Tuolla alhaalla oli puhetta avainten vallasta, ja siitä mitä ne tarkoittavat. Raamatun mukaan avainten valta on Jeesuksen opetuslapsilleen antama valtuus sitoa ja päästää synnistä Pyhän Henken voimalla. Näin ollen avaimia on kaksi (päästö ja side) ja ne ovat vieläkin maanpäällä Jeesuksen seuraajilla, uskovaisilla.
Matteuksen evankeliumi:
16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
18:18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
Johanneksen evankeliumi:
20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
2.Korinttolaiskirje:
5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
avainten valta
7
513
Vastaukset
- Lutherilainen
Aivan oikein.Pyhä Henki liittyy noihin avaimiin eli synninpäästö on Pyhän Hengen työ Mitä se ei ole? Se ei ole henkien sitomista ja karkoittamista kuten lahkoriivatut selittävät.Lahkoissa on henkien tungosta ja ei voi kunnolla hengittää.siksi jahtaavat niitä
korpiin ja erämaihin.Ettäs tämäkin raamatun kohta sitten vääristeltäisiin.Siis synnin päästö ja synteihin sitominen on se oikea tapa ymmärtää mitä kyseinen kohta käsittää.(päästö ja sideavain)- luther
En oikein ymmärtänyt.
Sitominen tarkoittaa ihmisen sitomista synteihinsä, jos tämä ei nöyrry parannukseen. Tämä valta sisältyy avinten valtaan ja kuuluu näin uskovaisille. Raamatussa esim. Paavali käytti synteihin sitomista. Sitominen ei ole karkottamista, vaan se on hoitokeino, jotta ihminen ymmärtäisi tilansa.
- Lutherilainen
Kristuksen avaimet ovat hyödyllisiä ja ne on annettava osaavien käsiin.Ne kun auttavat taivaaseen ja iankaikkiseen elämään pääsemisen.
Sillä ne ovat taivaan valtakunnan avaimet,jotka sulkevat paatuneelta synnintekijältä taivaan kun taas katuvalle synnin tekijälle avataan taivas.
Tämäkään kuin ei sakramentitkaan voi tapahtua ilman
Jeesuksen veren vuodattamista,Hänen kuolemaansa ja ylösnousemusta,joilla Hän on avannut meille taivaan apposen auki.Että silmiä häikäisee.
Näin Hän on ilmoittanut syntisparoille kurjille taapertajille mitä Hän on Pyhällä kalliilla verellään ansainnut meidän hyväksemme. - Aivan
Joh. 9:35 Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?"
Joh. 9:36 Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?"
Joh. 9:37 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu."
Joh. 9:38 Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.
Joh. 9:39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi."
Joh. 9:40 Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
Joh. 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt * TE SANOTTE: 'ME NÄEMME'; sentähden teidän syntinne pysyy."*
Joh. 10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: JOKA EI MENE OVESTA lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Joh. 10:2 Mutta JOKA MENEE OVESTA sisälle, se on lammasten paimen.
Joh. 10:3 Hänelle OVENVARTIJA avaa, ja lampaat kuulevat HÄNEN ääntänsä; ja HÄN KUTSUU omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
Joh. 10:4 Ja laskettuaan kaikki OMANSA ulos HÄN KULKEE NIIDEN EDELLÄ, ja LAMPAAT SEURAAVAT HÄNTÄ, sillä ne TUNTEVAT HÄNEN ÄÄNENSÄ.
*Monenlaista keituria ja lihavaa lammasta kuvittelee itsensä Jeesukseksi ja Pyhäksi Hengeksi, seurakunnaksi ja kas kummaa kun ei IHAN suoraan Jumalaksi. Onhan siinä valtaan pyrkyreille hekumallinen tilaisuus käydä kaikkivaltiaan istuimelle.
Moni on pettänyt näin itsensä, luullen tietävänsä hyvän ja pahan kuin itse Jumala. Mutta se kuin SYNTISEN sitoo tai päästää on Jumalan Pyhä Sana, jonka TODISTAJINA apostolit olivat, kun tuo sitomis ja päästämisasia oli esillä. Lause alkoi ottakaa Pyhä Henki, joille te
(opetuslapset) Jne...*
Mutta kyllä tuo yllä oleva kirjoitus Joh. 9. puhui Jeesuksesta ja ovenvartija on Pyhä Henki ja
pysyy- luther
Kyllä Pyhä Henki avaa uskon, mutta pitää muistaa että se Pyhä Henki on jokaisella uskovaisella. Emme siis päästä emmekä sido omalla van Pyhän Hengen voimalla.
Meillä on näin velvollisuus ja oikeus julistaa katuvalle synninpäästö ja silloin PYHÄ HENKI avaa kuulijan sydämessä uskon, emme me. Samoin Jumalan sanan mukaan meillä on velvollisuus (siis seurakunnalla) sitoaihminen synteihinsä, jos tämä ei nöyrry parannukseen. Jeesus on edelleen omiensa kekellä ja Pyhä Henki uskon avaajana.
15. Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.'
17. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
18. Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa. - Aivan
luther kirjoitti:
Kyllä Pyhä Henki avaa uskon, mutta pitää muistaa että se Pyhä Henki on jokaisella uskovaisella. Emme siis päästä emmekä sido omalla van Pyhän Hengen voimalla.
Meillä on näin velvollisuus ja oikeus julistaa katuvalle synninpäästö ja silloin PYHÄ HENKI avaa kuulijan sydämessä uskon, emme me. Samoin Jumalan sanan mukaan meillä on velvollisuus (siis seurakunnalla) sitoaihminen synteihinsä, jos tämä ei nöyrry parannukseen. Jeesus on edelleen omiensa kekellä ja Pyhä Henki uskon avaajana.
15. Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.'
17. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
18. Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.Jes. 57:21 Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo minun Jumalani.
Jes. 58:1 Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä.
Jes. 58:2 Minua he MUKA etsivät joka päivä ja haluavat tietoa minun teistäni niinkuin kansa, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalansa oikeutta. He vaativat minulta vanhurskaita tuomioita, haluavat, että Jumala heitä lähestyisi:
Jes. 58:3 "Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?" Katso, paastopäivänänne te ajatte omia asioitanne ja AHDISTATTE TYÖHÖN kaiken työväkenne.
Jes. 58:4 Katso, RIIDAKSI JA TORAKSI te paastoatte, LYÖDÄKSENNE JUMALATTOMALLA NYRKILLÄ. Te ette nyt paastoa niin, että teidän äänenne kuultaisiin korkeudessa.
Jes. 58:5 Tälläinenkö on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen KURITTAA ITSEÄNSÄ? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja MAKAA SÄKISSÄ JA TUHKASSA, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?
Jes. 58:6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että AVAATTE VÄÄRYYDEN SITEET, irroitatte ikeen nuorat, ja PÄÄSTÄTTE SORRETUT VAPAIKSI, että särjette kaikki ikeet?
Jes. 58:7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on *omaa lihaasi? *(PUOLISO)
Jes. 58:8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
Jes. 58:9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen." Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
Jes. 58:10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
Jes. 58:11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
Jes. 58:12 Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi." - luther
Aivan kirjoitti:
Jes. 57:21 Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo minun Jumalani.
Jes. 58:1 Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä.
Jes. 58:2 Minua he MUKA etsivät joka päivä ja haluavat tietoa minun teistäni niinkuin kansa, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalansa oikeutta. He vaativat minulta vanhurskaita tuomioita, haluavat, että Jumala heitä lähestyisi:
Jes. 58:3 "Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?" Katso, paastopäivänänne te ajatte omia asioitanne ja AHDISTATTE TYÖHÖN kaiken työväkenne.
Jes. 58:4 Katso, RIIDAKSI JA TORAKSI te paastoatte, LYÖDÄKSENNE JUMALATTOMALLA NYRKILLÄ. Te ette nyt paastoa niin, että teidän äänenne kuultaisiin korkeudessa.
Jes. 58:5 Tälläinenkö on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen KURITTAA ITSEÄNSÄ? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja MAKAA SÄKISSÄ JA TUHKASSA, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?
Jes. 58:6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että AVAATTE VÄÄRYYDEN SITEET, irroitatte ikeen nuorat, ja PÄÄSTÄTTE SORRETUT VAPAIKSI, että särjette kaikki ikeet?
Jes. 58:7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on *omaa lihaasi? *(PUOLISO)
Jes. 58:8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
Jes. 58:9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen." Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
Jes. 58:10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
Jes. 58:11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
Jes. 58:12 Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi."????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2486419Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1965966Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai195521Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1214283Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1433533Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1303353HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok233046Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan82512Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja2632464- 1342322