Samaa sukua

kuka tietää

Onko Lapuan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Panu Lahdensuo samaa sukua kun 1900-luvun alussa Suomenkin historiaan vaikuttaneeseen valtiopäivämies, kansanedustaja Jalo Lahdensuo ?

45

8833

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja kysy

Panulta.

• kuka tietää

kun en tunne, en kehtaa udella.

• Kaukainen sukulainen

Jalo Lahdensuo oli myös puolustusministeri ja Vaasan Läänin maaherra. Jalolla oli seitsemän veljeä ja kaksi siskoa, jotka menestyivät omalla sarallaan. Sisarusten isä, Fredrik Wilhelm Lagerstedt oli aikoinaan Suomen suurin yksityinen maanviljelijä.

Panu on Jalon veljen; Kustaa Lahdensuon jälkeläisiä. Luulisin...mutta samaa sukujuurta kuitenkin.

• mahdollinen äänestäjä

Onko Panussa samaa ainesta ja ryhtiä, kun Jalo Lahdensuossa oli aikoinaan ?

• Pettynyt
        mahdollinen äänestäjä kirjoitti:

Ei todellakaan ole samaa ryhtiä. Harvoin näkee niin kieroa ja omaa etuaan tavoittelevaa tyyppiä. Ja luulee vielä eduskuntaan pääsevänsä. Panun takia vaihdan kelkkaani ja äänestän eduskuntaan Teppoa, joka varmasti ajaisi koko lapuan etua eikä pelkästään omaansa.

• sikafarmari
        Pettynyt kirjoitti:

Ei todellakaan ole samaa ryhtiä. Harvoin näkee niin kieroa ja omaa etuaan tavoittelevaa tyyppiä. Ja luulee vielä eduskuntaan pääsevänsä. Panun takia vaihdan kelkkaani ja äänestän eduskuntaan Teppoa, joka varmasti ajaisi koko lapuan etua eikä pelkästään omaansa.

Miksi kepun ehdokaalle on pitänyt järjestää suojatyöpaikka Lapuan kaupungille ? Menis maisteri oikeisiin töihin.

• torveille
        sikafarmari kirjoitti:

Miksi kepun ehdokaalle on pitänyt järjestää suojatyöpaikka Lapuan kaupungille ? Menis maisteri oikeisiin töihin.

Kuinka niin suojatyöpaikka? Keskustan ehdokas on ollut kaupungin palkkalistoilla jo useamman vuoden. Paljon ennen kuin hän varmaankaan edes ajatteli ehdokkuutta tai politiikkaa yleensä.
        Jos suojatyöpaikalla tarkoitat historiankirjoitusprojetia, siitäkin voi todeta, että asiasta on sovittu ennen ehdokkuutta, eikä mies saa palkkaa kaupungilta virkavapautensa aikana.
        Järki käteen, kateelliset!

• Carpe diem
        torveille kirjoitti:

Kuinka niin suojatyöpaikka? Keskustan ehdokas on ollut kaupungin palkkalistoilla jo useamman vuoden. Paljon ennen kuin hän varmaankaan edes ajatteli ehdokkuutta tai politiikkaa yleensä.
        Jos suojatyöpaikalla tarkoitat historiankirjoitusprojetia, siitäkin voi todeta, että asiasta on sovittu ennen ehdokkuutta, eikä mies saa palkkaa kaupungilta virkavapautensa aikana.

Kepulaisia ne kaikki virkamiehet ovat kaupungilla suojatyöpaikoisaan ja me maksamme.

• työtön opettaja
        torveille kirjoitti:

Ei Lapuan kaupungilta vakituista työtä saa, jos ei ole kepun jäsenkirjaa tai vanhemmat julkikepulaisia.

Pätkätyöt ovat paskatöitä.

• toinen kaukainen sukulainen

Panu on Jalon veljen, Oskari Lahdensuon jälkeläisiä, joka oli myös kansanedustaja ja säätyvaltiopäiväedustaja kuten oli isänsäkin FW Lagerstedt. Mitä Panuun tulee ei ainakaan mulla oo moitteen sijaa.

• kummia
        toinen kaukainen sukulainen kirjoitti:

Panu on Jalon veljen, Oskari Lahdensuon jälkeläisiä, joka oli myös kansanedustaja ja säätyvaltiopäiväedustaja kuten oli isänsäkin FW Lagerstedt. Mitä Panuun tulee ei ainakaan mulla oo moitteen sijaa.

Minä ainakin tiedän monta Lapuan kaupungin virkamiestä, jolla ei ole mitään tekemistä keskustan kanssa. Tiedän jopa virkoja, joissa keskustalainen lapualainen on hävinnyt muualta tulleelle ei ainakaan julkisesti keskustalaiselle. Jos on paree, on paree, oli sitten kepulainen tai ei.

Taitaa pitää paikkansa puheet siitä, että lapualaiset on omaa rotuaan: kateita ja ilkeitä ihmisiä. Luulette olevanne muita parempia. Muuta ei voi näin ulkopaikkakuntalaisen mieleen tulla, kun näitä keskusteluketjuja täällä lukee.

• etso
        toinen kaukainen sukulainen kirjoitti:

Mulla ei taas oo juurikaan positiivista sanottavaa kyseisestä henkilöstä. Yrittäävät päsmäröörä sen simpsiönration miähen kans asioota ja oma etu aina etusijalla. Ens kunnalisvaaliis kannattaa taas miättiä, ketä äänestää. Vaikka viime vaaliishan etupääs nämä kaksi taisi pyäritellä asioota, niin että johtaville paikoolle ei päässy ne joirenka sinne olis kuulunu päästä kansan miälestä.

• vähä ulukona
        etso kirjoitti:

Mulla ei taas oo juurikaan positiivista sanottavaa kyseisestä henkilöstä. Yrittäävät päsmäröörä sen simpsiönration miähen kans asioota ja oma etu aina etusijalla. Ens kunnalisvaaliis kannattaa taas miättiä, ketä äänestää. Vaikka viime vaaliishan etupääs nämä kaksi taisi pyäritellä asioota, niin että johtaville paikoolle ei päässy ne joirenka sinne olis kuulunu päästä kansan miälestä.

Viittiisikkö vähä seleventää, mitä ne kaks päsmärööttöö ja mitä omia etuja niillon?
        Ja keiren sinne johtaville paikoolle olis sitte kuulunu päästä?

• Luottamushenkilöillä on olt...

On tainnut omena lennähtää vähän kauas ryhdikkäästä sukulaisesta. Eikös se ollut juuri tämä Panu, joka kunnostautui sankarillisena tsunamin pelastajana, pelasti ainakin itsensä kotiin, kun terveitä nuoria miehiä olisi kaivattu.

• Luottamusta

Eikös se tämä kaveri ole se sama , joka sankarillisesti osallistui tsunamin pelastus- ja avustustöihin, pelasti ainakin itsensä kotiin, kun nuoria auttajia olisi tarvittu ?

• sortuu aina

Lehti-ilmoittelun mukaan Panu Lahdensuo on "kansanedustaja" ja "karismaattinen johtaja".

Nyt grynderit ovat rakentamassa taloaan hiekalle.

• äänestäjä

Panu on rehti ja suoraselkänen etelä-pohjalainen mies ja vielä urheilumiehiä.

Minä ainakin äänestän Panua, vaikka olen keskustalaisesta kodista. Keskustalla ei ole varteenotettavaa vaihtoehtoa Lapualta. Panulla on parhaat mahdollisuudet päästä läpi 4:stä lapualaisesta ehdokaasta.

Äänestän ihmistä, en puoluetta.

Lapuan etu olisi, että olisi lapualainen kansanedustaja parlamentissamme.

• en puoluetta

ja siitä syystä en ikinä antaisi ääntäni Panulle!

• Nyt pelottaa

Tämä suoraselkäinen "johtaja" Lahdensuo, (saksaksi führer), yritti virkiän puheenjohtajana olessaan myydä Latosaaren kaverilleen Vuorenmaalle, joka taas pelotteli vanhoja virkiäläisiä sillä, että jos ei Latosaarta myydä Vuorenmaalle laittaa tämä isomman tanssipaikan kilometrin päähän. Paniikissa virkiäläiset alensivat Latosaaren vuokra-ajan vuokraa puolen miljoonan markan verran ja antoivat vielä Vuorenmaalle neljä hehtaaria maata. Maata joka, yllätysyllätys, tullaan kaavoittamaan asuntotonteiksi ja maan hinnannousun voitte vain arvata.

Ei se Panu vielä kansanedustaja ole, eikä toivottavasti koskaan tule olemaankaan. Kyllä totuus paljastuu.

• ajetaan?
        Nyt pelottaa kirjoitti:

Tämä suoraselkäinen "johtaja" Lahdensuo, (saksaksi führer), yritti virkiän puheenjohtajana olessaan myydä Latosaaren kaverilleen Vuorenmaalle, joka taas pelotteli vanhoja virkiäläisiä sillä, että jos ei Latosaarta myydä Vuorenmaalle laittaa tämä isomman tanssipaikan kilometrin päähän. Paniikissa virkiäläiset alensivat Latosaaren vuokra-ajan vuokraa puolen miljoonan markan verran ja antoivat vielä Vuorenmaalle neljä hehtaaria maata. Maata joka, yllätysyllätys, tullaan kaavoittamaan asuntotonteiksi ja maan hinnannousun voitte vain arvata.

Ei se Panu vielä kansanedustaja ole, eikä toivottavasti koskaan tule olemaankaan. Kyllä totuus paljastuu.

Hyvä että muistutit asiasta. Samanlaisia virityksiä on meneillään Lapuanjoen rannalla olevan leirintäalueen suhteen. Jos tontti rakennetaan rivitaloslummiksi, on mielenkiintoista nähdä mikä on grynderin sukunimi.

• virkiäläinen
        Nyt pelottaa kirjoitti:

Itsekin asiaa läheltä seuranneena voin todeta, että Vuorenmaalla oli ENSIKSI suunnitelmat uudesta tanssipaikasta ja vasta sen jälkeen Virkiäläisillä tuli hätä Latosaaren suhteen. Virkiän yleinen kokous(yli sata henkeä) päätti pakon edessä yksimielisesti alentaa vuokraa, että saatiin Vuorenmaa pysymään talossa. Panu ei todellakaan ollut syypää tähän soppaan, vaan Vuorenmaan uudet suunnitelmat! Mitä tulee Vuorenmaalle MYYTYYN peltoon, kaupunki käytti etuosto-oikeuttaan ja kaavottaa näin ollen omaa maataan ei Vuorenmaan ja luulen ,että se on meidän kaikkien etu.

• peliä se oli
        virkiäläinen kirjoitti:

Itsekin asiaa läheltä seuranneena voin todeta, että Vuorenmaalla oli ENSIKSI suunnitelmat uudesta tanssipaikasta ja vasta sen jälkeen Virkiäläisillä tuli hätä Latosaaren suhteen. Virkiän yleinen kokous(yli sata henkeä) päätti pakon edessä yksimielisesti alentaa vuokraa, että saatiin Vuorenmaa pysymään talossa. Panu ei todellakaan ollut syypää tähän soppaan, vaan Vuorenmaan uudet suunnitelmat! Mitä tulee Vuorenmaalle MYYTYYN peltoon, kaupunki käytti etuosto-oikeuttaan ja kaavottaa näin ollen omaa maataan ei Vuorenmaan ja luulen ,että se on meidän kaikkien etu.

Haloo vaan itsellesi!

"... Vuorenmaalla oli ENSIKSI suunnitelmat uudesta tanssipaikasta ..."

Vedätystähän tuo oli, sen tietävät kaikki. Ajattele nyt vähän, äläkä ole noin naivi. Saatiin koplaus näyttämään muka pakon sanelemalta.

• Paikalla ollut
        peliä se oli kirjoitti:

Haloo vaan itsellesi!

"... Vuorenmaalla oli ENSIKSI suunnitelmat uudesta tanssipaikasta ..."

Vedätystähän tuo oli, sen tietävät kaikki. Ajattele nyt vähän, äläkä ole noin naivi. Saatiin koplaus näyttämään muka pakon sanelemalta.

Olin paikalla yleisessä kokouksessa missä asiaa vatvottiin ja päätettiin Latosaarten vuokranalennuksesta. Vuorenmaalla ei ollut mitään paperilla, piirustuksia tms. uudesta tanssipaikasta, Virkiäläisille tuili hätä jos uusi tanssi"palatsi" tulee naapuriin jää Latosaari tyhjilleen. Kiristystä ja vedätystä Lahdensuon ja Vuorenmaan taholta koko asia.

• virallisesti
        Paikalla ollut kirjoitti:

Olin paikalla yleisessä kokouksessa missä asiaa vatvottiin ja päätettiin Latosaarten vuokranalennuksesta. Vuorenmaalla ei ollut mitään paperilla, piirustuksia tms. uudesta tanssipaikasta, Virkiäläisille tuili hätä jos uusi tanssi"palatsi" tulee naapuriin jää Latosaari tyhjilleen. Kiristystä ja vedätystä Lahdensuon ja Vuorenmaan taholta koko asia.

...että Vuorenmaalla oli oikeasti uusi tanssipaikka suunnitteilla, mutta se suunnitelma kaatui ihan muista syistä. Ja Panu Lahdensuota ei voi millään lailla sekoittaa asiaan.

• Myös paikalla ollut
        virallisesti kirjoitti:

...että Vuorenmaalla oli oikeasti uusi tanssipaikka suunnitteilla, mutta se suunnitelma kaatui ihan muista syistä. Ja Panu Lahdensuota ei voi millään lailla sekoittaa asiaan.

Ei ole puhtaat paperit niillä, jotka Latosaaren kenkkäsivät.
        Tutkivalle journalistille olisi siinäkin kaivelemista.

• lisää
        Myös paikalla ollut kirjoitti:

Ei ole puhtaat paperit niillä, jotka Latosaaren kenkkäsivät.
        Tutkivalle journalistille olisi siinäkin kaivelemista.

Miksei kukaan Virkiän yleisessä kokouksessa paikalla olleista tehnyt asialle mitään? Täällä nyt sitten maristaan , että on tapahtunut koplaus. Mun mielestä päätös oli yksimielinen eli kukaan ei ollut vastaan. Eli kaikki kokouksessa paikalla olleet ovat vastuussa vuokran alennuksesta.

• Sibelius
        virallisesti kirjoitti:

Vai ei voida Panua sekoittaa tähän asiaan. Kuka oli virkiän puheenjohtajana esittämässä asiaa kokoukselle? Oliskohan ollu Panu Lahdensuo, joka nimenomaan asiaa esitti. Kokouksen puheenjohtaja oli ruotsalaisen Paavo, joka veti kokousta esityslistan mukaan. Paavolla ei ole asiaan osaa eikä arpaa, sylttytehdas löytyy akselilta Lahdensuo-Vuorenmaa. Mikähän Panun provisio oli?

• tiedän ketä äänestän

Suoralla selällä ei tee mitään jos ei ole suoraselkäinen ja rehellinen myös moraalia oltava...

HARKITKAA NYT HYVÄT IHMISET KETÄ ÄÄNESTÄTTE,,,,

• kuvaus

Kaikki lapualaiset Lahdensuot ovat sukua toisilleen. Ne on rokotettu omalla neulalla....

• .

on Lahdensuon suvussa? Kerrotaan että sukututkimus lopetettiin, kun ensimmäinen manne löytyi kirkonkirjoista.

• todella
        . kirjoitti:

on Lahdensuon suvussa? Kerrotaan että sukututkimus lopetettiin, kun ensimmäinen manne löytyi kirkonkirjoista.

"älykäs" keskustelu meneillään tässäkin ketjussa. Ensinnäkään Panu ei minun tietojeni mukaan ole eduskuntavaaliehdokkaana kokoomuksen, eikä minkään muunkaan puolueen listoilla!!. Korjatkaa tietojeni puuttteellisuus, jos olen asiassa väärässä. Mitä kenenkään sukulaisuussuhteet monien sukupolvien taakse kenellekään lässyttäjälle kuuluu, jos ei ole kanttia ottaa niistä selvää esim. Panulta itseltään.Hän kyllä varmaan mielellään kertoo, jos asia jotakuta kauheasti kiinnostaa.

• ihme siellä ja tuoll

Ihmettele sä vaan. Mun mielestä sä olet ihmetelly täällä montaa muutakin asiaa, joten aivosi ei taida olla kovin tehokkaat.

• vanhoja muistoja
        ihme siellä ja tuoll kirjoitti:

Ihmettele sä vaan. Mun mielestä sä olet ihmetelly täällä montaa muutakin asiaa, joten aivosi ei taida olla kovin tehokkaat.

kuului Lapuan iskujoukkoon.Kyyditsivät Lauri Koskelan Kuolemankorpeen.Myös suutari Mätön murhaaja jengissä.

• istutettu
        vanhoja muistoja kirjoitti:

kuului Lapuan iskujoukkoon.Kyyditsivät Lauri Koskelan Kuolemankorpeen.Myös suutari Mätön murhaaja jengissä.

Jaa kenenkäs muistoksi se tammi siellä kaupunkintalon tontilla on istutettu Lahdensuonko vai?

• HAL001
        istutettu kirjoitti:

Jaa kenenkäs muistoksi se tammi siellä kaupunkintalon tontilla on istutettu Lahdensuonko vai?

Mun muistoksi

• tanan iikollit

• Winner.

• Os. Lahdensuo

Lahdensuolaiset ovat kaikki samaa sukua. Kun sukunimi on aikoinaan otettu käyttöön se on suojattu mikä tarkoittaa, että sitä ei voi ottaa käyttöön kukaan muu kuin Lahdensuon suku.

• µ

Sukunimeä vaihtaessa ei saa ottaa sukunimekseen olemassa olevia sukunimejä ellei se ole esivanhempien käyttämä sukunimi. Uusi sukunimi pitää löytyä esivanhemmilta tai on keksittävä uusi käyttämätön sukunimi.

• sukua.

Ihan samantekevää kenen sukua kukin on. Nykyiset teot rakaisevat. Ei mikään muu.

• ketä

te olette, ei ole merkitystä.. sillä on merkitystä kuka minä olen.

• jusssil
        ketä kirjoitti:

te olette, ei ole merkitystä.. sillä on merkitystä kuka minä olen.

Palvonko työntekijät vie kaupungin budjetista, et varmaan paljonkaan.

• pohjalaiset...
        jusssil kirjoitti:

Palvonko työntekijät vie kaupungin budjetista, et varmaan paljonkaan.

Sanonpa vaan, näitä Lapua -aiheisia keskusteluja luettuani, että jos maasta löytyy joku toinen paikka, jossa on yhtä katkeria ja kateellisia ihmisiä kuin Lapualla niin kertokaa. Vaikka täällä tekisi mitä niin heti on joku puukottamassa selkään. Toisia mollataan mennen tullen seläntakana mutta kellään ei ole munaa sanoa asiaansa päin naamaa. Kasvakaa jo aikuisiksi ja hankkikaa elämä! Ja jos toista pystyy nimeltä solvaamaan niin silloin ainakin pitäisi olla miestä esiintyä myös omalla nimellään. Raukat heittää paskaa nimimerkin suojista. Jos kerran faktat on selvillä ja homma hanskassa niin oleppa mies ja kerro mielipiteesi omalla nimelläsi. Epäilenpä vaan löytyykö selkärankaa...
        Nimimerkillä tavataan kirjoitella yleistä löpinää, joka ei kohdistu kehenkään nimettyyn henkilöön. Kun nimi heitetään kehään, edellyttää se myös oman nimen ilmoittamista. Näin toimivat aikuiset. Fiksut sellaiset, mutta ehkä heitä täytyy etsiä naapuripitäjistä...

• mutteri10000

ei ole mitään sukua..panun suku liikkuu rikollisuuden rajamailla

• EspoonLahdensuo

Samaa suku ollaan kaikki Lahdensuot ja ylpeitä siitä! Kateellisia panettelijoita löytyy aina mutta niistä me viis veisataan. Hyvä ME!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      367
      1821
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1638
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1338
    4. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      930
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      401
      878
    6. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      69
      869
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      32
      714
    8. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      68
      666
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      53
      656
    10. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27