Uskovien palvonnasta

Stafroty

Opettaja sanoi ylenmäärin kunnioittavalle oppilaalleen:

48

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stafroty

      Opettaja sanoi oppilaalleen, joka alinomaa vajosi rukouksiinsa: >
      Oppilas hämmästyi ja sanoi:

      • Stafroty

        , opettaja vastasi.


    • Stafroty

      Mies matkasi maita ja mantuja ottaakseen selvää, mihin kuuluisan opettajan maine perustui.
      hän kysyi oppilaalta.

      • Stafroty

        Opettaja hankasi tiilikiveä lattiaan huoneessa, jossa hänen oppilaansa istui mietiskelemässä.
        Aluksi oppilas oli tyytyväinen, koska hän piti sitä kokeena, jolla testattiin hänen keskittymiskykyään. kun ääni kuitenkin muuttui sietämättömäksi, hän puuskahti:
        , opettaja vastasi.


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        Opettaja hankasi tiilikiveä lattiaan huoneessa, jossa hänen oppilaansa istui mietiskelemässä.
        Aluksi oppilas oli tyytyväinen, koska hän piti sitä kokeena, jolla testattiin hänen keskittymiskykyään. kun ääni kuitenkin muuttui sietämättömäksi, hän puuskahti:
        , opettaja vastasi.

        , opettaja sanoi.


        Oppilaat hämmentyivät. Niinpä opettaja selvensi asiaa:


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        , opettaja sanoi.


        Oppilaat hämmentyivät. Niinpä opettaja selvensi asiaa:

        Kuvernööri poikkesi matkallaan tervehtimään opettajaa.
        , hän sanoi.


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        Kuvernööri poikkesi matkallaan tervehtimään opettajaa.
        , hän sanoi.

        Vaikka oli opettajan , muuan matkustaja pyysi häneltä viisasta neuvoa ohjeekseen elämän tiellä.
        Opettaja nyökkäsi suopeasti, otti paperinpalan ja kirjoitti siihen yhden ainoan sanan:
        Vierailija hämmentyi.
        Opettaja otti paperin ja kirjoitti:
        kysyi vieras avuttomasti.
        Opettaja ojensi kätensä, otti paperinpalan ja kirjoitti:


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        Vaikka oli opettajan , muuan matkustaja pyysi häneltä viisasta neuvoa ohjeekseen elämän tiellä.
        Opettaja nyökkäsi suopeasti, otti paperinpalan ja kirjoitti siihen yhden ainoan sanan:
        Vierailija hämmentyi.
        Opettaja otti paperin ja kirjoitti:
        kysyi vieras avuttomasti.
        Opettaja ojensi kätensä, otti paperinpalan ja kirjoitti:


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        Opettaja sanoi liikemiehelle:
        Liikemies oli kauhuissaan:


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        Opettaja sanoi liikemiehelle:
        Liikemies oli kauhuissaan:

        Oppilas pyysi viisasta neuvoa.
        Opettaja sanoi:


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        Oppilas pyysi viisasta neuvoa.
        Opettaja sanoi:

        Oppilas oli juutalainen.
        Opettaja sanoi.


    • koko ketjusta

      Vittu mitä paskaa! Huomaakko että olen ainoa joka vastasi yksinpuheluusi?

      Revi siitä!

      • Tuossa on kyllä mun mielestä paljonkin asiaa


      • Stafroty
        gandalf79 kirjoitti:

        Tuossa on kyllä mun mielestä paljonkin asiaa

        Sovinnaisesta elämäntavastaan huolimatta opettaja ei pitänyt sääntöjä ja perinnäistapoja erityisessä arvossa. Kerran yhden oppilaan ja tämän tyttären välille syntyi riita, koska mies vaati, että tyttären oli aviopuolisoa valitessaan kunnioitettava heidän uskontonsa sääntöjä. Opettaja asettui avoimesti tytön puolelle. Oppilaan ihmetellessä, miten hurskas mies voi ajatella noin, opettaja sanoi:


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        Sovinnaisesta elämäntavastaan huolimatta opettaja ei pitänyt sääntöjä ja perinnäistapoja erityisessä arvossa. Kerran yhden oppilaan ja tämän tyttären välille syntyi riita, koska mies vaati, että tyttären oli aviopuolisoa valitessaan kunnioitettava heidän uskontonsa sääntöjä. Opettaja asettui avoimesti tytön puolelle. Oppilaan ihmetellessä, miten hurskas mies voi ajatella noin, opettaja sanoi:


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:


      • jotakin.

        Ensinnäkin sen että jumalaa ei löydä uskomalla, rukoilemalla eikä etsimällä kirjoituksista tai toisten kertomuksista. Tuntematonta on kerta kaikkiaan mahdotonta löytää.

        Toinen asia on tunne itsesi ja sen jälkeen itse ei ole enää tärkeä. oivallamme sen miten minänä ilmenevä ajatus estää meitä näkemästä "sen mikä on" (todellisuusden).


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:


      • Stafroty
        jotakin. kirjoitti:

        Ensinnäkin sen että jumalaa ei löydä uskomalla, rukoilemalla eikä etsimällä kirjoituksista tai toisten kertomuksista. Tuntematonta on kerta kaikkiaan mahdotonta löytää.

        Toinen asia on tunne itsesi ja sen jälkeen itse ei ole enää tärkeä. oivallamme sen miten minänä ilmenevä ajatus estää meitä näkemästä "sen mikä on" (todellisuusden).

        että mistä sinä tiedät mitä sana "Jumala" tarkoittaa? voiko se sinun tietämisesi(uskomisesi sen tarkoitukseen) olla esteenä sille, ettet ymmärrä, mitä sillä tarkoitetaan. Eivät sanat ole todellisuus, vaan vain köyhä keino kuvata sitä.


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        että mistä sinä tiedät mitä sana "Jumala" tarkoittaa? voiko se sinun tietämisesi(uskomisesi sen tarkoitukseen) olla esteenä sille, ettet ymmärrä, mitä sillä tarkoitetaan. Eivät sanat ole todellisuus, vaan vain köyhä keino kuvata sitä.

        Nuori mies tuhlasi koko perityn omaisuutensa. Kuten tälläisissa tapauksissa yleensä käy, hän sai huomata, että rahojen kadottua katosivat myös ystävät.
        Hädissään hän etsiytyi opettajan luo ja sanoi:

        Toivo palasi nuoren miehen silmiin:


      • asti.
        Stafroty kirjoitti:

        Tämä lienee monelle aika vaikeasti avautuvaa koska emme ole tottuneet näkemään asioita tuossa valossa.

        Sanoisin että tähän kompastuu niin ateisti kuin uskis sillä molempia vaivaa yksi asia (tavanomaista länsimaiselle ajatuksenjuoksulle) nimittäin se että me kaikki haluamme kiihkeasti saavuttaa. Uskova haluaa kuolemattomuden ja muut ehkä aineellista hyvää tai hyväksytää, arvostusta jne.

        Elämähän ei ole saavuttamista vaan tässä ja nyt elämistä ei eilisen muistikuvissa eikä huomisen toiveissa. Tämän kun ymmärtäisimme niin se aineellinen hyväkin tulee kuin postissa jopa oikeudenmuksisemmin jaettuna kuin nyt. Eiköhän joku sanonut jotakin tämän suuntaista jossakin vaiheessa (muistan lukeneeni?).


      • Valkoparta
        jotakin. kirjoitti:

        Ensinnäkin sen että jumalaa ei löydä uskomalla, rukoilemalla eikä etsimällä kirjoituksista tai toisten kertomuksista. Tuntematonta on kerta kaikkiaan mahdotonta löytää.

        Toinen asia on tunne itsesi ja sen jälkeen itse ei ole enää tärkeä. oivallamme sen miten minänä ilmenevä ajatus estää meitä näkemästä "sen mikä on" (todellisuusden).

        älyllisesti ymmärrettyä. Silti ei hajuakaan itse asiasta. Käsitteitä käsitteiden perään: itse, jumala, minä, totuus, todellisuus jne.


      • sama jolle vatasit
        Stafroty kirjoitti:

        että mistä sinä tiedät mitä sana "Jumala" tarkoittaa? voiko se sinun tietämisesi(uskomisesi sen tarkoitukseen) olla esteenä sille, ettet ymmärrä, mitä sillä tarkoitetaan. Eivät sanat ole todellisuus, vaan vain köyhä keino kuvata sitä.

        sanavalintani ei ollut paras mahdollinen. En todellakaan tiedä mitä "jumala" on eli se on tuntematon eikä sitä voi löytää etsimällä. Voin uskoa, rukoilla ja lukea pyhiä kirjoituksia ja sillä tavalla yrittää löytää jumala. Etsivä löytää sanotaan mutta tässä tapauksessa pelkään että sen minkä löydän on mitä todennäköisimmin itse luomani mielikuva jota sitten kutsun jumalaksi.

        Ongelmamme on nähdäkseni oman mielemme toiminan ymmärtäminen. Miten ajatus toimiin, rakentaa ja muistaa. Eli minäksi nimitettyn ymmärtäminen. Se toimii ikäänkuin värillisenä lasina vääristäen havaintojamme. Esteen poistuminen (ymmärtämällä esteen laatu) mahdollistaa näkemisen ja sen myötä ymmärtämisen.

        Olen hyvin teitoinen siitä että sanat vain symboloivat jotakin mutta eivät sinällään ole sitä mihin ne viittaavat.


      • Stafroty
        Valkoparta kirjoitti:

        älyllisesti ymmärrettyä. Silti ei hajuakaan itse asiasta. Käsitteitä käsitteiden perään: itse, jumala, minä, totuus, todellisuus jne.

        Oppilas suunnitteli hääjuhlaansa ja kertoi, että hän oli saanut perheensä suostumaan poikkeuksellisiin pöytäjärjestelyihin. Rakkaudesta köyhiä kohtaan hän halusi, että köyhät vieraat asetettaisiin kunniapaikoille ja rikkaat vieraat oven suuhun.
        Hän katsoi opettajan silmiin odottaen kiitosta.
        Opettaja ajatteli hetken ja sanoi sitten:


      • Stafroty
        sama jolle vatasit kirjoitti:

        sanavalintani ei ollut paras mahdollinen. En todellakaan tiedä mitä "jumala" on eli se on tuntematon eikä sitä voi löytää etsimällä. Voin uskoa, rukoilla ja lukea pyhiä kirjoituksia ja sillä tavalla yrittää löytää jumala. Etsivä löytää sanotaan mutta tässä tapauksessa pelkään että sen minkä löydän on mitä todennäköisimmin itse luomani mielikuva jota sitten kutsun jumalaksi.

        Ongelmamme on nähdäkseni oman mielemme toiminan ymmärtäminen. Miten ajatus toimiin, rakentaa ja muistaa. Eli minäksi nimitettyn ymmärtäminen. Se toimii ikäänkuin värillisenä lasina vääristäen havaintojamme. Esteen poistuminen (ymmärtämällä esteen laatu) mahdollistaa näkemisen ja sen myötä ymmärtämisen.

        Olen hyvin teitoinen siitä että sanat vain symboloivat jotakin mutta eivät sinällään ole sitä mihin ne viittaavat.

        Aivan, olet asian ytimellä :)

        usein itse etsiminen estää sitä näkymästä :)


      • sama jolle vatasit
        Valkoparta kirjoitti:

        älyllisesti ymmärrettyä. Silti ei hajuakaan itse asiasta. Käsitteitä käsitteiden perään: itse, jumala, minä, totuus, todellisuus jne.

        mutta näin lyhyesti en pystynyt paremmin asiaa esittämään.


      • Stafroty
        Valkoparta kirjoitti:

        älyllisesti ymmärrettyä. Silti ei hajuakaan itse asiasta. Käsitteitä käsitteiden perään: itse, jumala, minä, totuus, todellisuus jne.

        Jos todella ymmärrät mikä noiden opetusten sanoma ja tarkoitus on, on se sinulle hyväksi. Tiedoksesi, en minä noita juttuja tänne omaksi ilokseni kirjoita, vaan ehkä siksi, että saisin sekä ateistit, että uskovaiset ymmärtämään, että omat käsitykset voivatkin olla väärässä.

        Ateisti ei myönnä että olisi jokin jumala, koska hänellä on mielikuva siitä, että se olisi jokin persoonallinen olento jossain taivaassa, johon he eivät usko, koska järkensä sanoo sen olevan toden vastaista. Aivan oikein, mutta ongelma onkin se, että heidän kuin myöskin uskovaisten käsitys, on väärä. Se on jotain mitä me emme voi tietää. Silti monet uskoo tietävänsä, oli kyseessä sitten ateisti tai uskovainen.


      • Stafroty
        sama jolle vatasit kirjoitti:

        mutta näin lyhyesti en pystynyt paremmin asiaa esittämään.

        haluatko yhteystietoja?

        nickini ja @suomi24.fi on sähköloota, itseäni ainakin viisaat ja "näkevät" ihmiset kiehtoo.


      • Copy paste
        Stafroty kirjoitti:

        Jos todella ymmärrät mikä noiden opetusten sanoma ja tarkoitus on, on se sinulle hyväksi. Tiedoksesi, en minä noita juttuja tänne omaksi ilokseni kirjoita, vaan ehkä siksi, että saisin sekä ateistit, että uskovaiset ymmärtämään, että omat käsitykset voivatkin olla väärässä.

        Ateisti ei myönnä että olisi jokin jumala, koska hänellä on mielikuva siitä, että se olisi jokin persoonallinen olento jossain taivaassa, johon he eivät usko, koska järkensä sanoo sen olevan toden vastaista. Aivan oikein, mutta ongelma onkin se, että heidän kuin myöskin uskovaisten käsitys, on väärä. Se on jotain mitä me emme voi tietää. Silti monet uskoo tietävänsä, oli kyseessä sitten ateisti tai uskovainen.

        No copy pastaat tarinoita. Uskis hihhulitkin osaavat tehdä niin.

        :D


      • Stafroty
        Copy paste kirjoitti:

        No copy pastaat tarinoita. Uskis hihhulitkin osaavat tehdä niin.

        :D

        muuta kuin irvailla? :)


      • Valkoparta
        sama jolle vatasit kirjoitti:

        mutta näin lyhyesti en pystynyt paremmin asiaa esittämään.

        En minäkään ymmärrä itse asiasta mitään. Pahinta on kuitenkin luulla ymmärtävänsä. Keskustelu jää 'opittujen' viisauksien toistelemiseksi.


      • Valkoparta
        Stafroty kirjoitti:

        Jos todella ymmärrät mikä noiden opetusten sanoma ja tarkoitus on, on se sinulle hyväksi. Tiedoksesi, en minä noita juttuja tänne omaksi ilokseni kirjoita, vaan ehkä siksi, että saisin sekä ateistit, että uskovaiset ymmärtämään, että omat käsitykset voivatkin olla väärässä.

        Ateisti ei myönnä että olisi jokin jumala, koska hänellä on mielikuva siitä, että se olisi jokin persoonallinen olento jossain taivaassa, johon he eivät usko, koska järkensä sanoo sen olevan toden vastaista. Aivan oikein, mutta ongelma onkin se, että heidän kuin myöskin uskovaisten käsitys, on väärä. Se on jotain mitä me emme voi tietää. Silti monet uskoo tietävänsä, oli kyseessä sitten ateisti tai uskovainen.

        Vaikka en ymmärräkään.


      • sama jolle vatasit
        Stafroty kirjoitti:

        Oppilas suunnitteli hääjuhlaansa ja kertoi, että hän oli saanut perheensä suostumaan poikkeuksellisiin pöytäjärjestelyihin. Rakkaudesta köyhiä kohtaan hän halusi, että köyhät vieraat asetettaisiin kunniapaikoille ja rikkaat vieraat oven suuhun.
        Hän katsoi opettajan silmiin odottaen kiitosta.
        Opettaja ajatteli hetken ja sanoi sitten:

        opettajalta koska koska hän ajatteli sitä että jokainen tuntisi olonsa mukavaksi (psykologisesti) ja se saavutetaan siten että jokasta kohdeltaisiin omien toiveidensa muksisesti (minäkuvan mukaisesti).

        Tämä meiltä usein unohtuu vaikka samomme että kohtele toisia kuten toivot itsesi kohdeltavan.


      • sama jolle vatasit
        Valkoparta kirjoitti:

        En minäkään ymmärrä itse asiasta mitään. Pahinta on kuitenkin luulla ymmärtävänsä. Keskustelu jää 'opittujen' viisauksien toistelemiseksi.

        kommenttisi sillä nuo sanathan ovat juuri joltakin lainattua eikä noin lyhyesti sanottuna näytä muulta kuin lainatavaralta.
        Mutta siinä mielessä olet oikeassa että jos haluamme todella ymmärtää mitä toinen sanoo niin meidän tulisi istua vastakkain ja keskustella sekä olla kiinnostuneita aiheesta ja esittää tarkentavia kysymyksiä puolin ja toisin. Silloin meillä on mahdollista ymmärtää toisiamme sanavalinnoista huolimata.


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        Oppilas suunnitteli hääjuhlaansa ja kertoi, että hän oli saanut perheensä suostumaan poikkeuksellisiin pöytäjärjestelyihin. Rakkaudesta köyhiä kohtaan hän halusi, että köyhät vieraat asetettaisiin kunniapaikoille ja rikkaat vieraat oven suuhun.
        Hän katsoi opettajan silmiin odottaen kiitosta.
        Opettaja ajatteli hetken ja sanoi sitten:

        Nuorukainen oli luonnostaan niin lahjakas, että oppineet kaikkialta pyysivät hänen neuvojaan ja ihailivat hänen oppineisuuttaan. Kuvernööri oli etsimässä itselleen neuvonantajaa. Hän tuli opettajan luo ja kysyi:
        , opettaja sanoi kuivasti,


      • Stafroty
        Valkoparta kirjoitti:

        En minäkään ymmärrä itse asiasta mitään. Pahinta on kuitenkin luulla ymmärtävänsä. Keskustelu jää 'opittujen' viisauksien toistelemiseksi.

        noita kannata toisille selventää, vaan antaa jokaisen itsensä tajuta ja oivaltaa niiden merkitys.

        muutoinhan se olisi kuin matematiikan opiskelu, missä luet suoraan vastaukset takakannesta.


      • Irvaile en...
        Stafroty kirjoitti:

        muuta kuin irvailla? :)

        Irvaile en. Annoin vain palautetta. :) Jos tahdot julkaista jotakin niin kirjoita ensin omaa.. ettet syyllisty kopioimaan joidenkin toisten ajatuksia.

        Lisäksi netissä on paljon vapaata sivutilaa, eli ei muutakuin oma sivusto tekeille, mihin tiivitelet asiat kuvien kera ja lyhyt linkki tänne.

        Have fun ^^


      • sama (jolle vatasit)
        Stafroty kirjoitti:

        Nuorukainen oli luonnostaan niin lahjakas, että oppineet kaikkialta pyysivät hänen neuvojaan ja ihailivat hänen oppineisuuttaan. Kuvernööri oli etsimässä itselleen neuvonantajaa. Hän tuli opettajan luo ja kysyi:
        , opettaja sanoi kuivasti,

        Kun joku osaa "viisaasti" esittää asian niin olemme taipuvaisia uskomaan mitä hän sanoo. Mutta joten voisimme arvioida hänen sanomisiaan niin meidän tulisi ymmärtää mistä hän puhuu. Mutta kuka uskaltaa myöntää että "en ymmärtänyt yhtään mitään". Tavallisesti poistumme yhtä hämillämme kuin tullessamme mutta kovasti yritämme ajatuksisssamme rekonstruoida sanotun ja toistamme sitä kuin papukaija. Tässä olisi itsetuntemukselle paikka.

        Tässä kirjoituksessasi opettajansa taisi nähdä mistä oli kysymys eli ymmärtmättmästä paukaijamaisesta toistamisesta.


      • Stafroty
        Copy paste kirjoitti:

        No copy pastaat tarinoita. Uskis hihhulitkin osaavat tehdä niin.

        :D

        moniko sana mitä käytät, on itse keksimääsi ja monetko sanat olet oppinut muualta?
        entä miten käsitteet, montako mielipidettä olet omaksunut muualta. entä tapaa miten toimit? miten paljon sinussa on aitoa ja alkuperäistä ja miten paljon omaksut ulkoapäin asioita joita sitten pidät itsenäsi, koska rakennat oman minäkuvasi valikoiduista mielikuvista, asenteista, mielipiteistä, tavoista, muiden mielipiteistä ja muistoista.

        Mitä olet sinä itse, ajatteleppa asiaa hieman, miten paljon todella olet omaksunut itsesi "ulkopuolelta" itseesi osia... äidinkieli, matematiikka, fysiikka ja lähes kaikki mitä mieleltäsi olet, on jostain muusta peräisin kuin itsestäsi.


      • Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

        moniko sana mitä käytät, on itse keksimääsi ja monetko sanat olet oppinut muualta?
        entä miten käsitteet, montako mielipidettä olet omaksunut muualta. entä tapaa miten toimit? miten paljon sinussa on aitoa ja alkuperäistä ja miten paljon omaksut ulkoapäin asioita joita sitten pidät itsenäsi, koska rakennat oman minäkuvasi valikoiduista mielikuvista, asenteista, mielipiteistä, tavoista, muiden mielipiteistä ja muistoista.

        Mitä olet sinä itse, ajatteleppa asiaa hieman, miten paljon todella olet omaksunut itsesi "ulkopuolelta" itseesi osia... äidinkieli, matematiikka, fysiikka ja lähes kaikki mitä mieleltäsi olet, on jostain muusta peräisin kuin itsestäsi.

        jopa tunnereaktiosi ja monet muut sellaiset seikat olet omaksunut televisiosta. isänmaallisuus, kunniantunto, häpeä sun muut. kaiken olet oppinut.


    • yksinpuhelija

      Esimerkki siitä ettei tämä ole keskustelu vaan julkaisu.

      :D

      Krhm.. olet erehtynyt .. täällä keskustellaan.

    • adi.karma.bacilli

      Adi istuu Stafrotyn kanssa pimeässä. Yht'äkkiä ylhäällä pimeydessä syttyy kirkas valo. Adi kysyy Stafrotilta: "Näetkö nyt tollo missä me ollaan?" Hämmentynyt Stafroti: "Ei mutta tämähän näyttää aivan roskakorilta jossa istumme räkäliinojen seassa!" Adi vastaa: "Hyvin oivallettu" "Nyt näetkö tuon kirkkaan valon yläpuolellamme?" Stafroti innostuneena "Oi opettaja kyllä näen, onko se valaistuminen?" Adi vastaa: "Ei se on stidi jonka Adi Siivooja on sytyttänyt ja tuikkaa kohta tänne..."

      • Stafroty

        Opetus Adi.karma.bacilli.
        Mainio.

        Naapurukset vihasivat toisiaan sydämensä kyllyydestä, eivät voineet käsittää toistensa toimintatapoja. viimein toinen sai tarpeekseen ja myrkytti toisen kaivon. Jälkeen jäänyt eli onnellisena viikon kunnes kuoli itsekin.


      • adi.karma.bacilli
        Stafroty kirjoitti:

        Opetus Adi.karma.bacilli.
        Mainio.

        Naapurukset vihasivat toisiaan sydämensä kyllyydestä, eivät voineet käsittää toistensa toimintatapoja. viimein toinen sai tarpeekseen ja myrkytti toisen kaivon. Jälkeen jäänyt eli onnellisena viikon kunnes kuoli itsekin.

        Adi Kommando Presidentti Karma Basilli, Iso pää jolla on sieraimet sanoi että minulla on immuniteetti, ainakin viikon verran...


      • Stafroty

        Ei ole pääasia onko opetukset kopioituja vaiko omasta päästä, nuo mitkä tuonne laitoin, kopion Anthony De Mellon kirjasta Viisauden välähdyksiä.

        Kun luette noita opetuksia, tulette huomaamaan ajan kanssa, kuinka niiden tarkoitukset avautuvat eri tavoin ajan mittaan. Ensin tajuaa sen asian jollain tapaa, kunnes vaikka viikkoa myöhemmin uudelleen lukee sen, tajuaa sen aivan täysin erilailla, vaikka kyse on samasta tarinasta. Tämän pitäisi jo opettaa teille jotain omasta mielestänne.
        Ensinnä sen, että todellisuus ei ole se miten sen koette vaan lähinnä teidän mielikuvaanne, ajatusten pukema kuva todellisuudesta.
        Se että tunteet muuttavat meidän todellisuuskokemustamme paljonkin, kun olemme pahalla päällä, kaikki on tylsää, ja aivan perseeestä. Ollessamme onnellisia, kaikki on kaunista ja mikään ei oikein häiritse. Kuitenkin, itse todellisuus on yksi ja sama, mutta mieliala on eri, silti todellisuus tuntuu muuttuvan..


      • sama (jolle vatasit)
        Stafroty kirjoitti:

        Ei ole pääasia onko opetukset kopioituja vaiko omasta päästä, nuo mitkä tuonne laitoin, kopion Anthony De Mellon kirjasta Viisauden välähdyksiä.

        Kun luette noita opetuksia, tulette huomaamaan ajan kanssa, kuinka niiden tarkoitukset avautuvat eri tavoin ajan mittaan. Ensin tajuaa sen asian jollain tapaa, kunnes vaikka viikkoa myöhemmin uudelleen lukee sen, tajuaa sen aivan täysin erilailla, vaikka kyse on samasta tarinasta. Tämän pitäisi jo opettaa teille jotain omasta mielestänne.
        Ensinnä sen, että todellisuus ei ole se miten sen koette vaan lähinnä teidän mielikuvaanne, ajatusten pukema kuva todellisuudesta.
        Se että tunteet muuttavat meidän todellisuuskokemustamme paljonkin, kun olemme pahalla päällä, kaikki on tylsää, ja aivan perseeestä. Ollessamme onnellisia, kaikki on kaunista ja mikään ei oikein häiritse. Kuitenkin, itse todellisuus on yksi ja sama, mutta mieliala on eri, silti todellisuus tuntuu muuttuvan..

        "Kuitenkin, itse todellisuus on yksi ja sama, mutta mieliala on eri, silti todellisuus tuntuu muuttuvan.."

        Siksi oman mielen toiminta ja 'itsensä' tunteminen on tärkeää koska se vääristä näkemisen. Miten voin oppia tuntemaan 'itseni' onkin niin pitkä juttu että ei ihan tähän mahdu.


    • M135

      Itämaisissa aatteissa on paljon erikoislaatuisuutta. Siellä on paljon hyviä sanontoja ja käypiä asioita.

      Esimerkiksi budhalaisuudessa. Valaistuminen.


      Itämainen aate kumminkin pitää yllä suurta harhaa miehen ja naisen suhteesta.


      Moni hengellinen johtaja onkin yksinäinen susi. Näin jää elämältä puuttumaan, olennainen asia.


      Jin ja Jang -kin on laitettu tarkoittamaan -miehinen hyvyys, ja naisellinen pahuus.


      Noin, tuolla tavoin miehen ja naisen välinen suhde rikotaan ilman kunnollisia perusteluita.



      Miehen valaistuminen on toki totta. Mutta ilman naista se(kään) asia ei ole mitään.


      Itämaiset aatteet ovat kadottaneet miehen ja naisen välisen suhteen. Itämaiset naiset ovatkin hyvin pinnallisia, miksi, niin siksi, koska jin on paha. Siellä päin.



      Entä jos se onkin niin, että jin, hyvyys, ja jang, negatiivisuus on molemmat ihmisen sisällä, ja ne eivät ole sukupuolisidonnaisia.

      Nimittäin, jos oikeasti nainen edustaisi negatiivisuutta, ja mies valoisuutta, niin oikeasti, jos noin siis olisi, niin oikeasti tuollainen suhde miehen ja naisen välillä olisi hyvin tuskallinen. Koska naisen "pimeä puoli" ei koskaan ymmärtäisi miehen "valoista puolta". Ehkäpä tuon tähden moni itämainen tietäjä ja opettaja elääkin yksinäistä elämää. Mutta harmihan se on.



      Mutta ei tehdä me niin. Etsitään me nainen itsellemme. Ja etsitään naisen sisältä ne valoisat puolet esiin.




      On elämän tuhlausta elää, vaikka minkä aatteen mukaan, jos elää yksin.



      Naisen etsintä siis alkakoon. Ette kadu.


      Koska kun mies ja nainen, molemmat ovat valaistuneita, ja vieläpä elävät parisuhteessa keskenään, miettikääpä sitä ...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      47
      4343
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      71
      3285
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      97
      2830
    4. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      2681
    5. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      136
      2175
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      154
      2073
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      159
      1734
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      610
      1652
    9. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      150
      1570
    10. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      83
      1307
    Aihe