Mikä on oikeastaan asianne?

ihmettelijä*

Te menette ihmisten koteihin "kauniilla sanoilla paremmasta valtakunnasta" puhumaan kuitenkin kaikesta pahasta ja siitä miten ihmiset ovat pahoja ja maailmanloppu tulee. Jonkun yksinäisen vanhan ihmisen pään te voitte sekoittaa sellaisella puheella mutta minua on aivan turha tulla aivopesemään, minut saa aivopestä vain sellainen, jolle sen sallin.

Olisin tietysti voinut sulkea oven samantien, mutta halusin kuunnella tapaanne puhua. Samalla ihailin tyylikkäitä vaatteitanne ja hienoa autoa, omaisuutta, josta te itse puhuitte, ettei omaisuuteen kannata turvata vaan Jumalaan. Vaikken mikään himouskovainen olekaan niin tiedän että ilmestyskirja varoittaa juuri sellaisista jotka tulevat kauniilla sanoilla, mutta tarkoitusperät voi olla erilaiset. Sääliksi käy niitä heikkoja yksinäisiä ihmisiä ja vanhoja, mahdollisesti jo dementoituneita, joiden ajatukset on helppo sekoittaa sellaisella pelottelulla.

Jospa keskityttäisiin elämän positiivisiin asioihin eikä ollenkaan mentäisi puhumaan ihmisille maailmanlopusta. Kaikki kuolee joskus ja mikään ei ole ikuista, joten miksi pitäisi alkaa edes ajattelemaan sellaisia asioita. Jos haluatte olla ihmisille avuksi niin menkää puhumaan hyvistä asioista ja tehkää jotakin oikeita tekoja, vaikkapa auttakaa vanhuksia ja sairaita selviämään päivittäisestä elämästä ja keskittymään pelkojen sijasta niihin elämän positiivisiin asioihin.

18

1114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikinä tule

Näistä asioista ei varmaan koskaan liikaa puhuta vaikka ei se myskään ikinä perille mene. Olin remontissa kurdi perheessä ja kaverilla oli suomalainen vaimo jonka oli ollut tietenkin käänyttävä muslimiksi. Nuori nainen hoiti vauvvaa ja itkien kertoi ettei mies ollut ikinä sormellaankaan koskenut siihen lapseen. Joutui kuumeisena (siis vaimo) lähtemään kieoskille hakemaan miehelle malporoaskia kunnei viitsinyt itse lähteä,vaikka päivät pitkät makasi kotona. Ei kuitenkaan tullut nuorta vaimoa sääli koska asiasta on suomessa puhuttu vaikka kuinkapaljon. Silti naiset vaan menee kaikenlaisten uskontojen uhriksi ja itkevät vuosikausia kohtaloaan. Luulsi tietävän ettei ne herra ja hidalko uskkonnot mihinkään muutu ja varsinkin kun suomessa on tasa-arvo niin miksi ihmeessä vaihtaa sen melkein orjuuteen. Ihmettelen vaan. Näin myös melkein jt. porukoissa.

• sekoiluni

Sori tuo äskeinen vuodatus piti mennä JT-opin vaatimus otsakkeen alle.

• Joku eräs...

Ilmeisesti et kovin hyvin ole kuunnellut, koska sanoma jonka haluamme kertoa ihmisille on se miten Jumala tulee muuttamaan tämän kaiken pahan hyväksi. Me haluamme kiinnittää ihmisten huomion Raamattuun ja SEN sanomaan. Lukisit sinäkin Raamattua niin ymmärtäisit elämääsi hiukan syvällisemmin.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

• Markku_Meilo

>>Me haluamme kiinnittää ihmisten huomion Raamattuun ja SEN sanomaan.

Todellisuudessa huomio kiinnitetään Vt-seuran omaan materiaaliin, Raamattu väistyy tarpeen niin vaatiessa. Syynä on se, että Vt-seura/orja katsoo olevansa ainoa raamatunselitykseen kykenevä taho:

”Kaikkien niiden, jotka haluavat ymmärtää Raamattua, tulisi tunnustaa, että ’Jumalan erittäin moninainen viisaus’ voi tulla tunnetuksi ainoastaan Jehovan viestintäkanavan, uskollisen ja ymmärtäväisen orjan, kautta.” (Vartiotorni 1. lokakuuta 1994 sivu 8)

• ihmettelijä*

Kyllä kuuntelin, mutta olen aika pitkälti eri mieltä asioista. En viitsisi alkaa miettimään maailman pahuutta. Raamattua voi kyllä käyttää hyväkseen ihmisten pelotteluun, mutta se on täysin ajaton kirja sillä maailmassa on aina sotia ja vääryyttä ja siksi se sopii hetkeen kuin hetkeen. Onnellisempia ihmiset ovat jos he eivät edes mieti maailman pahuutta tai maailmanloppua vaan nykyhetkeä ja sen onnellisia puolia.

Minua ärsyttää suunnattomasti kuinka vanhoja ja yksinäisiä ihmisiä voidaan käännyttää johonkin uskoon ja sitten he saattavat aivopestynä testamentata omaisuutensa sen uskon edustajille. Toivottavasti tällainen tullaan estämään nopeasti kehittämällä valvontaa.

Onneksi järki alkaa heräämään ihmisten keskuudessa ja pian huomataan että se kuka tulee kauniilla sanoilla Jumalan nimissä ei välttämättä ajattele toisen ihmisen parasta.

Hyväntekijät ovat erikseen. He auttavat ihmisiä, menevät kuuntelemaan ja järjestävät yksinäisille tai apua tarvitseville keinoja parantaa elämänlaatua ja selviytyä päivittäisestä elämästä.

Rakkaudella oikeille hyväntekijöille. =)

• Se eräs...
        ihmettelijä* kirjoitti:

Kyllä kuuntelin, mutta olen aika pitkälti eri mieltä asioista. En viitsisi alkaa miettimään maailman pahuutta. Raamattua voi kyllä käyttää hyväkseen ihmisten pelotteluun, mutta se on täysin ajaton kirja sillä maailmassa on aina sotia ja vääryyttä ja siksi se sopii hetkeen kuin hetkeen. Onnellisempia ihmiset ovat jos he eivät edes mieti maailman pahuutta tai maailmanloppua vaan nykyhetkeä ja sen onnellisia puolia.

Minua ärsyttää suunnattomasti kuinka vanhoja ja yksinäisiä ihmisiä voidaan käännyttää johonkin uskoon ja sitten he saattavat aivopestynä testamentata omaisuutensa sen uskon edustajille. Toivottavasti tällainen tullaan estämään nopeasti kehittämällä valvontaa.

Onneksi järki alkaa heräämään ihmisten keskuudessa ja pian huomataan että se kuka tulee kauniilla sanoilla Jumalan nimissä ei välttämättä ajattele toisen ihmisen parasta.

Hyväntekijät ovat erikseen. He auttavat ihmisiä, menevät kuuntelemaan ja järjestävät yksinäisille tai apua tarvitseville keinoja parantaa elämänlaatua ja selviytyä päivittäisestä elämästä.

Rakkaudella oikeille hyväntekijöille. =)

>>>>Hyväntekijät ovat erikseen. He auttavat ihmisiä, menevät kuuntelemaan ja järjestävät yksinäisille tai apua tarvitseville keinoja parantaa elämänlaatua ja selviytyä päivittäisestä elämästä.

Millä perusteella Jehovan todistajat eivät kuuluisi tähän joukkoon?

Etteivät nyt vain ennakkoluulot sotkisi sinunkin käsityksiäsi?

• myös meidän ovelle eksyi kaksi jt:tä ja tietenkin tuo kyseinen "väärä uskonto" lappunen.
      Ennenkuin oovikellonsoittajat tajusivatkaan,he kuulivat seuraavaa:
      -vuonna 1972 levittelin samankaltaista lappua ja sen jälkeen odoteltiin vuotta 1975.Loppua ei tullutkaan.Mitäs sanotte?
      Oli hiljaista joten vedin oven kiinni.

• >>-vuonna 1972 levittelin samankaltaista lappua ja sen jälkeen odoteltiin vuotta 1975.Loppua ei tullutkaan.Mitäs sanotte?

Noh noh, ei saa kiusata viattomia tuomion saarnaajia.

Tottapuhuen pisti varmasti ajattelemaan tuo tokaisusi. Varsinkin jos muistit mainita, että levitit niitä nimenomaan todistajana.

• Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>-vuonna 1972 levittelin samankaltaista lappua ja sen jälkeen odoteltiin vuotta 1975.Loppua ei tullutkaan.Mitäs sanotte?

Noh noh, ei saa kiusata viattomia tuomion saarnaajia.

Tottapuhuen pisti varmasti ajattelemaan tuo tokaisusi. Varsinkin jos muistit mainita, että levitit niitä nimenomaan todistajana.

>>Noh noh, ei saa kiusata viattomia tuomion saarnaajia.

Nykysaarnaaminen on lällärikamaa aikaisempaan, silloin jaettiin ihmisiä vuohiin ja lampaisiin, nyt sitä iloa ei enää sallita.

• Markku_Meilo kirjoitti:

>>Noh noh, ei saa kiusata viattomia tuomion saarnaajia.

Nykysaarnaaminen on lällärikamaa aikaisempaan, silloin jaettiin ihmisiä vuohiin ja lampaisiin, nyt sitä iloa ei enää sallita.

>>Nykysaarnaaminen on lällärikamaa aikaisempaan, silloin jaettiin ihmisiä vuohiin ja lampaisiin, nyt sitä iloa ei enää sallita.

Muistan hyvin kun mukulana hiekkalaatikolla selitin jollekin naapurin natiaiselle, että minä olen lammas ja hän vuohi. Ja että hän tulee kuolemaan harmagedonissa kun taas minä pääsen paratiisiin. Toinen oli hieman hämmästynyt julistuksestani, mutta jatkoi hetken kuluttua leikkejään ihan normaalisti.

Oli se raakaa peliä kun vartiotorniseura alkoi raakkaamaan ihmiset omiin karsinoihinsa.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Nykysaarnaaminen on lällärikamaa aikaisempaan, silloin jaettiin ihmisiä vuohiin ja lampaisiin, nyt sitä iloa ei enää sallita.

Muistan hyvin kun mukulana hiekkalaatikolla selitin jollekin naapurin natiaiselle, että minä olen lammas ja hän vuohi. Ja että hän tulee kuolemaan harmagedonissa kun taas minä pääsen paratiisiin. Toinen oli hieman hämmästynyt julistuksestani, mutta jatkoi hetken kuluttua leikkejään ihan normaalisti.

Oli se raakaa peliä kun vartiotorniseura alkoi raakkaamaan ihmiset omiin karsinoihinsa.

keväällä 1970 jakelin lappusia ja lehtiä satakunnassa ja eräs vanha mies haastoi minut kun olin sanonut:"että 1975 tulee gedoni".
        Olin silloin 14 vuotias ja vasta kastettu kiihko JT.
        Pappa sanoi minulle:"kautta kiven ja kannon!Ei tule!"
        Vannoteltiin siinä aikamme ja minä sovin että tulen syksyllä 1975 jos gedoni ei tule.
        Onnekseni pappa ehti kuolla ennen vuotta 1975.

• Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Muistan hyvin kun mukulana hiekkalaatikolla selitin jollekin naapurin natiaiselle, että minä olen lammas ja hän vuohi.

Kai sä raportoit sen ajan?

>>Oli se raakaa peliä kun vartiotorniseura alkoi raakkaamaan ihmiset omiin karsinoihinsa.

Lapset ovat täysin vanhempiensa armoilla ja kokoukset hoitavat lopun. vaikka olin kaiken aikaa palaamassa, niin jostain ihmeen syystä minulle oli luonnollista olla käännyttämättä lapsiani.

• Markku_Meilo
        m.naat kirjoitti:

keväällä 1970 jakelin lappusia ja lehtiä satakunnassa ja eräs vanha mies haastoi minut kun olin sanonut:"että 1975 tulee gedoni".
        Olin silloin 14 vuotias ja vasta kastettu kiihko JT.
        Pappa sanoi minulle:"kautta kiven ja kannon!Ei tule!"
        Vannoteltiin siinä aikamme ja minä sovin että tulen syksyllä 1975 jos gedoni ei tule.
        Onnekseni pappa ehti kuolla ennen vuotta 1975.

>>...olin sanonut:"että 1975 tulee gedoni".

Vastaavia tapauksia lienee tukuttain. Tottahan se on hyvä, että uskoo vakaasti asiaansa, mutta vielä parempi jos pitää vielä vakaammin huolta siitä mihin uskoo.

>>...olin sanonut:"että 1975 tulee gedoni".

Vastaavia tapauksia lienee tukuttain. Tottahan se on hyvä, että uskoo vakaasti asiaansa, mutta vielä parempi jos pitää vielä vakaammin huolta siitä mihin uskoo.

"pitää vakaammin huolta siittä mihin uskoo"..
        väittäisin ennemmin että 14 vuotiaan uskon kiihkovan pitäisi:"pitää päänsä kiinni."Varsinkin silloisen lomatienraivaajan.
        Ajatella jos se pappa ei olisi kuollut.Olisin joutunut syömään hatullisen...mmm... niin...sitä itteänsä.
        Kuinka moni on niin tosissaan ollut oikean olemisen kanssa?

• Markku_Meilo
        m.naat kirjoitti:

"pitää vakaammin huolta siittä mihin uskoo"..
        väittäisin ennemmin että 14 vuotiaan uskon kiihkovan pitäisi:"pitää päänsä kiinni."Varsinkin silloisen lomatienraivaajan.
        Ajatella jos se pappa ei olisi kuollut.Olisin joutunut syömään hatullisen...mmm... niin...sitä itteänsä.
        Kuinka moni on niin tosissaan ollut oikean olemisen kanssa?

>>väittäisin ennemmin että 14 vuotiaan uskon kiihkovan pitäisi:"pitää päänsä kiinni."Varsinkin silloisen lomatienraivaajan.

Näinhän se on, samalla olen ihmetellyt miksi ei vaadita avioitumisikärajan alentamista näiden kypsien nuorten kohdalla. Jos he ovat kypsiä päättämään jumalsuhteestaan, niin kyllähän ihmissuhde sen rinnalla on lastenleikkiä.

>>Kuinka moni on niin tosissaan ollut oikean olemisen kanssa?

Ei monikaan, jos katsotaan kuinka useita vastaamattomia kysymyksiä jää tällekin forumille varastoon. Yhteisöllisyys korvaa asian, ei silloin voi olla väärässä jos koko seurakunta on samaa mieltä. Eihän yli 6 miljoona ihmistä voi kerta kaikkiaan olla väärässä.

>>Muistan hyvin kun mukulana hiekkalaatikolla selitin jollekin naapurin natiaiselle, että minä olen lammas ja hän vuohi.

Kai sä raportoit sen ajan?

>>Oli se raakaa peliä kun vartiotorniseura alkoi raakkaamaan ihmiset omiin karsinoihinsa.

Lapset ovat täysin vanhempiensa armoilla ja kokoukset hoitavat lopun. vaikka olin kaiken aikaa palaamassa, niin jostain ihmeen syystä minulle oli luonnollista olla käännyttämättä lapsiani.

>>Kai sä raportoit sen ajan?

Piru vie, enpä huomannut sellaisen mahdollisuutta silloin. Noh, aika vähän harmittaa tuo lapsus.

>>Lapset ovat täysin vanhempiensa armoilla ja kokoukset hoitavat lopun.

Minun kohdallani noiden lisäksi "kirjani raamatun kertomukset"- kirja plus sen kirjan äänikasetit olivat piste iin päälle. Oikeassa olemisen tarve oli näin jälkeen päin kovin huolestuttavaa. Loppu hyvin kaikki hyvin.

>>vaikka olin kaiken aikaa palaamassa, niin jostain ihmeen syystä minulle oli luonnollista olla käännyttämättä lapsiani.

Tutkimattomat ovat sattuman tiet.

• Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Kai sä raportoit sen ajan?

Piru vie, enpä huomannut sellaisen mahdollisuutta silloin. Noh, aika vähän harmittaa tuo lapsus.

>>Lapset ovat täysin vanhempiensa armoilla ja kokoukset hoitavat lopun.

Minun kohdallani noiden lisäksi "kirjani raamatun kertomukset"- kirja plus sen kirjan äänikasetit olivat piste iin päälle. Oikeassa olemisen tarve oli näin jälkeen päin kovin huolestuttavaa. Loppu hyvin kaikki hyvin.

>>vaikka olin kaiken aikaa palaamassa, niin jostain ihmeen syystä minulle oli luonnollista olla käännyttämättä lapsiani.

Tutkimattomat ovat sattuman tiet.

>>Tutkimattomat ovat sattuman tiet.

Juu semminkin kun lasteni isoäiti hoiti kyllä tuon raportoitavan käännyttämisen aivan kiitettävästi. Lopulta niin kiitettävästi, että lapset saivat tarpeekseen, toinen teokraattisesta tukanpituusvaatimuksesta ja toinen reokraattisesta hamevaatimuksesta.

>>Tutkimattomat ovat sattuman tiet.

Juu semminkin kun lasteni isoäiti hoiti kyllä tuon raportoitavan käännyttämisen aivan kiitettävästi. Lopulta niin kiitettävästi, että lapset saivat tarpeekseen, toinen teokraattisesta tukanpituusvaatimuksesta ja toinen reokraattisesta hamevaatimuksesta.

>>Lopulta niin kiitettävästi, että lapset saivat tarpeekseen, toinen teokraattisesta tukanpituusvaatimuksesta ja toinen reokraattisesta hamevaatimuksesta.

Kuulostaa siltä, että irtiotto teokratiasta tapahtui lapsillasi jossain murrosiän vaiheessa. Tuossa negatiivisen palautteen vastaanoton kannalta vaikeimmassa iässä.

Enpä itsekään siinä iässä helpoimmillani ollut. hiukset liihottivat vartiotornilaisittain hyvän maun rajoilla ja aina siitä positiivista palautetta tulikin jos oli kääntynyt parturin palveluksien puoleen. Oi noita aikoja... (no eihän niistä silti kuin kymmenisen vuotta vasta...)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4811
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1555
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1440
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      69
      1363
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      326
      1299
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      48
      1276
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1190
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      1011
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      925
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      904
    Aihe