Hei!
Harkitsen yrityksen perustamista ja starttirahan hakua siihen. Olisin kiitollinen jos joku jaksaisi vastata pariin kysymykseen :
- jos haen starttirahaa onko yrittäjäkurssille osallistuminen pakollista? (tiedän kyllä perusasiat yrityksen perustamisesta, sillä olen opiskellut liiketaloutta, tosin mitään tutkintoa minulla ei ole sillä en valmistunut kyseisestä koulusta koskaan)
- kuinka kauan yrittäjäkurssit kestävät? Täytyykö niistä maksaa jotain? Ja millä perusteella niille pääsee (onko joku haku erikseen)?
työkkärin yrittäjäkurssit
10
1791
Vastaukset
- loboidi
No Hei hei!
Täytyy osallistua. Kurssit ei maksa mitään vaan saat vielä kulukorvaukset päälle (8 e/pv). Kolme viikkoa kesti meikän kurssi, riippuu varmaan kaupungistakin. Työkkärissä (tai netissä) täytät sen hakupaperin ja perustelet siihen hyvin miksi haluat kurssille. Valinnan tekee työkkäri ja kurssin järjestäjä yhteistyössä tietääkseni. Onnea!- amm.harj
Ei ole pakko käydä. Itsellä 1 ov yrittäjyyttä koulussa ja kokemusta työssä alalta johon yrittäjäksi ryhdyin. Meidän kunta maksoi 10 kk starttirahaa kun uskoi ideaani.
- Undefined
Ei ole pakko mitään kurssia käydä. Starttirahan saamisen edellytyksenä on aiempaa yrittäjäkokemusta tai yrittäjätoimintaan tarvittava koulutus. Liiketalouden aiemmat opinnot saattavat sopia hyvin.
Ja se koulutus voidaan järjestää vasta starttirahan myöntämisen jälkeenkin yritystoiminnan jo alettua, eli ei ole pakko etukäteen sitä käydä.
Käytännöt ja kurssit vaihtelevat varmaan paljon paikkakunnittain, eli kannattaa omasta työvoimatoimistosta kysyä. - todellakaan
Kun hommat on hanskassa, y-tunnukset hankittu jne. Ilmoitat tylökkäriin, että olen yrittäjä nykyään ja sillä selvä. Oulun työkkärissä oli naurettavaa, että starttirahahakemus piti aina kiikuttaa sinne henkilökohtaisesti. Postiin ei voinut laittaa?!
- Undefined
Y-tunnusta ei kannata kyllä hankkia etukäteen, koska sen jälkeen ei starttirahaa voi enää saada... Eli starttiraha pitää anoa etukäteen, ennen yrityksen perustamista.
- Ex?
Starttirahaa varmaan saat, jos sulla on näyttää yrityssuunnitelma ja budjettilaskelmat tehty. Mun käsityksen mukaan sun ei tarvitse olla ns. kurssin käynyt ihminen. Sulta ei vaadita todellakaan sitä. Voisinko sanoa, et kuitenkin harkitse tarkkaan, mihin olet lähtemässä;riittävä peruspääoma, älyttömän hyvä idea, kts. kilpailijoiden sijainti eli markkinarako ja pidä huolta,et sulla on varaa itsellesi maksaa vapaaeht. työttömyysturvamaksu!!!
- hermot meni
Hei!
Itse sain tänään tietää, etten saa starttirahaa, vaikka liikeidea hyvä, kurssit käyty ja kassabudjetit tehty. Käsittelijän arvio: toiminta voidaan käynnistää myös ilman starttirahaa.. prkl...
täysin käsittelijästä ja paikkakunnasta kiinni. Eli mielivaltaista puuhaa. - kurssilla tällä hetkellä
Mene vaan kurssille, siellä saa näkökulmia ja ajatuksia, ja ainakin meillä se on pakollinen jotta saa starttirahan.
- meilläkin
Pari vuotta sitten kun aloittelin, niin oli se kyllä pakollinen. Tuollainen 3 viikon kurssi varmaan vielä menee, mutta itse jouduin käymään 3 kuukautta. Ei ollut lyhyempiä tarjolla.
Oli tosi turhauttavaa istuskella siellä kun kurssinvetäjä ei tiennyt alastani mitään, eikä pahemmin osannut neuvoa. Suurin osa käsitellyista aiheistakin oli sellaisia jotka ei liipanneet minua mitenkään. Aika turhaa oli.
Uusyritys keskuksessa sama homma. Äijä ei tiennyt mistään mitään. Sama kuin seinälle olisi puhunut ja oli joka asiasta kuitenkin eri mieltä vaikkein tiennyt alastani mitään. Onko niillä ihan periaatteena lyödä kapuloita rattaisiin ja yrittää latistaa hakija??? - ihmettelevä
meilläkin kirjoitti:
Pari vuotta sitten kun aloittelin, niin oli se kyllä pakollinen. Tuollainen 3 viikon kurssi varmaan vielä menee, mutta itse jouduin käymään 3 kuukautta. Ei ollut lyhyempiä tarjolla.
Oli tosi turhauttavaa istuskella siellä kun kurssinvetäjä ei tiennyt alastani mitään, eikä pahemmin osannut neuvoa. Suurin osa käsitellyista aiheistakin oli sellaisia jotka ei liipanneet minua mitenkään. Aika turhaa oli.
Uusyritys keskuksessa sama homma. Äijä ei tiennyt mistään mitään. Sama kuin seinälle olisi puhunut ja oli joka asiasta kuitenkin eri mieltä vaikkein tiennyt alastani mitään. Onko niillä ihan periaatteena lyödä kapuloita rattaisiin ja yrittää latistaa hakija???Täällä pohjoisella alueella Starttirahaa ei näemmä näin alkuvuonnakaan saa, ainakaan paljoa.
Lausunnot meni työkkäriin ja päättäjä ilmoitti
jotta jos myönnettäs vain 3kk. ja harkittais sitten jatkosta.
On kuulemma pelkoa että mistä löytää maksavia asiakkaita, asiakkaita löytyy heidänkin mukaan
kyseisellä alalla ja kyseisiä palvelun tarjoajia tarvittaisiin lisää.
lähtö suht velattomana
Ja alahan laajasti kattava kiinteistöhuolto/kotitalonmies
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734486- 332541
- 402374
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401722- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511397
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231267Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155