IE, voi vitalis

Mozilla on hyvä

Internet Explorer kusee taas.
Se ei suostu näyttämään erästä background-kuvaa. Minulla on tyylitiedostossa merkitty "background-image:url('kuva.jpg')" ja sen pitäisi näyttää se kuva erään tietyn div-boksin sisällä. Mutta IE ei suostu näyttämään kyseistä kuvaa toisin kuin esim. Mozilla.

Eli miten asiaa saisi vänkslättyä silleen, että myös Exis olis tyytyväinen?

7

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpö.

      Koska ei voi tietää millainen koodisi on, niin tarkemmin ei voi kertoa. Sori.

      • Nimetöngh

        Ääh, tietysti olisi pitänyt älytä laittaa se esimerkki, mutta muisti alkaa kadota näin vanhemmiten. Tässä se kuitenkin on kaikessa lyhyköisyydessään.

        Tyylitiedostossa seisoo näin:

        #ylaboksi {
        background-image:url('kuva.jpg');
        (ynnä muut härpäkkeet joilla tuskin on merkitystä);
        }

        html-koodissa on näin:



        (tässä välissä on vain pieni lause)



        Ja tietysti html-koodissani head-tagien välissä on se juttu, jonka avulla saadaan tyylitiedostossa olevat härpäkkeet näkymään sivuillani.


      • Nimetöngh kirjoitti:

        Ääh, tietysti olisi pitänyt älytä laittaa se esimerkki, mutta muisti alkaa kadota näin vanhemmiten. Tässä se kuitenkin on kaikessa lyhyköisyydessään.

        Tyylitiedostossa seisoo näin:

        #ylaboksi {
        background-image:url('kuva.jpg');
        (ynnä muut härpäkkeet joilla tuskin on merkitystä);
        }

        html-koodissa on näin:



        (tässä välissä on vain pieni lause)



        Ja tietysti html-koodissani head-tagien välissä on se juttu, jonka avulla saadaan tyylitiedostossa olevat härpäkkeet näkymään sivuillani.

        Jos vielä älyäisit kertoa sivusi URLin, niin sitten joku ehkä auttaisi.

        Vrt.:

        - Autoni ei toimi.
        - No tuokaa se nähtäväksi.
        - Eli siis siinä on neljä ovea ja punainen maali. Ettekö todellakaan halua auttaa?


      • ettäsikäli
        Yucca kirjoitti:

        Jos vielä älyäisit kertoa sivusi URLin, niin sitten joku ehkä auttaisi.

        Vrt.:

        - Autoni ei toimi.
        - No tuokaa se nähtäväksi.
        - Eli siis siinä on neljä ovea ja punainen maali. Ettekö todellakaan halua auttaa?

        En voinut sitä aiemmissa viesteissäni kertoa, koska sivuni eivät olleet netissä. Mutta nyt laitoin sivuni ulkoasun nettiin ja osoite on http://koti.mbnet.fi/doriath
        IE:llä se ylhäällä oleva logo ei toimi


      • ettäsikäli kirjoitti:

        En voinut sitä aiemmissa viesteissäni kertoa, koska sivuni eivät olleet netissä. Mutta nyt laitoin sivuni ulkoasun nettiin ja osoite on http://koti.mbnet.fi/doriath
        IE:llä se ylhäällä oleva logo ei toimi

        Mikä "ylhäällä oleva logo" ei toimi missä IE:ssä? Sekä IE 6:ssa että IE 7:ssä näkyy vasemmalla ylhäällä "doriath" tyyliteltynä tekstinä. Tarkoitatko logolla jotain muuta?

        Eri asia on, että HTML-merkkaus kannattaisi ensin tarkistaa. Nyt se on pielessä ensimmäiseltä riviltä alkaen, sillä DOCTYPE on väärä ja aiheuttaa IE:n menemisen ns. quirks-tilaan, jossa selain matkii IE 5:n virheitä. Sitä tuskin haluat. Käytä HTML:n määrittelyn mukaista DOCTYPEä.

        Lienetkö muutenkaan tosissasi? ? vaikuttaa ääliömäisyyden jäljittelyltä, ja jos sivuston tärkein sisältö on sivuston muutoksista laverteleminen, niin mieleen tulee ihan ... Zangelding!

        Vihje: jos sisällöstä ja ulkoasusta jommankumman pitää olla rupinen, niin olkoon se ulkoasu.


      • asdfghjkl
        Yucca kirjoitti:

        Mikä "ylhäällä oleva logo" ei toimi missä IE:ssä? Sekä IE 6:ssa että IE 7:ssä näkyy vasemmalla ylhäällä "doriath" tyyliteltynä tekstinä. Tarkoitatko logolla jotain muuta?

        Eri asia on, että HTML-merkkaus kannattaisi ensin tarkistaa. Nyt se on pielessä ensimmäiseltä riviltä alkaen, sillä DOCTYPE on väärä ja aiheuttaa IE:n menemisen ns. quirks-tilaan, jossa selain matkii IE 5:n virheitä. Sitä tuskin haluat. Käytä HTML:n määrittelyn mukaista DOCTYPEä.

        Lienetkö muutenkaan tosissasi? ? vaikuttaa ääliömäisyyden jäljittelyltä, ja jos sivuston tärkein sisältö on sivuston muutoksista laverteleminen, niin mieleen tulee ihan ... Zangelding!

        Vihje: jos sisällöstä ja ulkoasusta jommankumman pitää olla rupinen, niin olkoon se ulkoasu.

        Katos perskuti. Minulla tuo logo ei ainakaan näy, mutta jos se muilla näkyy niin se on hyvä.

        Sitten muihin asioihin.
        Ota huomioon, että tuo sivu, jonka minä tungin nettiin vain tätä tapausta varten, on vain prototyyppi ja puutteita löytyy, kuten tuo title-juttu. Eli en ole vielä laitellut titleä, kuten en sivun varsinaista sisältöäkään.

        "Vihje: jos sisällöstä ja ulkoasusta jommankumman pitää olla rupinen, niin olkoon se ulkoasu. "¨

        Ja huomautan tässä vielä kerran:
        SIVUSTONI EI OLE VALMIS JA TUNGIN TUON ULKOASUN VAIN SIKSI TUOHON, JOTTA VOISITTE NEUVOA MINUA ONGELMASSANI. MUTTA NYTKUN SE ON RATKENNUT, NIIN VEDÄN KOHTSILLÄÄN SIVUNI POIS NETISTÄ JA PALAUTAN NE SISÄLTÖINEEN PÄIVINEEN.
        Tämä siksi, ettei teille jäisi väärä kuva.


    • as-keetti

      asia on niin kuin Höpö sanoo.
      Ei ole vielä telepatia niin
      kehittynyttä että näkisi
      koodivirheesi näin etänä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe