Nämä rumat möhköt kuluttaa varsinkin bensiinikäyttöisinä aivan liikaa. 60- ja 70- lukujen käyttöautojenkin hiilidioksidipäästöt on paljon pienemmät! Lisäksi jos sattuu kolari, ovat tosi vaarallisia vastapuolelle. Suurperheille tila-autot on järkeviä mutta suurimmalle osalle käyttäjistä riittäisi aivan hyvin ns. pikkuauto. Ovat mielestäni tosi hyvännäköisiä ja yllättävän tilaviakin.
Maasturit ja tila-autot
13
712
Vastaukset
- pitäisi
lailla kieltää.Mitä joku tekee kaupungissa joillain city-maasturilla.Äly hoi älä jätä! Näitä on joka kohta täynnä.Ei ihme kun vakuutusmaksut on korkeat kun näillä läskiperseakat peruuttelee parkkihalleissa muut autot rutuille.
- ^^^^^^^^
Itse ajan maasturilla, koska työssäni tarvitsen auton, jolla pääsen maastoon työkaluineni.
Polttoaineen kulutuksesta sinun ei tarvitse olla huolissasi, koska ostan itse polttoaineeni (sitä myydään huoltoasemilla).
En ymmärrä huoltasi hiilidioksidipäästöistä, koska kasvit tarvitsevat sitä kasvaakseen. Jos viittaat "tutkimuksiin" maapallon lämpenemisestä, niin ainakaan satelliittimittausten perusteella sellaista ei ole 25 vuoden kuluessa havaittu.
Ns. pikkuauto ei ole tilava eikä mielestäni hyvännäköinen. - tyyppi sitä
kulutusta määrää vaan muut tekijät. ja jos nyt tila-auto kuluttaisikin enempi( mikä tosin ei pidä paikkaansa) niin en siltikään vaivautuisi ahtautumaan mihenkään koppiaiseen.
- maasturifani40
Minusta ei mikään ole upeampaa kuin nähdä komean kiiltävä erittäin kallis, isokoneinen ökymaasturi leveine renkaineen ja kromisine somisteineen tyhjäkäynnillä Hesan ydinkeskustassa, kyydissä turkki päällään oleva kaunis lady, ajettu invapaikalle, auton väri mieluiten musta. Antaa rahakkaa, itsekkään, agressiivisen ja öykkärimäsein tunteen, tuo mukavia ajatuksia loskassa laahustaville tuulipukukansalaisille.
- limousine
Mielestäni isoista autoista hienoimmat on sedanmalliset edustusautot. Mutta, kyllähän pieni on kaunista. No, joku tykkää siroista pikkuautoista, joku lihavista maastureista. Makuasioista ei voi kiistellä.
- muka cittarit
limousine kirjoitti:
Mielestäni isoista autoista hienoimmat on sedanmalliset edustusautot. Mutta, kyllähän pieni on kaunista. No, joku tykkää siroista pikkuautoista, joku lihavista maastureista. Makuasioista ei voi kiistellä.
kertovat varakkuudesta,näitähän saa kuka tahansa työssä käyvä.Ei kyllä mulle ainakaan tule mieleen menestynyt kun näitä cittamiähiä näkee.Samat juntti-tuulipuku-vaatteet päällä vuodesta toiseen.No kunhan vaan maasturi on,saa kehua siitä naapurille.
- toy ota
ylimitoitettuja vehkeitä. Miksi pitäisi raahata tonnitolkulla rautaa mukanaan, kun vähempikin ihan hyvin riittää. Meidän nelihenkinen perheemme mahtuu vanhemman malliseen Yarikseen, joka meillä on kakkosautona, aivan kevyesti (itse olen 193 ja vaimo 177 pitkiä ja lapsetkin 7 v ja 11 v ikäänsä nähden isoja). Yaris on lisäksi testien mukaan turvallinen auto. Mm. todellisiin kolaritilanteisiin perustuvassa tutkimuksessa se luokiteltiin parhaimpaan ryhmään (huomattavasti keskimääräistä turvallisemmat autot) eli samaan ryhmään kuin monet isot autot mm. Volvo V70. Bensiinin kulutus kuitenkin vain 5,5 l sadalla kaupunkiajossa. Pääseekö siihen bensamaasturilla eikä taida päästä Dieselilläkään. Lisäksi on erittäin kätevä parkkeerata kaupungissa.
Ainoa toijota jossa koskaan olen sisällä istunut on Land Cruiser. Taisi olla 2005 tai 2006 -mallinen. Tilat kuskin paikalla olivat mukiinmenevät, eivät suuret tai väljät. Istumakorkeus on kyllä kieltämättä mukavan ylhäällä, varmaan 40-50 cm korkeammalla, kuin perussedanissa.
En ostanut toijotaa, vaan premium-merkkisen bensamaasturin. Tarvitsen sitä lähinnä lumitöissä ja satunnaisesti jonkin kärryn vetämisessä. Siviiliautona päivittäisessä käytössä on diesel-sedan.
Varis on niin pieni, että kun kerran yritin (191 cm, 104 kg) mennä sisään, niin auto mokoma kutistui pelkän katseeni alla rusinaksi.
Master Eq- noihin kuvitelmiin
MasterEq kirjoitti:
Ainoa toijota jossa koskaan olen sisällä istunut on Land Cruiser. Taisi olla 2005 tai 2006 -mallinen. Tilat kuskin paikalla olivat mukiinmenevät, eivät suuret tai väljät. Istumakorkeus on kyllä kieltämättä mukavan ylhäällä, varmaan 40-50 cm korkeammalla, kuin perussedanissa.
En ostanut toijotaa, vaan premium-merkkisen bensamaasturin. Tarvitsen sitä lähinnä lumitöissä ja satunnaisesti jonkin kärryn vetämisessä. Siviiliautona päivittäisessä käytössä on diesel-sedan.
Varis on niin pieni, että kun kerran yritin (191 cm, 104 kg) mennä sisään, niin auto mokoma kutistui pelkän katseeni alla rusinaksi.
Master Eqyaris samassa luokassa ku v70 volvo?? ehkä tuulilasin pyyhkimien sulkien osalta. v70 on auto ja vielä kohtuu tilava sellanen. yaris on mopoauto ja vieläpä pieni sellanen...
- ahtaampi
noihin kuvitelmiin kirjoitti:
yaris samassa luokassa ku v70 volvo?? ehkä tuulilasin pyyhkimien sulkien osalta. v70 on auto ja vielä kohtuu tilava sellanen. yaris on mopoauto ja vieläpä pieni sellanen...
kuin Punto. Olen istunut tuttavani Volvo S40:ssä (vm.2000) ja mielestäni ahtaampi sisältä kuin Puntoni (5-ov 2002). Olen kuljettanut Puntossani viime keväänä 4 kpl kesärenkaita vanteineen ja samaan aikaan 26" maastopyörän kokonaisena. Hyvin mahtui. Tosin "täysikokoinen fillari ei olisi mahtunut". Takapenkin istuinosa ylös, selkänoja alas, hattuhylly irti. Sitten vaan renkaat 2 päällekkäin etupenkkien taakse jonka päälle pyörä niin että fillarin takarengas tuli toisen etuniskatuen päälle ja niin vaan meni ovet ja takaluukku kiinni. Yritäpä samaa johonkin sedaniin, ei taida onnistua!
- toy ota
noihin kuvitelmiin kirjoitti:
yaris samassa luokassa ku v70 volvo?? ehkä tuulilasin pyyhkimien sulkien osalta. v70 on auto ja vielä kohtuu tilava sellanen. yaris on mopoauto ja vieläpä pieni sellanen...
tuon testin tulokset julkaistiin ainakin mm. Savon Sanomissa muistaakseni n. 3-4 v sitten. En tietenkään muista numeroa, mutta asia on varma. Pitäisi varmaan etsiä ko. artikkeli ...
En siis väitä että juuri yhtä turvallinen kuin Volvo, mutta luokiteltiin ko. testissä samaan turvallisuusluokkaan. Luokittelu meni muistaakseni näin. huomattavasti keskimääräistä turvattomampi-hieman keskimääräistä turvattomampi-keskimääräisen turvallinen-hieman keskimääräistä turvallisempi-huomattavasti keskimääräistä turvallisempi. Yaris oli V70:n kanssa parhaassa luokassa.
Yaris ei muuten ole pieni pikkuauto. Silloin kun teimme valintaa meillä oli vertailussa Ford Ka, Peugeot 207 ja Toyota Yaris. Yaris oli näistä selvästi tilavin. Mahdun itse aivan mukavasti takapenkille (pit. 193, paino 95) eli ei ota pää kattoon ja jalatkin mahtuvat olemaan ihan hyvin. Tietysti takapenkki on säädettävä taka-asentoon etupenkin ollessa niin, että mahdun itse myös etupenkille istumaan.
Turvalisuudesta vielä sen verran, että Yaris sai myös v.2000 tehdyssä EuroNACP -törmäystestissä muistaakseni 34 pistettä ja neljä tähteä ja oli silloin turvallisin pikkuauto.
Taitaa olla Master Eq:lla ja muilla hörhöillä joku typerä täysin perusteettomiin harhoihin perustuva periaate sorsia japanilaisia autoja. - 4 tähteä
toy ota kirjoitti:
tuon testin tulokset julkaistiin ainakin mm. Savon Sanomissa muistaakseni n. 3-4 v sitten. En tietenkään muista numeroa, mutta asia on varma. Pitäisi varmaan etsiä ko. artikkeli ...
En siis väitä että juuri yhtä turvallinen kuin Volvo, mutta luokiteltiin ko. testissä samaan turvallisuusluokkaan. Luokittelu meni muistaakseni näin. huomattavasti keskimääräistä turvattomampi-hieman keskimääräistä turvattomampi-keskimääräisen turvallinen-hieman keskimääräistä turvallisempi-huomattavasti keskimääräistä turvallisempi. Yaris oli V70:n kanssa parhaassa luokassa.
Yaris ei muuten ole pieni pikkuauto. Silloin kun teimme valintaa meillä oli vertailussa Ford Ka, Peugeot 207 ja Toyota Yaris. Yaris oli näistä selvästi tilavin. Mahdun itse aivan mukavasti takapenkille (pit. 193, paino 95) eli ei ota pää kattoon ja jalatkin mahtuvat olemaan ihan hyvin. Tietysti takapenkki on säädettävä taka-asentoon etupenkin ollessa niin, että mahdun itse myös etupenkille istumaan.
Turvalisuudesta vielä sen verran, että Yaris sai myös v.2000 tehdyssä EuroNACP -törmäystestissä muistaakseni 34 pistettä ja neljä tähteä ja oli silloin turvallisin pikkuauto.
Taitaa olla Master Eq:lla ja muilla hörhöillä joku typerä täysin perusteettomiin harhoihin perustuva periaate sorsia japanilaisia autoja.euro NCAP-törmäystestissä. Tiedän myös tapauksen vuodelta 2001 kun tuolloin uudehko Punto törmäsi vanhaan Mazda 626:een. Mazda tuli n.80 km/h kylki edellä liukkaalla tiellä vastaan ja törmäsi Puntoon. Punton vauhti ei ollut muistaakseni kova. Seurauksena Mazdan matkustaja kuoli ja kuljettaja loukkaantui. Puntossa sekä kuski että matkustaja selvisivät loukkaantumatta. Punto oli varustettu kuskin airbagilla. Muistaakseni Punton matkustajalla oli turvavyö kiinnitettynä ja kuskilla ei.
- jos tosta
sarjasta valikoi saattaa olla hyvinkin tilava, mut mopoautojakin on monenkokoisia.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752873- 592831
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172713- 412082
- 532061
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2792057Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211311- 421170
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo31114Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961019