähdön todelliseen syyhyn (päänahan dht-testosteronitasoon). Minoxidiili ei vaikuta dht:hen, vaan on hiusten kasvua stimuloiva aine.

        Olisi ehkä kannattavampaa siis aloittaa Gefinalla, ja vasta sen jälkeen jos tulokset eivät tyydytä ottaa Rogaine tms. käyttöön.

        Itse aloitin aikanaan Rogainella kun en muitakaan vaihtoehtoja silloin tuntenut.


      • Hmn

        Kannattaisi käyttää Proscaria Gefinan sijasta. Olin saamassa noin
        puolen vuoden Proscar käytön jälkeen merkittävän osan otsalle
        takaisin, kun apteekkari ehdotti Gefinaa, todella halpaa.
        Sen jälkeen uudiskasvu tippui pois.
        Proscar imeytyy paremmin, selvisi myöhemmin.
        Gefinaan siirtyminen oli ehdottomasti suurin mokani.


    • Asa_ mak_ Avain.

      1) lähes 6 kk

      2) On lähes 100 % pysähtynyt noin 2 kk käytön jälkeen.

      3) aika selvästi harventuneet etuhiukset ovat palanneet entiselleen,, ja päälaeltakin lievä kaljuuntuminen on saatu täysin hoidettua kuntoon. kun olin 3 kk käyttänyt ainetta hiukseni olivat jo ennallaan

      4)En yhtään mitään. normaaleita shampoitakin vain käytän. ei mitään erikoisuuksia.

      5)On kasvanut harventuneelle etuhiuksistolle normaalin näköistä hiusta ja hiukseni siis ovat jo ennallaan. Hiusraja oli vain hieman vetäytynyt ja nyt sekin on jo lähestulkoon täysin saatu entiselleen.

      6) eivät ole suoraan sanoneet mitään mutta aina ennen sain kuulla vittuilua kaljuuntumisestani mutta eipä ole noin kolmeen kuukauteen kuulunut enää mitään kaljuuntumiseen liittyvää.
      Hiustenlähtö ei raihoitu kahdessa viikossa vaan noin 1-2 kuukaudessa se luultavasti pysähtyy. parin ekan viikon jälkeenhän kaljuuntuminenhan saattaa tilapäisesti kiihtyä kuten ohjeessa mainitaan.

      7)Itsellä rupesi jo selvää uudiskasvua näkymään noin kahden kuukauden käytön jälkeen ja siitä vähä reilu kuukausi eteenpäin hiukseni olivatkin jo entisensä.

      Elikkä minulla on erittäin postitiivisesti rogainen auttanut ja olen yllättynyt näin hyvistä tuloksista.

    • mies-kasiykkönen

      Hyvä lisäkysymys galluppiisi olisi ollut: ks. kohdan 7 vastaukseni.

      1. Kuinka kauan olet käyttänyt ainetta?

      Ensimmäinen Rogaine-purkki kohta loppu (50mg liuos). Käytän ohimoille.

      2. Onko hiustenlähtö hidastunut ja missä
      vaiheessa?

      Pysähtymisestä ei mitään havaintoa. Oma kaljuuntumisprosessi on ollut pitkä ja hidas.

      3. Missä vaiheessa on ollut edes jotain
      untuvikon tapaista uudiskasvua
      kaljuilla alueilla?

      Aluksi en huomannut mitään. Nyt huomasin, että hiusrajaan on ilmestynyt melko paljon n. sentin pituista hiusta. Myös keskelle eteen, johon en ainetta ole käyttänyt alun jälkeen. Toivon, että ne ovat niitä uusia hiuksia. Muualta ohimot ovat vielä kaljut. Ehkä kasvun kuuluukin alkaa sieltä ensin, missä kaljua on ollut vähemmän aikaa. Ohimoillani kasvoi ohutta, harvaa ja n. millin pituista untuvaa ennen käyttöäkin. Se toivottavasti on hyvä asia jatkon kannalta.

      4. Oletko käyttänyt jotain muuta
      lisäravinnetta tai ainetta päänahassa?

      En mitään. Hoitoaineen käyttöä olen vähentänyt. Harkinnassa kaljuuntuville tarkoitetun shampoon ostaminen (ei silikonia, ph-arvo sopiva).

      5. Onko kaljuuntuneille alueille kasvanut
      selvästi vahvaa, oman väristä hiusta ja
      kasvusykli normalisoitunut? Hiusraja
      laskeutunut kuinka monta senttiä?

      Uudet(?) hiukset näyttävät hyvin normaaleilta. Olen suht vaaleahiuksinen muutenkin. Hiusrajan laskeutumisesta ei voida vielä puhua. Toivottavasti myöhemmin.

      6. Ovatko sivulliset huomanneet selviä
      havaittavia kasvutuloksia?

      Eivät ole huomanneet vielä ainakaan. Osaan tosin laittaa hiukseni niin, ettei kaljuuntuvia ohimoita niin huomaa edes, vaikka ovatkin jo melko pitkällä.

      7. Milloin kannaa alkaa odotella jotain
      näkyvää kasvua?

      Ei hajuakaan. Riippunee ajasta, jonka kaljut alueet ovat olleet hiuksettomat, sekä henkimaailman asioista.

    • galluppi

      1. Kuinka kauan olet käyttänyt ainetta?
      - 6-7 kk

      2. Onko hiustenlähtö hidastunut ja missä
      vaiheessa?
      - ehkä vähäsen hidastunut

      3. Missä vaiheessa on ollut edes jotain
      untuvikon tapaista uudiskasvua
      kaljuilla alueilla?
      - ei selvää tulosta

      4. Oletko käyttänyt jotain muuta
      lisäravinnetta tai ainetta päänahassa?
      - en

      5. Onko kaljuuntuneille alueille kasvanut
      selvästi vahvaa, oman väristä hiusta ja
      kasvusykli normalisoitunut? Hiusraja
      laskeutunut kuinka monta senttiä?
      - ei

      6. Ovatko sivulliset huomanneet selviä
      havaittavia kasvutuloksia?
      - ei

      7. Milloin kannaa alkaa odotella jotain
      näkyvää kasvua?
      - joidenkin mukaan voi mennä 12 kk (tosin tuotesivujen mukaan, jos ei 8 kk kuluttua näy muutosta ei aine tod.näk. toimi)

    • tuleva entinen kaljuuntuja 82

      1. Kuinka kauan olet käyttänyt ainetta?
      - Puolitoista vuotta (Rogaine)
      2. Onko hiustenlähtö hidastunut ja missä
      vaiheessa?
      - Ei mielestäni ole hidastunut. Etenkin päälaelta hiukset harvenevat tavalliseen tapaan.
      3. Missä vaiheessa on ollut edes jotain
      untuvikon tapaista uudiskasvua
      kaljuilla alueilla?
      - Muutaman kk:n käytön jälkeen
      4. Oletko käyttänyt jotain muuta
      lisäravinnetta tai ainetta päänahassa?
      - En ole
      5. Onko kaljuuntuneille alueille kasvanut
      selvästi vahvaa, oman väristä hiusta ja
      kasvusykli normalisoitunut? Hiusraja
      laskeutunut kuinka monta senttiä?
      - Uusista hiuksista suurin osa on ohuita haivenia, mutta hiusrajaan tuntuu tulevan pitempiä ja vahvempia hiuksia. Raja ei vielä ole näkyvästi laskenut, mutta uskon niin käyvän uusien hiusten mahdollisesti vahvistuessa.
      6. Ovatko sivulliset huomanneet selviä
      havaittavia kasvutuloksia?
      - Eivät ole ainakaan mitään maininneet
      7. Milloin kannaa alkaa odotella jotain
      näkyvää kasvua?
      - Taitaa olla aika tapauskohtainen asia. Kärsivällisyyttä.

    • Sara40v

      1 Olen käyttänyt Rogainea kohta 10 kk, aloitin n. 3kk siitä, kun huomasin jakauksen harventuneen toiselta puolelta.
      2. On hidastunut, suorastaan loppunut ; )
      3. Hiuksia on kasvanut tuuheasti n. 10cm verran eli n. 1cm/kk.
      4. Aluksi ennen Rogainea käytin Priorinia, mutta lopetin sen Rogainen tehon huomattuani. Saattaa olla, että ihan varmuudeksi alan vielä käyttää Prioriniakin.
      5. Ihan oman väristä ja vahvuista hiusta on kasvanut.
      6. Ovat todella, tämä uudiskasvu on niin selkeä kohta.
      7. Uutta kasvua pitää odotella 1-2 kk, hiuksethan kasvavat reilun sentin /kk.

      Onnea vaan - minä olen todella tyytyväinen..

    • köyhtyväuntuvikko

      1) 5kk, muun hoidon ohessa (Rauta-arvojen normalisointia, monivitamiinitablettia, todettiin anemia, joka aiheuttaa hiustenlähtöä)

      Käytän 50mg Rogainea, aluksi käytin 2* päivässä, nyttemmin 1* päivässä.

      2) Selvästi hidastunut, voi olla että Rogainella on ollut vaikutusta, varmasti ainakin rautatabletilla ja kesällä.

      3) Harvat, ohuet hiukset vahvistuneet ja runsastuneet, päänahka ei enää kuulla hiusten alta yhtä selvästi.
      4) Olen panostanut hoitoaineen käyttöön paljon enemmän, hiuspohja ei enää kutise eikä hilsettä tule. Muistaakseni System 4-sarjan hoitoaine. Rogaine ei tunnu ärsyttävän mitenkään.
      5) Mielestäni hentoisen hiuksen alle on tullut lisää hentoista hiusta, oman väristä on. Hiusraja on hiukan ylhäällä varsinkin ohimolta, en ole huomannut sen laskeneen. En ole kyllä ohimoihin Rogainea laittanutkaan vaan suihkutellut päälaelle.
      6) Ei kukaan, edes vaimo.
      7) Tämä on todella epäreilu diili: joudut pulittamaan lääketehtaalle satoja euroja ennenkuin saat tietää. Lisäksi lopettamisessa on riskinsä. Ymmärtääkseni vähentää kyllä voi.

    • Anonyymi

      10 KK Käyttänyt minoxidiilin. Finasteridiä käytin noin 14 kk mutta sillä ei ollut mitään tehoa itselleni. Alussa minoxidiilin käyttö lisäsi hiusten lähtöä. Noin 3 kk päästä hiusten harveneminen loppui. Sanotaanko että noin 5kk meni että jonkunnäköistä uudiskasvua alkoi havaita. En käytä mitään muita aineita. Täytyy nyt käyttää ainetta 12 kk ja katsella onko se hintansa väärtiä. Tosin eihän se nykyään kallista ole kun ebaystä tilaa esim qgainin vaahtoa. Ei kannata niitä litkuja käyttää kun ne kuivattaa päänahan. Tosin se low alcohol ei niin pahasti. Suoraan vaan minoxidiilin vaahtoa tilaukseen niin ei tule mitään ongelmia päänahan kanssa. Eihän tässä mitään kunnon kuontaloa saa enää aikaiseksi mutta kuitenkin aine vaikuttaa niin paljon että ei tarvi kupolia ajaa nutipääksi.

    • Anonyymi

      2vuotta käytetty Roganea.Päälaen hiustenlähtö lakannut ja hiukset vahvistuneet.Vaikea sanoa onko uutta kasvustoa.Ohimoille ai ole auttanut.Pakenee..Otin kokeeksi Nisim litkun eli laitan Roganea aamulla ja illalla päälakeen ja ohimoille aamulla roganea ja illalla Nisimiä.Lisäksi tähän tarkoittetua shamppota ja biotiinia.Nyt kokeilua kestänyt 5kk.Tuntunee että hiuksia ei ohimonseudulta enää irtoa niin kun ennen kammatessa ym.
      Itse nyt kannatan sitä että älä luota yhteen litkuun.

      Biotiini auttaa kynsiin ja hiuksiin.Minä olen lyönyt vasaralla kymmeniä kertoja peukkuun ja kynsi vaurioitui ja liuskottui ja halkeili.Kun halkeili lähemmäs tyveä niin oli kivuliaskin.Nyt ei liuskotu.Ehkä auttaa myös hiuksiikin vahvistavasti.

      Mutta uutta hiusta selvästi en ole saanut.Tuntuu että ainakin on hidastanut merkittävästi kaljuuntumista.Hinta on kaikkineen nyt 400e vuodessa.Kannattako..en tiedä mutta meneehän joskus noita 500e viikonloppuja kännälläissäkin joskus.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe