Tallipäivä-suunnitelma:)

Misty-91

heei..:)
Huomenna on taas tallipäivä, ja aateltiin olla vähä pitempään.. Ideat on vähä vähissä, haluttas vähä erilainen päivä.. Siis vaihtelua poneille ja meille..:)
Nyt ois siis teidän hommana suunnitella meille valmis päivä, tarkka hoitosuunnitelma yms..:'D:D:D
Aika ois noin 12.00-16.00
Shettiksiä on siis kaksi, ratsastusmahdollisuudet on, ja taluttelu/juoksutusmahdollisuudet myös.. Oikeestaan saahaan tehä melkein mitä vain, paitsi ajo ei välttis onnistu nuissa hangissa..:P

Kiitti hullusti jos joku viittii keksiä..:)

4

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevosten ystävä

      1.karsinan siivoukset
      2.juoma ja ruoka kuppien pesu
      3.karsinan seinien pesu(sivelkää ensin seinät läpi lämmintä(jos on hanskat kädessä niin vaikka kuumahkolla)vettä valuvalla sienellä, jonka jälkeen lika irtoaa helposti kun käytte seinät läpi vielä uudemman kerran sienellä pyyhkien.
      4.hakekaa metsästä kuusen havuja poneille ja kiinnittäkää ne vaikka paalinarulla roikkumaan.(jos kiinnitätte paalinarulla ne seinään, pitäkää kuitenkin huoli siitä ettei poneilla ole mitään mahdollisuutta sotkeutua jaloistaan naruun)jos ne roikkuvat karsinan kalterista pienen kurkotus matkan päässä(ei kuitenkaan liian korkealla)poneilla riittää kivaa leikkisää tekemistä karsinoissa :)
      5.harjatkaa ponit kunnolla rauhakseen ajan kanssa.ensin. pöluharjalla, sitten kumisualla, sitten pehmeällä harjalla.harjatkaa kammalla hellävaroen harja ja häntä.tasottakaa halutessa harja ja häntä tasamittaiseksi latvoista.leikatkaa saksilla varovasti päitsien niskakappaleen alta harjaa lyhemmäksi, niin suitset ja päitset "istuvat" paremmin päähän.
      puhdistakaa kaviot.
      6.letittäkää harja jos haluette.
      7.laittakaa varusteet päälle.
      jos haluatte, voitte laittaa poneille satulan sijaan taitellun viltin selkään ja pistää sen loimivyöllä kiinni.
      8.menkää turvalliseen paikkaan lumihankeen kahlaamaan.se on hyvää lihasvoimistelua poneille.
      9.harjatkaa hikiset hevoset ja päästäkää ne havujen kimppuun.
      10.tampatkaa lumihangessa niiden loimet puhtaaksi ja hierokaa niitä lumessa, harjatkaa lika pois.
      11.peskää varusteet.
      12.kirjottakaa tallipäiväkirjaa (se voi antaa inspiraatioita,ideoita)
      13.putsatkaa omat tallikenkänne ja antakaa makupalat poneille :)
      that´s it! :)

      • Misty-91

        Kiitti hevosten ystävä!:)
        Tuossa oli paljo ideoita..:)


      • hevosten ystävä
        Misty-91 kirjoitti:

        Kiitti hevosten ystävä!:)
        Tuossa oli paljo ideoita..:)

        iloa tallitouhuiluun :)


      • Blezha

        Huomautan vain pari asiaa mitä olisin itse tehnyt toisin. Ja ihan hyvää siis tarkoitan :)

        Shettiksien harjaa ei kuulu leikellä. Lisäksi varsinkin paksuimpien harjojen saaminen siistiin kuntoon on hyvin vaikeaa. Itse olen nähnyt melko järkyttäviä aikaansaannoksia.
        Poikkeuksena tietenkin tuo pieni siilikohta, mikä tehdään korvien taakse, kohtaan josta riimu ja suitset kulkevat. Omillekin ponituttaville olen leikannut tuollaiset.

        "voitte laittaa poneille satulan sijaan taitellun viltin selkään ja pistää sen loimivyöllä kiinni." Tähän huomauttaisin ihan vaan sen verran, että tuo on yleensä aika epävakaata menoa, ja tippumisen mahdollisuus siten kasvaa. Itse ainakin menisin mieluummin kokonaan ilman ja lisäksi vaaratilanteen mahdollisuus on suuri, jos viritys luiskahtaa liikaa taaksepäin, ja siten takajalkoihin. Lisäksi sivusuunnassa tuollaisilla on tapana liikuskella minun makuuni hieman liikaa. Tosin tuohan sekin sitten hieman "äksöniä" ratsastukseen, olettaen että poni on kiltti ja ratsastaja taitava.

        ---

        Ja vinkkinä vielä semmoista, että ihan vaan olkaa ponien seurassa. Antakaa sen nuuskia, rapsutelkaa sitä paikoista joihin se ei itse yllä (olettaen että poni pitää tästä. Jotkut nauttivat esimerkiksi mahan rapsuttamisesta valtavasti, toiset eivät pidä mahansa hiplaamisesta lainkaan!), silitelkää ja jutelkaa.
        Tunne joka tulee silloin kun kokee todellista yhteyttä (jota siis ei saavuteta antamalla makupaloja yms ;) ) ponin kanssa, on mahtava!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3135
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2361
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1720
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      774
    Aihe