eli kyseessä on 50 euron vippi josta tuli kolmas huomautus ja ilmoitus että on siirtynyt perintään.
huomautusmaksua 5€ ja perintämaksu 40 euroa.
eikös tuolla perintämaksulla ole yläraja joka on 21€
alle 250€ summasta ja 45€ yli 250€ summasta.
eli olenko oikeassa?ja kannattaisiko ottaa kuluttajasuojaan yhteyttä,vai ei.
maksun aion kyllä maksaa koska sen olen ottanutkin mutta tuo suuri perintämaksu pistää vihaksi.
50 € vippi ja 40€ perintämaksu
10
2512
Vastaukset
- perintätoimisto
määrittää perintäkulut itse. Joten on perittävän oma ongelma jos ei maksa laskujaan ajoissa...
- Vippi-Valtteri
Jos lasku on peräisin luotettavalta perintätoimistolta (Intrum, Aktiv, Svea, jne), luultavasti kulut ovat aiheelliset.
- oloinen
tuossa kuluttajaviraston sivulta
Kuinka suuri voi perintämaksu olla?
Perintälaki asettaa maksimisummat perimismaksuille eri tilanteissa. Perimistoimiston kirjallisesta maksuvaatimuksesta voi laskuttaa enintään 21 euroa, jos saatavan pääoma on enintään 250 euroa ja 45 euroa, jos pääoma on yli 250 euroa. Jos on kyseessä suoraan ulosottokelpoinen saatavaa, kuten esimerkiksi vakuutusmaksu, maksuvaatimuksesta voi laskuttaa 12 euroa. Maksusuunnitelman tekemisestä voi periä 30 euroa.
Laki asettaa myös kattosumman perimisen kokonaiskuluille. Yhdestä saatavasta voi maksimissaan laskuttaa perimiskuluja 190 euroa, jos saatavan pääoma on enintään 250 euroa tai 220 euroa, jos saatavan pääoma on yli 250 euroa. Suoraan ulosottokelpoisen saatavan perinnästä voi laskuttaa kokonaiskuluina enintään 59 euroa. Joskus velalliselta voidaan vaatia nämä enimmäismäärät ylittävät todelliset perintäkulut, jos perintä on ollut poikkeuksellisen vaikeaa. - vaikka
ihmisoikeusasiamiehelle mutta siitä et pääse mihinkään että olet tyhmä kun jätä maksamatta. Hyväpuoli asiassa on se ettet taatusti saa tuosta firmasta enää latiakaan!
- tyhmyyttä tuo on
Laskut on maksettava ajoissa.. niin ei tule ylim. kuluja.. kannattaa kattoo peiliin ja tulla sitten itkemään tänne..
- kaikenlaisia
kakaroita täällä liikkuukin
- perintätoimisto
on kyseessä? Itse olen saanut perintätoimistoilta laskuja isommista summista alle 25 euron perintäkuluilla. Ilmoitahan toimiston nimi, rupeaa piikkuhiljaa kiinnostamaan...
- kanssa laskun
suurilla perintäkuluilla intrumilta, oli toinen perintä menossa...
- elias kullankalastaja
kanssa laskun kirjoitti:
suurilla perintäkuluilla intrumilta, oli toinen perintä menossa...
eli se menee kaiketi niin että perintäyhtiö saa joka perintäkirjeelle laittaa 21e perintäkuluja. korjatkaa jos olen väärässä.
- ippiv
kannattaa katsoa mistä vippinsä ottaa, täältä löytyy luotettavat 50 e vippipaikat -> http://www.vippilinko.com/vippi-vertailu/50-vippi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517083Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414844HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1472041
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171527
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231418Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111233