voisiko joku entinen vastata:

seppo sillantaus

pitkäaikaisen poissaolon vuoksi tässäpä vähän triviaa ex-todistajille ?

Oletteko järjestäytyneet ?
Paljonko teitä siis on ? suomessa ? maailmassa ? ei varmaankaan salaista tietoa ? koska vain todistajat salailevat ?
Puhutaanko suuruusluokasta Esko Rahkonen fan club vai mistä luvusta ?

jos ero todistajista on osoittautunut hyväksi, minkä tien, tavan, uskon, lahkon, olet havainnut paremmaksi tavaksi ? kerro se, jaa tietosi, miksi se on parempi ?
Oletko riippumaton kaikesta ? kyllästynyt kaikkiin uskontoihin ?
Miksi juuri JT ovat se paha ?
Eikö sama päde helluntailaisiin ?
lestadiolaisiin ?
tms ?
Jos voit näyttää ja todistaa minulle hienomman, paremmin organisoidun, toimivamman maailmanlaajuisesti, myös raamattua opetuksessaan pohjana käyttävän,joka ei sodi omiensa kanssa, jotka ovat lähellä Jeesuksen jättämää mallia kristityistä, rakkaudellisemman uskonnon; LUPAAN VAIHTAA nykyisestä parempaan.

Kerro se meille kaikille, onko meillä vaihtoehtoa ?
vai onko vaihtoehto teltta liikennekolmiossa heinäkuun viikonloppuna kiikareiden kanssa ?

terveisin Seppo

ps. älä turhaan laita linkkejä, vastaa omin sanoin , nykyisen vakaumuksesi mukaan, ole itsesi, älä toisten laatima ajatus.

6

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emeritus-Corrector

Emme ole. Haluaisitko sinä, että olisimme järjestäytyneet?

En tiedä mutta tosi paljon, onneksi :)

On tosiaan :)

Jehovien näkulmasta tärkeintä on uskoNTO ja vartiotornilainen kirjallisuus, kun taas meille kristityille tärkeintä on usko ja Raamattu.

Omien kokemusteni perusteella jehovien ykkösseurakunta Hiekkaharju, joka kokoontuu Suomen haarataoimiston tiloissa on osoittaunut olevan juuri sellainen "paha".

Mainitsemasi pahuus pätee kaikkiin mielenhallintaa harjoittaviin yhteisöihin.

Evankeliumiun kannalta KESKEISIN kysymys ei ole siitä miten toiminta on organisoitu, vaan siitä kannustaako se elävään uskoon. Jehovantodistajille tärkeintä on vartiotornilainen tulkinta Raamatusta, eikä vt-seura anna tilaa yksilölliselle kehitykselle. Jos et opeta toisille vt:läistä tulkintaa - vaikka itse ymmärtäisit asian toisella tavalla - sinut voidaan erottaa jt-lahkosta ja samalla katkeaa yhteydet myös omaisiin ja ystäviin.

On.

Terveisin Corrector :)

Ps. Vastaa sinäkin omin sanoin ja kommentoi Jeremian 25:12 ja kerro milloin 70-vuotisjakso päättyi tuon Raamatun kohdan mukaan. Milloin Jumala kosti Baabelin kuninkaalle ts. minä vuonna pidettiin Belsassarin pidot?

• seppo sillantaus

musta sä vastasit aika huonosti noihin mun kysymyksiin.

Lähinnä tuli mieleen Esko Aho Laihian nuorisoseuratalolla 90 -luvun vaihteessa (se on poltettu)(jos nyt lähden vastaamaan tähän kysymykseen,katson viisaimpana olevan vastaamatta tähän kysymykseen juuri mitään)

Olet siis kristitty, mikäs lahko tai srk tai kirkko on kyseessä, kerropa nykyisiä teesejäsi.

Eikös mulla ollut riittävän selviä kysymyksiä vain mikä on..

tuo nykyinen vaihtoehto mua lähinnä kiinnostaa, kun muitakin varmaan.
        Älä jätä meitä epätietoon!

Noihin triviohin en vastaa, mulla ei oo koulutusta niihin rivijulistajana, ja jos mua on johdettu harhaan niin mitä sä vaikka jostain masadasta multa kyselet, sullahan on vastaukset, emeritus kun olet..

ps. et oo pitkää aikaan muuten nauttinu sunnuntain vartiotornista..

terveisin

minä, Seppo

• Emeritus-Corrector
        seppo sillantaus kirjoitti:

musta sä vastasit aika huonosti noihin mun kysymyksiin.

Lähinnä tuli mieleen Esko Aho Laihian nuorisoseuratalolla 90 -luvun vaihteessa (se on poltettu)(jos nyt lähden vastaamaan tähän kysymykseen,katson viisaimpana olevan vastaamatta tähän kysymykseen juuri mitään)

Olet siis kristitty, mikäs lahko tai srk tai kirkko on kyseessä, kerropa nykyisiä teesejäsi.

Eikös mulla ollut riittävän selviä kysymyksiä vain mikä on..

tuo nykyinen vaihtoehto mua lähinnä kiinnostaa, kun muitakin varmaan.
        Älä jätä meitä epätietoon!

Noihin triviohin en vastaa, mulla ei oo koulutusta niihin rivijulistajana, ja jos mua on johdettu harhaan niin mitä sä vaikka jostain masadasta multa kyselet, sullahan on vastaukset, emeritus kun olet..

ps. et oo pitkää aikaan muuten nauttinu sunnuntain vartiotornista..

terveisin

minä, Seppo

Terve Seppo,
        Tarkoitus oli vastata - tosin aika lyhyesti - kysymyksiisi ja voin tietysti täsmentääkin tarvittaessa.

Kyllä vain, olen kristitty ja uskon Raamatussa speksattuun evankeliumiin enkä lisää siihen mitään ylimääräistä kuten lakihenkiset jt:t, jotka ovat lisänneet evankeliumiin läjäpäin ihmistekoisia käskyjä/sääntöjä, kuten esimerkiksi kuukausittainen kirjallinen raportointivelvollisuus. Oletko samaa mieltä siitä että jt:t edellyttävät tuollaista raportointia mutta Raamattu ei edellytä?

Luterilaisuus antaa yksilöille vapauden kasvaa hengellisesti juri niinkuin kukiin haluaa. Jos haluat "tehdä runsaasti hyvää Herran työssä" niin voit tehdä sitä kirkon vapaaehtoistyöntekijänä juuri niin paljon kuin haluat, ja voit pitää paussia ilman etä kukaan katsoo kieroon. Jokainen saa antaa itsestään seurakunnan hyväksi sen mukaan kuin on kykyjä ja halua. Eikä ole hieno juttu? Se, että kirkkoon kuuluvien joukossa on paljon ihmisiä joita usko ei kiinnosta ei poikkea jt:ien yhteisöstä; heidänkin keskuudessaan on sellaisia jotka ovat mukana vain tavan vuoksi.

Elikä siis kun kyselit vaihtoehtoa jt:läisyydelle, niin sellaisia on. Minun kohdallani luterilaisuus on hyvä, kun taas jollekin toiselle hengelliselle veljelleni/sisarelleni jokin toinen yhteisö (adventtikirkko, helluntailaisuus, vapaakirkko, ortodoksisuus, katolilaisuus... jne) on hänelle paremmin sopiva. Tärkeintä ei ole se mihin kristilliseen yhteisöön kuuluu, vaan se että on elävä usko Jeesukseen Kristukseen pelastajana ja vapahtajana sen mukaan kuin Raamattu meille asian esittää, ilman lakihenkisiä ts. ihmistekoisia ja järjestöllisiä lisävaatimuksia.

-Corrector-

• Emeritus-Corrector kirjoitti:

Terve Seppo,
        Tarkoitus oli vastata - tosin aika lyhyesti - kysymyksiisi ja voin tietysti täsmentääkin tarvittaessa.

Kyllä vain, olen kristitty ja uskon Raamatussa speksattuun evankeliumiin enkä lisää siihen mitään ylimääräistä kuten lakihenkiset jt:t, jotka ovat lisänneet evankeliumiin läjäpäin ihmistekoisia käskyjä/sääntöjä, kuten esimerkiksi kuukausittainen kirjallinen raportointivelvollisuus. Oletko samaa mieltä siitä että jt:t edellyttävät tuollaista raportointia mutta Raamattu ei edellytä?

Luterilaisuus antaa yksilöille vapauden kasvaa hengellisesti juri niinkuin kukiin haluaa. Jos haluat "tehdä runsaasti hyvää Herran työssä" niin voit tehdä sitä kirkon vapaaehtoistyöntekijänä juuri niin paljon kuin haluat, ja voit pitää paussia ilman etä kukaan katsoo kieroon. Jokainen saa antaa itsestään seurakunnan hyväksi sen mukaan kuin on kykyjä ja halua. Eikä ole hieno juttu? Se, että kirkkoon kuuluvien joukossa on paljon ihmisiä joita usko ei kiinnosta ei poikkea jt:ien yhteisöstä; heidänkin keskuudessaan on sellaisia jotka ovat mukana vain tavan vuoksi.

Elikä siis kun kyselit vaihtoehtoa jt:läisyydelle, niin sellaisia on. Minun kohdallani luterilaisuus on hyvä, kun taas jollekin toiselle hengelliselle veljelleni/sisarelleni jokin toinen yhteisö (adventtikirkko, helluntailaisuus, vapaakirkko, ortodoksisuus, katolilaisuus... jne) on hänelle paremmin sopiva. Tärkeintä ei ole se mihin kristilliseen yhteisöön kuuluu, vaan se että on elävä usko Jeesukseen Kristukseen pelastajana ja vapahtajana sen mukaan kuin Raamattu meille asian esittää, ilman lakihenkisiä ts. ihmistekoisia ja järjestöllisiä lisävaatimuksia.

-Corrector-

siitä mitä on kristityn,Jumalan taivaallisen seurakunnan jäsenen asema.
        Nythän on niin että kaikki,raamatun mukaan,ei järjestön aivopesun,eli aivojen tuhosaastan mukaan:
        Uskovat Jeesuksen seuraajat on merkitty taivaitten kirjaan,ei Jt:n rekisteriin.

Taivaissa on ainut raamatullinen organisaatio joka toimii nyt,aikana kun Kristus on asetettu Jumalan oikealle puolelle.
        Mitään muuta maanpäällistä järjestöä ei tarvita.Järjestö on taivaissa.
        Kun kaksi tahi kolme Kristuksen omaa kokoontuu,siellä Kristus on läsnä.Puhuu Jt:t mitä tahansa.
        Olemme CORREN kanssa tämän kokeneet.

Seurakunnat,luterilaiset tai muut on vain työkaluja,yhteisyyden tunteen aikaansaajia,erinlaisia välineitä Jumalan palvelemisessa.Useimmat ihmiset tätä tarvitsevat.
        Sitten on joitain jotka ei siitä erityisemmin välitä,johtuen ehkä elämän tilanteestaan tai niin vahvasta Kristusyhteyden tunteesta omassa elämässään ettei se ole tällähetkellä ajankohtaista.

Mutta entisillä uskovilla Jt:lla on yhteisyyden tunnetta ja on mukavaa jos he jatkossakin voivat tavata.Sinne ovat tervetulleita kaikki entiset Jt:t jotka kokevat että usko Jumalaan ei ole kadonnut ja ennekaikkea kokevat uudestisyntymisen halua.
        Ne Kristuksen pienet lampaat jotka tuntevat ettei ole vielä paimenta.
        Haluamme osoittaa että yksin Kristus on paimen.
        Kristus kutsuu ikuiseen elämään kaikkia niitä jotka Häneen uskovat.
        Ehkä me jo uskossa olevat voimme auttaa teitä Herran kadonneita lampaita.

Lisätietoja:[email protected]
        tai [email protected]

• Markku_Meilo

>> LUPAAN VAIHTAA nykyisestä parempaan.

Ei kannata harkita vaihtamista jos Vartiotorniseuran epärehellisyys ja mädännäisyys ei sinua häiritse. En nimittäin usko, että uskontoja voi laittaa paremmusjärjestykseen.

Toisaalta, tottahan kaulaa myöten suonsilmässä olevalla käy mielessä josko viereinen suonsilmä on sittenkin miellyttävämpi.

• >>Oletteko järjestäytyneet ?

Emme käsittääkseni.

>>Paljonko teitä siis on ?

Luultavasti miljoonia.

>>suomessa ?

Jaa-a, Tikkurila varmasti tietäisi. Kas kun ei anna jostain kumman syystä tietoa tästäkään asiasta.

>>ei varmaankaan salaista tietoa ? koska vain todistajat salailevat ?

No ei taatusti salaista ole ei. Vaan kun salaisuun erikoistunut vartiotorniseura ei anna tietoja edes toholammin erotetuista - ei anna niitä myöskään maailmanlaajuisesti.

>>Puhutaanko suuruusluokasta Esko Rahkonen fan club vai mistä luvusta ?

Ehkä HIM:in fan club riittäisi lukumäärältään. josko noin kuuden miljoonan henkilön rajan ylittää? Mistäs näitä tietää.

>>jos ero todistajista on osoittautunut hyväksi, minkä tien, tavan, uskon, lahkon, olet havainnut paremmaksi tavaksi ?

Joka päivä läheisilleni hyviä tekoja riittänee minulle. Jos ei se riitä mahdolliselle kaikkeuden talouden hoitajalle niin saa sitten olla - olen oman osani tehnyt.

>>kerro se, jaa tietosi, miksi se on parempi ?

Kykenee keskittymään oleelliseen. Tähän päivään huomisineen. Jakamaan kaikesta hyvyydestään muille sen minkä ikinä on vain jaettavissa.

Vartiotorniseuran alaisuudessa kun kaiken tekemisen täyttää järjestölle tuottaminen - roolissa tai toisessa. Ihminen jää hiukka vähemmälle kuin olisi tarkoitus.

>>Oletko riippumaton kaikesta ?

Onko kukaan?

>>kyllästynyt kaikkiin uskontoihin ?

Hyvin paljon mahdollista. Kiitos erään amerikkalaisen uuslahkon.

>>Miksi juuri JT ovat se paha ?
      Eikö sama päde helluntailaisiin ?
      lestadiolaisiin ?
      tms ?

Sen kummemmin noihin muihin tutustumatta on vähän vaikea mennä uskontojensa kokonaisuutta arvostelemaan. Jätetään se vartiotorniseuralle, sehän sen kuitenkin taitaa ylivertaisesti.

>>Jos voit näyttää ja todistaa minulle hienomman, paremmin organisoidun, toimivamman maailmanlaajuisesti, myös raamattua opetuksessaan pohjana käyttävän,joka ei sodi omiensa kanssa, jotka ovat lähellä Jeesuksen jättämää mallia kristityistä, rakkaudellisemman uskonnon; LUPAAN VAIHTAA nykyisestä parempaan.

Käsittääkseni raamatun pitäisi riittää kaikkinensa - jokaiselle yksilönä. Jotenkin absurdia vaatia sen ympärille jotain huippuunsa viritettyä organisaatiota. Eikö sinusta?

>>Kerro se meille kaikille, onko meillä vaihtoehtoa ?

Jos joku sanoo ettei ole vaihtoehtoa - vaihtakoon ehtojaan.

>>vai onko vaihtoehto teltta liikennekolmiossa heinäkuun viikonloppuna kiikareiden kanssa ?

Joku saattaa nähdä sen vaihtoehtona - minä en.

>>ps. älä turhaan laita linkkejä, vastaa omin sanoin , nykyisen vakaumuksesi mukaan, ole itsesi, älä toisten laatima ajatus.

Kas kun tuon äkkäisi useampikin jehovantodistajista. Ei tarvitsisi tännekään copy-pasteta ylipitkiä vastauksia yhtenään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      147
      1111
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1102
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1065
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      73
      853
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      44
      817
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      798
    7. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      745
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      740
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      701
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      672
    Aihe