Onko kokemuksia Täi tartunnasta, ja millä konsteilla olette päässeet eroon ? 2 vkoa sitten esakrilaiselta löytyi onnkesi vaan yksi täi, mutta tiedä sitten oliko jo kauan ollut, vai juuri saatu.... meillä on koht iso perhe, joten hirveä rumba siitä syntyi! Koko perhe tietenkin pestiin, ja kaikki lakanat, pyyhkeet kylpytakit yms... täkit ja tyynyt pdin saunassa pari tuntia, myös päiväpeitot. Verhot olen vaihtanut, uninallet pakastettu jne.... Mutta aina vaan tuntuu että päätä kutittaa, vai onko psykologista? Lasten hiuksista en mielestäni enää löydä mitään, mutta kun ei ole tarkkaa tietoa miltä ne saivarit ja juuri kuoriutuneet täit näyttää ? Nyt tosisesti tiedän miltä se aikuinen täi näytti!!
Ensimmäinen hoito oli Nix shampoolla, mutta mietin pitäisikö vielä pestä, ja mikä olisi hyvä vaihtoehto?
T. Ötökkä kammo
Täiden häätö !
4
4132
Vastaukset
- kutinasta...
Kannattaa vielä pestä kertaalleen täi shampoolla ja kaikkien hiukset käydä muutamana päivänä vielä täikammalla läpi.Ihan vaan oman mielenrauhan takia!!Kyllä ne täit varmaan on jo hävitetty, mutta kutina on inhottava!Se on puoliksi psykosomaattista ja puoliksi johtuu itse täi shampoosta!!Se meinaan pistää päänahan kutiamaan ja oravanpyörä on valmis...
- Ulkosuomalainen
täällä apteekissa suositeltiin liuosta, jota pidetään yön yli päässä ja pestään aamulla pois. Viikon päästä samaa haisevaa nestettä päähän uudelleen. Auttaa kuulema paremmin kuin shampoo.
Meidän perheessä on ollut täitä kerran aikaisemmin vuosia sitten. Vaikka lapsi raapi päätään ja itse raavin, en halunnut tunnustaa, enkä tarkistaa, että oli taas täistä kyse. Sitten oli pakko tunnustaa, kun omin silmin näin niitä.
Ihmisen luonteelle on ominaista, että epämiellyttäville asioille haluaa ummistaa silmänsä.
- suosittelen
Apteekki suositteli paranixia,täit kuuelmma alkaa olla immuuneja nixille.Hyvä aine,helppo laittaa,vain vähän aikaa päässä pitää ja samasta pullosta menee 2-4 henkilöä.Ja mä tykkään tuoksustakin,olikohan siinä anista ja ylang ylnangia ainaki.
Meille eka kertaa niitä tuli ja olin ihan hysteerinen ja pesin KAIKKI mitä voi,loput parvekkeelle ja osa meni yhteen makkariin jota pidettii karanteenissa (mm sohvat sinne) kolme päivää,täit kuolee pään ulkopuolella parissa päivässä eli pari päivää karanteenia niille mitä ei voi pestä.Matot ja kaikki laitoin sinne.Vaatekaapit oli kaka päivää kiinni,lattialle kasasin tarvittavat vaatteet jotka vaihdettiin ja pestiin koko ajan.
Onneksi katos yhellä kertaa kaikki.Ehkä otin liian rankasti kun kaiken pesin vaan eipä ole takas tullut,onneksi. - jukkis vaan
älytön rumba parina viikonloppuna kun ei ekalla pesu kierroksella lähtenyt sai minut kokeilemaan ennen lasten sisälle tuloa ensin harjaamaan ja vielä puhaltamaan ilma kompressorilla omani ja lastenkin päät.korvat ja silmät pitää tietenkin suojata hyvin eikä puhaltaa liian läheltä.sillä näkee tukan juuret hyvin ja lähtee varmasti jokainen jyvänenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077746
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1105997- 835177
- 1394546
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 552977
- 582938
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102444- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562056