Uskontogallup!!

pikkupahis

Mikä näistä olisitte mieluiten?

a) Juutalainen
b) Islamilainen
c) Hindulainen
d) Buddhalainen?

Tää gallup oli huvinvuoksi =)

8

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjestyksessä

1. Juutalainen
      2. Islamilainen
      3. Buddhalainen
      4. Hindu

• Ainoastaan buddhalaisuudessa ei ole persoonallisia jumalia tai persoonallista Jumalaa, joten ehkä sen puolesta buddhalainen. Kuitenkin käytännössä meditaatio ja muut uskonharjoitukset eivät ehkä ole kaikinpuolin itseäni miellyttäviä tai nähdäkseni tarpeellisia. Lisäksi tunnen buddhalaisen, joka meditoi ja joogaa, mutta kärsii unettomuudesta ja hyppii seinille vähäisestäkin vastoinkäymisestä. Ehkä joillekin tämäkään uskonto ei vain yksinkertaisesti sovi, mutta kun ei parempaakaan vaihtoehtoa ole niin...

Hindulaisuus on sillä tavalla avoin, ettei se väitä olevan yhtä ja ainoaa Jumalaa, vaan jumalia on lukuisia ja taas lukuisia. Perustaltaan animistinen uskonto, ainoa jäljellejäänyt ja kirjoitetun muodon saanut sellainen. Paljon ristiriitoja, paljon veristä historiaa, paljon kaikenlaista tässä uskonnossa, mutta ehkä perimmiltään itseäni kiehtoo mahdollisuus, että jumalia on lukuisia sen sijaan, että vain yksi. Tietysti tämä uskonto on ehtinyt jo kunnioitettavaan ikään.

Juutalaisuus ja islam sen sijaan ovat perimmiltään samaa. Joten joutuisin valitsemaan sen, jossa kunnioitetaan rauhaa ja lähimmäistä enemmän. Molemmilla on verinen historiansa, molemmilla käytännössä samat kymmenen käskyä. Jos olisi jokin valittava näistä niin ehkä menisin islamista eronneen baha'in puolelle. Se vaan ei ole islamia. Nämä kaksi jäävät häntäpäähän.

• tärkeä ERO

on suhteessa Jeesukseen Kristukseen. He puhuvat Muhamedista.

• nunchaku-overlord

joku tulisi kuolemani jälkeen sanomaan, että kristinuskon tie ei ole tosi ja hän antaisi minulle joitain vaihtoehtoja valita ja jos osisin väärään, niin joutuisin Helvettiin, niin vastaisin että olisin buddhalainen.

• tikkivika

joku noista olisin juutalainen. Perusteluna usko Jumalaan ja Jeesukseen, vai uskooko juutalaiset Jeesuksee?

• JJK90

Itse olen ateisti ja tiedän uskonnoista enemmän kuin monet uskovaiset :D

No kumminkin,eivät juutalaiset eivät usko Jeesukseen vaan odottavat messiasta,sen sijaan noista muslimit uskovat Jeesukseen sillä Jeesus on heille profeetta yhtä lailla kuin Muhammedkin,ei vain yhtä tärkeä. En muista että miss' järjestyksessä ne Islamin profeetat meni mutta niitä oli ainakin Aabraham,Mooses,Jeesus,Muhammed(tärkein profeetta),en sitten tiedä oliko joku vielä mutta tossa niitä ainakin oli

• samsamsung

..buddhalainen. Jotenkin tuntuu noista järkevimmältä tuo.

• HarmaaEminenssi

Buddhalainen.

Olen kriittinen katolinen ja siihen luterilaisuudesta kääntynyt. Siinä prosessissa kävi mielessä myös buddhalaisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      344
      4723
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      129
      4173
    3. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      210
      2522
    4. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      101
      2239
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      41
      1761
    6. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      1589
    7. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1409
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      31
      1356
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      51
      1304
    10. entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin

että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä
      Sinkut
      147
      1026
    Aihe