Kuinka moni on tullut clomeilla tai luomusti raskaaksi?Kauanko yrititte?
Raskaana olevat pcos-laiset HUOM!
12
1282
Vastaukset
- Tytti
Voin sanoa päässeeni melko helpolla tuon pcon ja sen aiheuttaman mahd. lapsettomuuden suhteen. Itselläni oli myös ovulaatio hukassa, kun menkkoja ei juurikaan ollut luomuna. Clomeilla saatiin onneksi ovulaatio aikaan muutaman epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Lisäksi apuna oli pregnyl-irroituspiikki. Raskaus saatiin alkamaan sitten 3. inseminaatiolla. Niin ja yritystä oli tuossa vaiheessa takana reilu 2 vuotta.
- yksi niistä
Minä tulin clomeilla (100mg kp 3-7) raskaaksi kolmen vuoden yrittämisen jälkeen. Clomikierto oli neljäs ku tärppäs.
- neiti negatiivinen
Söin clomeja neljä kuukautta (Tulin kolmansilla raskaaksi,mutta meni ihan alussa kesken) ja nyt kun olin vikat clomit syöny niin aattelin että saa koko asia unohtua pariksi kuukaudeksi ettei pää hajoa ja näkee vähän tuleeko menkat ollenkaan itestään. No, kerran ne menkat itestään tuli ja nyt ollaan paksuna
- Apilankukka
Ensimmäistä lasta yritimme tuloksetta n.2v. Gyneltä kävin hakemassa Clomit Terot ja niillä piakkoin tärppäsi. Synnytyksen jälkeen kerkesi tulla yhdet kuukautiset ja toisia ei enään tullutkaan, olin tullut ihan luomusti raskaaksi! Lapsukaisille ikäeroa tulee n.1v.
- pepper79
Moi!
Mulla oli kans onni matkassa clomien suhteen! Ekassa clomikierrossa yks clomi kp 3-7, ei ovista. Tokassa 2 clomia kp 3-7, varmaan elämäni eka ovis ja nyt raskaana 17 0! Teroja käytin rinnalla ja muutaman kuukauden ennenminkin ja sit kerkesin alottaa metformiini kuurin mut lääkärin mielestä ei kerenny vaikuttamaan viel tohon kiertoon kun en ollut viel ees päässy normaaliin annokseen (pikkuhiljaa kun annosta lisätään..)
Hoidot alotettiin maaliskuussa ja elokuussa plussasin, sitä ennen varmaan kolmatta vuotta ilman ehkäsyä ajatuksella että saa tulla jos on tullakseen..
Onnea yritykseen!! :) - rv 18
Tulin raskaaksi pelkän Metforemin avulla heti ensimmäisestä lääkityksen aikaisesta kierrosta, yritystä kaikkiaan n 9kk.
- mamma maaliskuussa
reilut 2 vuotta hoitoja tehtiin. inssit 3 kpl,ivf ja pas ilman tulosta. kesään lähdettiin asenteella et syksyllä muutama toimenpide munasarjoihin ja sit uus ivf. eipäs päästy kun kesälomaa viikko viettämään kun terolut kuurin päätteeks tein positiivisen raskaustestin. meille syntyy kauvan odotettu vauva malliskuussa ja vielä luomusti!onnestahan sekasin ollaan... ei kannata pcos naiset menettää toivoo, sairaus vaan hidastaa raskaaksi tulemista ei estä. itselläni vielä erittän vaikea pco,eikä omaa kiertookaan ole ollut vuosi kausiin.Lapsettomuus hoitoihin kannattaa mennä viipymättä jos dg pco.
- kirjoitettiin
clomiresepti. Diagnoosina oli pcos. En ehtinyt aloittaa koko kuuria, kun menkat eivät alkaneet. Olin siis raskaana ja luomusti:0)
Vauvaa yritettiin 8 kk aktiivisesti ja 4:ään vuoteen meillä ei ollut ehkäisyä.
- minulla
Kaksi vuotta yritystä ollut takana kun tulin ihan luomuna raskaaksi.
- tapaan...
eli esikoista tehtiin neljä vuotta, vuosi ensin luomuna, sit reilu kaks vuotta hoidoilla (clomia, terolutia) jonka aikana laihduin 28 kg kun olin niin totaalisen sairas noista hormooneista (ei kyllä sekiskään maistunut =/ ) sit lopetettiin kaikki ja todettiin et antaa olla vaan ja reilut puoli vuotta myöhemmin havaitsimme luomuvauvan olevan tulossa =)
kakkonen sai alkunsa kun taas reilu puoli vuotta söin noita hormooneita (ja lopetin kun olo oli tosi paha) mutta jälleen laihduin reilut 10 kg pahoinvoinnin vuoksi. ja neljä kuukautta hoitojen lopetuksen jälkeen oli kakkonen tulossa =)
itsekin paljon asiaa pohtineena ja lääkärin kanssa puhuneena uskon, että suurempi vaikutus oli tuolla laihtumisella kuin hormoonihoidoilla (vaikka niiden ansiostahan se paino tippui) niin minultakin irtosi edes pari kelvollista munasolua. 30 kg:n ylipainolla ei yhtään.
että sydämestäni toivotan kaikille pco:sta kärsiville onnistunutta painonhallintaa, se on avain luomuvauvaan. ollut niin itselläni, kuin samassa tilanteessa olleella ystävälläni. - just me
Olen nyt rv 5 3 eli ihan alussa eli ei kannata toivoa vielä että tää onnistuu.
Mä söin Terolut keltarauhaskuurin. Ensin 3 kk ja sitten pidin 4 kk taukoo ja sitten 2 kk. Tona viimisenä kuukautena sitten tärppäs ja oikeastaan sillon ajateltiin sitä vähiten. Siis tätä: " Tärppääköhän nyt?" Hedelmöittymishetki oli 7.10 lauantaina. Se hyvä puoli Teroluteista on et pystyy laskemaan melko tarkan hedelmöitymishetken.
Nyt kuitenkin ollaan näin alussa, pidetään peukkuja et pysyy sisäl:) - Mimmu
Jostain luin, että vähähiilihydraattinen ruokavalio auttaisi nimenomaan pco-potilaita. Noudatin vähähiilarista ruokavaliota, laihduin 28kg ja pillereitten pois jättämisen jälkeen tulin viidennestä kierrosta raskaaksi. Eli joskus ilman lääkkeitäkin onnistuu =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka932576Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww971594- 671495
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje141226Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19986- 81953
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe42879Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta116873- 54803
- 30726