Uskontogallup!!

pikkupahis

Mikä näistä olisitte mieluiten?

a) Juutalainen
b) Islamilainen
c) Hindulainen
d) Buddhalainen?

Tää gallup oli huvinvuoksi =)

8

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjestyksessä

      1. Juutalainen
      2. Islamilainen
      3. Buddhalainen
      4. Hindu

    • Ainoastaan buddhalaisuudessa ei ole persoonallisia jumalia tai persoonallista Jumalaa, joten ehkä sen puolesta buddhalainen. Kuitenkin käytännössä meditaatio ja muut uskonharjoitukset eivät ehkä ole kaikinpuolin itseäni miellyttäviä tai nähdäkseni tarpeellisia. Lisäksi tunnen buddhalaisen, joka meditoi ja joogaa, mutta kärsii unettomuudesta ja hyppii seinille vähäisestäkin vastoinkäymisestä. Ehkä joillekin tämäkään uskonto ei vain yksinkertaisesti sovi, mutta kun ei parempaakaan vaihtoehtoa ole niin...

      Hindulaisuus on sillä tavalla avoin, ettei se väitä olevan yhtä ja ainoaa Jumalaa, vaan jumalia on lukuisia ja taas lukuisia. Perustaltaan animistinen uskonto, ainoa jäljellejäänyt ja kirjoitetun muodon saanut sellainen. Paljon ristiriitoja, paljon veristä historiaa, paljon kaikenlaista tässä uskonnossa, mutta ehkä perimmiltään itseäni kiehtoo mahdollisuus, että jumalia on lukuisia sen sijaan, että vain yksi. Tietysti tämä uskonto on ehtinyt jo kunnioitettavaan ikään.

      Juutalaisuus ja islam sen sijaan ovat perimmiltään samaa. Joten joutuisin valitsemaan sen, jossa kunnioitetaan rauhaa ja lähimmäistä enemmän. Molemmilla on verinen historiansa, molemmilla käytännössä samat kymmenen käskyä. Jos olisi jokin valittava näistä niin ehkä menisin islamista eronneen baha'in puolelle. Se vaan ei ole islamia. Nämä kaksi jäävät häntäpäähän.

      • tärkeä ERO

        on suhteessa Jeesukseen Kristukseen. He puhuvat Muhamedista.


    • nunchaku-overlord

      joku tulisi kuolemani jälkeen sanomaan, että kristinuskon tie ei ole tosi ja hän antaisi minulle joitain vaihtoehtoja valita ja jos osisin väärään, niin joutuisin Helvettiin, niin vastaisin että olisin buddhalainen.

    • tikkivika

      joku noista olisin juutalainen. Perusteluna usko Jumalaan ja Jeesukseen, vai uskooko juutalaiset Jeesuksee?

      • JJK90

        Itse olen ateisti ja tiedän uskonnoista enemmän kuin monet uskovaiset :D

        No kumminkin,eivät juutalaiset eivät usko Jeesukseen vaan odottavat messiasta,sen sijaan noista muslimit uskovat Jeesukseen sillä Jeesus on heille profeetta yhtä lailla kuin Muhammedkin,ei vain yhtä tärkeä. En muista että miss' järjestyksessä ne Islamin profeetat meni mutta niitä oli ainakin Aabraham,Mooses,Jeesus,Muhammed(tärkein profeetta),en sitten tiedä oliko joku vielä mutta tossa niitä ainakin oli


    • samsamsung

      ..buddhalainen. Jotenkin tuntuu noista järkevimmältä tuo.

    • HarmaaEminenssi

      Buddhalainen.

      Olen kriittinen katolinen ja siihen luterilaisuudesta kääntynyt. Siinä prosessissa kävi mielessä myös buddhalaisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe