Urho Kekkosen omaisuuden

alkuperä?

Eikös tämä Urkki ollut kotoisin pienestä Lepikon torpasta ja eleli koko ikänsä valtion palkoilla? Kuitenkin omaisuutta hänelle kertyi noin 10 miljoonan mummon markan edestä. Se oli joskus muinoin paljon rahaa se, silloisessa Suomessamme.

Mistä tuo summa kertyi? Vai paniko Urkki palkastaa puolet sivuun...taisi olla iso palkka?

5

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Presidentinlinnan pitkäaikainen kansliapäällikkö Jaakko Kalela sanoi joskus haastattelussa, että Urho Kaleva Kekkosella meni oma ja valtion etu usein sekaisin.

Tämä selittää Kekkosen kahmiman jättiomaisuuden. Kekkonen jo nuorena miehenä käytti härskiä otteita mm. ostaessaan vesivoimaan sopivia koskia.

• On miehellä

huonot keuhkot.

• Urho Kekkonen oli koulutukseltaan lakimies, jotka ylipäätäänkin kuuluvat maamme hyväosaisiin. 1920-luvun puolivälissä Kekkonen työskenteli Etsivässä keskuspoliisissa ja vuosina 1927-32 toimi Maalaiskuntien liiton lakimiehenä. Vuosina 1927-28 hänellä oli toinenkin työ Ylioppilaslehden päätoimittajana. Sitten Kekkonen siirtyi maatalousministeriön virkamieheksi, isopalkkainen työ sekin.

Vuonna 1936 Kekkonen valittiin kansanedustajaksi ja nimitettiin saman tien oikeusministeriksi, myöhemmin sisäministeriksi. Jokainen on nähnyt juuri julkistetuissa verotiedoissa ministeri-kansanedustajan palkkatason.

Sodan aikana Kekkonen palveli mm. valtiovarainministeriön virastovaltuutettuna ja sivutoimenaan kirjoitteli lehtiin. Sodan jälkeen Kekkosen palkkataso nousi entisestään, kun ministerinhommasta tuli lähes jatkuvaa ja Kekkonen toimi useaan otteeseen pääministerinäkin. Elintason huipulla Kekkonen eli vuosina 1956-81, jolloin hän oli tasavaltamme presidentti. Hyvinvointi näkyi ulospäinkin: presidenttivuosinaan Kekkonen jopa lihoi aika tavalla liikunnallisesta elämäntavastaan huolimatta.

Yhteenvetona voimme todeta, että koko työhistoriansa ajan Kekkonen pystyi pistämään käteen jäävistä tuloistaan sivuun 50-90 prosenttia ilman että hänen olisi tarvinnut elää vaatimattomasti. Kun ylijäävän osuuden sijoitti niin, ettei inflaatio siihen purrut, omaisuus kasvoi kymmeneen miljoonaan kevyesti, puhumattakaan että hän olisi Martti Ahtisaaren tavoin pelannut tuloillaan taitavasti pörssissä.

• Kotilainen
    • Koi4

Rahahan se on kaiken takana...politiikassakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe