Lapsuusmuistojani

30

1161

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outzak

Huonosti nukuttu yö takana.. ärh.... Onneks sentään radiosta tuli just CCR:n Traveling Band, se vähän piristi!!:)

Rupeekos se jo mysteerimiestä vanhuus jälestämmään..??? Oon kuullu, et sillo ihminen on vanha, kun se menneitä muistelee...;)))

• Ei ihme, että piristi - kuuluu sarjaan kulumattomat tai englanniksi beatless (isolla B:llä ja toinen s pois, kelpaa sekin!)

>Rupeekos se jo mysteerimiestä vanhuus jälestämmään..???<

Ei ollenkaan - halusin vain nähdä, mitä mieltä tuollaisesta ollaan.
        Hassu juttu sinänsä - mutta jos voisin pakittaa lapsuuteen takaisin, tekisin sen. Nykypäivä on niin muovinen, kertakäyttöinen ja digitaalinen, että kaipaan takaisin KAUAS taaksepäin.......

T. MM.

• outzak
        Man-of-Mystery kirjoitti:

Ei ihme, että piristi - kuuluu sarjaan kulumattomat tai englanniksi beatless (isolla B:llä ja toinen s pois, kelpaa sekin!)

>Rupeekos se jo mysteerimiestä vanhuus jälestämmään..???<

Ei ollenkaan - halusin vain nähdä, mitä mieltä tuollaisesta ollaan.
        Hassu juttu sinänsä - mutta jos voisin pakittaa lapsuuteen takaisin, tekisin sen. Nykypäivä on niin muovinen, kertakäyttöinen ja digitaalinen, että kaipaan takaisin KAUAS taaksepäin.......

T. MM.

mullekkin se beatless myös isolla B:llä ja ilman toista ässää....

En muuten kommentoinut sitä lukemisen oppimisikäjuttua silloin. Mun veli oppi nelivuotiaana lukemaan ja mä ite opin sillei, ettei opettaja, eikä äiti tiennyt opinko koulussa vai kotona..:)

Muistan miten harmitti, kun en ymmärtänyt, miksi sisko ja veli nauravat Aku Ankalle, joten olihan se opeteltava itsekkin sitä lukemaan!!

Mutta lapsuuteen en palaisi, vaikka maksettas enemmänki.... Vaikka totta kyllä nykyajasta puhut, kertakäyttöisyys ärsyttää... Siis ihan KAIKKI on nykyään "kertakäyttöistä".....ihmisetkin....:((

• Et sää voi olla hereillä tähän aikaan??? Nyt Outza on kipiä!

Muille huamenta, Outzalle asperiinia;)))

• outzak
        a-v kirjoitti:

Et sää voi olla hereillä tähän aikaan??? Nyt Outza on kipiä!

Muille huamenta, Outzalle asperiinia;)))

Emmä kipiä oo..kai.. Nukuin vaan niin huonosti ja heräsin tossa puolen kuuden maissa, ni aattelin, että samapa tuo vaikka konkoan jaloilleni jo tähän aikaan..

Voihan sitä sit nukkua päikkärit, jos tuntuu siltä ettei simmut pysy auki!!:)

• outzak
        outzak kirjoitti:

Emmä kipiä oo..kai.. Nukuin vaan niin huonosti ja heräsin tossa puolen kuuden maissa, ni aattelin, että samapa tuo vaikka konkoan jaloilleni jo tähän aikaan..

Voihan sitä sit nukkua päikkärit, jos tuntuu siltä ettei simmut pysy auki!!:)

Huomenta sullekkin, ävätsy!!:)

• outzak kirjoitti:

mullekkin se beatless myös isolla B:llä ja ilman toista ässää....

En muuten kommentoinut sitä lukemisen oppimisikäjuttua silloin. Mun veli oppi nelivuotiaana lukemaan ja mä ite opin sillei, ettei opettaja, eikä äiti tiennyt opinko koulussa vai kotona..:)

Muistan miten harmitti, kun en ymmärtänyt, miksi sisko ja veli nauravat Aku Ankalle, joten olihan se opeteltava itsekkin sitä lukemaan!!

Mutta lapsuuteen en palaisi, vaikka maksettas enemmänki.... Vaikka totta kyllä nykyajasta puhut, kertakäyttöisyys ärsyttää... Siis ihan KAIKKI on nykyään "kertakäyttöistä".....ihmisetkin....:((

>kertakäyttöisyys ärsyttää... Siis ihan KAIKKI on nykyään "kertakäyttöistä".....ihmisetkin....:((<

Ikävä kyllä pitää paikkansa - tosin, ei tässäkään sääntöä ilman poikkeusta. Mutta jos et ole hyödyksi toiselle jollain tapaa, sinut unohdetaan. On se niin julmaa - kaiken tämän takia palaisin vaikka vuoteen 196X......

• outzak kirjoitti:

Huomenta sullekkin, ävätsy!!:)

Taisin luvata eilen jotain? Mä teen sen, jahka jään ittekseni;)

• Man-of-Mystery kirjoitti:

>kertakäyttöisyys ärsyttää... Siis ihan KAIKKI on nykyään "kertakäyttöistä".....ihmisetkin....:((<

Ikävä kyllä pitää paikkansa - tosin, ei tässäkään sääntöä ilman poikkeusta. Mutta jos et ole hyödyksi toiselle jollain tapaa, sinut unohdetaan. On se niin julmaa - kaiken tämän takia palaisin vaikka vuoteen 196X......

on myös tää paljon puhuttu priorisointi... ennenvanhaan kaikki hoidettiin, nykyään vain tuotantokykyiset...
        Kamalaa tulla vanhaksi tälläses maailmas.

• outzak

sillo vielä ees pilkkeenä isäukon silmäkulmassa...;))

Mut tykkään kyl sen ajan musiikista!! Musiikkikin on nykyään (suurelta osin) helposti nieltävää ja nopeasti unohtuvaa kertakäyttömusiikkia... Onneks vanhempi musiikki ei kuitenkaan häviä mihinkään!!:)

• outzak
        a-v kirjoitti:

Taisin luvata eilen jotain? Mä teen sen, jahka jään ittekseni;)

niin kiirettä ole..

*vaekka utelijaisuus nakkelookin*;)

• outzak kirjoitti:

sillo vielä ees pilkkeenä isäukon silmäkulmassa...;))

Mut tykkään kyl sen ajan musiikista!! Musiikkikin on nykyään (suurelta osin) helposti nieltävää ja nopeasti unohtuvaa kertakäyttömusiikkia... Onneks vanhempi musiikki ei kuitenkaan häviä mihinkään!!:)

Hyvä musiikki pysyy tai tulee aina takaisin, vaikka sitten uusina sovituksina *esimerkkini tiedät*

• outzak

Hyvä musiikki pysyy tai tulee aina takaisin, vaikka sitten uusina sovituksina *esimerkkini tiedät*

Eikä kyseessä ole suinkaan ainut saman yhtyeen onnistunut uusi sovitus!!:))

Jotkut uudet versiot tosin suututtaa... Minen tykkää Kari Tapion laulamasta "lumi teki enkelin eteiseen"-laulusta.. Koko tunnelma on tiessään.. Ja nää Reijo Taipaleen "suomennokset"...esim. Blue Cafesta, saavat aikaan kylmät väreet, kamaluudellaan....

• outzak kirjoitti:

niin kiirettä ole..

*vaekka utelijaisuus nakkelookin*;)

heti aamusta... kone tilttas ja kolhin olkapään ovenpieleen...
        Kulkee ku lehmä veräjänpielet ryskyen;)

• outzak
        a-v kirjoitti:

heti aamusta... kone tilttas ja kolhin olkapään ovenpieleen...
        Kulkee ku lehmä veräjänpielet ryskyen;)

vaan sitä valmiiks kipiätä vasenta olkapäätä kolhinut...??:(((

Jotkut aamut on tollasia, lisää kahvia koneeseen, ni kyl se siitä lähtee suttaantumaan!!:))

• outzak kirjoitti:

Eikä kyseessä ole suinkaan ainut saman yhtyeen onnistunut uusi sovitus!!:))

Jotkut uudet versiot tosin suututtaa... Minen tykkää Kari Tapion laulamasta "lumi teki enkelin eteiseen"-laulusta.. Koko tunnelma on tiessään.. Ja nää Reijo Taipaleen "suomennokset"...esim. Blue Cafesta, saavat aikaan kylmät väreet, kamaluudellaan....

koko tuotantoa - ja löytyykö Suomesta toista muusikkoa, joka on sovittanut wanhaa uuteen kuosiin ja kaikki bändin solistit huomioiden levyjä on myyty muistaakseni n. 1,5 miljoonaa - meillä Suomessa aika saavutus, puhumattakaan tanssilavakulttuurin herättämisestä henkiin 80-luvulla....

• outzak

koko tuotantoa - ja löytyykö Suomesta toista muusikkoa, joka on sovittanut wanhaa uuteen kuosiin ja kaikki bändin solistit huomioiden levyjä on myyty muistaakseni n. 1,5 miljoonaa - meillä Suomessa aika saavutus, puhumattakaan tanssilavakulttuurin herättämisestä henkiin 80-luvulla....

Mä vaan aattelin sitä viimeisintä esimerkkibiisiä, olenhan ahdaskatseinen ihminen...;))))

Mutta samaa mieltä olen Agentseista! Heillä on ollut mieletön levymyynti, enkä ollenkaan ihmettele sitä.

Vaikka itse en ensimmäistäkään heidän levyään omista.. Mä yleensäkin kuuntelen levyjä todella harvoin. Radion suurkuluttaja olen!!;)

• outzak kirjoitti:

vaan sitä valmiiks kipiätä vasenta olkapäätä kolhinut...??:(((

Jotkut aamut on tollasia, lisää kahvia koneeseen, ni kyl se siitä lähtee suttaantumaan!!:))

just se samainen olkapää...
        Mä kävin tekees sen, oli hauska;)

• outzak
        a-v kirjoitti:

just se samainen olkapää...
        Mä kävin tekees sen, oli hauska;)

Se on ihme juttu, et jos joku paikka on kipeä, ni sitä sit vielä kaiken lisäks kolhii joka paikkaan....:((

Käynpä lukaisemassa!!:))

• funis

tuolta ajalta liittyy pipoon..jonka seurauksena aikuisiäs en pysty kykeneen pipoa käyttämään.

Armas äitee osti mulle keltaisen pipon varustettuna omalla nimelläni joka kulki päänympäri*niisk* Äidin motiiveja en tiedä mutta vuosien varrella olen pohtinut että se pipo oli ainut keino tunnistaa minut lapsilaumasta*naama peruslukemilla*

• nähneeni niitä pipoja... seitkytlukuhan oli pipoaikaa, ei kukaan käyttäny muita lakkeja, ei niitä varmaan edes ollu. Ja pitkätukat kulki paljainpäin, ettei minivoque menny pilalle;)))

• funis
        a-v kirjoitti:

nähneeni niitä pipoja... seitkytlukuhan oli pipoaikaa, ei kukaan käyttäny muita lakkeja, ei niitä varmaan edes ollu. Ja pitkätukat kulki paljainpäin, ettei minivoque menny pilalle;)))

onnex nykysin tehää leveitä kaulaliinoja jokka voi kietoo päätämyöten

• funis kirjoitti:

onnex nykysin tehää leveitä kaulaliinoja jokka voi kietoo päätämyöten

kaikenlaisia myssyköitä on joka lähtöön;))) Mä en oo itte koskaan ollu "päähine-ihmisiä", mut ostin muutama vuosi takaperin neljäntuulenlakin, siitä mä tykkäsin;)

• mun myssyni
        a-v kirjoitti:

kaikenlaisia myssyköitä on joka lähtöön;))) Mä en oo itte koskaan ollu "päähine-ihmisiä", mut ostin muutama vuosi takaperin neljäntuulenlakin, siitä mä tykkäsin;)

poljettiin maahan.

• mun myssyni kirjoitti:

poljettiin maahan.

toipunut siitä?

• vaikka
        a-v kirjoitti:

toipunut siitä?

koville otti.Senjälkeen en myssyä päähäni pistänyt.Heh

• kun oikeata vastausta ei tule, joko silkasta kohteliaisuudesta tai sitten vaan ei arpa osu kohdalle, niin kerron, että tuo tarinan pikkupoika olen minä itse - kerroin pätkän omaa lapsuuttani *jonne kaipaan vieläkin*

Ja tuo mainitsemani vaikutusvaltainen virka lienee kaikille jo tuttu....

Eli laulun sanoin:

"To think I did all that;
      And may I say - not in a shy way,
      No, oh no not me,
      I did it my way...."

Terveisin, MM.

• sola&quot;

ja luin rivien välistä..sen taidon opin jo ammoin myös..;)

• sola&quot; kirjoitti:

ja luin rivien välistä..sen taidon opin jo ammoin myös..;)

en itsekään lue rivejä, vaan niiden välit - sieltä se tärkein löytyy....

• sola&quot;

en itsekään lue rivejä, vaan niiden välit - sieltä se tärkein löytyy....

ja tällai se lukeminen sujuu nopeemmin..päätettiin Quun kanssa, että kirjastakin voi lukea vaan joka toisen sivun.. ;)

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      32
      2790
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      133
      2461
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      2041
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1863
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1376
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1327
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1294
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1007
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      144
      985
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      20
      923
    Aihe