Onko kukaan vaihtanut itse Berlingon (esim. 1.9 D vm.-97)jakopään hihnaa vesipumppua ? Onnistuuko kotikonstein vai täytyykö koko kone irroittaa ? Näyttää meinaan siltä että täytyisi.
Tiedän että se on vaikeaa ja vaarallisista, mutta kertokaa kuka tietää.
Berlingon jakohihna
6
4702
Vastaukset
- nokkaremmin
vaihtanut,niin eipä tuo ole sen kummenpi.Eikä muuten edes ovin ahdas.
Kopat ja moottorin tuki irti.Merkit ja lukitukset kohdalleen,remmi pois,uusi tilalle.Pitäisi kiristää oikeaan arvoon vai olikohan tuossa automaattikiristin...noh ,en muista,mutta ihan normi juttu.
niin ja vastaus kysymykseen eli onnistuu myös kotikonstein ja moottori paikoillaan. - oli.
Otetaan heti alkajaisiksi sisäsuoja pois apumiehen puolelta lokasuojan sisältä, siinä ei monta minuuttia mene, ja avot, se on siinä, hyvin esillä.
Laturinremmi pois, alasiiva, kopat pois. Kannattaa ajaa ensin jonkin korokkeeen päälle eturenkaat, kymmenkunta senttiäkin, niin on paremmat tilat alhaalla. rengas helman alle lankkua/lautaa päälle, varalta jos tunkki pettää.
Koneen alle tunkki, siihen ranttiin öljypohjan lähelle, tai laturinkorvakon alle, sillä pitää kone pitää paikoillaan, kun otetaan korvakko pois, sekin oli parempi ottaa ennen hihnan suojien ottoa. - Berrrskele
Näytti vaan niin ahtaalta kun siinä on se mootorin tukipukki aivan vieressä. Otan homman työlle viikonloppuna, joten jos jollain löytyy vielä vinkkejä, niin laittakaa vaan näkyviin.
- vm tiedossa
ja bensa vai diesel. Nimittäin Dieselkin muuttuu -99 malliin, ja sitten myöhemmin tulee HDI. DW8 ja DW10(tuossa järjestyksessä) muuten samoja, paitsi alasiivapyörä.
Jos DW8 koneella, siitä otetaan vain ne 4-pulttia siivasta(10mm kanta)
Laturin samaisesta, käännetään kiristintä (15mmm kanta, DW10 taisi olla 16mm) ja siinä jalassa reiät tapeille(jokin vajaa 5 mm vaikka poranterä), niin jää sitten hihna löysälle.
Tunkki hyvin koneen alle tukevaan kohtaan, ei öljypohjaan, itse laitoin laturinjalan alle. Kannattaa heti kättelyssä ottaa koneen yläkorvakko pois, lähtee helposti, kaikki vain pois, myös se poikittais kumi.
Nokka-alselin pyörällä tapille reikä olikohan jossain klo: 4 hujakoilla, myös Syöttöpumpulla sama lukitusreikä. Kampiakselin lukitus koneen puolelta kytkinkoppaan kuskinpuolelta, mutta sitä ei tarvinne kun merkkaa kampiakselin, jos sattuu likkahtaa, periaatteessa ei liikahda.
Hihnan kirinpyörän (vasempi) olla tarkkana, ei liian lujaan, koska on ohut seinäinen holkki johon tulee, kannattaisi jos uusi pultti muutaman millin pidempi, joko käyttää pulttia suunnilllen ennen hiukan syvemmällä, tai jengatapilla puhdistaa kierrettä. Lukitusnesteellä pultit kiinni. Kiristinlaakeriin käy 1/4 tuuman väännin, sille paikkansa sitetn säätövaiheessa. Eui hihnaa liian lujalle, eikä löysällekkään, kun laitetaan hihna ja kierros/pari konetta käsin pyöritetään, hihna pikkasen löystyy, sekin osattava ottaa huomioon. - Berrrskele
vm tiedossa kirjoitti:
ja bensa vai diesel. Nimittäin Dieselkin muuttuu -99 malliin, ja sitten myöhemmin tulee HDI. DW8 ja DW10(tuossa järjestyksessä) muuten samoja, paitsi alasiivapyörä.
Jos DW8 koneella, siitä otetaan vain ne 4-pulttia siivasta(10mm kanta)
Laturin samaisesta, käännetään kiristintä (15mmm kanta, DW10 taisi olla 16mm) ja siinä jalassa reiät tapeille(jokin vajaa 5 mm vaikka poranterä), niin jää sitten hihna löysälle.
Tunkki hyvin koneen alle tukevaan kohtaan, ei öljypohjaan, itse laitoin laturinjalan alle. Kannattaa heti kättelyssä ottaa koneen yläkorvakko pois, lähtee helposti, kaikki vain pois, myös se poikittais kumi.
Nokka-alselin pyörällä tapille reikä olikohan jossain klo: 4 hujakoilla, myös Syöttöpumpulla sama lukitusreikä. Kampiakselin lukitus koneen puolelta kytkinkoppaan kuskinpuolelta, mutta sitä ei tarvinne kun merkkaa kampiakselin, jos sattuu likkahtaa, periaatteessa ei liikahda.
Hihnan kirinpyörän (vasempi) olla tarkkana, ei liian lujaan, koska on ohut seinäinen holkki johon tulee, kannattaisi jos uusi pultti muutaman millin pidempi, joko käyttää pulttia suunnilllen ennen hiukan syvemmällä, tai jengatapilla puhdistaa kierrettä. Lukitusnesteellä pultit kiinni. Kiristinlaakeriin käy 1/4 tuuman väännin, sille paikkansa sitetn säätövaiheessa. Eui hihnaa liian lujalle, eikä löysällekkään, kun laitetaan hihna ja kierros/pari konetta käsin pyöritetään, hihna pikkasen löystyy, sekin osattava ottaa huomioon.Vuosimalli on -97 ja kone 1.9 diesel. Hyviä neuvoja. Kiitos !
- Anonyymi
Ahdas voi olla,nutta hiukan purkua niin on tilaa,,ei paha tehdä,ohjeita löytyy kun hakee videoita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist1413576Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki943569Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma423123Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest172490- 1812122
Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu241336- 901155
Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja221017Jos elämäsi ihminen
on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt67942Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt114927