kysymys kaikille

auton ostajille

Kuinka paljon on vaikutusta päätöksessä auton merkkiin sillä mikä oli lapsuuden kodissa auton merkki. olis kiva tietää ja autoliikkeet, tässä teille ilmainen markkinointi-idea, huomioikaa jälkikasvu, ne on kohta uusi asiakasryhmä.
Itselläni ainakin vaikutti vahvasti auton valintaan, 2 mersua tällä hetkellä ja bemari

13

1665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan näin

      Kyllä se lapsuuskodin automerkki valintaan vaikuttaa. Eli, ei tullut fordia hommattua koskaan.

    • Nissanisti

      Omassa lapsuudenkodissani oli VW Kupla. Meillä itsellä on ollut vain japanilaisia. Jälkikasvukin on käsittääkseni ymmärtänyt, miksei meille osteta mersua tai bemaria.

      • Kyllä se vaikutti

        Muistan elävästi, kuinka lapsuusaikoinani meillä oli aina Skoda. Se oli hyvä auto, tai ainakin se tuntui silloin siltä.

        Aikuistuttuani ja muutettuani kotoa pois, hankin oman auton, skodan. Kuitenkin varsin pian minulle selvisi karu totuus ja noin puolen vuoden kuluttua hankkiuduin siitä eroon ja ostin tilalle 242 volvon.

        Aikaa kului, autoja tuli ja meni, nykyisin ajan työssä mersulla ja Vapaalla Nissanilla. Joskus olen ajatellut, että hankin vielä skodan, mutta tuttavien kertomukset ja esim. tältä palstalta luetut kommentit todennäköisesti vesittävät haaveeni.


    • Lapsuudenkodissani oli Saabeja; on yhä edelleen. Itselläni on parin teiniauton ja niiden jälkeisten kymmenen Volvon jälkeen nyt Mersu.

      Ainakin premium-merkeissä on pysytty.


      Master Eq

    • auton ostajille

      Tällä "gallupilla" ois tosiaan kiva nähdä lapsuusajan muistot perheen autosta ja miten ne on vaikuttaneet omaan ostopäätökseen. Omassa perheessäni oli aina mersu ja sillä käytiin myös ulkomailla. Siitä seurasi että jo lapsena ajattelin että kun vanhempana hankin auton, sen on oltava mersu ja nyt se on. tosin pitkä tie oli kuljettava tavoitteeseen, kaikkihan tietävät ettei se mersu ole halvimmasta päästä.
      Kaikki vaan reippaasti lisäämään omat kommenttinsa. Tällä kyselyllä ei ole tarkoitus sitten mollata mitään automerkkejä tai omistajia tyhmistä valinnoista (joidenkin ahdasmielisten taholta) ainoastaan selvittää lapsuusajan muistojen vaikutus auton valintaan.

      • Barbeito

        Ei niin minkään valtakunnan vaikutusta.


    • Lapsuudenkoti

      Meillä oli aina mersu ja toisena autona toytota...

      Ostin niin kauan kun ei vielä ollut rahaa niin toytotan (ja yhden nissaanin) uusia kaikki.

      siis 1x nissan micra 4x toytota corolla 1x toytota avensis nyt on mersu c200 cdi ja keväällä
      tulee siis uuso malli ja se tulee seuraavaksi
      ( ei otettu varasusta vastaan vielä).

      Siis mulle kyllä vaikuttanut suuresti.... en enään mersusta luovu jos ei pakko ole.

    • eräs naisautoilija

      Kotona oli aina uusi/uudehko Saab, jota sitten vaihdettiin 1-2 vuoden välein. Nyt kun oli varaa ensimmäiseen vähän parempaan autoon n. 6 vuotta sitten tuli siitäkin Saab.
      Mies taas valitsi tämän nykyisen merkin ja se on Audi (heillä kotona on ollut vain ladoja tai toyotaa).
      Jonkinlainen "lukkarinrakkaus" taitaa minulta löytyä kun itse olen vähän katsellut uuttakin Saabia sillä silmällä.

      • heppu987

        meillä ollu aina mersuja, mutta uudesta mersusta ei ole ollut tietoakaan, itellä ollu audi, ja nyt mazda ja toyota mr2, jos joskus vaihan autoni,se voi olla mersu, ehkä. ne on kuitenkin todella kestäviä, varsinki moottorin suhteen


    • Ettei meille

      Koskaan hankita itäautoja, ei edes keskieurooppalaista itäautoa.
      En halua että lapsiani nimitellään ja kiusataan ainakaan auton vuoksi, niinkuin minua pienenä.

      Ollut neljä japsia, ja nyt ajettu jo kolmisen vuotta Audilla.

    • Joo.

      Mut en ole silti Audia ostanut.

      • Isälläni oli lapsuudessani aivan hirveitä pommeja, joita piti kokoajan korjata. Esim. Fiat 125, Opel Kadett ja muutama Lada Samarakin, vanhempana sitten mm. Volvoja ja Mersuja. Nekin olivat niin vanhoja, että aina oli jotain fiksattavaa. Itse olen ostellut japanilaisia autoja (mielellään Made in Japan -malleja, merkkeinä mm. Mitsubishi ja Toyota) ja sangen tyytyväinen olen valintaani ollut. No ehkä siirryn vanhempana (ja varakkaampana) Premium-merkkeihin, mutta onhan niitäkin onneksi japanilaisia (Lexus, Infiniti, Acura). Poika on siis pudonnut melko kauas puusta. Isänikin kyllä totesi, että Toyota on luotettava auto, vaikka Mersulla itse ajaakin... kaveripiirissäni on toki paljon japskeilla ajavia.


    • pullakuski

      meidän perheessä oli aluksi Lada 1200:ia(koskaan ei koulussa kiusattu) useampi kappale(ain käynnistyi jos ei muuta niin kammesta:, -40 keleillä)). Sitten tuli tojotia, kalina meni hyväkuntoisena vaihtoon(ajettu 500tkm).
      Lähinnä vaikutti vaan autoon suhtautumiseen, eli tärkeintä on että aina käynnistyy ja liikkessä pysyy.
      Koskaan ei auton status-arvo auennut, skodalla ajelen.
      Seuraava merkki voi olla mikätahansa käyttövarmaksi itsensä osoittanut tusinamalli(varaosa saatavuus/hinta).
      Tavallista vessapaperia käytän myös, samalla tavalla sitä kuluu kuin pehmeintä mahdollista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      345
      4088
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2307
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      129
      1650
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      97
      1431
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1403
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1267
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1238
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      54
      1110
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1074
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1006
    Aihe