Gallup: seurustelisitko HIV-positiivisen kanssa?

kyllä/en

On pareja joissa vain toinen on HIV-positiivinen. Seksielämä on silloin usein tällaista: nainen runkkaa miestä illalla ja mies naista (kaksinkeskistä masturbointia). En tiedä paneeko jotkut plus/neg parit kortsun kanssa? Ainakin sitten kun hoito on pitkällä, tartturiski on pieni kortusun kanssa (jos se ei ratkea mikä voidaan estää liukuvoiteella yms).

HIV-parit voivat saada lapsia jos mies on POS ja nainen NEG. Sperman pesu on menetelmä jolla estetään HIV tarttuminen kun nainen keinohedelmöitetään HIV-pos miehen spermalla. En tiedä voiko saada lapsia jos nainen on POS ja mies NEG.

14

2600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........................

      "En tiedä voiko saada lapsia jos nainen on POS ja mies NEG."

      Voi saada lapsia mutta lapsilla on automaattisesti HIV.

      • viiiiiisas

        Lapsia voi saada, oli kumpi tahansa se positiivinen osapuoli. Jos nainen on positiivinen, syö hän tiettyä lääkitystä raskauden ajan. Se vähentää merkittävästi lapsen riskiä saada hiv. Keskimäärin lapsella on 14 prosentin riski saada hiv äidiltään. Raskauden ja synnytyksen aikana syötävä hiv-lääkitys kuitenkin laskee riskiä muutamaan prosenttiin.
        Tartuntariski on suurimmillaan silloin, kun äiti itse saa hiv-tartunnan raskauden aikana tai viruksen edettyä aids-vaiheeseen. Ns. oireettomassa vaiheessa tartuntariski on siis pienin.
        Keisarinleikkaus alentaa riskiä myös. Imettää ei hiv-positiivisen kannata.
        Lisäksi lapselle annetaan syntymän jälkeen "estolääkitystä" 4-6 viikon ajan. Tämäkin alentaa riskiä.

        Tässä ote bionetin sivuilta:
        "AIDS-virus HIV voi tarttua äidistä lapseen raskauden tai synnytyksen aikana tai äidin maidon välityksellä rintaruokinnassa. Ilman minkäänlaista lääkehoitoa tartunnan vaara on erittäin suuri (jopa 40 %). Oikeanlaisen hoidon avulla riski voidaan vähentää kuitenkin alle 2 %:iin."

        Älkää levitelkö täällä tietoa joka ei pidä paikkaansa.

        Parit joista toisella on hiv, harrastavat kyllä seksiä. Kondomit on keksitty ja niitä käyttäen tartuntariski on todella pieni. Tällaisten parien seksi ei todellakaan ole pelkkää toisen masturbointia.


      • sarita81
        viiiiiisas kirjoitti:

        Lapsia voi saada, oli kumpi tahansa se positiivinen osapuoli. Jos nainen on positiivinen, syö hän tiettyä lääkitystä raskauden ajan. Se vähentää merkittävästi lapsen riskiä saada hiv. Keskimäärin lapsella on 14 prosentin riski saada hiv äidiltään. Raskauden ja synnytyksen aikana syötävä hiv-lääkitys kuitenkin laskee riskiä muutamaan prosenttiin.
        Tartuntariski on suurimmillaan silloin, kun äiti itse saa hiv-tartunnan raskauden aikana tai viruksen edettyä aids-vaiheeseen. Ns. oireettomassa vaiheessa tartuntariski on siis pienin.
        Keisarinleikkaus alentaa riskiä myös. Imettää ei hiv-positiivisen kannata.
        Lisäksi lapselle annetaan syntymän jälkeen "estolääkitystä" 4-6 viikon ajan. Tämäkin alentaa riskiä.

        Tässä ote bionetin sivuilta:
        "AIDS-virus HIV voi tarttua äidistä lapseen raskauden tai synnytyksen aikana tai äidin maidon välityksellä rintaruokinnassa. Ilman minkäänlaista lääkehoitoa tartunnan vaara on erittäin suuri (jopa 40 %). Oikeanlaisen hoidon avulla riski voidaan vähentää kuitenkin alle 2 %:iin."

        Älkää levitelkö täällä tietoa joka ei pidä paikkaansa.

        Parit joista toisella on hiv, harrastavat kyllä seksiä. Kondomit on keksitty ja niitä käyttäen tartuntariski on todella pieni. Tällaisten parien seksi ei todellakaan ole pelkkää toisen masturbointia.

        No en todellakan seurustelisi HIV-potilaan kanssa,enkä tekis mitään muutakaan sellaisen kaa..


    • neg

      En uskaltaisi.No ainakaan en harrastaisi suoraa seksiä hänen kanssaan.

    • nauman

      ... siitä miten homma on saatu. Jos vaimoni ilmoittaisi saaneensa HIV:n, niin sehän olisi lähinnä suuri inhimillinen dragedia. En tietenkään jättäisi häntä, vaan pikemminkin haluaisin tukea. Ei elämä lopu HIV:iin. Täytyy vain varmistaa, ettei sitä koskaan saa!

    • Minäpä vaan mietin

      Josko itse sairastaisin HIV:tä niin en mä kyllä rupeis kenenkään "terveen" kanssa suhteeseen. Ei musta olis ottamaan sitä riskiä. En mä haluisi olla vastuussa toisen "tappamisesta". Ja vaikka kuinka toinen sanoisi, että ei hän välitä, niin en mä voisi tehdä sitä rakkaalle ihmiselle. Rakkaudessa kun toisen hyvinvointi on tärkeämpää kun oma.

      Mutta kysymykseen vastaan kuitenkin kyllä. En mä ketään hylkäisi sairauden takia.

    • ...MIHINKÄÄN!!

      En alkaisi seurustella HIV-Positiivisen kanssa, jos itseläni HIV-olisi, niin en tekisi mitään missä olisi edes alle prosentin mahdollisuus tartuttaa HIV toiseen ihmiseen.

      HIV:stä ei saa valehdella eikä peitellä aina täytyy kertoa tuollaiset asiat jo suoraan, jopa laina mukaan on tappo...jos tartuta HIV:n toiseen ihmiseen eli vankila odottaa!

      • ajatteles

        Mutta entäpä jos NYKYINEN PUOLISISOSI saisi HIV:n ja sinä et ehtisi saada ennenkuin tausti jhuomattaisiin, niin jättäisitkö?


      • Jokke
        ajatteles kirjoitti:

        Mutta entäpä jos NYKYINEN PUOLISISOSI saisi HIV:n ja sinä et ehtisi saada ennenkuin tausti jhuomattaisiin, niin jättäisitkö?

        No mistähän semmosen ois saanu? ois siis nussinu jotain toista! ampuisin suoraan sanottuna


    • tassutin

      ei olisi syy ainakaan eroamiseen. jos tietäisin ennen seurustelun alkua asian, en suhteeseen ainakaan tieten tahtoen hakeutuisi, paitsi tartuntariskin niin menettämisenpelon takia.

    • seurustelisin

      Jos rakastamallani naisella olisi hiv, haluaisin silti seurustella hänen kanssaan.

      Mikäli minulla olisi hiv ja hänellä ei, ratkaisu ei olisi niin helppo mutta todennäköinen vastaus omasta puolestani olisi silti kyllä: toisessa vaakakupissa olisi rakkaus ja sen menettämisen pelko, ja toisessa hiv:n tartuttamisen pelko. Rakkaus painaa aika paljon ja vastuullisesti toimittaessa tarttumisriski on oikeasti pieni. Vaikka hiv jostain ihmeen syystä tarttuisikin, niin syyllisyyden kanssa pystyisi todennäköisesti joten kuten elämään kun tietää ettei nykylääkkeillä tauti kuitenkaan ole tappava.

      (vastaajana kolmikymppinen mies)

    • Anonyymi

      Kerronpa teille tosielämän tarinan. Rakastan naista ja olen alusta lähtiennyt, että hän on HIV positiivinen, ja sairaus on lääkinnällä hallinnassa. Olemme ensimmäisestä kerrasta lähtien harrastaneet suojaamatonta seksiä, koska minua ei ole missään välissä asia pelottanut tai kammoksuttanut. Vielä tähän päivään mennessä, en ole itse HIV:tä saanut, olemme olleet yhdessä nyt 4 vuotta. Ette uskokkaan miten hyvältä hänestä tuntui löytää rinnalle ihminen joka ei tuomitse, eikä pelkää. Älkää ihmiset tuomitko, tutustukaa aiheeseen ja tutustukaa HIV positiivisiin.

      • Anonyymi

        Mä rupesin suhteeseen herpes positiivisen naisen kanssa, nyt suhde loppui ja yksinjäämisen pelko on ihan kauhea kun tauti naiselta mulle tuli, kaikki hsv deitti sivustot oon käynyt läpi eikä näytä löytyvän kohtalon kumppania.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2446
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1358
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1087
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe