Onko Raamattu Puhuu liike Suomessa

fundamentalismia?

22

6198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikö olla
      • vaatii kritiikittömyyttä

        Divine Intervention (jumalallinen väliintulo tai kuritus) artikkelissa kirjoittaja kertoo eri lahkojen ja kulttien käyttämästä hengellisestä ja henkisestä, jopa fyysisestä väkivallasta. Aika järkyttävää. Luin jossakin eräästä amerikkalaisesta lehtiartikkelista, että RP:n amerikkalaisessa raamatukoulussa epäuskoisia kyselijöitä olisi lyöty, jotta "paholainen" saadaan kuriin epäilijän "lihassa"...

        http://site.carlstevens.org/gpage17.html


    • sielunhoidosta
      • voi olla trikkisaarna

        Kyllähän kulttiin kuuluu johtajan palvontaa aika monissa suomalaisissakin lahkoissa, ja Raamattu Puhuu korostaa paikallisten pastoreiden voitelun merkitystä, mutta myös vastuuta tekemisistään seurakunnalle, vaikka he korottavat kovasti Thomas Schalleriä ja pastori Carl Stevensiä, joka on liikkeen perustajahahmo, entinen maitomies ja kunniatohtorin arvon saanut Raamattukoulun perustaja baptistikirkosta eronneena henkilönä. Liike noudattaa baptistisia sekä siihen sekoittuneena myös kalvinisti-tyyppisiä oppeja, kuten oppia "kerran pelastettu on aina pelastettu, tekipä syntiä tai ei, ja jos tekee syntiä, saa siitä rangaistuksen jo tässä ajassa tai tuomiolla, mutta ei joudu kadotukseen enää, sekä seurakuntayhteyden merkitystä perheenä, joka syrjäyttää ns. maalliset perhesuhteet tarvittaessa ja siitä on syntynyt syytelmiä manipuloinnista ja perheiden hajoittamisesta, kun Raamattu Puhuu liikkeeseen mennyt on eronnut ns. ei-Raamattu puhuu-hyväksyneestä tai uskomattomasta puolisostaan ja ottanut liikkeen sisältä uuden kumppanin puolisokseen, samoin liike vaatii kymmenykset tuloista ja ehdotonta osallisuutta seurakunnan toimintaan joka viikko ellei ole sairas ja se orjuuttaa ja stressaa monia jäseniä eli kyseessä on pakkokilvoittelu.

        Täällä linkissä on GGWO:n omat saarnat, joita englanninkieliset voivat itse katsoa ja arvioida, mitä ne sisältävät:

        http://www.ggwo.org/tv/

        ja suomenkielisiä sivustoja ovat http://www.raamattupuhuu.fi/fi/


      • Osallinen
        voi olla trikkisaarna kirjoitti:

        Kyllähän kulttiin kuuluu johtajan palvontaa aika monissa suomalaisissakin lahkoissa, ja Raamattu Puhuu korostaa paikallisten pastoreiden voitelun merkitystä, mutta myös vastuuta tekemisistään seurakunnalle, vaikka he korottavat kovasti Thomas Schalleriä ja pastori Carl Stevensiä, joka on liikkeen perustajahahmo, entinen maitomies ja kunniatohtorin arvon saanut Raamattukoulun perustaja baptistikirkosta eronneena henkilönä. Liike noudattaa baptistisia sekä siihen sekoittuneena myös kalvinisti-tyyppisiä oppeja, kuten oppia "kerran pelastettu on aina pelastettu, tekipä syntiä tai ei, ja jos tekee syntiä, saa siitä rangaistuksen jo tässä ajassa tai tuomiolla, mutta ei joudu kadotukseen enää, sekä seurakuntayhteyden merkitystä perheenä, joka syrjäyttää ns. maalliset perhesuhteet tarvittaessa ja siitä on syntynyt syytelmiä manipuloinnista ja perheiden hajoittamisesta, kun Raamattu Puhuu liikkeeseen mennyt on eronnut ns. ei-Raamattu puhuu-hyväksyneestä tai uskomattomasta puolisostaan ja ottanut liikkeen sisältä uuden kumppanin puolisokseen, samoin liike vaatii kymmenykset tuloista ja ehdotonta osallisuutta seurakunnan toimintaan joka viikko ellei ole sairas ja se orjuuttaa ja stressaa monia jäseniä eli kyseessä on pakkokilvoittelu.

        Täällä linkissä on GGWO:n omat saarnat, joita englanninkieliset voivat itse katsoa ja arvioida, mitä ne sisältävät:

        http://www.ggwo.org/tv/

        ja suomenkielisiä sivustoja ovat http://www.raamattupuhuu.fi/fi/

        Olen itse kuulunut ko. seurakuntaan kauan, eikä nuo pakko -jutut pidä paikkaansa, eikä kymmenysjutut eikä paljon muukaan. Tulkaa itse katsomaan ja huomaatte, että ko. "puheet" ovat höpölöpöä. Siis juttuka kirjoittelevat ja kommentoivat henkilöt joilla ei ole hajuakaan asian todellisesta laidasta.


      • siunakkoon
        voi olla trikkisaarna kirjoitti:

        Kyllähän kulttiin kuuluu johtajan palvontaa aika monissa suomalaisissakin lahkoissa, ja Raamattu Puhuu korostaa paikallisten pastoreiden voitelun merkitystä, mutta myös vastuuta tekemisistään seurakunnalle, vaikka he korottavat kovasti Thomas Schalleriä ja pastori Carl Stevensiä, joka on liikkeen perustajahahmo, entinen maitomies ja kunniatohtorin arvon saanut Raamattukoulun perustaja baptistikirkosta eronneena henkilönä. Liike noudattaa baptistisia sekä siihen sekoittuneena myös kalvinisti-tyyppisiä oppeja, kuten oppia "kerran pelastettu on aina pelastettu, tekipä syntiä tai ei, ja jos tekee syntiä, saa siitä rangaistuksen jo tässä ajassa tai tuomiolla, mutta ei joudu kadotukseen enää, sekä seurakuntayhteyden merkitystä perheenä, joka syrjäyttää ns. maalliset perhesuhteet tarvittaessa ja siitä on syntynyt syytelmiä manipuloinnista ja perheiden hajoittamisesta, kun Raamattu Puhuu liikkeeseen mennyt on eronnut ns. ei-Raamattu puhuu-hyväksyneestä tai uskomattomasta puolisostaan ja ottanut liikkeen sisältä uuden kumppanin puolisokseen, samoin liike vaatii kymmenykset tuloista ja ehdotonta osallisuutta seurakunnan toimintaan joka viikko ellei ole sairas ja se orjuuttaa ja stressaa monia jäseniä eli kyseessä on pakkokilvoittelu.

        Täällä linkissä on GGWO:n omat saarnat, joita englanninkieliset voivat itse katsoa ja arvioida, mitä ne sisältävät:

        http://www.ggwo.org/tv/

        ja suomenkielisiä sivustoja ovat http://www.raamattupuhuu.fi/fi/

        Hei kenenkään ei ole pakko kulkea kokouksissa. Enkä ole huomannut rahanantopakkoa. Jokainen antaa sen minkä pystyy vapaasta tahdostaan. Ja kokouksiin mennään myös vapaasta tahdosta. Enpä ainakaan minä ole kokenut pakkopullaksi.


    • väittää USAlainen linkki
    • englanniksi
    • Sivusta seurannut

      Näin vierestä tämän RP-seurakunnan toimintaa, kun ystäväni alkoi käydä siellä. Hän puhui koko ajan ylistävään, suorastaan jumaloivaan sävyyn srk:n pastoreista. Hän tapasi säännöllisesti pastoria ja keskusteli tämän kanssa henkilökohtaisista asioistaan. Pastori antoi tietysti neuvoja... Ystäväni kävi kiireisenä srk:n tilaisuuksissa monta kertaa viikossa, eikä enää juuri mitään muuta tehnytkään. Vähitellen hän piti yhä vähemmän ja vähemmän yhteyttä minuun ja nykyään emme ole enää ollenkaan tekemisissä. Näin menetin entisen parhaan ystäväni - vain koska en itse ole uskovainen.

      • Seurakuntaan tutustunut

        Viestistäsi tuli itselleni sellainen kuva, että ystäväsi olisi jotenkin uponnut johonkin lahkon toimintaan ja unohtanut kokonaan muun elämän. Ehkä kyseessä on vain arvojen muuttuminen ja eikö elämässä muutenkin eri aikoina ole eri asiat tärkeitä. Itselläni myös ystävät ovat vaihtuneet elämäntilanteiden myötä eikä siihen ole liittynyt sen suurempaa dramatiikkaa. Olen käynyt mainitun seurakunnan tilaisuuksissa silloin tällöin, viimeisimmästä käynnistä on tosi jo useita kuukausia enkä oikein ymmärrä miksi seurakunta leimataan joksikin lahkoksi. Eikö olisi aina viisainta itse tutustua asiaan ennen kuin alkaa tekemään mitään johtopäätöksiä.


      • Sivusta seurannut
        Seurakuntaan tutustunut kirjoitti:

        Viestistäsi tuli itselleni sellainen kuva, että ystäväsi olisi jotenkin uponnut johonkin lahkon toimintaan ja unohtanut kokonaan muun elämän. Ehkä kyseessä on vain arvojen muuttuminen ja eikö elämässä muutenkin eri aikoina ole eri asiat tärkeitä. Itselläni myös ystävät ovat vaihtuneet elämäntilanteiden myötä eikä siihen ole liittynyt sen suurempaa dramatiikkaa. Olen käynyt mainitun seurakunnan tilaisuuksissa silloin tällöin, viimeisimmästä käynnistä on tosi jo useita kuukausia enkä oikein ymmärrä miksi seurakunta leimataan joksikin lahkoksi. Eikö olisi aina viisainta itse tutustua asiaan ennen kuin alkaa tekemään mitään johtopäätöksiä.

        On totta, että ihmiset reagoivat näihin asioihin eri tavoin ja jotkut ihmisen menevät helposti mukaan fundamentalistisiin liikkeisiin, jopa kaipaavat sellaista.

        Eli tarkoitan sitä, että vaikka kyseessä on sama srk, sen toiminnassa voi olla mukana monella tavalla: joko hyvin intensiivisesti tai sitten silloin tällöin (niin kuin esim. sinä). Mutta toisaalta sanoisin myös, että srk:aan ei pääse samalla tavalla sisälle, eikä myöskään näe kunnolla, millainen srk se on, jos ei käy kovin usein. Ja sitten kun on jo sen sisällä, objektiivinen kriittisyys katoaa helposti...

        Entisen ystäväni kohdalla ei voi puhua arvojen muuttumisesta tai uskoontulon tuomasta innostumisesta, koska hän oli uskova ihminen jo ennen tuohon srk:aan menoa.

        Tästä srk:sta ja sen kansainvälisestä "emo"kirkosta on puhuttu paljon netin ulkomaisilla sivustoilla. Kannattaa tutkia asiaa!

        Jokainen tulkoon autuaaksi omalla tiellään (niin kauan kuin ei vahingoita muita). Olen iloinen, jos ystäväni on onnellinen (ja varmasti onkin)!


      • Sama juttu
        Seurakuntaan tutustunut kirjoitti:

        Viestistäsi tuli itselleni sellainen kuva, että ystäväsi olisi jotenkin uponnut johonkin lahkon toimintaan ja unohtanut kokonaan muun elämän. Ehkä kyseessä on vain arvojen muuttuminen ja eikö elämässä muutenkin eri aikoina ole eri asiat tärkeitä. Itselläni myös ystävät ovat vaihtuneet elämäntilanteiden myötä eikä siihen ole liittynyt sen suurempaa dramatiikkaa. Olen käynyt mainitun seurakunnan tilaisuuksissa silloin tällöin, viimeisimmästä käynnistä on tosi jo useita kuukausia enkä oikein ymmärrä miksi seurakunta leimataan joksikin lahkoksi. Eikö olisi aina viisainta itse tutustua asiaan ennen kuin alkaa tekemään mitään johtopäätöksiä.

        Itseasiassa ystävyys voi toimia ei-uskovaisten ja jopa ateistien kanssa, kunhan muistaa kunnioittaa toista ihmistä vakaumuksineen. Itse käyn kokouksissa mutta muistan myös muut ystäväni. Normaalia elämää ei tarvitse unohtaa ja jos joku sen on tehnyt uskon tähden, hän on valintansa tehnyt.


      • Mattius XII
        Sama juttu kirjoitti:

        Itseasiassa ystävyys voi toimia ei-uskovaisten ja jopa ateistien kanssa, kunhan muistaa kunnioittaa toista ihmistä vakaumuksineen. Itse käyn kokouksissa mutta muistan myös muut ystäväni. Normaalia elämää ei tarvitse unohtaa ja jos joku sen on tehnyt uskon tähden, hän on valintansa tehnyt.

        Terve,

        minäkin menetin lähes kaikki ystäväni tullessani uskoon: Kahdestakin syystä

        1. Ystävä on sellainen henkilö, joka antaa odottamatta saavansa (välittömästi) antamaansa takaisin, tässä puhun henkisestä antamisesta, en hengellisestä tai taloudellisesta. Koska siis sellainen jolla on jotain annettavaa suhteeseen voi antaa toiselle jotain mitä tämä tarvitsee, on antava osapuoli. Tällöin esim. hernekeittoaterian tarjoaminen nuotiotulella nälkäiselle on tarpeen, mutta alituiseen hernekeitolle kutsuminen alkaa tuntua vaivalta kutsutulle, jos tämä on jo syönyt muutakin, eikö?

        2. Ihmisen "syntyessä uudesti ylhäältä": Kristus (Joh. 3) tämän rakkaus tulee täydelliseksi Luojansa seurassa, sekä sellaisten lähimmäisten, jotka ovat syntyneet Hengessä uudesti. Näistä ystävistä siis tulee ristiinnaulitun Kristuksen ystäviä, jolloin vähittäinen luopuminen vanhasta maailman ystävyydestä on enemmänkin sivuvaikutus kuin päätarkoitus. Tosin pelastumisen kannalta välttämättömän pyhittymisen osalta uudestisyntyneelle luopuminen vanhasta itsestään on välttämätöntä Raamatun mukaan.

        Päätän tähän, vaikka monet, varsinkaan ne jotka eivät ole uskossa Kristukseen, usein näkevät ystävänsä hyvän omasta näkökannastaan ahdistavana.

        Toisaalta: VAROKAA eksyttäviä oppeja, niitä jotka ovat Raamattua vastaan ja korottavat ihmistä Jeesuksen sijasta!

        JK. Kysy ystävältäsi, voisiko tämä rukoilla Jumalaansa, että te voisitte jälleen olla ystäviä.


      • mukana ollut

        Itse olen ollut aikoinani RP:ssä mukana vuosia ja vain hyvää sanottavaa heistä. Pastoreita ihaillaan mutta sen ymmärtää, koska monet heistä ovat todella ammattiinsa uppoutuneita, oppineita raamatun opettajia. Rentoja ja mukavia, huumorintajuisia. Ihmiset ovat innokkaita ja siksi panostavat paljon seurakuntaan, mutta ei tule kukaan perään kyselemään, jos itse haluaa ottaa rauhallisemmin ja tarkkailla sivulta.


      • Hauskaakin oli usein
        mukana ollut kirjoitti:

        Itse olen ollut aikoinani RP:ssä mukana vuosia ja vain hyvää sanottavaa heistä. Pastoreita ihaillaan mutta sen ymmärtää, koska monet heistä ovat todella ammattiinsa uppoutuneita, oppineita raamatun opettajia. Rentoja ja mukavia, huumorintajuisia. Ihmiset ovat innokkaita ja siksi panostavat paljon seurakuntaan, mutta ei tule kukaan perään kyselemään, jos itse haluaa ottaa rauhallisemmin ja tarkkailla sivulta.

        Tosiaan, tulin itse uskoon vuonna RP:n kautta ja voin sanoa, että se oli aivan ainulaatuisen ihmeellinen kokemus ja elämäni ihanimpia aikoja nähdä kaikki uutena ja ihmeellisenä, palvoa ja iloita tuon seurakunnan kanssa Jeesusta sekä tehdä aktiivista seurakunta- ja lähetystyötä ympäri maailmaa.

        RP on aina ollut erittäin aktiivinen evankelioimaan ihmisiä Jeesukselle Kristukselle - kaikki toimintamme perustui ihan vaan sille, että saatiin sieluja Isän kotiin helvetin porteilta.

        Meillä oli seurakunnassa todella paljon toimintaa; Sairaalakuoro, joka kävi sairaaloissa, vanhainkodeissa ja vankiloissa, lasten pyhäkoulu, joka oli taatusti ainakin Suomen jos ei koko maailman paras pyhäkoulu - sillä siellä panostettiin poikkeuksellisen paljon köyhistä kodeista tulleisiin pyhäkoululapsiin mitä hauskimmilla ja mielikuvituksillimilla näytelmillä, mutta jotka kaikki perustuivat vankasti Raamatun totuuksiin. Myös Raamattukoulu, kaikenlainen musiikkityö, miesten - ja naistentyötä tehtiin voimakkaasti erillaisin seminaarein, joissa oli hauskoja ja hengellisiä puhujia. Jumala puhui ja toimi ERITTÄIN voimakkaasti RP:n kautta 1985 - 1995 luvulla, saavuttaen monia kadotettuja.

        Elämäni parhaat ystävät tapasin juuri RP:ssa, sen hauskempia ja sydämellisimpiä ystävimpiä en ole enää missään tavannut - tosiystäviä!!!

        Kuten kaikissa seurakunnissa, myös RP:ssa oli omat heikkouksensa, koin myöhemmin, lähinnä 90-luvun alussa jonkinlaista kahtia jakoa reppanoihin työttömiin ym ei-niin menestyneisiin ja toisaalta menestyneisiin taitaviin muusikoihin sekä hyvissä varoissa oleviin johtajiin sekä "hengellisiin" pastorien lähiystäviin. Tämä oli aika räikeäkin asia ajoittain ja moni pahoitti tästä mielensä, itsekin pahoitin.
        Myöhemmin olen kyllä antanut tämän inhillisen käyttäytymismallin anteeksi ja olen katkeruudesta vapaa!!!

        Sillä kukapa ihmisistä koostuva seurakunta olisi täydellinen - Ei tosiaan mikään. Vain Jumala yksin on täydellinen!!!

        Ikävä vaan, että Toronton nauruherätyksen alkaessa, RP ei hyväksynyt tuota ilmentyvää, Jumalan aikaasaamaksi. Pastori Carl Stevens saarnasi eräässä seminaarissa Paasitornissa, ettei pitäisi olla MISSÄÄN tekemisessä tuon Toronton herätyksen kanssa!!! Itse olimme kuitenkin jo jonkin aikaa käyneet noissa herätysilloissa ja kokeneet Jumalan valtavan parantavaa ja vapauttavaa Jumalan työtä omassa elämässämme tuolloin ja olimme asiasta eri mieltä, niinpä läksimme pois ja aloimme käydä noissa "nauruherätysilloissa".

        Tämä Toronton nauruherätyshän oli aikanaan hyvin erikoinen ilmiö, eikä monikaan seurakunta oikein tahtonut täällä Suomessa sulattaa sitä. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että Jumala voi ja haluaa tehdä mitä tahansa hyvää, jonka katsoo lapsilleen tarpeelliseksi seurakunnan eheytymisen ja rakennuksen kannalta.


      • Ollut hetken kuuloll
        Hauskaakin oli usein kirjoitti:

        Tosiaan, tulin itse uskoon vuonna RP:n kautta ja voin sanoa, että se oli aivan ainulaatuisen ihmeellinen kokemus ja elämäni ihanimpia aikoja nähdä kaikki uutena ja ihmeellisenä, palvoa ja iloita tuon seurakunnan kanssa Jeesusta sekä tehdä aktiivista seurakunta- ja lähetystyötä ympäri maailmaa.

        RP on aina ollut erittäin aktiivinen evankelioimaan ihmisiä Jeesukselle Kristukselle - kaikki toimintamme perustui ihan vaan sille, että saatiin sieluja Isän kotiin helvetin porteilta.

        Meillä oli seurakunnassa todella paljon toimintaa; Sairaalakuoro, joka kävi sairaaloissa, vanhainkodeissa ja vankiloissa, lasten pyhäkoulu, joka oli taatusti ainakin Suomen jos ei koko maailman paras pyhäkoulu - sillä siellä panostettiin poikkeuksellisen paljon köyhistä kodeista tulleisiin pyhäkoululapsiin mitä hauskimmilla ja mielikuvituksillimilla näytelmillä, mutta jotka kaikki perustuivat vankasti Raamatun totuuksiin. Myös Raamattukoulu, kaikenlainen musiikkityö, miesten - ja naistentyötä tehtiin voimakkaasti erillaisin seminaarein, joissa oli hauskoja ja hengellisiä puhujia. Jumala puhui ja toimi ERITTÄIN voimakkaasti RP:n kautta 1985 - 1995 luvulla, saavuttaen monia kadotettuja.

        Elämäni parhaat ystävät tapasin juuri RP:ssa, sen hauskempia ja sydämellisimpiä ystävimpiä en ole enää missään tavannut - tosiystäviä!!!

        Kuten kaikissa seurakunnissa, myös RP:ssa oli omat heikkouksensa, koin myöhemmin, lähinnä 90-luvun alussa jonkinlaista kahtia jakoa reppanoihin työttömiin ym ei-niin menestyneisiin ja toisaalta menestyneisiin taitaviin muusikoihin sekä hyvissä varoissa oleviin johtajiin sekä "hengellisiin" pastorien lähiystäviin. Tämä oli aika räikeäkin asia ajoittain ja moni pahoitti tästä mielensä, itsekin pahoitin.
        Myöhemmin olen kyllä antanut tämän inhillisen käyttäytymismallin anteeksi ja olen katkeruudesta vapaa!!!

        Sillä kukapa ihmisistä koostuva seurakunta olisi täydellinen - Ei tosiaan mikään. Vain Jumala yksin on täydellinen!!!

        Ikävä vaan, että Toronton nauruherätyksen alkaessa, RP ei hyväksynyt tuota ilmentyvää, Jumalan aikaasaamaksi. Pastori Carl Stevens saarnasi eräässä seminaarissa Paasitornissa, ettei pitäisi olla MISSÄÄN tekemisessä tuon Toronton herätyksen kanssa!!! Itse olimme kuitenkin jo jonkin aikaa käyneet noissa herätysilloissa ja kokeneet Jumalan valtavan parantavaa ja vapauttavaa Jumalan työtä omassa elämässämme tuolloin ja olimme asiasta eri mieltä, niinpä läksimme pois ja aloimme käydä noissa "nauruherätysilloissa".

        Tämä Toronton nauruherätyshän oli aikanaan hyvin erikoinen ilmiö, eikä monikaan seurakunta oikein tahtonut täällä Suomessa sulattaa sitä. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että Jumala voi ja haluaa tehdä mitä tahansa hyvää, jonka katsoo lapsilleen tarpeelliseksi seurakunnan eheytymisen ja rakennuksen kannalta.

        Siis että onko raamattu puhuu -yhteisjä Suomessa? Jo, on niitä. Toiset on City-seurakunta nimellä, toiset jollakin muulla, mm vaasassa on Keidas niminen yhdistys. Se alkoi nauruherätyksestä, mutta nyttemmin se nauru on sammunut. On pikemminkin tuskaa ja itkua, kun väki ei millään meinaa totella yksinvaltaista johtavaa veljeä. Johtava veli on vanhatestamentillinen fundamantalisti. Sitten on muissakin kaupungeissa tätä liikettä, mm Tampereella, Joensuussa ja Oulussa. Nokian liike on koivistolaista hapatusta, ei ihan niin jyrkkä, mutta vaatii kuitenkin omasta luonnollisuudesta luopumista ja kääntymistä ohjattuun "oikeaan" uskoon. Yhteistä näille fundamentalisteille vatimus yhdestä totuudesta ja on oltava kuuliainen yhdelle johtajalle, vaikka hän olisi kuinka diktatoorinen.


      • Jeesus on Herra
        Ollut hetken kuuloll kirjoitti:

        Siis että onko raamattu puhuu -yhteisjä Suomessa? Jo, on niitä. Toiset on City-seurakunta nimellä, toiset jollakin muulla, mm vaasassa on Keidas niminen yhdistys. Se alkoi nauruherätyksestä, mutta nyttemmin se nauru on sammunut. On pikemminkin tuskaa ja itkua, kun väki ei millään meinaa totella yksinvaltaista johtavaa veljeä. Johtava veli on vanhatestamentillinen fundamantalisti. Sitten on muissakin kaupungeissa tätä liikettä, mm Tampereella, Joensuussa ja Oulussa. Nokian liike on koivistolaista hapatusta, ei ihan niin jyrkkä, mutta vaatii kuitenkin omasta luonnollisuudesta luopumista ja kääntymistä ohjattuun "oikeaan" uskoon. Yhteistä näille fundamentalisteille vatimus yhdestä totuudesta ja on oltava kuuliainen yhdelle johtajalle, vaikka hän olisi kuinka diktatoorinen.

        Ja sinä et kanssa tiedä YHTÄÄN mitään!!! Itse olen ollut Raamattu puhuu seurakunnassa, eikä sillä ole kerrassaan mitään tekemistä City-seurakunnan tai Keidas-nimisen yhdistyksen kanssa.

        Ja kaikkein vähiten Raamattu puhuu-seurakunnalla on MINKÄÄNLAISTA tekemistä nauruherätyksen kanssa, itsekin lähdin sieltä pois yli yli 10 vuotta sitten, koska liike ei sallinut seurakuntalaistensa olevan MISSÄÄN tekemisissä nauruherätyksen kanssa. Raamattu puhuu seurakunta ei ole varsinainen funtamentalistiseurakunta, vaikka tekeekin paljon lähetystyötä. Se on maltillinen ja järkevä baptistiseurakunta, jossa kaikenlainen liiallinen"hihhulointi" on pannassa.

        Tätä nykyä kuulun Nokia Missioon ja voin sanoa, etten MISSÄÄN seurakunnassa IKINÄ ole ollut sellaista vapautta kun mitä Nokia Missiossa on; eikä minua ole ohjattu yhtään mihinkään muuhun uskoon, kuin Jeesus- ja Raamattu-uskoon. Ja Markku Koivisto on jumalinen, mukava ja sydämellinen mies, eikä hänessä ole minkäänlaista diktaattorimaisuutta, päinvastoin!!!

        Minä ihmettelen oikein SYVÄSTI, kuka kumma levittelee tällaisia paholaismaisia juoruja Jumalan seurakunnista, tietämättä niistä yhtään mitään. Tai no kyllä tiedänkin - paholainen itse tietenkin, tai saatanan hengessä toimiva paha ja jumalaton ihminen. Saisit hävetä, kun kirjoittelet tällaisia törkeyksiä tänne palstoille. HYI OLKOON!!!


      • missiot hukassa
        Jeesus on Herra kirjoitti:

        Ja sinä et kanssa tiedä YHTÄÄN mitään!!! Itse olen ollut Raamattu puhuu seurakunnassa, eikä sillä ole kerrassaan mitään tekemistä City-seurakunnan tai Keidas-nimisen yhdistyksen kanssa.

        Ja kaikkein vähiten Raamattu puhuu-seurakunnalla on MINKÄÄNLAISTA tekemistä nauruherätyksen kanssa, itsekin lähdin sieltä pois yli yli 10 vuotta sitten, koska liike ei sallinut seurakuntalaistensa olevan MISSÄÄN tekemisissä nauruherätyksen kanssa. Raamattu puhuu seurakunta ei ole varsinainen funtamentalistiseurakunta, vaikka tekeekin paljon lähetystyötä. Se on maltillinen ja järkevä baptistiseurakunta, jossa kaikenlainen liiallinen"hihhulointi" on pannassa.

        Tätä nykyä kuulun Nokia Missioon ja voin sanoa, etten MISSÄÄN seurakunnassa IKINÄ ole ollut sellaista vapautta kun mitä Nokia Missiossa on; eikä minua ole ohjattu yhtään mihinkään muuhun uskoon, kuin Jeesus- ja Raamattu-uskoon. Ja Markku Koivisto on jumalinen, mukava ja sydämellinen mies, eikä hänessä ole minkäänlaista diktaattorimaisuutta, päinvastoin!!!

        Minä ihmettelen oikein SYVÄSTI, kuka kumma levittelee tällaisia paholaismaisia juoruja Jumalan seurakunnista, tietämättä niistä yhtään mitään. Tai no kyllä tiedänkin - paholainen itse tietenkin, tai saatanan hengessä toimiva paha ja jumalaton ihminen. Saisit hävetä, kun kirjoittelet tällaisia törkeyksiä tänne palstoille. HYI OLKOON!!!

        vai niin


      • Ei minun jumala koskaan
        missiot hukassa kirjoitti:

        vai niin

        Raamattu puhuu srk:n maallikkosaarnaajat käyttivät viime viikonloppuna puhemahdollisuuksiaan häissä, joihin olin kutsuttu. En ole eläessäni kuullut mitään niin karkean vastenmielistä! Kirkossa pastori suuntasi sanansa sulhaselle, morsiamelle ei sanottu mitään. Sen sijaan saarnaaja vertasi morsianta sulhasen lihaksi, ja puheessaan hän totesi, että " että eihän kukaan halua omaa lihaansa vahingoittaa". Mitä se tarkoittaa? Kuinka morsian oli sulhasen lihaa, ja kuka koskaan haluaisi vahingoittaa kenenkään lihaa? Vertaukset olivat järkyttäviä ja sama meno jatkui sulhasen isän puheissa hääpaikalla. Isällä oli pojalleen ohjeita, miten kohdella naisia.
        1. Naisat tulee kuunnella
        2. Mies tuo perheen elannon
        3. Nainen hoitaa kotia
        4. Naisen tehtävä on tyydyttää miehen tarpeet
        5. Nainen on miehen alamainen
        Morsiammelle ei sanaakaan. Kommenttien esittäjänä siis armoitettu maallikkosaarnaaja (-t). Osa vieraista ryntäsi ulos. Häätunnelma oli pilalla. Puheenpitäjä oli keski-ikäinen mies, joka katsoo oikeudekseen pitää muita ihmisä alapuolellaan. Irstasta ja likaista. Pahansuopaa ja alistavaa.


    • Kiitos Herralle

      Lueppa ite raamattua ,
      Koko ihminen on Jumalan hänet kerran kutsutaan pois .
      ja joutuu tilille jokaisesta sanasta ja teosta tilille Herran edessä.

      tänäpäivänä korvat ei kestä kuulla että synti vie ihmisen kadotukseen

      on käännyttävä ja tehtävä parannus.
      Jeesus Kristus antaa anovalle katuvalle synnit anteeksi.

      • Nyt en ymmärrä

        Kuka mielstäsi teki syntiä, hiljainen morsian vai naisen asemaa ja identiteettiä halventavta saarnaajat?


      • Varoituksen_sana

        Eivät hyväksy homoja eivätkä aborttia eli todella suvaitsemattomia ja ahdasmielisiä valitettavasti ovat. Tunnen ihmisiä, jotka siellä käyvät ja ovat muuttuneet huonompaan suuntaan, tuomitsevat kaikki muut. Surullista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1295
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1200
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1146
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1041
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      957
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      834
    Aihe