Putkimies tienaa

enemmän

kuin lääkäri vasta 13 vuoden jälkeen.

27

2219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattitaitoisten putkimiehien palkat ja työsuhde-edut saanevat perusduunarin itkemään alhaisuuttaan, ellei sitten jopa uudelleenkouluttautumaan.

• se putkimies

sitten mahtaa tienata? joo ja saahan sitä päivärahatkin kun asut viikot jossakin pienessä murjussa haisevan ja juopottelevan äijälauman kanssa.

• se putkimies kirjoitti:

sitten mahtaa tienata? joo ja saahan sitä päivärahatkin kun asut viikot jossakin pienessä murjussa haisevan ja juopottelevan äijälauman kanssa.

Tietääkseni putkimiehet tienaavat tarpeeksi, eli -10- 30% omaan palkkaani verrattuna. Parhaat ehkä jopa 50%.

• niin että

lääkäri on tienannut opiskelun jälkeen yhtä paljon kun putkimies ammattikoulun jälkeen oltuaan 13 vuotta töissä? kyllä se lekuri saa paljon parempaa palkkaa kun putkimies heti opiskelun päätyttyä.

• lääkärillä menee

13v. noin 7 vuoden etumatkan kuromiseen.

• lääkärinä

tiedän huonon palkan ja työajat.

• jerre myrkky

Toinen aloittaa työnteon kuusitoista vuotiaana. Toinen kolmikymppisenä. Molemmat yhtä tärkeitä.

• putkimiehen palkan?
        lääkärinä kirjoitti:

tiedän huonon palkan ja työajat.

??? luulisin sen olevan n.15€/h.

• uusiksi...

Putkimiehen ja lääkärin palkkojen vertaaminen ei varmaan ole ihan yksinkertaista.
        Jos putkimies hankkii hyvänä aikana mukavasti rahaa, on kääntöpuolena se, miten huono aika odottaa heti kulman takana ja siinä sitä sitten ollaan työttömyyden kanssa.
        Tällä hetkellä on ammattitaitoisista putkimiehistä pulaa, mikä seurauksena toimessa olevat putkimiehet joutuvat tekemään enemmän töitä, mikä luonnollisesti näkyy niin maksetuissa veroissa, kuin tilipussissa muutenkin.
        Pelkkien palkkojen vertaaminen ei ole mielekästä puhuttaessa putkimiehistä ja lääkäreistä. Lääkäriksi opiskeleva ajattelee luultavasti myöskin ammatin statusta, eli sen arvostusta yhteiskunnassa yleensä. Luultavasti hänellä ei ole ollut vaihtoehtoisena valintana putkimiehen ammatti, vaan hän on asettanut tulevalle työlleen muitakin 'vaatimuksia', kuin vain sen, että ellen pääse lääketieteelliseen, niin alanpa sitten putkimiehen hyville palkoille.
        Miten sitten voisi verrata näitä kahta ammattia niiden yhteiskunnalle tuottaman lisäarvon perusteella. Sanotaan vaikkapa näin: Lääkäri pitää putkimiehen työkuntoisena ja putkimies pitää lääkärin omaisuuden (asunnon) putket kunnossa, ettei lääkäri itse sairastu kosteuden aiheuttamiin sairauksiin...

• me kaikki tavallamme
        uusiksi... kirjoitti:

Putkimiehen ja lääkärin palkkojen vertaaminen ei varmaan ole ihan yksinkertaista.
        Jos putkimies hankkii hyvänä aikana mukavasti rahaa, on kääntöpuolena se, miten huono aika odottaa heti kulman takana ja siinä sitä sitten ollaan työttömyyden kanssa.
        Tällä hetkellä on ammattitaitoisista putkimiehistä pulaa, mikä seurauksena toimessa olevat putkimiehet joutuvat tekemään enemmän töitä, mikä luonnollisesti näkyy niin maksetuissa veroissa, kuin tilipussissa muutenkin.
        Pelkkien palkkojen vertaaminen ei ole mielekästä puhuttaessa putkimiehistä ja lääkäreistä. Lääkäriksi opiskeleva ajattelee luultavasti myöskin ammatin statusta, eli sen arvostusta yhteiskunnassa yleensä. Luultavasti hänellä ei ole ollut vaihtoehtoisena valintana putkimiehen ammatti, vaan hän on asettanut tulevalle työlleen muitakin 'vaatimuksia', kuin vain sen, että ellen pääse lääketieteelliseen, niin alanpa sitten putkimiehen hyville palkoille.
        Miten sitten voisi verrata näitä kahta ammattia niiden yhteiskunnalle tuottaman lisäarvon perusteella. Sanotaan vaikkapa näin: Lääkäri pitää putkimiehen työkuntoisena ja putkimies pitää lääkärin omaisuuden (asunnon) putket kunnossa, ettei lääkäri itse sairastu kosteuden aiheuttamiin sairauksiin...

toisia tarvitsemme.

• voi hitsi!

Tienaan noin 6000 euroa kuukaudessa ja se ei ole paljon.

• ahtaajaa tai paperimiestä

lääkäri ei saa kiinni koko uransa aikana! kyllä kannattaa opiskella.

• koko juttu..

Mitenkäs sitten selität sen, että putkimies, kuten muutkin duunarit, asuvat huonommissa ja halvemmissa kämpissä, ajavat halvemmilla autoilla, tekevät vähemmän matkoja, pukeutuvat halvemmin...harrastavat halvemmin...

• putkiasentaja vaikka

mulla on myös datanomin ammattipaperit!
      Saakeli, uskokaa tai älkää, usein voin itse määritellä palkkani - varsinkin, jos on joku kiireinen projekti!
      Rahaa tulee aivan sikana tilille!
      Lompakossakin on femmaa niin paljon, että pian tulee ryhtivika!
      Kaiken maailman tyhjänpäiväiset fil.kandit ja muu turha joukko saa mun puolesta vaikka haistaa huilun! :D

• olin

LVI-inssi nykyään.

• erikoislääkäri

Itse tienaan (samoin monet muutkin saman alan erikoislääkäärit) reilusti yli 20 000 euroa/kk. Erikoislääkäriksi valmistumisesta on aikaa pari vuotta ja ikää reilut 30. Putkimiehestä ei näy enää kuin onneton varjo kaukana takahorisontissa!

• seuraava potilas

Sinä et ole lääkäriä nähnyt kuin käydessäsi vastaanotolla :))

• erikoislääkäri
        seuraava potilas kirjoitti:

Sinä et ole lääkäriä nähnyt kuin käydessäsi vastaanotolla :))

Nuo tulovertailut on tehty jollain naurettavilla sairaaloiden kuukausipalkoilla (5000e/ kk). Suurin osa tai melkein kaikki erikoislääkärit toimivat kuitenkin sairaalatyön lisäksi tai kokonaan yksityispuolella ja saavat sieltä pääasialliset tulonsa. Useimmat ottavat rahansa yksityistoiminnasta omien firmojensa kautta, jolloin se on verotuksellisesti paljon kannattavampaa, eikä näy missään ansiotulotilastoissa.

• Millä se klinikka pysyy pystyssä, jos puoskari syö enemmän kuin laitehankinnat?

• minä naisten

erikoislääkäri olen.

• löpölöpö
        erikoislääkäri kirjoitti:

Nuo tulovertailut on tehty jollain naurettavilla sairaaloiden kuukausipalkoilla (5000e/ kk). Suurin osa tai melkein kaikki erikoislääkärit toimivat kuitenkin sairaalatyön lisäksi tai kokonaan yksityispuolella ja saavat sieltä pääasialliset tulonsa. Useimmat ottavat rahansa yksityistoiminnasta omien firmojensa kautta, jolloin se on verotuksellisesti paljon kannattavampaa, eikä näy missään ansiotulotilastoissa.

Kyllä minä SEN tiedän mutta mainitsinkin vain, ettet SINÄ edes näe lääkäriä kuin vastaanotolla käydessäsi.

• ironmikes

Jos putkimies lähtee hommiin jo 20- vuotiaana ja tienaa heti alkuun jo kohtuuhyvin. Muutaman vuoden jälkeen hän perustaa oman yrityksen ja töitä on tarjolla niin paljon kuin saa palkattua lisää putkimiehiä töihin, niin lekuri saa ikinä putkiyrittäjää kiinni tulotasossa.

• mitä sitte..

Miksi tälläisiä vertailuja tehdään jää minulle hiukan epäselväksi. Ehkä kyse on pelkästä kateuden aiheen etsimisestä jossa suomalaiset ovat maailman kärkeä.

Ehkä kyse on valmistautumisesta tuleviin tu-po neuvotteluihin ja jolla pyritään tuomitsemaan etukäteen tulevat, melkoisen suuret palkankorotusvaatimukset duunarialoilla. Nythän on jo 15 vuotta menty käytännössä nollakorotuksilla "kilpailukyvyn säilyttämisen" nimissä. Viimein ovat duunarit tajunneet, että heitä on vain vedätetty kaikki nämä vuodet.

Vaihtoehto jota itse veikkaan on yhdistetty kateus ja pyrkimys suunnata edes jokusen nuoren uravalinta kohden duunariammetteja pitkän, akateemisen kouluksen sijaan. Ansioitten kehuminen on ainoa keino vaikuttamiseen sillä rööriroopen työolosuhteista kertomalla karkoitetaan viimeinenkin alalle aikova.

Yhtä hyvin voitaisiin vertailla kumpi on ansainnut enemmän, se joka on ollut työssä 20 vuotta vai se joka on ollut vasta 10 vuotta työelämässä.

Jostain syystä näitä vertailuja kuitenkin aina silloin tällöin tehdään ja kummallisen usein vastakkaisena osapuolena on juurikin rööriroopet ja toisena vaihtelee jokin akateeminen ammattilala.

Röörimiehen ansioissa, 2500-3000e/kk ei todellakaan ole mitään kateuden aihetta kun ottaa huomioon työn ja olosuhteet.

Eipä silti ei ole kadehtimista lekurinkaan ammatissa. Paskaa tulee naamalle siinäkin hiukan eri muodossa vain.

• ainakin

saman verran, siis lääkereitä ja putkimiehiä. Lääkäreillä taitaa olla hieman korkeampi itsemurhaprosentti.
      Paskahommia molemmat -> tonkia ihmisten jätöksiä tai pidellä toisten paiseita.
      Ikuinen vale että työläinen tienaa, ottakaahan selvää.
      Siellä ne on ylen teksti sivuilla 120 eteenpäin ketä kumartaman pitää.

• tienaa..

Lihanleikkaaja(minä) tienaan/norjassa 220nok tunti plus "verovapaat"leikkaukset iltaisin-hotellien keittiöt,ab.1000kr ilta!;)

Kaikki toki pikkuisen kalliimpaa naapurimaassa mutta pihi mies saa aina jotakin tuulensuojaan,räntäpäivänvaralle..

• Putkipoika

Joku on tehnyt uutisankan miksi?

Kerron teille

Työ olo suhteet ovat usein huonot...
      Pakkasta,
      Kylmyyttä,
      Märkyyttä,
      Kesällä kuumuuutta,
      Likaista sisäilmaa rakennuksilla, (altistaa tulevaisuudessa keuhko sairauksille)
      Jatkuva kiire,
      Aikataulut liian kireät,
      Työ kohteet kaukana,
      Työ matkoihin kuluva aika pitkä,
      Kaikilla ei ole hyvä palkka,(ikämies sarja tulee jotenkuten toimeen)
      Pelkoa lomautuksista,(heijastuu työ ilmapiiriin ja koko työ yhteisöön)
      Pelkoa irtisanomisesta,
      Fyysisesti raskasta,
      Hengisesti raskasta,
      Ihmisillä alkoholi ogelmia (heijastuu työ yhteisöön)
      Työsuojelu rikkomuksia,(sen eri muodoissa)

Ja niinkuin varmaan muillakin aloilla...
      Ei kiitosta työnantajalta

Fyysisesti & hengisesti raskastyö vaihtelevassa suomen ilmastossa vaatii paljon energiaa joten myös terveydestä on pidettä huolta mm. syömällä monipuolisesti ja se ei ole halpaa jos joutuu syömään ruokaloissa. Pelkillä eväsleivillä ja kahvilla ei kauan jaksa.

Pakkanen ja kylmyys kuluttaa kehon energiaa vaikka vain seisoisi 8h päivä.

Onko nykyinen palkkaus rakennus ja putki allalle menijöiden kohdalla riittävä niin sitä en usko. Vanhat ikämies sarjan työn tekijät varmaan tienaa sen verran että toimeen tulevat.

Kaikki ei putki ja rakennus alalla ole ammatillisesti yhtä päteviä, mutta
      onhan aina ...

Työmies palkkansa ansainnut

• tuon kaiken

siksi opiskelmaan lähdin ja nyt kevyt LVI-myyntipäällikön sisätyö on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8666
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4818
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4278
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3847
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2706
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2519
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2295
    Aihe