Älä pelkää!

Raamatussa sanotaan 70 kertaa: Älä pelkää. Nämä ovat uudesta testamentista:

Älä pelkää, usko ainoastaan. Mark 5:36

Jeesus sanoi Simonille: "Älä pelkää, tästedes sinä saat saaliiksi ihmisiä.” Luuk 5:10

Älä pelkää; usko ainoastaan, niin hän paranee. Luuk 8:50

Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan. Luuk 12:32

Älä pelkää, tytär Siion; katso, sinun kuninkaasi tulee istuen aasin varsan selässä. Joh 12:15

Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet” Ilm 1:17-18

Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Ilm 2:10

13

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olemaan

pelkäämättä

• toimillamme vaikuttaa siihen, että tämä pelko vähenisi?:

Snl 29:25

• bloodbunny
        EJKR kirjoitti:

toimillamme vaikuttaa siihen, että tämä pelko vähenisi?:

Joka herraan luottaa, on saatananpelon vanki.
        Siis joka uskoo jumalaan ja saatanaan ja muihin satukirja raamatun tarinoihin.
        Lapsenkaltaiset uskovaiset, älkää ottako satuja niin vakavasti, eivät ne ole totta.

Muuten, entä jos ei pelkää ihmisiä, eikä luota herraan? No, on turvassa pelolta silti. Ei siihen herroja tarvita.

• sitä miltä näyttää
        bloodbunny kirjoitti:

Joka herraan luottaa, on saatananpelon vanki.
        Siis joka uskoo jumalaan ja saatanaan ja muihin satukirja raamatun tarinoihin.
        Lapsenkaltaiset uskovaiset, älkää ottako satuja niin vakavasti, eivät ne ole totta.

Muuten, entä jos ei pelkää ihmisiä, eikä luota herraan? No, on turvassa pelolta silti. Ei siihen herroja tarvita.

se,joka käyttäytyy uhmakkaasti ja ronskisti, voi olla paljon enemmän pelkonsa vanki kuin se joka pelkonsa tunnustaa

• ihminen pelkää jotain
        EJKR kirjoitti:

toimillamme vaikuttaa siihen, että tämä pelko vähenisi?:

itseäni piinaa valtava ihmisfobia.Pelkään,koska minun päässäni on muistikuva siitä,että ihmiset ovat tehneet minulle pahaa...

En kai koskaan pääse siitä eroon, mutta voin oppia elämään sen kanssa.Eikä sitä paitsi rohkein ole se,joka ei pelkää vaan se joka pelkää ja kuitenkin tekee juuri sen mitä pelkää!

Täydellisessä rakkaudessa ei ole pelkoa - se on varmasti totta. Sitä opetellessa ei voi kun opetella elämään näiden asioiden kanssa.

• Ei uskis voi..

Lakata pelkäämästä, sitten ei enää olekaan uskis!

• bloodbunny
        sitä miltä näyttää kirjoitti:

se,joka käyttäytyy uhmakkaasti ja ronskisti, voi olla paljon enemmän pelkonsa vanki kuin se joka pelkonsa tunnustaa

Voi olla noinkin jossain tapauksissa, mutta väitätkö että kaikki jotka eivät usko kristinuskon mielipuolijumalaan pelkäävät?
        Ja millähän sen todistat?

• skeba

Ja kuitenkin uhkaillaan tuomioilla.
      Ja kerrotaan Jumalan kauheista teoista ihmisiä kohtaan. Menneistä ja tulevista.

Taas on yksi ristiriita osoitettu.

Muita ristiriitoja ovat mm. suurella Rakkaudella kehuskelu. Ja Armolla. Kun toisaalla kerrotaan tuollaisia.

• vähän

Turhaan katsot siihen, minkälainen usko muilla on.
        Voit itse tehdä niinkuin Salomo, ja rukoilla itsellesi opetusta ylhäältä.
        Me emme voi antaa toisillemme uskoa vaan se on saatavissa vain Jumalalta.
        Jos näet lähimmäistesi uskossa puutteita, voitkin sen perusteella vain päätellä, että he ehkä eivät ole pyytäneet itselleen asiaa riittävän selkeästi.
        Meillä ei ole tarvis oppia ymmärtämään toistemme usoa ,vaan oppia ymmärtämään sen, mitä Jumala tahtoo meidän ymmärtävän.
        Kukin uskoo sen mikä hänestä lopulta itsestään tuntuu oikealta.Niin sinäkin.

• Niinkuin...
        vähän kirjoitti:

Turhaan katsot siihen, minkälainen usko muilla on.
        Voit itse tehdä niinkuin Salomo, ja rukoilla itsellesi opetusta ylhäältä.
        Me emme voi antaa toisillemme uskoa vaan se on saatavissa vain Jumalalta.
        Jos näet lähimmäistesi uskossa puutteita, voitkin sen perusteella vain päätellä, että he ehkä eivät ole pyytäneet itselleen asiaa riittävän selkeästi.
        Meillä ei ole tarvis oppia ymmärtämään toistemme usoa ,vaan oppia ymmärtämään sen, mitä Jumala tahtoo meidän ymmärtävän.
        Kukin uskoo sen mikä hänestä lopulta itsestään tuntuu oikealta.Niin sinäkin.

Moni hoopo! Rukoilla "johdatusta" oman mielikuvituksensa luomalta Jumalalta!
        Kun itse itseltään kysyy, saa sellaisen vastauksen kuin haluaa!

• notta?
        Niinkuin... kirjoitti:

Moni hoopo! Rukoilla "johdatusta" oman mielikuvituksensa luomalta Jumalalta!
        Kun itse itseltään kysyy, saa sellaisen vastauksen kuin haluaa!

Tarkoitatko, että mitään ei ole tehtävissä?

• Pelkääkään!

Te Raamatunsatujen varassa lymyilevät ressukathan itse pelkäätte elämää.
      Ja varsinkin kuolemaa.

Näinhän se on, jos arkailee elää ja silti kuolemakin pelottaa....... Niin mitä siinä muuta voi kuin alkaa uskoa "jumaliin"

Tosiasiat ei muutu miksikään, mutta väliäkö sillä? Uskiksenkin kuollessa kuolee myös hänen kuolemanpelkonsa!

• "Hallitkoon siis teitä Herran pelko. Ottakaa vaari siitä, mitä teette, sillä Herrassa, meidän Jumalassamme, ei ole vääryyttä eikä puolueellisuutta, eikä hän ota lahjuksia." 2 Aik 19:7

"Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan." Snl 8:13

"'Katso, Herran pelko - se on viisautta, ja pahan karttaminen on ymmärrystä.'" Job 28:28

"Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee" 2 Kor 5:11

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6267
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5649
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4645
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      58
      3926
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3825
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3239
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3031
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59