50 € vippi ja 40€ perintämaksu

onko lainmukaista

eli kyseessä on 50 euron vippi josta tuli kolmas huomautus ja ilmoitus että on siirtynyt perintään.
huomautusmaksua 5€ ja perintämaksu 40 euroa.

eikös tuolla perintämaksulla ole yläraja joka on 21€
alle 250€ summasta ja 45€ yli 250€ summasta.
eli olenko oikeassa?ja kannattaisiko ottaa kuluttajasuojaan yhteyttä,vai ei.

maksun aion kyllä maksaa koska sen olen ottanutkin mutta tuo suuri perintämaksu pistää vihaksi.

10

2512

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perintätoimisto

määrittää perintäkulut itse. Joten on perittävän oma ongelma jos ei maksa laskujaan ajoissa...

• Vippi-Valtteri

Jos lasku on peräisin luotettavalta perintätoimistolta (Intrum, Aktiv, Svea, jne), luultavasti kulut ovat aiheelliset.

• oloinen

tuossa kuluttajaviraston sivulta

Kuinka suuri voi perintämaksu olla?
      Perintälaki asettaa maksimisummat perimismaksuille eri tilanteissa. Perimistoimiston kirjallisesta maksuvaatimuksesta voi laskuttaa enintään 21 euroa, jos saatavan pääoma on enintään 250 euroa ja 45 euroa, jos pääoma on yli 250 euroa. Jos on kyseessä suoraan ulosottokelpoinen saatavaa, kuten esimerkiksi vakuutusmaksu, maksuvaatimuksesta voi laskuttaa 12 euroa. Maksusuunnitelman tekemisestä voi periä 30 euroa.
      Laki asettaa myös kattosumman perimisen kokonaiskuluille. Yhdestä saatavasta voi maksimissaan laskuttaa perimiskuluja 190 euroa, jos saatavan pääoma on enintään 250 euroa tai 220 euroa, jos saatavan pääoma on yli 250 euroa. Suoraan ulosottokelpoisen saatavan perinnästä voi laskuttaa kokonaiskuluina enintään 59 euroa. Joskus velalliselta voidaan vaatia nämä enimmäismäärät ylittävät todelliset perintäkulut, jos perintä on ollut poikkeuksellisen vaikeaa.

• vaikka

ihmisoikeusasiamiehelle mutta siitä et pääse mihinkään että olet tyhmä kun jätä maksamatta. Hyväpuoli asiassa on se ettet taatusti saa tuosta firmasta enää latiakaan!

• tyhmyyttä tuo on

Laskut on maksettava ajoissa.. niin ei tule ylim. kuluja.. kannattaa kattoo peiliin ja tulla sitten itkemään tänne..

• kaikenlaisia

kakaroita täällä liikkuukin

• perintätoimisto

on kyseessä? Itse olen saanut perintätoimistoilta laskuja isommista summista alle 25 euron perintäkuluilla. Ilmoitahan toimiston nimi, rupeaa piikkuhiljaa kiinnostamaan...

• kanssa laskun

suurilla perintäkuluilla intrumilta, oli toinen perintä menossa...

• elias kullankalastaja
        kanssa laskun kirjoitti:

suurilla perintäkuluilla intrumilta, oli toinen perintä menossa...

eli se menee kaiketi niin että perintäyhtiö saa joka perintäkirjeelle laittaa 21e perintäkuluja. korjatkaa jos olen väärässä.

• ippiv

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17083
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4844
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2748
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      147
      2041
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1607
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1527
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      23
      1418
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1233
    Aihe