Eräs molekyylibiologi just löysi (sfnetissä kertoo) mielenkiintoisen artikkelin,
Scientific American October 2006,
sivu 18.
Siinä (kuulemma) käydään läpi kr-uskon keskeisiä teesejä koskien perhearvoja ja moraalia. Osoitetaan miten nämä ovat evoluution kuluessa muodostuneet ja ovat meille "järkeviä".
Artikkelissa myös katsotaan että kreationismi on pahu..pahaa teologiaa, kreationistit väheksyvät jumalaa ja pudottavat hänet "kellontekijä" tasolle, mikä on Herra Jumalan väheksyntää.
(Juttu on kuulemma vain yhden sivun mittainen ja helppolukuinen, joten sitä voi suositella laiskoillekin kreationisteille. )
Evoluutioteoria kristinuskon tukena
3
460
Vastaukset
- ja kiistatonta
että maailman on luonut Raamatun vähämielinen joka verta janoaa.
- a.käkätti
Nyt on tämä mister katti oikealla asialla ja
antoi hyvän kehyksenkin : kyllä kreationismi
alastomuudessaan tekee Jumalasta ainoastaan
kellosepän, eipä paljon muuta. Hyvin poimittu
juttu. Ei muuta kuin kiitokset, ajattelemisen
aihettaa kreationisteillekin ! - Hapkidod
Pitääpä käydä katsomassa kyseinen artikkeli. Olen itse myös melko laiska lukemaan mitä tahansa uskoa jollakin tavalla puolustelevaa tai evoluution kanssa sekoittavaa materiaalia, mutta jos itsensä sivistäminen on noin helppoa niin päätänpä olla reipas ja lukea sen.
(mainospuhetta kressuille)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142116
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803- 1221799
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161381128Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu201002Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987