työkkärin yrittäjäkurssit

matias 1970

Hei!

Harkitsen yrityksen perustamista ja starttirahan hakua siihen. Olisin kiitollinen jos joku jaksaisi vastata pariin kysymykseen :

- jos haen starttirahaa onko yrittäjäkurssille osallistuminen pakollista? (tiedän kyllä perusasiat yrityksen perustamisesta, sillä olen opiskellut liiketaloutta, tosin mitään tutkintoa minulla ei ole sillä en valmistunut kyseisestä koulusta koskaan)
- kuinka kauan yrittäjäkurssit kestävät? Täytyykö niistä maksaa jotain? Ja millä perusteella niille pääsee (onko joku haku erikseen)?

10

1791

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loboidi

No Hei hei!

Täytyy osallistua. Kurssit ei maksa mitään vaan saat vielä kulukorvaukset päälle (8 e/pv). Kolme viikkoa kesti meikän kurssi, riippuu varmaan kaupungistakin. Työkkärissä (tai netissä) täytät sen hakupaperin ja perustelet siihen hyvin miksi haluat kurssille. Valinnan tekee työkkäri ja kurssin järjestäjä yhteistyössä tietääkseni. Onnea!

• amm.harj

Ei ole pakko käydä. Itsellä 1 ov yrittäjyyttä koulussa ja kokemusta työssä alalta johon yrittäjäksi ryhdyin. Meidän kunta maksoi 10 kk starttirahaa kun uskoi ideaani.

• Undefined

Ei ole pakko mitään kurssia käydä. Starttirahan saamisen edellytyksenä on aiempaa yrittäjäkokemusta tai yrittäjätoimintaan tarvittava koulutus. Liiketalouden aiemmat opinnot saattavat sopia hyvin.

Ja se koulutus voidaan järjestää vasta starttirahan myöntämisen jälkeenkin yritystoiminnan jo alettua, eli ei ole pakko etukäteen sitä käydä.

Käytännöt ja kurssit vaihtelevat varmaan paljon paikkakunnittain, eli kannattaa omasta työvoimatoimistosta kysyä.

• todellakaan

Kun hommat on hanskassa, y-tunnukset hankittu jne. Ilmoitat tylökkäriin, että olen yrittäjä nykyään ja sillä selvä. Oulun työkkärissä oli naurettavaa, että starttirahahakemus piti aina kiikuttaa sinne henkilökohtaisesti. Postiin ei voinut laittaa?!

• Undefined

Y-tunnusta ei kannata kyllä hankkia etukäteen, koska sen jälkeen ei starttirahaa voi enää saada... Eli starttiraha pitää anoa etukäteen, ennen yrityksen perustamista.

• Ex?

Starttirahaa varmaan saat, jos sulla on näyttää yrityssuunnitelma ja budjettilaskelmat tehty. Mun käsityksen mukaan sun ei tarvitse olla ns. kurssin käynyt ihminen. Sulta ei vaadita todellakaan sitä. Voisinko sanoa, et kuitenkin harkitse tarkkaan, mihin olet lähtemässä;riittävä peruspääoma, älyttömän hyvä idea, kts. kilpailijoiden sijainti eli markkinarako ja pidä huolta,et sulla on varaa itsellesi maksaa vapaaeht. työttömyysturvamaksu!!!

• hermot meni

Hei!
      Itse sain tänään tietää, etten saa starttirahaa, vaikka liikeidea hyvä, kurssit käyty ja kassabudjetit tehty. Käsittelijän arvio: toiminta voidaan käynnistää myös ilman starttirahaa.. prkl...
      täysin käsittelijästä ja paikkakunnasta kiinni. Eli mielivaltaista puuhaa.

• kurssilla tällä hetkellä

Mene vaan kurssille, siellä saa näkökulmia ja ajatuksia, ja ainakin meillä se on pakollinen jotta saa starttirahan.

• meilläkin

Pari vuotta sitten kun aloittelin, niin oli se kyllä pakollinen. Tuollainen 3 viikon kurssi varmaan vielä menee, mutta itse jouduin käymään 3 kuukautta. Ei ollut lyhyempiä tarjolla.
        Oli tosi turhauttavaa istuskella siellä kun kurssinvetäjä ei tiennyt alastani mitään, eikä pahemmin osannut neuvoa. Suurin osa käsitellyista aiheistakin oli sellaisia jotka ei liipanneet minua mitenkään. Aika turhaa oli.
        Uusyritys keskuksessa sama homma. Äijä ei tiennyt mistään mitään. Sama kuin seinälle olisi puhunut ja oli joka asiasta kuitenkin eri mieltä vaikkein tiennyt alastani mitään. Onko niillä ihan periaatteena lyödä kapuloita rattaisiin ja yrittää latistaa hakija???

• ihmettelevä
        meilläkin kirjoitti:

Pari vuotta sitten kun aloittelin, niin oli se kyllä pakollinen. Tuollainen 3 viikon kurssi varmaan vielä menee, mutta itse jouduin käymään 3 kuukautta. Ei ollut lyhyempiä tarjolla.
        Oli tosi turhauttavaa istuskella siellä kun kurssinvetäjä ei tiennyt alastani mitään, eikä pahemmin osannut neuvoa. Suurin osa käsitellyista aiheistakin oli sellaisia jotka ei liipanneet minua mitenkään. Aika turhaa oli.
        Uusyritys keskuksessa sama homma. Äijä ei tiennyt mistään mitään. Sama kuin seinälle olisi puhunut ja oli joka asiasta kuitenkin eri mieltä vaikkein tiennyt alastani mitään. Onko niillä ihan periaatteena lyödä kapuloita rattaisiin ja yrittää latistaa hakija???

Täällä pohjoisella alueella Starttirahaa ei näemmä näin alkuvuonnakaan saa, ainakaan paljoa.
        Lausunnot meni työkkäriin ja päättäjä ilmoitti
        jotta jos myönnettäs vain 3kk. ja harkittais sitten jatkosta.
        On kuulemma pelkoa että mistä löytää maksavia asiakkaita, asiakkaita löytyy heidänkin mukaan
        kyseisellä alalla ja kyseisiä palvelun tarjoajia tarvittaisiin lisää.
        lähtö suht velattomana
        Ja alahan laajasti kattava kiinteistöhuolto/kotitalonmies

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe