Nyt iski paniikki! Saako raskauden aikana juoda vain tavallista teetä, vai saako juoda eri aromisia, esim. mansikan,ananaksen makuisia? Ilmeisesti esim. minttutee on kielletty? onko tietoa mitä siitä seuraa jos sitä juo? En laisinkaan muistanut että sitä ei saisi juoda ja join sitä eilen!
Muutenkin olen ehkä vähän liian hysteerinen näiden ruoka-aineiden kanssa..kauhea muistaminen mitä saa syödä ja mitä ei!!
teen juonti raskauden aikana
11
2224
Vastaukset
- Meminirkki
Niin minttutee todellakin voi kuulemma aiheuttaa, että lapsesta tulee kaksipäinen.
- miimee!!
Olisi ihan ollut kiva että olisi vastattu asiallisesti...eihän tällä palstalla kukaan viitsi mitään kysyä, jos vastaus on tuollainen!!
- kerrottiin...
Siis ravitsemusterapeutilta kysyin tuosta teen juomisesta, kun neuvolasta saaduissa ohjeissa lukee, että yrttiteet on kielletty. Meillä oli siis viime viikolla neuvolan puolesta järjestetty sellainen ravintoilta. Noh, vastaukseksi sain, että kaikki kaupan teet ovat ok, nordqvistit ym. Eli kyllä mie ainakin juon teetä ihan tavalliseen tapaan :)
- meppe
juonut eikä vielä toistaiseksi ole ilmentynyt kaksipäisyyttä eikä muutakaan harmia ultrissa tähän mennessä.
Eipä kannata hermoilla kaikista niistä syömisistä jos normaalisti syö niin eipä haittaa voi saada paljoa aikaseksi.
Ennemmän se ainainen stressaaminen luulisi siihen lapseen vaikuttavan.
- Anneline
Raskauden ajan ruokasuosituksissa näyttää olevan vaihtelua myös eri maiden kesken. Esimerkiksi Keski-Euroopassa suositellaan janojuomaksi mineraalivettä, mehuja ja hedelmä- ja yrttiteetä.
http://www.babyone.de/de/elternratgeber/newsletterarchiv/newsletter_20040514174619.html - ämmä
Sen terveen järjen käyttö tässäkin lienee sallittua. Kovin runsas teen kittaaminen ei ole hyväksi, niin kuin ei kahvinkaan, mutta se pari kupposta päivässä on ihan OK. Tavalliset ja "normaalit" maustetut teet käy, yrttiteet pitää vähän miettiä. Joku minttutee tms nyt vielä luulisi olevan turvallista, mutta sitten jos on jotain laihdutusteetä tms erikoisempaa yrttisotkua jossa voi olla diureettejä tms "lääkemäisiä" aineita mukana joiden vaikutuksesta sikiöön ei oikein tiedä kannattaa vähän jo varoa.
Ja ylipäätään useimpien "kiellettyjenkään" ruoka-aineidenkin kohdalla pienet määrät vielä tuskin haittaavat (jos siinä pienessä määrässä nyt just ei satu joku listeriapöpötms olemaan), mutta mikä tahansa mitä kilotolkulla tai muuten yliannoksina naamaan vetää pitää sitten miettiä tarkemmin. Eli aivot vaan mukaan tähänkin ja hysteriat pois. Terveitä tenavia lienee maailmaan putkahdellut myös ennen kuin kukaan mitään listoja on keksinyt kirjoitella. - teetä kiitos
En ole vielä tähänkään mennessä oppinut juomaan kahvia, joten juon teetä. 1-3 mukillista päivässä.
Raskausaikana olen huomannut että vain tietyt teelaadut kelpaavat, muutoin alkaa kauhea närästys. Esim. Liptonin tavallinen tee, mutta kun juon Liptonin mitä tahaansa maustetua teetä närästystä ei tule. - kielletty
koska joissain yrteissä on ainesosia, jotka ovat haitallisia sikiölle, siksi ei suositella mitään yrttiteetä. Samoin maksan kans: ei osata vetää rajaa mikä ois sopiva määrä, siksi suositellaan välttämään kokonaan.
- katjuli
Itse olen ainakin juonut kaikenmoista teetä mitä eteen on sattunut. Tosin sitä tulee juotua kuitenkin ihan rajallisesti, eli yksi jättikupillinen, mikä lienee vastaa kahta normaalia kupillista.
Pääasiassa käytössä on ihan normaalit kaupan pussiteet, mutta on sitä tullut "epänormaalimpiakin" testailtua. Ainakin itsellä oma järki on sitä mieltä, että se määrä on kuitenkin niin mitätön, ettei siitä kannata liiemmälti stressailla... - ........
tavalisessa teessä ei ole mitään muuta haitallista kuin kofeiini ja sitäkin sen verran vähän ettei useampikaan kupillinen päivässä ole haitaksi. vihreät- ja yrttiteet ovat ns. kiellettjen listalla, koska niiden haittavaikutuksista ei ole varmoja tuloksia. mustaa teetä saa siis juoda oli se sitten aromatisoitu minkä tahansa makiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 251803
En halua miestä joka
Havisee kuin haavan lehti kakat housussa eikä uskalla ottaa ohjia ja lähestyä naista. Niin kuin miehen kuuluu tehdä, oll2641707Keskisarja todettiin rasistiksi
Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan Keskisarjan lausunnot Ylen A-Studiossa viime viikolla täyttävät rasismin määritelmän4401542- 1381505
Yllättyisit miten iso, paksu ja esteettisesti kaunis minulla on!
Haluaisin tehdä sillä vaikutuksen sinuun ihana nainen. ❤️❤️🧡💛💚141239Olitkohan koskaan
yhtä optimistinen kuin minä siitä, että jonain päivänä olisimme vielä yhdessä? Vai uskoinkohan minä yksinäni siihen, jos861099Arki on paljon tylsempää
kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva211000Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa
Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava281945Ensitreffit alttarilla: Heti outo ratkaisu uusilta asiantuntijoilta: "On tehty reippaitakin..."
Ensitreffit alttarilla uudistui ja mukana on kaksi uutta asiantuntijaa: Joonas Pesonen ja Iida Mäkikallio. Kari Kanala j13927- 89917