mormonien jumalanpalvelukseen sunnuntaina?

jeih

Pääsekö sunnuntain "tavalliseen" jumalanpalvelukseen kuka vaan mukaan? siis sellainen joka ei ole mormoni? ja temppeliin ei sitten pääse kuka vaan?

126

2719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on. Kappelin kokouksiin ovat kaikki tervetulleita uskonmtokuntaan rotuun yms. katsomatta.

      • jeih

        onko se kappeli johon kaikki voi mennä juuri se rakennus, jossa lukee myöhempien aikojen pyhien jeesuksen kristuksen kirkko? eli se siis on se kirkkorakennus? ja se on aamulla monelta?

        mitenköhän siihen suhtaudutaan, että sinne painelisi sisään? niinkun että huomataanko se heti, että siellä on uusi? ja tullaanko heti kyseleen jotain...? tekis mieli mennä, mutta jännittää!
        ja saako ehtoolliselle mennä kanssa vaikka ei oo kirkon jäsen?


      • jeih kirjoitti:

        onko se kappeli johon kaikki voi mennä juuri se rakennus, jossa lukee myöhempien aikojen pyhien jeesuksen kristuksen kirkko? eli se siis on se kirkkorakennus? ja se on aamulla monelta?

        mitenköhän siihen suhtaudutaan, että sinne painelisi sisään? niinkun että huomataanko se heti, että siellä on uusi? ja tullaanko heti kyseleen jotain...? tekis mieli mennä, mutta jännittää!
        ja saako ehtoolliselle mennä kanssa vaikka ei oo kirkon jäsen?

        Kuvailemasi kirkkorakennus on juuri se kappeli. Kokoukset alkavat sunnuntaisin klo 10.00 ja silloin on sunnuntain tärkein kokous, eli sakramenttikokous. Sakramentti on tarkoitettu vain jäsenille, koska se on kasteen liiton uusiminen. Jos ulkopuolinen sen tietämättään ottaa ei siitä kuitenkaan ole haittaa. Sillä vain ei silloin ole mitään uskonnollista merkitystä. Me olemme yleensä ihan tavallisia suomalaisia joten meitä ei tarvitse jännittää ja olemme iloisia jos saamme vieraita.


      • jeih kirjoitti:

        onko se kappeli johon kaikki voi mennä juuri se rakennus, jossa lukee myöhempien aikojen pyhien jeesuksen kristuksen kirkko? eli se siis on se kirkkorakennus? ja se on aamulla monelta?

        mitenköhän siihen suhtaudutaan, että sinne painelisi sisään? niinkun että huomataanko se heti, että siellä on uusi? ja tullaanko heti kyseleen jotain...? tekis mieli mennä, mutta jännittää!
        ja saako ehtoolliselle mennä kanssa vaikka ei oo kirkon jäsen?

        kokusajat vaihtelevat. Useimmiten ensimmäinen kokous on kymmeneltä. Se on sakramenttikokous...useimmiten.

        Jos painelet sisään sinuatullaan tervehtimään. Yleensä jo ovella ollaan iloisina vastassa... se saa ihmiset tuntemaan itsensä tervetulleiksi ja tärkeiksi. Minusta ainakin se on kiva tapa. Meidän ovella tervehtivä vanha mieskuoli ja kaipasin häntä pitkään.

        Varmaan aina joku tulee kyselemään, että mistä tulet ym... onhan jokaisesta kiva, kun huomioidaan yksilönä, ja halutaan tutustua. Voit kertoa juuri niin paljon kun haluat. Saat varmaan osaksesi uteliaita hyväntahtoisia katseita. Minäkin aina katson uusia, mutta kun on juostava hommiini lasten parissa, niin en ehdi juttusille.

        Ei se mitään jos jännittää... kyllä sieltä nopeasti löytää sukulaissielun tai ainakin ystävällisen ihmisen jonka mukaan voi lyöttätytä!

        Sakaramentista ...sanotaan että mikäli haluat voit ottaa sen Jeesuksen muistolle. Koska et ole jäsen, se ei tietenkään uudista kasteen liittoasi, mutta toimii muistoateriana. Tästä on hieman eri käsityksiä. Itse minä otin sakramentin sen mennessä ohi heti ekasta päivästä, koska se tuntui hyvältä.

        Lähetyssaarnaajat ovat myös hyvä turva uudelle.. he oasaavat paremmin selittää mhyös askarruttavia asioita. Tavallisilla jäsenillä on erittäin vaihtelevat tiedot ja halut asioiden selittämiseen ulkopuolisille. Usea pelkää sanovansa jotain väärin, tai tulevansa väärin ymmärretyksi, mutta moni uskaltaa avata suunsa.

        Jos kirjoitat e-mailiini [email protected] niin voi ilmoittaa sinne kappelille, että tarvitset mielellään vaikka jäsen ystävän, eli jonkun joka voi auttaa sinua ja istuu sinun vieressäsi. Olisin mielelläni vaikka matkustanut sille kappelille mihin menet jos luotatminuun... muttakun asun tuhansien kilometrien päässä.... Minä kuitenkin tunnen joitakin kivoja ihmisiä monestakin seurakunnasta... Espoossa on muuten kaksikin kokousta toinen aiemmin ja toinen myöhemmin.

        Ajat voit myös tarkistaa täältä:
        http://www.mormonit.fi/index.php?itemid=181
        Klikkaa asiaankuuluvaa kokouspaikkaaniin saattietää ajan!

        Ai niin se ehtoolinen tulee sulle (kiertää kaikillanäät sitten)... ja voit ottaa tai vaan jatkaa antamalla sen eteenpäin mieluiten oikealla kädellä....elä kysymiksi oikealla multa, en tiedä, se on vaan tapa sellainen. Katso mitä muut tekee ja tee samoin! Ja näytä kaikkitietävältä... muistuu mieleeni ensimmäiset kerrat kokuksissa... ihan hymyilyttää... kaikki oli niin outoa ja ystävällistä. Paljon ystävällisiä hymyjä....

        Lykkyä pyttyyn!


      • Unski kirjoitti:

        Kuvailemasi kirkkorakennus on juuri se kappeli. Kokoukset alkavat sunnuntaisin klo 10.00 ja silloin on sunnuntain tärkein kokous, eli sakramenttikokous. Sakramentti on tarkoitettu vain jäsenille, koska se on kasteen liiton uusiminen. Jos ulkopuolinen sen tietämättään ottaa ei siitä kuitenkaan ole haittaa. Sillä vain ei silloin ole mitään uskonnollista merkitystä. Me olemme yleensä ihan tavallisia suomalaisia joten meitä ei tarvitse jännittää ja olemme iloisia jos saamme vieraita.

        Näyttää siltä että nykyään voi sakramentin tosiaan otta Jeesuksen muistoksi oli minkä kirkon jäsen tahansa, mutta se riippuu hieman mitä mieltä missäkin seurakunnassa ollaan...


      • jeih
        nenada kirjoitti:

        kokusajat vaihtelevat. Useimmiten ensimmäinen kokous on kymmeneltä. Se on sakramenttikokous...useimmiten.

        Jos painelet sisään sinuatullaan tervehtimään. Yleensä jo ovella ollaan iloisina vastassa... se saa ihmiset tuntemaan itsensä tervetulleiksi ja tärkeiksi. Minusta ainakin se on kiva tapa. Meidän ovella tervehtivä vanha mieskuoli ja kaipasin häntä pitkään.

        Varmaan aina joku tulee kyselemään, että mistä tulet ym... onhan jokaisesta kiva, kun huomioidaan yksilönä, ja halutaan tutustua. Voit kertoa juuri niin paljon kun haluat. Saat varmaan osaksesi uteliaita hyväntahtoisia katseita. Minäkin aina katson uusia, mutta kun on juostava hommiini lasten parissa, niin en ehdi juttusille.

        Ei se mitään jos jännittää... kyllä sieltä nopeasti löytää sukulaissielun tai ainakin ystävällisen ihmisen jonka mukaan voi lyöttätytä!

        Sakaramentista ...sanotaan että mikäli haluat voit ottaa sen Jeesuksen muistolle. Koska et ole jäsen, se ei tietenkään uudista kasteen liittoasi, mutta toimii muistoateriana. Tästä on hieman eri käsityksiä. Itse minä otin sakramentin sen mennessä ohi heti ekasta päivästä, koska se tuntui hyvältä.

        Lähetyssaarnaajat ovat myös hyvä turva uudelle.. he oasaavat paremmin selittää mhyös askarruttavia asioita. Tavallisilla jäsenillä on erittäin vaihtelevat tiedot ja halut asioiden selittämiseen ulkopuolisille. Usea pelkää sanovansa jotain väärin, tai tulevansa väärin ymmärretyksi, mutta moni uskaltaa avata suunsa.

        Jos kirjoitat e-mailiini [email protected] niin voi ilmoittaa sinne kappelille, että tarvitset mielellään vaikka jäsen ystävän, eli jonkun joka voi auttaa sinua ja istuu sinun vieressäsi. Olisin mielelläni vaikka matkustanut sille kappelille mihin menet jos luotatminuun... muttakun asun tuhansien kilometrien päässä.... Minä kuitenkin tunnen joitakin kivoja ihmisiä monestakin seurakunnasta... Espoossa on muuten kaksikin kokousta toinen aiemmin ja toinen myöhemmin.

        Ajat voit myös tarkistaa täältä:
        http://www.mormonit.fi/index.php?itemid=181
        Klikkaa asiaankuuluvaa kokouspaikkaaniin saattietää ajan!

        Ai niin se ehtoolinen tulee sulle (kiertää kaikillanäät sitten)... ja voit ottaa tai vaan jatkaa antamalla sen eteenpäin mieluiten oikealla kädellä....elä kysymiksi oikealla multa, en tiedä, se on vaan tapa sellainen. Katso mitä muut tekee ja tee samoin! Ja näytä kaikkitietävältä... muistuu mieleeni ensimmäiset kerrat kokuksissa... ihan hymyilyttää... kaikki oli niin outoa ja ystävällistä. Paljon ystävällisiä hymyjä....

        Lykkyä pyttyyn!

        kiitos tosi seikkaperäisestä vastauksesta!
        Täytyy nyt pohtia tätä juttua:)


      • missään tapauksessa
        jeih kirjoitti:

        kiitos tosi seikkaperäisestä vastauksesta!
        Täytyy nyt pohtia tätä juttua:)

        Ota mukaasi joku ystäväsi.


      • jeih
        missään tapauksessa kirjoitti:

        Ota mukaasi joku ystäväsi.

        hui, miksi? vai onko tämä pelottelua?


      • jeih
        nenada kirjoitti:

        kokusajat vaihtelevat. Useimmiten ensimmäinen kokous on kymmeneltä. Se on sakramenttikokous...useimmiten.

        Jos painelet sisään sinuatullaan tervehtimään. Yleensä jo ovella ollaan iloisina vastassa... se saa ihmiset tuntemaan itsensä tervetulleiksi ja tärkeiksi. Minusta ainakin se on kiva tapa. Meidän ovella tervehtivä vanha mieskuoli ja kaipasin häntä pitkään.

        Varmaan aina joku tulee kyselemään, että mistä tulet ym... onhan jokaisesta kiva, kun huomioidaan yksilönä, ja halutaan tutustua. Voit kertoa juuri niin paljon kun haluat. Saat varmaan osaksesi uteliaita hyväntahtoisia katseita. Minäkin aina katson uusia, mutta kun on juostava hommiini lasten parissa, niin en ehdi juttusille.

        Ei se mitään jos jännittää... kyllä sieltä nopeasti löytää sukulaissielun tai ainakin ystävällisen ihmisen jonka mukaan voi lyöttätytä!

        Sakaramentista ...sanotaan että mikäli haluat voit ottaa sen Jeesuksen muistolle. Koska et ole jäsen, se ei tietenkään uudista kasteen liittoasi, mutta toimii muistoateriana. Tästä on hieman eri käsityksiä. Itse minä otin sakramentin sen mennessä ohi heti ekasta päivästä, koska se tuntui hyvältä.

        Lähetyssaarnaajat ovat myös hyvä turva uudelle.. he oasaavat paremmin selittää mhyös askarruttavia asioita. Tavallisilla jäsenillä on erittäin vaihtelevat tiedot ja halut asioiden selittämiseen ulkopuolisille. Usea pelkää sanovansa jotain väärin, tai tulevansa väärin ymmärretyksi, mutta moni uskaltaa avata suunsa.

        Jos kirjoitat e-mailiini [email protected] niin voi ilmoittaa sinne kappelille, että tarvitset mielellään vaikka jäsen ystävän, eli jonkun joka voi auttaa sinua ja istuu sinun vieressäsi. Olisin mielelläni vaikka matkustanut sille kappelille mihin menet jos luotatminuun... muttakun asun tuhansien kilometrien päässä.... Minä kuitenkin tunnen joitakin kivoja ihmisiä monestakin seurakunnasta... Espoossa on muuten kaksikin kokousta toinen aiemmin ja toinen myöhemmin.

        Ajat voit myös tarkistaa täältä:
        http://www.mormonit.fi/index.php?itemid=181
        Klikkaa asiaankuuluvaa kokouspaikkaaniin saattietää ajan!

        Ai niin se ehtoolinen tulee sulle (kiertää kaikillanäät sitten)... ja voit ottaa tai vaan jatkaa antamalla sen eteenpäin mieluiten oikealla kädellä....elä kysymiksi oikealla multa, en tiedä, se on vaan tapa sellainen. Katso mitä muut tekee ja tee samoin! Ja näytä kaikkitietävältä... muistuu mieleeni ensimmäiset kerrat kokuksissa... ihan hymyilyttää... kaikki oli niin outoa ja ystävällistä. Paljon ystävällisiä hymyjä....

        Lykkyä pyttyyn!

        puhuuko lähetyssaarnaajat suomea? mistä heidät tunnistaa?


      • jeih kirjoitti:

        hui, miksi? vai onko tämä pelottelua?

        ei minulla ainakaan ollut ystävää mukana. Mutta jos saat jonkun mukaan, niin kaksin aina kaunihimpi...


      • jeih kirjoitti:

        puhuuko lähetyssaarnaajat suomea? mistä heidät tunnistaa?

        vaikka jotkut kovastikin murtaen. Hyvällä tahdolla ja PHn avulla puhe on erittäin ymmärrettävää.

        Lähetyssaarnaajilla on nimilaput vasemmalla rintapielessä. Jos käy säkä on myös naispuolisia lähetyssaarnaajia.


      • nimikyltistä
        jeih kirjoitti:

        puhuuko lähetyssaarnaajat suomea? mistä heidät tunnistaa?

        Lähetyssaarnaajat tunnistaa varmimmin rinnassa olevasta nimikyltistä. Usein he ovat nuorukaisia tummassa puvussa ja valkoisessa paidassa, mutta joskus myös viehättäviä nuoria naisia. Muutamia eläkeläisavioparejakin on Suomessa lähetystyössä.

        Suurin osa lähetyssaarnaajista on pohjoisamerikkalaisia. He liikkuvat kaksittain, ja ainakin toinen heistä osaa verrattain hyvin suomea. Ja kaikki ovat innokkaita puhumaan äskettäin oppimaansa kieltä.


      • Turust
        nenada kirjoitti:

        ei minulla ainakaan ollut ystävää mukana. Mutta jos saat jonkun mukaan, niin kaksin aina kaunihimpi...

        lopputulos on tiedossamme. Hyvää jatkoa sinulle Nenada.

        Turust


      • yksin mennessäsi
        nenada kirjoitti:

        ei minulla ainakaan ollut ystävää mukana. Mutta jos saat jonkun mukaan, niin kaksin aina kaunihimpi...

        . . .


      • zappax

        tuli sunnuntaina kaksi ei-jäsentä...

        Olivat vaan oleet aamukävelyllä ja päättivät tulla käymään...

        Mielenkiintoista tässä on se että kokouksethan on tarkoitettu kaikille, ei vain jäsenille.

        Mitään velvoitetta jäsenyydestä ei ole jotta voisi osqallistua kokouksiin ja kaikkien (myös mormonien ;-) tulisi se ymmärtää...


      • yksin mennessäsi kirjoitti:

        . . .

        tutkimisen ja pohdinna jälkeen en langennut loveen vaan löysin Jeesukesn Kristuksen tosi kirkon. Olen siitä ikuiseti kiitollinen.


      • in Love
        yksin mennessäsi kirjoitti:

        . . .

        Minä en mennyt yksin enkä langennut loveen. Aikanani sitten sekä liityin mormonikirkkoon että fell in love.

        Vieläkin käyn kirkossa joka pyhä, jos suinkin pääsen. En ole vielä kyllästynyt, vaikka käyntejä on kertynyt pari tuhatta.

        Jos satut tulemaan meidän seurakuntaamme, niin tulen tervehtimään.


      • enkä loveen
        yksin mennessäsi kirjoitti:

        . . .

        Minä en mennyt yksin enkä langennut loveen. Aikanani sitten sekä liityin mormonikirkkoon että fell in love.

        Vieläkin käyn kirkossa joka pyhä, jos suinkin pääsen. En ole vielä kyllästynyt, vaikka käyntejä on kertynyt pari tuhatta.

        Jos satut tulemaan meidän seurakuntaamme, niin tulen tervehtimään.


      • nenada kirjoitti:

        tutkimisen ja pohdinna jälkeen en langennut loveen vaan löysin Jeesukesn Kristuksen tosi kirkon. Olen siitä ikuiseti kiitollinen.

        I am in LOVE!!! olen niiiin LOVESSA!!


      • Anonyymi
        nenada kirjoitti:

        I am in LOVE!!! olen niiiin LOVESSA!!

        Onko Mormonismi vihauskonto? On! Miksi teillä on säännöt. Kukaan mormoni ei niitä tunnu noudattavan. Läheltä seurannut! En voi kuin nauraa tuolle pelleilylle! Koittakaa kuitenkin noudattaa lakeja! Ne koskevat kai myös teitä! Historiasta tiedetään myös mormonien murhanneen myös uudisraivaajia Amerikassa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Mormonismi vihauskonto? On! Miksi teillä on säännöt. Kukaan mormoni ei niitä tunnu noudattavan. Läheltä seurannut! En voi kuin nauraa tuolle pelleilylle! Koittakaa kuitenkin noudattaa lakeja! Ne koskevat kai myös teitä! Historiasta tiedetään myös mormonien murhanneen myös uudisraivaajia Amerikassa ...

        Täyttä totta joka sana!!


      • Anonyymi
        nimikyltistä kirjoitti:

        Lähetyssaarnaajat tunnistaa varmimmin rinnassa olevasta nimikyltistä. Usein he ovat nuorukaisia tummassa puvussa ja valkoisessa paidassa, mutta joskus myös viehättäviä nuoria naisia. Muutamia eläkeläisavioparejakin on Suomessa lähetystyössä.

        Suurin osa lähetyssaarnaajista on pohjoisamerikkalaisia. He liikkuvat kaksittain, ja ainakin toinen heistä osaa verrattain hyvin suomea. Ja kaikki ovat innokkaita puhumaan äskettäin oppimaansa kieltä.

        Mitäs kieltä? Mikä asento on lähetyssaarnaajilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs kieltä? Mikä asento on lähetyssaarnaajilla?

        Onko teidän uskonnolla mitään tekemistä kristinuskon kanssa vai onko pelkkää showta koko touhu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko teidän uskonnolla mitään tekemistä kristinuskon kanssa vai onko pelkkää showta koko touhu?

        Uskotaan Jeesukseen. Sehän sitä kristinuskoa on.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Uskotaan Jeesukseen. Sehän sitä kristinuskoa on.

        Kaupallisista syistä varastettu osia ja nimiä toisesta uskonnosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaupallisista syistä varastettu osia ja nimiä toisesta uskonnosta.

        Se toinen on vääristynyt. Meidän on alkuperäinen.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Se toinen on vääristynyt. Meidän on alkuperäinen.

        No ei taatusti ole! Haastat minut aina kertomaan ne olenNAISET erot, mutta tällä kertaa en sitä viitsi tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei taatusti ole! Haastat minut aina kertomaan ne olenNAISET erot, mutta tällä kertaa en sitä viitsi tehdä.

        Mormonin kirja on tosi ja Jumalalta. Muut eivät tunnusta jatkuvaa ilmoitusta. Me olemme oikeassa muut ovat väärässä. Kristityt ovat oikeassa, juutalaiset väärässä. Juutalaiset ja kristityt oikeassa ja muslimit väärässä. Jumalaan uskovat oikeassa ja ateistit väärässä. Niin se minulla menee, miten sinulla?


      • Olli.S kirjoitti:

        Mormonin kirja on tosi ja Jumalalta. Muut eivät tunnusta jatkuvaa ilmoitusta. Me olemme oikeassa muut ovat väärässä. Kristityt ovat oikeassa, juutalaiset väärässä. Juutalaiset ja kristityt oikeassa ja muslimit väärässä. Jumalaan uskovat oikeassa ja ateistit väärässä. Niin se minulla menee, miten sinulla?

        Jokainen kristitty voi uskoa jatkuvaan ilmoitukseen. Teillä ne "tulevat" "profeettanne" kautta. Mainitsepa nyt niitä ilmoituksia, joista jatkuvasti hehkutat! Mitä oleellista on tullut sen jälkeen, kun Jumala painostuksen jälkeen päätti luopua rasismista vuonna 1978? Tai moninainnin tilapäisen lopettamisen jälkeen?

        Kyllä atesitit ovat oikeammassa kuin mormonijumalaan uskovat, koska eihän sellaista Jumalaa voisi olla olemassa!


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Jokainen kristitty voi uskoa jatkuvaan ilmoitukseen. Teillä ne "tulevat" "profeettanne" kautta. Mainitsepa nyt niitä ilmoituksia, joista jatkuvasti hehkutat! Mitä oleellista on tullut sen jälkeen, kun Jumala painostuksen jälkeen päätti luopua rasismista vuonna 1978? Tai moninainnin tilapäisen lopettamisen jälkeen?

        Kyllä atesitit ovat oikeammassa kuin mormonijumalaan uskovat, koska eihän sellaista Jumalaa voisi olla olemassa!

        Sinä olet siis ateisti. Olemme eri mieltä jo siinä. Minä olen muslimien kanssa samaa mieltä Jumalan olemassaolosta. Mielioide- eromme on jo siinä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Sinä olet siis ateisti. Olemme eri mieltä jo siinä. Minä olen muslimien kanssa samaa mieltä Jumalan olemassaolosta. Mielioide- eromme on jo siinä.

        En minä ole sanonut omasta uskonnollisuudestani mitään. Eikä sillä ole merkitystä mormonimin arvioimiselle. Agnostikkokin voi ajatella, että JOS Jumala on olemassa, ei Hän voi mitenkään olla sellainen kuin mitä mormonit väittävät.


      • Järjestävätkö he kokoontumisia korona aikaan?


      • nenada kirjoitti:

        ei minulla ainakaan ollut ystävää mukana. Mutta jos saat jonkun mukaan, niin kaksin aina kaunihimpi...

        Mormonien ja Jehovan todistajien ero on, että mormonit kiertää kaupungilla ja tulevat keskustelemaan ihmisten kanssa ja ehdottavat t kotikäyntiä (mihin ei kannata suostua) ja Jehovan todistajat kiertävät ovelta ovelle (ei kannata aukaista ovea eikä päästää sisään) Sillä molemmat julistavat eri Jeesusta mitä on Raamatussa.

        1JOH. 10. Jos joku tulee luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä lausuko häntä tervetulleeksi.
        11. Se näet, joka lausuu hänet tervetulleeksi, tulee osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        En minä ole sanonut omasta uskonnollisuudestani mitään. Eikä sillä ole merkitystä mormonimin arvioimiselle. Agnostikkokin voi ajatella, että JOS Jumala on olemassa, ei Hän voi mitenkään olla sellainen kuin mitä mormonit väittävät.

        Niin kyllä, mikä siinä sitten on vikana, Israelin Jumala. Kolminaisuus, kuten muillakin kristityillä. Onko muilla jotenkin parempi käsitys? Me tiedämme enemmän, tarkemmin. Joseph Smithille ilmestyi Isä ja Poika. Ja Pyhä Henki on Henki.


      • Olli.S kirjoitti:

        Niin kyllä, mikä siinä sitten on vikana, Israelin Jumala. Kolminaisuus, kuten muillakin kristityillä. Onko muilla jotenkin parempi käsitys? Me tiedämme enemmän, tarkemmin. Joseph Smithille ilmestyi Isä ja Poika. Ja Pyhä Henki on Henki.

        Monilla muilla on paljon parempi käsitys. Ja miksi nyt korostat kolminaisuutta, vaikka hyökkäät aina muiden kolmainaisuusoppia vastaan ja hyväksyt vain kirkkosi henoteismin, joka on polyteismin muoto?

        Niin, tuosta ensimmäisestä näystäkin on lukuisia versioita koskien sitä, että kenet SMith muka näki. Kehitti tarinaansa siltäkin osin sitä muutellen.

        Oikeita kristityiltä puuttuu mm. moninaiskenteluoppi ja rasismi.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Monilla muilla on paljon parempi käsitys. Ja miksi nyt korostat kolminaisuutta, vaikka hyökkäät aina muiden kolmainaisuusoppia vastaan ja hyväksyt vain kirkkosi henoteismin, joka on polyteismin muoto?

        Niin, tuosta ensimmäisestä näystäkin on lukuisia versioita koskien sitä, että kenet SMith muka näki. Kehitti tarinaansa siltäkin osin sitä muutellen.

        Oikeita kristityiltä puuttuu mm. moninaiskenteluoppi ja rasismi.

        Kerro sitten millainen se parempi oppi olisi. Sinä aina vaan vääristelet meidän oppia. Ilmeisesti tiedät sen oikean opin. Kerro siis meillekin.

        Kolminaisuus on oikein. Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Kolmiyhteys on meillä oikein, muilla väärin.

        Kolminaisuusoppi on joka kirkolla omansa, meillä paras, muilla sekavaa ja epäraamatullista filosofiaa. Meillä ilmoitus on vielä tarkempi kuin Raamatussa.

        Tämän lisäksi Jumaluuden olemus on myös ihmiselle käsittämätön. Universumin korkein Olento ja Kuningas. Kirkastettu, ylösnoussut olento. Istuu Jumalan Valtaistuimella Korkeuksissa ja johtaa aivan kaikkea. Luonut kaiken, muttei tyhjästä. Ei perimmäisten luonnonlakien yli vaan niitä käyttäen, niiden mukaisesti. On itse universumin Valo ja Voima ja Rakkaus siinä.

        Luomiskertomus koskee maapalloa ja sen taivasta. Jeesus on meidän Jumalamme.


      • Olli.S kirjoitti:

        Niin kyllä, mikä siinä sitten on vikana, Israelin Jumala. Kolminaisuus, kuten muillakin kristityillä. Onko muilla jotenkin parempi käsitys? Me tiedämme enemmän, tarkemmin. Joseph Smithille ilmestyi Isä ja Poika. Ja Pyhä Henki on Henki.

        En minä vioista puhunut vaan epäraamatullisuudesta. Teidän oppinne o vastoin ensimmäistä käskyä, mutta jaksat ilkkua kristittyjen kolminaisuusopista ikään kuin itsellänne olisi raamatullisempi, mutta eihän se ole, ksoka rikkoo käskyä!

        Eri versioiden mukaan Smithille ilmestyi milloin kukakin. Hän siis paranteli ajan saatossa satuaan...


      • Olli.S kirjoitti:

        Kerro sitten millainen se parempi oppi olisi. Sinä aina vaan vääristelet meidän oppia. Ilmeisesti tiedät sen oikean opin. Kerro siis meillekin.

        Kolminaisuus on oikein. Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Kolmiyhteys on meillä oikein, muilla väärin.

        Kolminaisuusoppi on joka kirkolla omansa, meillä paras, muilla sekavaa ja epäraamatullista filosofiaa. Meillä ilmoitus on vielä tarkempi kuin Raamatussa.

        Tämän lisäksi Jumaluuden olemus on myös ihmiselle käsittämätön. Universumin korkein Olento ja Kuningas. Kirkastettu, ylösnoussut olento. Istuu Jumalan Valtaistuimella Korkeuksissa ja johtaa aivan kaikkea. Luonut kaiken, muttei tyhjästä. Ei perimmäisten luonnonlakien yli vaan niitä käyttäen, niiden mukaisesti. On itse universumin Valo ja Voima ja Rakkaus siinä.

        Luomiskertomus koskee maapalloa ja sen taivasta. Jeesus on meidän Jumalamme.

        Luomiskertomus koksee mm. kaikkia tähtiä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Uskotaan Jeesukseen. Sehän sitä kristinuskoa on.

        Joo saatanakin uskoo tai tietää Jeesukseen


      • Olli.S kirjoitti:

        Se toinen on vääristynyt. Meidän on alkuperäinen.

        Alkuperäinen ei ole vuonna 1830 perustettu.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kerro sitten millainen se parempi oppi olisi. Sinä aina vaan vääristelet meidän oppia. Ilmeisesti tiedät sen oikean opin. Kerro siis meillekin.

        Kolminaisuus on oikein. Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Kolmiyhteys on meillä oikein, muilla väärin.

        Kolminaisuusoppi on joka kirkolla omansa, meillä paras, muilla sekavaa ja epäraamatullista filosofiaa. Meillä ilmoitus on vielä tarkempi kuin Raamatussa.

        Tämän lisäksi Jumaluuden olemus on myös ihmiselle käsittämätön. Universumin korkein Olento ja Kuningas. Kirkastettu, ylösnoussut olento. Istuu Jumalan Valtaistuimella Korkeuksissa ja johtaa aivan kaikkea. Luonut kaiken, muttei tyhjästä. Ei perimmäisten luonnonlakien yli vaan niitä käyttäen, niiden mukaisesti. On itse universumin Valo ja Voima ja Rakkaus siinä.

        Luomiskertomus koskee maapalloa ja sen taivasta. Jeesus on meidän Jumalamme.

        Koska mormonit on alkanut uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan??? Onko tullut jatkuva ilmoitus?


      • Arto777 kirjoitti:

        Koska mormonit on alkanut uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan??? Onko tullut jatkuva ilmoitus?

        Kolmehan niitä on, ja ne toimivat saumattomasti yhdessä, yhtenä ja samana Jumaluutena. Me emme käytä tuommoista sanaa omasta kolminaisuusopistamme.

        Meidän kolminaisuusoppi on erilainen kuin valtakirkkojen. Paljon järkevämpi, todempi ja selkeämpi. Ja Raamatun mukainen. Myös lisäilmoitus. Joseph Smithin ensimmäisessä näyssä hänelle ilmestyivät Isä ja Poika. Ja myöhemmin ilmoitettiin millainen Pyhä Henki on.

        Selkeä, oikea, järkeenkäypä, ilmoitettu.


      • Arto777 kirjoitti:

        Alkuperäinen ei ole vuonna 1830 perustettu.

        Tässä meidän käsitystemme ero on. Kirkko oli erämaassa ja nousi esiin 1830. Mikään olemassa olevista kirkoista ei ollut Jumalan mielen mukainen.

        Uskonpuhdistus sinänsä oli ja herätykset. Tietysti. Mutta ne aina vesittyvät ja kuolevat muualla. Sitten perustetaan uusia ja uusia lahkoja. Sen voi nyt lopettaa, kun kirkko on olemassa. Ei tarvitse etsiä erämaasta tai luolista.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        En minä vioista puhunut vaan epäraamatullisuudesta. Teidän oppinne o vastoin ensimmäistä käskyä, mutta jaksat ilkkua kristittyjen kolminaisuusopista ikään kuin itsellänne olisi raamatullisempi, mutta eihän se ole, ksoka rikkoo käskyä!

        Eri versioiden mukaan Smithille ilmestyi milloin kukakin. Hän siis paranteli ajan saatossa satuaan...

        Muiden oppi on vastoin ensimmäistä käskyä. He kumartavat Jumalan kuvaa, krusifiksiä, tai Jumalansa kidutusvälinettä, teloitusvälinettä, ristiä.

        Risti pitää ottaa kannettavakseen, kantaa oma ristinsä, ei kumartaa sitä.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Luomiskertomus koksee mm. kaikkia tähtiä.

        Niin koskee. Tätä taivasta ja tätä maata. Mutta tähdet oli luotu aikaisemmin. Nyt ne tulivat näkyviin taivaalle.


      • Arto777 kirjoitti:

        Joo saatanakin uskoo tai tietää Jeesukseen

        Muiden kirkkojen oppi sisältää Saatanan harhautuksia, vääriä perimätietoja. Meillä evankeliumi on puhtaana. Raamatun evankeliumit ja koko Uusi Testamentti kuuluu siihen. Meidän tulkintamme Raamatusta on oikea, muiden väärä monessa asiassa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kerro sitten millainen se parempi oppi olisi. Sinä aina vaan vääristelet meidän oppia. Ilmeisesti tiedät sen oikean opin. Kerro siis meillekin.

        Kolminaisuus on oikein. Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Kolmiyhteys on meillä oikein, muilla väärin.

        Kolminaisuusoppi on joka kirkolla omansa, meillä paras, muilla sekavaa ja epäraamatullista filosofiaa. Meillä ilmoitus on vielä tarkempi kuin Raamatussa.

        Tämän lisäksi Jumaluuden olemus on myös ihmiselle käsittämätön. Universumin korkein Olento ja Kuningas. Kirkastettu, ylösnoussut olento. Istuu Jumalan Valtaistuimella Korkeuksissa ja johtaa aivan kaikkea. Luonut kaiken, muttei tyhjästä. Ei perimmäisten luonnonlakien yli vaan niitä käyttäen, niiden mukaisesti. On itse universumin Valo ja Voima ja Rakkaus siinä.

        Luomiskertomus koskee maapalloa ja sen taivasta. Jeesus on meidän Jumalamme.

        Parempi oppi on aitoa lähimmäisenrakkautta sisältävä oppi. Siihen ei kuulu tyttöjen ja naisten hyväksikäyttö, ei rotusorto, ei rahojen antaminen rikkaan johdon bisneksiin köyhien lähimmäisten sijaan, jne.

        Jos tarkoitit kolminaisuusoppia, sitä en laita paremmususjärjestykseen. En edes väitä teidän polyteismiänne huonommaksi kuin kristittyjen monoteismia. Mutta polyteismi ei ole raamatullinen oppi, koska sehän kielletään jo ensimmäisessä käskyssä. Voit toki sanoa, että polyteisminne on paras, mutta raamatulliseksi sitä ei saa millään.

        Paikkaan rajoitettu luulihaklöttijumala ei edusta mitään korkeaa jumalallisuutta.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kolmehan niitä on, ja ne toimivat saumattomasti yhdessä, yhtenä ja samana Jumaluutena. Me emme käytä tuommoista sanaa omasta kolminaisuusopistamme.

        Meidän kolminaisuusoppi on erilainen kuin valtakirkkojen. Paljon järkevämpi, todempi ja selkeämpi. Ja Raamatun mukainen. Myös lisäilmoitus. Joseph Smithin ensimmäisessä näyssä hänelle ilmestyivät Isä ja Poika. Ja myöhemmin ilmoitettiin millainen Pyhä Henki on.

        Selkeä, oikea, järkeenkäypä, ilmoitettu.

        Edustaa henoteismia, joka on polyteismin muoto. Toki polyteistinen käsityksenne kolminaisuudesta poikkeaa valtakirkkojen opista. Lisäksi se poikkeaa Raamatun ensimmäisestä käskystä.

        Ei se siten oikea voi olla, jos raamatullisuutta tarkoitat.


      • Anonyymi

      • Olli.S kirjoitti:

        Tässä meidän käsitystemme ero on. Kirkko oli erämaassa ja nousi esiin 1830. Mikään olemassa olevista kirkoista ei ollut Jumalan mielen mukainen.

        Uskonpuhdistus sinänsä oli ja herätykset. Tietysti. Mutta ne aina vesittyvät ja kuolevat muualla. Sitten perustetaan uusia ja uusia lahkoja. Sen voi nyt lopettaa, kun kirkko on olemassa. Ei tarvitse etsiä erämaasta tai luolista.

        Kirkko ei ollut missään erämaassa. Joseph Smith perusti 1831 oman kirkkonsa mukaillen kristinuskoa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Muiden oppi on vastoin ensimmäistä käskyä. He kumartavat Jumalan kuvaa, krusifiksiä, tai Jumalansa kidutusvälinettä, teloitusvälinettä, ristiä.

        Risti pitää ottaa kannettavakseen, kantaa oma ristinsä, ei kumartaa sitä.

        Kuka kumartaa? Rippipappini sanoi kyllä varmaankin puolileikillään, että jos näkymätön Jumala on jotenkin vaikea käsite, voittehan kumartaa vaikka ristiä, jos se on helpompaa. Teillähän on helppo sikäli, että jumalanne ei ole näkymätön, vaan häellä on luulihaklönttiruumis.


      • Olli.S kirjoitti:

        Niin koskee. Tätä taivasta ja tätä maata. Mutta tähdet oli luotu aikaisemmin. Nyt ne tulivat näkyviin taivaalle.

        Täysin vastoin luomiskertomusta opetat. Ei ollut kysymys näkyville tulemisesta vaan niiden luomisesta.


      • Olli.S kirjoitti:

        Muiden kirkkojen oppi sisältää Saatanan harhautuksia, vääriä perimätietoja. Meillä evankeliumi on puhtaana. Raamatun evankeliumit ja koko Uusi Testamentti kuuluu siihen. Meidän tulkintamme Raamatusta on oikea, muiden väärä monessa asiassa.

        Ei taatusti ole puhtaana, vaan tosi likaisena! Pikkutyttöjen moninainnissa ja rasismissa ei ole mitään puhdasta!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kuka kumartaa? Rippipappini sanoi kyllä varmaankin puolileikillään, että jos näkymätön Jumala on jotenkin vaikea käsite, voittehan kumartaa vaikka ristiä, jos se on helpompaa. Teillähän on helppo sikäli, että jumalanne ei ole näkymätön, vaan häellä on luulihaklönttiruumis.

        Miten muuten istutaan vierekkäin jos on vain yksi luulihaklönttiruumis?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Disinformation levittäjät taas vauhdissa.

        Olipa se luomista tai ei, tähtiä syntyy ja kuolee jatkuvasti https://www.nasa.gov/image-feature/star-formation-in-the-orion-nebula

        Samoin aurinkokuntia planeettoineen, yhdessä tähtien kanssa https://www.google.com/amp/s/phys.org/news/2015-01-planets.amp

        Luominen ja luonnonlait kulkevat yhdessä eivätkä erikseen. Mutta Jumala on mukana voimineen pienimmästä atomista suurimpaan galaksiin ja solusta korkeimpaan olentoon, joiden päällikkö hän nimenomaan onkin.

        Galaksiketjut ovat hänen "aivonsa", telepaattisesti toimiva Internet. Siinä kulkee maailmankaikkeuden kaikki tieto ja informaatio kvanttinopeuksilla, yli valonnopeudella. Hetkessä, ajatuksen nopeudella.

        Koita ajatella näin, niin loppuu fysikalistinen ja mekaanisen materialistinen ja empirismin ja subjektiivisen idealismin ajattelu, ja vaihtuu tieteellisen realistiseksi ja Jumalan olemassaolon hyväksyväksi.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Luominen ja luonnonlait kulkevat yhdessä eivätkä erikseen. Mutta Jumala on mukana voimineen pienimmästä atomista suurimpaan galaksiin ja solusta korkeimpaan olentoon, joiden päällikkö hän nimenomaan onkin.

        Galaksiketjut ovat hänen "aivonsa", telepaattisesti toimiva Internet. Siinä kulkee maailmankaikkeuden kaikki tieto ja informaatio kvanttinopeuksilla, yli valonnopeudella. Hetkessä, ajatuksen nopeudella.

        Koita ajatella näin, niin loppuu fysikalistinen ja mekaanisen materialistinen ja empirismin ja subjektiivisen idealismin ajattelu, ja vaihtuu tieteellisen realistiseksi ja Jumalan olemassaolon hyväksyväksi.

        Tuo oli taas aika erilaista tekstiä kuin uskomisesi luulihaklönttijumalaan.


      • jeih kirjoitti:

        puhuuko lähetyssaarnaajat suomea? mistä heidät tunnistaa?

        "puhuuko lähetyssaarnaajat suomea? mistä heidät tunnistaa?"

        Kyllä puhuu ja hyvää Suomea puhuvatkin. Heillä on tumma puku ja valkoinen paita. Ja rinnassa on lappu, missä lukee vanhin se ja se.


      • Olli.S kirjoitti:

        Uskotaan Jeesukseen. Sehän sitä kristinuskoa on.

        Myös saatana uskoo Jeesukseen.


      • Olli.S kirjoitti:

        Se toinen on vääristynyt. Meidän on alkuperäinen.

        Mikä teillä on alkuperäinen?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Jokainen kristitty voi uskoa jatkuvaan ilmoitukseen. Teillä ne "tulevat" "profeettanne" kautta. Mainitsepa nyt niitä ilmoituksia, joista jatkuvasti hehkutat! Mitä oleellista on tullut sen jälkeen, kun Jumala painostuksen jälkeen päätti luopua rasismista vuonna 1978? Tai moninainnin tilapäisen lopettamisen jälkeen?

        Kyllä atesitit ovat oikeammassa kuin mormonijumalaan uskovat, koska eihän sellaista Jumalaa voisi olla olemassa!

        Jokainen Kristitty voi ja saa Jumalalta ilmoituksia. Onko ne jatkuvia tai ei, mutta saa kuitenkin.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        En minä ole sanonut omasta uskonnollisuudestani mitään. Eikä sillä ole merkitystä mormonimin arvioimiselle. Agnostikkokin voi ajatella, että JOS Jumala on olemassa, ei Hän voi mitenkään olla sellainen kuin mitä mormonit väittävät.

        "En minä ole sanonut omasta uskonnollisuudestani mitään"

        Jaa et? Älä valehtele. Ei paremmin voi kertoa, että on ateisti pakana.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kerro sitten millainen se parempi oppi olisi. Sinä aina vaan vääristelet meidän oppia. Ilmeisesti tiedät sen oikean opin. Kerro siis meillekin.

        Kolminaisuus on oikein. Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Kolmiyhteys on meillä oikein, muilla väärin.

        Kolminaisuusoppi on joka kirkolla omansa, meillä paras, muilla sekavaa ja epäraamatullista filosofiaa. Meillä ilmoitus on vielä tarkempi kuin Raamatussa.

        Tämän lisäksi Jumaluuden olemus on myös ihmiselle käsittämätön. Universumin korkein Olento ja Kuningas. Kirkastettu, ylösnoussut olento. Istuu Jumalan Valtaistuimella Korkeuksissa ja johtaa aivan kaikkea. Luonut kaiken, muttei tyhjästä. Ei perimmäisten luonnonlakien yli vaan niitä käyttäen, niiden mukaisesti. On itse universumin Valo ja Voima ja Rakkaus siinä.

        Luomiskertomus koskee maapalloa ja sen taivasta. Jeesus on meidän Jumalamme.

        "Kolminaisuus on oikein. Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Kolmiyhteys on meillä oikein, muilla väärin.

        Mikä noilla on ero? Ettekö enää usko moneen eri Jumalaan? Isä Jumala ja Sana ovat teillä liharuumista, kun Kristityllä kaikki Jumaluuden kolme persoonaa ovat Henkiä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kolmehan niitä on, ja ne toimivat saumattomasti yhdessä, yhtenä ja samana Jumaluutena. Me emme käytä tuommoista sanaa omasta kolminaisuusopistamme.

        Meidän kolminaisuusoppi on erilainen kuin valtakirkkojen. Paljon järkevämpi, todempi ja selkeämpi. Ja Raamatun mukainen. Myös lisäilmoitus. Joseph Smithin ensimmäisessä näyssä hänelle ilmestyivät Isä ja Poika. Ja myöhemmin ilmoitettiin millainen Pyhä Henki on.

        Selkeä, oikea, järkeenkäypä, ilmoitettu.

        Yksi Jumala kolme persoonaa on oikea oppi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tässä meidän käsitystemme ero on. Kirkko oli erämaassa ja nousi esiin 1830. Mikään olemassa olevista kirkoista ei ollut Jumalan mielen mukainen.

        Uskonpuhdistus sinänsä oli ja herätykset. Tietysti. Mutta ne aina vesittyvät ja kuolevat muualla. Sitten perustetaan uusia ja uusia lahkoja. Sen voi nyt lopettaa, kun kirkko on olemassa. Ei tarvitse etsiä erämaasta tai luolista.

        "Tässä meidän käsitystemme ero on. Kirkko oli erämaassa ja nousi esiin 1830. Mikään olemassa olevista kirkoista ei ollut Jumalan mielen mukainen."

        Kirkko erämaassa tarkoittaa, että kirkko on maailmassa.

        Kristittyjä on ollut maailmassa jo vuodesta 0 alkaen ei 1830.


      • Olli.S kirjoitti:

        Muiden oppi on vastoin ensimmäistä käskyä. He kumartavat Jumalan kuvaa, krusifiksiä, tai Jumalansa kidutusvälinettä, teloitusvälinettä, ristiä.

        Risti pitää ottaa kannettavakseen, kantaa oma ristinsä, ei kumartaa sitä.

        Kaulassa voi kantaa ristiä.

        Te ette hyväksy pelastuksen symboolia ristiä samoin ei Jehovan todistajat hyväksy.


        Ristiä ei hyväksy saatanan palvojat ateistit muslimit mormonit ja Jehovan todistajat.


      • Olli.S kirjoitti:

        Muiden kirkkojen oppi sisältää Saatanan harhautuksia, vääriä perimätietoja. Meillä evankeliumi on puhtaana. Raamatun evankeliumit ja koko Uusi Testamentti kuuluu siihen. Meidän tulkintamme Raamatusta on oikea, muiden väärä monessa asiassa.

        Ja mormonit ovat saatanasta vapaita. Sitä ei ollut edes Paavali 2KOR. 12: 7. Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Parempi oppi on aitoa lähimmäisenrakkautta sisältävä oppi. Siihen ei kuulu tyttöjen ja naisten hyväksikäyttö, ei rotusorto, ei rahojen antaminen rikkaan johdon bisneksiin köyhien lähimmäisten sijaan, jne.

        Jos tarkoitit kolminaisuusoppia, sitä en laita paremmususjärjestykseen. En edes väitä teidän polyteismiänne huonommaksi kuin kristittyjen monoteismia. Mutta polyteismi ei ole raamatullinen oppi, koska sehän kielletään jo ensimmäisessä käskyssä. Voit toki sanoa, että polyteisminne on paras, mutta raamatulliseksi sitä ei saa millään.

        Paikkaan rajoitettu luulihaklöttijumala ei edusta mitään korkeaa jumalallisuutta.

        "Jos tarkoitit kolminaisuusoppia, sitä en laita paremmususjärjestykseen. "

        Kun et ymmärrä koko asiasta mitään.


      • Arto777 kirjoitti:

        "En minä ole sanonut omasta uskonnollisuudestani mitään"

        Jaa et? Älä valehtele. Ei paremmin voi kertoa, että on ateisti pakana.

        Se on vain sinun päätelmäsi. Oletko kuullut esim. käsitettä agnostikko? Tai negatiivinen ateisti. Noista kumpikaan ei ole Jumalan olemassaolon kieltäjä. En minäkään kiellä sitä, etteikö Jumala voisi olla olemassa. Siitä olen melko varma, että Hän ei ole pikkutyttöhaaremiaan paneskeleva luulihaklöntti. Odottaisin jotain mahtavampaa.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Jos tarkoitit kolminaisuusoppia, sitä en laita paremmususjärjestykseen. "

        Kun et ymmärrä koko asiasta mitään.

        Kolminaisuusoppi on aika selvästi määritelty Athanasioksen uskontunnustuksessa. Lyhyesti juuri kuten tuolla ylempänä sanot: Yksi Jumala, kolme persoonaa. Mormoneilla on (vähintään) kolme Jumalaa, kolme persoonaa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Luominen ja luonnonlait kulkevat yhdessä eivätkä erikseen. Mutta Jumala on mukana voimineen pienimmästä atomista suurimpaan galaksiin ja solusta korkeimpaan olentoon, joiden päällikkö hän nimenomaan onkin.

        Galaksiketjut ovat hänen "aivonsa", telepaattisesti toimiva Internet. Siinä kulkee maailmankaikkeuden kaikki tieto ja informaatio kvanttinopeuksilla, yli valonnopeudella. Hetkessä, ajatuksen nopeudella.

        Koita ajatella näin, niin loppuu fysikalistinen ja mekaanisen materialistinen ja empirismin ja subjektiivisen idealismin ajattelu, ja vaihtuu tieteellisen realistiseksi ja Jumalan olemassaolon hyväksyväksi.

        Taas ryöpsähti disinformaatiota niin paljon kuin mitä pariin lauseeseen mahtuu:

        "Siinä kulkee maailmankaikkeuden kaikki tieto ja informaatio kvanttinopeuksilla, yli valonnopeudella. Hetkessä, ajatuksen nopeudella."

        Kvanttinopeudella ei ole mitään tekemistä tiedonsiirtonopeuden kanssa. Kvanttinopeudella tarkoitetaan nopeutta, jolla järjestelmä pystyy muuttamaan tilaansa kvanttitasolla. Tätä käytetään hyödyksi kehitteillä olevissa kvanttitietokoneissa.

        Mitä tiedonsiirtonopeuteen tulee, sen äärimmäisenä rajana on valonnopeus, ellei puhuta kvanttilomittumisesta. Tiedonsiirtotekniikkana lomittuminen ei kuitenkaan ole käyttökelpoinen, koska kvanttisysteemit tarvitsee "parittaa", jolloin ollaan taas valonnopeuden rajoituksessa.

        Aivojen prosessointinopeus eli "ajatuksen nopeus" on todellisuudessa surkea, koska neuroniverkon tietoliikenne perustuu sähkökemialliseen viestintään. Kun tehtyyn havaintoon tarvitsee tuottaa jokin reaktio, tuo reaktioviive voi olla jopa sekunteja. Moni liikenneonnettomuus johtuu juuri siitä, että tapahtumat etenevät nopeammin kuin mitä aivot kykenevät sitä prosessoimaan. Siksipä meille on kehittynyt joitakin automaattireaktioita eli refleksejä. Niissä aivojen hidas kognitiivinen toiminta ohitetaan kokonaan ja ajetaan neuroniverkkoon esiohjelmoitulla "automaatilla"


      • Arto777 kirjoitti:

        Mikä teillä on alkuperäinen?

        Apostilinen uskonto Raamatussa. Apostolit tunsivat sen. Me tunnemme. Valta kirkot ovat vääristelleet sen. Eivätkä lahkot ole osanneet siihen palautua.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Kolminaisuus on oikein. Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Kolmiyhteys on meillä oikein, muilla väärin.

        Mikä noilla on ero? Ettekö enää usko moneen eri Jumalaan? Isä Jumala ja Sana ovat teillä liharuumista, kun Kristityllä kaikki Jumaluuden kolme persoonaa ovat Henkiä.

        Jeesus on ylösnoussut kirkastettu olento. Lihaa ja luuta, muttei pelkästään sitä. Ylösnoussut, ikuinen, kirkastettu keho. Aineellinen ja henkimaailma yhdessä ja taivaallisessa kunnossa.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Tässä meidän käsitystemme ero on. Kirkko oli erämaassa ja nousi esiin 1830. Mikään olemassa olevista kirkoista ei ollut Jumalan mielen mukainen."

        Kirkko erämaassa tarkoittaa, että kirkko on maailmassa.

        Kristittyjä on ollut maailmassa jo vuodesta 0 alkaen ei 1830.

        Menivät vainon takia maan alle ja katosivat tunnetusta historiasta. Johannes elää maan päällä. 1830 tuli julkiseksi kirkko jälleen.


      • Arto777 kirjoitti:

        Kaulassa voi kantaa ristiä.

        Te ette hyväksy pelastuksen symboolia ristiä samoin ei Jehovan todistajat hyväksy.


        Ristiä ei hyväksy saatanan palvojat ateistit muslimit mormonit ja Jehovan todistajat.

        Hyväksymme, muttemme palvelukohteena. Ei saa tehdä jumalankuvia ja palvella niistä. Jeesuksesta saa tehdä taidetta seinille, ei alttarille. Selvä kuin mikä, 1. Käsky.

        Risti oli kidutusväline. Sama kuin palvoisi ruoskaa ta mestauskirvestä tms.

        Ristin uskonnollinen sisältö on tärkeä. Ja pääsiäisen tapahtumat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas ryöpsähti disinformaatiota niin paljon kuin mitä pariin lauseeseen mahtuu:

        "Siinä kulkee maailmankaikkeuden kaikki tieto ja informaatio kvanttinopeuksilla, yli valonnopeudella. Hetkessä, ajatuksen nopeudella."

        Kvanttinopeudella ei ole mitään tekemistä tiedonsiirtonopeuden kanssa. Kvanttinopeudella tarkoitetaan nopeutta, jolla järjestelmä pystyy muuttamaan tilaansa kvanttitasolla. Tätä käytetään hyödyksi kehitteillä olevissa kvanttitietokoneissa.

        Mitä tiedonsiirtonopeuteen tulee, sen äärimmäisenä rajana on valonnopeus, ellei puhuta kvanttilomittumisesta. Tiedonsiirtotekniikkana lomittuminen ei kuitenkaan ole käyttökelpoinen, koska kvanttisysteemit tarvitsee "parittaa", jolloin ollaan taas valonnopeuden rajoituksessa.

        Aivojen prosessointinopeus eli "ajatuksen nopeus" on todellisuudessa surkea, koska neuroniverkon tietoliikenne perustuu sähkökemialliseen viestintään. Kun tehtyyn havaintoon tarvitsee tuottaa jokin reaktio, tuo reaktioviive voi olla jopa sekunteja. Moni liikenneonnettomuus johtuu juuri siitä, että tapahtumat etenevät nopeammin kuin mitä aivot kykenevät sitä prosessoimaan. Siksipä meille on kehittynyt joitakin automaattireaktioita eli refleksejä. Niissä aivojen hidas kognitiivinen toiminta ohitetaan kokonaan ja ajetaan neuroniverkkoon esiohjelmoitulla "automaatilla"

        Kvanttilomittuminen.


      • Olli.S kirjoitti:

        Apostilinen uskonto Raamatussa. Apostolit tunsivat sen. Me tunnemme. Valta kirkot ovat vääristelleet sen. Eivätkä lahkot ole osanneet siihen palautua.

        Apostolit eivät opettaneet pikkutyttöjen moninaintia, rasismia, rahojen käyttämistä uskonnollisten johtajien bisneksiin ym.


      • Olli.S kirjoitti:

        Menivät vainon takia maan alle ja katosivat tunnetusta historiasta. Johannes elää maan päällä. 1830 tuli julkiseksi kirkko jälleen.

        No eivät varmasti menneet! Kristittyjä on ollut kautta aikojen. Alussa heitä vainottiinkin. Smithin lahko tuli julkiSEKSI vuonna 1830.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Menivät vainon takia maan alle ja katosivat tunnetusta historiasta. Johannes elää maan päällä. 1830 tuli julkiseksi kirkko jälleen.

        Hauskaa hurskastelua! Mormonit on ihan pihalla! Kaikki muut ovat teidän mielestä vääräuskoisia. Onneksi teitä on niin vähän Suomessa! Vaikea teidän on solmia n.s avioliittojakin ! Taitaa mennä ihan sisäsiittoiseksi koko touhu. Ettekö häpeä!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa hurskastelua! Mormonit on ihan pihalla! Kaikki muut ovat teidän mielestä vääräuskoisia. Onneksi teitä on niin vähän Suomessa! Vaikea teidän on solmia n.s avioliittojakin ! Taitaa mennä ihan sisäsiittoiseksi koko touhu. Ettekö häpeä!!

        Tuommoisen pitäisi hävetä, joka haukkuu toisia kunnon uskovaisia. Meidän mielestä teillä on väärä oppi eikä meillä. Kirjoitukset ja Pyhä Henki sanovat kumpi on oikeassa.

        Mormonin kirjassa ja Raamatussa on sama oikea oppi. Kirkkojen perimätiedot ovat vääristyneitä.

        Tieto on kadonnut ja rakkaus säilynyt, se on kirkkohistorian lyhyt oppimäärä. Nyt tieto on palautettu ja kirkko noussut erämaasta julkisuuteen 1830. Se on tämä kirkon sanoma. Saa uskoa tai olla uskomatta.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tuommoisen pitäisi hävetä, joka haukkuu toisia kunnon uskovaisia. Meidän mielestä teillä on väärä oppi eikä meillä. Kirjoitukset ja Pyhä Henki sanovat kumpi on oikeassa.

        Mormonin kirjassa ja Raamatussa on sama oikea oppi. Kirkkojen perimätiedot ovat vääristyneitä.

        Tieto on kadonnut ja rakkaus säilynyt, se on kirkkohistorian lyhyt oppimäärä. Nyt tieto on palautettu ja kirkko noussut erämaasta julkisuuteen 1830. Se on tämä kirkon sanoma. Saa uskoa tai olla uskomatta.

        Mitkä kirjoitukset??Kirjoitettuhan onihan mitä vaan!?? Tulkinnat vaihtelee! Onko morkuilla myös sateenkaariosasto?Aika vaikee sitä puolisoakin on löytää? Kun kaikki muut ovat vääräuskoisia niin kuin Islamissakin. Sukulaissieluja! Mikään ei meitä muita uskovaisia vakuuta! Vääristelevä teidän höpöyhteisö!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä kirjoitukset??Kirjoitettuhan onihan mitä vaan!?? Tulkinnat vaihtelee! Onko morkuilla myös sateenkaariosasto?Aika vaikee sitä puolisoakin on löytää? Kun kaikki muut ovat vääräuskoisia niin kuin Islamissakin. Sukulaissieluja! Mikään ei meitä muita uskovaisia vakuuta! Vääristelevä teidän höpöyhteisö!

        Konsti on sama kuin Pietarilla, kun Jeesus kysyi kuka hän on.

        Pietari oli saanut tiedon Pyhältä Hengeltä.

        Mene siis rukouskammariisi ja kysy rehellisesti ja avoimin mielin: Mitä nämä mormonit ovat?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Menivät vainon takia maan alle ja katosivat tunnetusta historiasta. Johannes elää maan päällä. 1830 tuli julkiseksi kirkko jälleen.

        Vainon takia!! Mormonit tappoi Amerikassa uudisraivaajia!! Repikää siitä plussaa!???


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Se toinen on vääristynyt. Meidän on alkuperäinen.

        Vai että oikea ja väärä uskonto. Älkää ostako vääriä osia ! Ne on faikkeja!! Kiinalaisia.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Järjestävätkö he kokoontumisia korona aikaan?

        Totta kai korona tarttuu vain vääräuskoisiin Ei morkkuhörhöihin!


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Järjestävätkö he kokoontumisia korona aikaan?

        Joo järjestää! Ei korona morkkuhörhöihin tartu!!


      • Olli.S kirjoitti:

        Tuommoisen pitäisi hävetä, joka haukkuu toisia kunnon uskovaisia. Meidän mielestä teillä on väärä oppi eikä meillä. Kirjoitukset ja Pyhä Henki sanovat kumpi on oikeassa.

        Mormonin kirjassa ja Raamatussa on sama oikea oppi. Kirkkojen perimätiedot ovat vääristyneitä.

        Tieto on kadonnut ja rakkaus säilynyt, se on kirkkohistorian lyhyt oppimäärä. Nyt tieto on palautettu ja kirkko noussut erämaasta julkisuuteen 1830. Se on tämä kirkon sanoma. Saa uskoa tai olla uskomatta.

        Tokihan myös Raamatussa on moninaintia, mutta ei oppina kuten mormoneilla, vaan tuon ajan tapana, jota Raamatun Jumala ei kiellä. Mutta muutoin mormonismi on todellakin vääristynyt Kristuksen rakkaudenopista.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Parempi oppi on aitoa lähimmäisenrakkautta sisältävä oppi. Siihen ei kuulu tyttöjen ja naisten hyväksikäyttö, ei rotusorto, ei rahojen antaminen rikkaan johdon bisneksiin köyhien lähimmäisten sijaan, jne.

        Jos tarkoitit kolminaisuusoppia, sitä en laita paremmususjärjestykseen. En edes väitä teidän polyteismiänne huonommaksi kuin kristittyjen monoteismia. Mutta polyteismi ei ole raamatullinen oppi, koska sehän kielletään jo ensimmäisessä käskyssä. Voit toki sanoa, että polyteisminne on paras, mutta raamatulliseksi sitä ei saa millään.

        Paikkaan rajoitettu luulihaklöttijumala ei edusta mitään korkeaa jumalallisuutta.

        Niin se on! Mormonit repikää siitä!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tuommoisen pitäisi hävetä, joka haukkuu toisia kunnon uskovaisia. Meidän mielestä teillä on väärä oppi eikä meillä. Kirjoitukset ja Pyhä Henki sanovat kumpi on oikeassa.

        Mormonin kirjassa ja Raamatussa on sama oikea oppi. Kirkkojen perimätiedot ovat vääristyneitä.

        Tieto on kadonnut ja rakkaus säilynyt, se on kirkkohistorian lyhyt oppimäärä. Nyt tieto on palautettu ja kirkko noussut erämaasta julkisuuteen 1830. Se on tämä kirkon sanoma. Saa uskoa tai olla uskomatta.

        Mulla on kirkkohistorian pitkä oppimäärä. Mormoneita en ymmärrä mitenkään. Ei ole uskonto missään muodossa! Viha paistaa läpi muita kohtaan!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Apostolit eivät opettaneet pikkutyttöjen moninaintia, rasismia, rahojen käyttämistä uskonnollisten johtajien bisneksiin ym.

        Niin ette mormonit siis ristiäkään hyväksy!? Älkää sitomisleikkejäkään pikkutyttöjen kanssa!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Se toinen on vääristynyt. Meidän on alkuperäinen.

        Ettei nyt vain ole Kiinassa tehtyä se teidän n.s. Alkuperäinen !?


      • nenada kirjoitti:

        kokusajat vaihtelevat. Useimmiten ensimmäinen kokous on kymmeneltä. Se on sakramenttikokous...useimmiten.

        Jos painelet sisään sinuatullaan tervehtimään. Yleensä jo ovella ollaan iloisina vastassa... se saa ihmiset tuntemaan itsensä tervetulleiksi ja tärkeiksi. Minusta ainakin se on kiva tapa. Meidän ovella tervehtivä vanha mieskuoli ja kaipasin häntä pitkään.

        Varmaan aina joku tulee kyselemään, että mistä tulet ym... onhan jokaisesta kiva, kun huomioidaan yksilönä, ja halutaan tutustua. Voit kertoa juuri niin paljon kun haluat. Saat varmaan osaksesi uteliaita hyväntahtoisia katseita. Minäkin aina katson uusia, mutta kun on juostava hommiini lasten parissa, niin en ehdi juttusille.

        Ei se mitään jos jännittää... kyllä sieltä nopeasti löytää sukulaissielun tai ainakin ystävällisen ihmisen jonka mukaan voi lyöttätytä!

        Sakaramentista ...sanotaan että mikäli haluat voit ottaa sen Jeesuksen muistolle. Koska et ole jäsen, se ei tietenkään uudista kasteen liittoasi, mutta toimii muistoateriana. Tästä on hieman eri käsityksiä. Itse minä otin sakramentin sen mennessä ohi heti ekasta päivästä, koska se tuntui hyvältä.

        Lähetyssaarnaajat ovat myös hyvä turva uudelle.. he oasaavat paremmin selittää mhyös askarruttavia asioita. Tavallisilla jäsenillä on erittäin vaihtelevat tiedot ja halut asioiden selittämiseen ulkopuolisille. Usea pelkää sanovansa jotain väärin, tai tulevansa väärin ymmärretyksi, mutta moni uskaltaa avata suunsa.

        Jos kirjoitat e-mailiini [email protected] niin voi ilmoittaa sinne kappelille, että tarvitset mielellään vaikka jäsen ystävän, eli jonkun joka voi auttaa sinua ja istuu sinun vieressäsi. Olisin mielelläni vaikka matkustanut sille kappelille mihin menet jos luotatminuun... muttakun asun tuhansien kilometrien päässä.... Minä kuitenkin tunnen joitakin kivoja ihmisiä monestakin seurakunnasta... Espoossa on muuten kaksikin kokousta toinen aiemmin ja toinen myöhemmin.

        Ajat voit myös tarkistaa täältä:
        http://www.mormonit.fi/index.php?itemid=181
        Klikkaa asiaankuuluvaa kokouspaikkaaniin saattietää ajan!

        Ai niin se ehtoolinen tulee sulle (kiertää kaikillanäät sitten)... ja voit ottaa tai vaan jatkaa antamalla sen eteenpäin mieluiten oikealla kädellä....elä kysymiksi oikealla multa, en tiedä, se on vaan tapa sellainen. Katso mitä muut tekee ja tee samoin! Ja näytä kaikkitietävältä... muistuu mieleeni ensimmäiset kerrat kokuksissa... ihan hymyilyttää... kaikki oli niin outoa ja ystävällistä. Paljon ystävällisiä hymyjä....

        Lykkyä pyttyyn!

        Onko tämä sunnuntai kokous ainoa paikka missä pääsee keskustelemaan mormonien kanssa? Kun ei sähköpostiosoitetta löydy eikä puhelimeen vastata. Siellä he tietenkin vetoavat kiireeseen, ettei ehdi nyt keskustelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Mormonismi vihauskonto? On! Miksi teillä on säännöt. Kukaan mormoni ei niitä tunnu noudattavan. Läheltä seurannut! En voi kuin nauraa tuolle pelleilylle! Koittakaa kuitenkin noudattaa lakeja! Ne koskevat kai myös teitä! Historiasta tiedetään myös mormonien murhanneen myös uudisraivaajia Amerikassa ...

        Mites nuo sisarvaimot?? Pitääkö niiden olla samasta sisarusparvesta?? Pitää varoa ettei sieltä tuikkaa poikasisar vahingossa leikkien tyttöilijää!??


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Alkuperäinen ei ole vuonna 1830 perustettu.

        Alkuperäinen ei voi olla 1830 luvulta!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei taatusti ole puhtaana, vaan tosi likaisena! Pikkutyttöjen moninainnissa ja rasismissa ei ole mitään puhdasta!

        Näin on näreet!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei taatusti ole puhtaana, vaan tosi likaisena! Pikkutyttöjen moninainnissa ja rasismissa ei ole mitään puhdasta!

        Näin!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Apostilinen uskonto Raamatussa. Apostolit tunsivat sen. Me tunnemme. Valta kirkot ovat vääristelleet sen. Eivätkä lahkot ole osanneet siihen palautua.

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Jeesus on ylösnoussut kirkastettu olento. Lihaa ja luuta, muttei pelkästään sitä. Ylösnoussut, ikuinen, kirkastettu keho. Aineellinen ja henkimaailma yhdessä ja taivaallisessa kunnossa.

        Juuri näin


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Menivät vainon takia maan alle ja katosivat tunnetusta historiasta. Johannes elää maan päällä. 1830 tuli julkiseksi kirkko jälleen.

        Johannes on taivaassa!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Hyväksymme, muttemme palvelukohteena. Ei saa tehdä jumalankuvia ja palvella niistä. Jeesuksesta saa tehdä taidetta seinille, ei alttarille. Selvä kuin mikä, 1. Käsky.

        Risti oli kidutusväline. Sama kuin palvoisi ruoskaa ta mestauskirvestä tms.

        Ristin uskonnollinen sisältö on tärkeä. Ja pääsiäisen tapahtumat.

        Jeesus ei käskenyt tekemään mitään taidetta itsestään!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tuommoisen pitäisi hävetä, joka haukkuu toisia kunnon uskovaisia. Meidän mielestä teillä on väärä oppi eikä meillä. Kirjoitukset ja Pyhä Henki sanovat kumpi on oikeassa.

        Mormonin kirjassa ja Raamatussa on sama oikea oppi. Kirkkojen perimätiedot ovat vääristyneitä.

        Tieto on kadonnut ja rakkaus säilynyt, se on kirkkohistorian lyhyt oppimäärä. Nyt tieto on palautettu ja kirkko noussut erämaasta julkisuuteen 1830. Se on tämä kirkon sanoma. Saa uskoa tai olla uskomatta.

        Jumala vihaa Mormonien kirjaa!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Konsti on sama kuin Pietarilla, kun Jeesus kysyi kuka hän on.

        Pietari oli saanut tiedon Pyhältä Hengeltä.

        Mene siis rukouskammariisi ja kysy rehellisesti ja avoimin mielin: Mitä nämä mormonit ovat?

        Kysyä voi, mutta vastausta ei tule, koska se poikkeaa Raamatun sanasta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johannes on taivaassa!

        Ilmoituksen mukaan Johannes elää maan päällä kunnes Jeesus tulee. Raamatussa vihjataan tähän, ja joka tapauksessa pidetään sellaista mahdollisena. Jeesus sanoo pystyvänsä sen järjestämään, jos haluaa. Joh.ev. lopussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala vihaa Mormonien kirjaa!

        Jumala on antanut meille Mormonin kirjan korjaamaan Raamatun puutteet ja korjaamaan luopuneiden kirkkojen mitä ilmeisimmät virheet.

        Joista ne näköjään eivät tee parannusta. Ne hylätään sitten, palataan juutalaisten ja israelilaisten luo ns. kristillisten kanssa päätä seinään lyömästä. Herätkää nyt vaan niin kauan kuin edes yritetään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei käskenyt tekemään mitään taidetta itsestään!

        Liity muslimeihin sitten. Protestanteilla on komeat alttaritaulut Jeesuksesta. Ihan hienoja. Meillä ne ovat sivuseinillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyä voi, mutta vastausta ei tule, koska se poikkeaa Raamatun sanasta!

        Mikä kohta poikkeaa Raamatun sanasta? Meillä on vaan erilaiset tulkinnat Raamatun sanasta.


      • Anonyymi
        Unski kirjoitti:

        Kuvailemasi kirkkorakennus on juuri se kappeli. Kokoukset alkavat sunnuntaisin klo 10.00 ja silloin on sunnuntain tärkein kokous, eli sakramenttikokous. Sakramentti on tarkoitettu vain jäsenille, koska se on kasteen liiton uusiminen. Jos ulkopuolinen sen tietämättään ottaa ei siitä kuitenkaan ole haittaa. Sillä vain ei silloin ole mitään uskonnollista merkitystä. Me olemme yleensä ihan tavallisia suomalaisia joten meitä ei tarvitse jännittää ja olemme iloisia jos saamme vieraita.

        Se on Sorvan kylän pikkasessa kappelissa. Sijaitsee Lärvän kytimässä!


      • Anonyymi
        jeih kirjoitti:

        hui, miksi? vai onko tämä pelottelua?

        Ei pelottelua! Paikka on Sorvan kylän pikkanen kappeli Lärvän kytinässä. Sinne vaan tervetuloa!


      • Anonyymi
        jeih kirjoitti:

        kiitos tosi seikkaperäisestä vastauksesta!
        Täytyy nyt pohtia tätä juttua:)

        Onko tosiuslovaisia naisia??


      • Anonyymi
        nenada kirjoitti:

        ei minulla ainakaan ollut ystävää mukana. Mutta jos saat jonkun mukaan, niin kaksin aina kaunihimpi...

        Niin niin pari kimulia mukaan tai 4-5 mielellään


      • Anonyymi
        nenada kirjoitti:

        Näyttää siltä että nykyään voi sakramentin tosiaan otta Jeesuksen muistoksi oli minkä kirkon jäsen tahansa, mutta se riippuu hieman mitä mieltä missäkin seurakunnassa ollaan...

        Hei pyytäkää sitä Viking Sallyn murhamiestä taas puhumaan. Sehän oli silloin tulossa Mormonileirille Suomeen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!

        Morkut on täysin kajahtaneet!! Teidän usko sotii kaikkea N.S Tosiuskovaisten oppeja vastaan!! Moninainti!! Haaremit on jo vanha keksintö! Miten mielestänne mies on eriarvoinen kuin nainen!! HÄVETKÄÄ!! OPPINNE ON PERS....!!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Jeesus on ylösnoussut kirkastettu olento. Lihaa ja luuta, muttei pelkästään sitä. Ylösnoussut, ikuinen, kirkastettu keho. Aineellinen ja henkimaailma yhdessä ja taivaallisessa kunnossa.

        JUURI NÄIN!


      • Anonyymi
        nimikyltistä kirjoitti:

        Lähetyssaarnaajat tunnistaa varmimmin rinnassa olevasta nimikyltistä. Usein he ovat nuorukaisia tummassa puvussa ja valkoisessa paidassa, mutta joskus myös viehättäviä nuoria naisia. Muutamia eläkeläisavioparejakin on Suomessa lähetystyössä.

        Suurin osa lähetyssaarnaajista on pohjoisamerikkalaisia. He liikkuvat kaksittain, ja ainakin toinen heistä osaa verrattain hyvin suomea. Ja kaikki ovat innokkaita puhumaan äskettäin oppimaansa kieltä.

        Kielen oppii parhaiten SÄNGYSSÄ.. MIESYLIPAPPI OPASTAA


    • Anonyymi

      Pystyttekö yhteen lauseeseen laittamaan teidän nk uskontonne pääkohdat,sivusta seuranneenna on pelkkiä kieltoja ja käskyjö koko uskonto soppanne täynnä!

      • Anonyymi

        Kaikesta vastauksista saa ylimielisen kuvan,olette kuitenkin tekin ihan perustallaajia kaikkine höpö höpö juttuinenne.


      • Korotukseen pääsee moninaimalla, maksamalla kymmenykset kirkon johtajille heidän bisneksiensä pyöritykseen, käyttämällä jatkuvasti taikamerkein varustettuja alusvaatteita ja uskomalla kaiken mitä Smith ja muut profeetat opettavat.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Korotukseen pääsee moninaimalla, maksamalla kymmenykset kirkon johtajille heidän bisneksiensä pyöritykseen, käyttämällä jatkuvasti taikamerkein varustettuja alusvaatteita ja uskomalla kaiken mitä Smith ja muut profeetat opettavat.

        Helppoa kuin heinän teko...mikä?
        Se mikä poikkeaa Raamatusta, on huuhaata!
        Siihen riittää YKSIKIN, mitä Raamattu ei vahvista!
        Siinä ei varmasti ei ole Jumalan mukana!


    • Anonyymi

      Miesten ylistystä ja naisten hyväksikäyttöä

    • Anonyymi

      Kyllä! Illan pääpuhujana on Pasi Kuikka. Ruokalistalla mainio tervalla kypsytetty Kuha ala Lilli. Viininä valkkari ja sitä näin Vappuna Muki Tolkulla! Loppuillalla tutkitaan Allun Piirteitä.
      Jotkut voi hinkata ruohoa! Käynti Arskan tehtaalla on sitten loppuna tälle illalle. Jotkut voi myös ottaa kukoista mallia jälkkäriksi!

      • Anonyymi

        Ano 1.5. 13:25
        Miksi sinua mormonikirkon palvelus noin kauheasti ahdistaa? Suomessa on uskonnonvapaus, eikä ole kohteliasta eikä sopivaa pilkata toisten uskoa, vaikka ei itse sitä harjoita. Ilmeisesti olet mormoniperheestä ja syrjäytynyt yhteisöstäsi.
        Katkeruus saa sinut hölisemään turhanpäiväistä huulenheittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano 1.5. 13:25
        Miksi sinua mormonikirkon palvelus noin kauheasti ahdistaa? Suomessa on uskonnonvapaus, eikä ole kohteliasta eikä sopivaa pilkata toisten uskoa, vaikka ei itse sitä harjoita. Ilmeisesti olet mormoniperheestä ja syrjäytynyt yhteisöstäsi.
        Katkeruus saa sinut hölisemään turhanpäiväistä huulenheittoa.

        No ettei vaan kukaan erehdy teidän n.s Tosiuskontoon!! Naima Aslakki voi kyllä erehtyä! Teillä ei ole aito uskonto millään muotoa! Luuletko tosiaan että olisin joskus ollut MORMONI! Hyi H.... !! Touhutkaa vain keskenänne ja harastakaa Moninaintia!! Olette Sairaita. Hävetkää edes!!


    • Anonyymi

      Ota oma pullo mukaan. Että kestät. Mormoneilta on alkoholi kielletty. Mutta se ei merkitse että olisi kielletty. Tällaista sr heidän ehdottomuus on joka asiassa! Otetaan vain ne pykälät käyttöön mitä milloinkin tuntuu Hyvältä! Ja Naiset mukaan!!

    • Anonyymi

      Voiso tän sivuston vaan sulkea,kukaan ei kaipaa tätä jaskan jauhantaa!!

    • Anonyymi

      Ne yhteisöstä erotetut ovat varmaan naisia teillä yleensä! Kun ei voi tietää minkä shankkerin tai hi viruksen pikkupippelinen mies sattuu tuomaan. Tai on tuonut. Onko Hiv teillä yleistä.? Nousiko se Smith hiekasta fallos ensin. Meni hiekkaa varmaan uraan ja pelikaani turbiiniin!?

    • Anonyymi

      Ai eivoi kommentoida

    • Anonyymi

      Kiva kun Teidän säännöissä Teidän pitäisi olla kohteliaita muita muita ihmisiä kohtaan. Näin naapurina olen joutunut kuitenkin tekemään Kotirauhan häirinnästä rikosilmoituksen Teistä Mormoniperheen vanhemmista! Paremmin Teitä n.s tosiuskovaisia kuvaisi M.A Nummisen PANNAAN julistettu laulu JouluPUKIN Raivokas JuhannusYö!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe