Tietokoneessa on 3v takuu ja se on noin 2 vuotta vanha.. Se meni kesällä rikki ja on ollut takuu korjauksessa JO 4 KERTAA... Onko oikeutettua pyytää jo uusi kone? Kun 4 kertaa saman vian takia korjauksessa kuulostaa jo tosi kohtuuttomalta..Tosin kone on melkein joka korjauskerran jälkeen hieman paremmassa kunnossa, korjauksiin on varmaan fujitsulle kertynyt kuluja jo yli 2000€...osia vaihdettu satojen eurojen edestä työmaksut.
Joten pitääkö niiden jo antaa uusi kone? Vai pitääkö tyytyä taas samaan saarnaan: "Pakkaa kone niin se tullaan hakemaan korjaukseen"
Voivatko antaa korjauksena käytetyn koneen, vai onko niiden pakko antaa uusi??
Tietokone takuu
12
3756
Vastaukset
- AitoRealisti
Fujitsu korjaa konettasi kunnes takuuaika menee umpeen, sitten ne sanoo että tästä eteenpäin tämä maksaa.
- Valittaja...
Eli otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan, ja ottivat asian hoitaakseen...
Pistelen tänne jos tulee jotain uutta tietoa.- tietää
Voistiko kertoa miten sinulle kävi. Minulla samanlainen ongelma
- Mitä Äksyin Ämmä
korjata myymänsä tavaran virhe ... tai vaihtaa tavara uuteen, ilmeisesti oman harkintansa mukaan. Asiakkaasta vain on kiusallista, jos hän joutuu toistuvasti toimittamaan lakkoilevaa masiinaa konetohtoriin. Uuden, kenties ja toivottavasti toimivan hilavitkuttimen ostaminen olisi paljon sujuvampaa... Ehkä myyjäliikkeenkin kannalta olisi edullisempaa antaa asiakkaalle uusi kone kuin maksaa toistuvasti postitus- tmv. kuljetuskustannuksia, jotka käsittääkseni sisältyvät takuukorjauksen hintaan.
Mutta sangen harvoin liikkeestä tarjotaan uutta laitetta takuuaikana rikkoutuneen tilalle. Poikkeuksena tästä mainittakoon rikkaimuri, jonka kyllästyttyä pölynahmintaan liike antoi tilalle vastaavan laitteen eikä tarjoutunut korjaamaan vanhaa, n. 20 euron arvoista vempainta. - Daphne86
Mullakin on sama ongelma, kone on nyt kuukauden sisään neljättä kertaa huollossa, ensin kolme kertaa täsmälleen samojen ääniongelmien takia ja nyt siitä sitten laukesi näyttö,luultavasti huollon seurauksena. Takuuta koneessa on kuulemma kesään asti. Koneesta on vaihdettu kutakuinkin koko sisältö eikä mitään auta. Olen laittanut fujitsulle kahdestikin reklamaatiota, ensimmäiseen en saanut mitään vastausta, toiseen tuli vain että "ikävä että et saanut aikaisempaan reklamaatioon vastausta, tämä on nyt lähetetty eteenpäin..." eli jos saat kuluttajansuojaviranomaiselta lausuntoa tai muuta tietoa niin kerrohan toki...
- Missä huolto
Olen useaan otteeseen soittanut myyjäliikkeeseen. Käskivät ottaa maksulliseen neuvontaan yhteyttä.Lähettivät sieltä sähköpostiin ohjeita, joista ei ymmärrä mitään.
Alle vuoden ikäisissä koneissa palvelu on maksuton.
Tässä Fujitsussa ei patteri ole pelannut heti uudesta lähtien.
Kun koneen sammuttaa niin aika ja päivät nollautuu aina koneen valmistuspäivään -02
Lisäksi elokuvien katselu ei ole koskaan pelannut.
Jos kone on pitkään korjauksessa,nettimaksut pitää kuitenkin maksaa.
Kun ei päivitä niin ei ropise sitten niitä mainoksiaan. - assss
Missä huolto kirjoitti:
Olen useaan otteeseen soittanut myyjäliikkeeseen. Käskivät ottaa maksulliseen neuvontaan yhteyttä.Lähettivät sieltä sähköpostiin ohjeita, joista ei ymmärrä mitään.
Alle vuoden ikäisissä koneissa palvelu on maksuton.
Tässä Fujitsussa ei patteri ole pelannut heti uudesta lähtien.
Kun koneen sammuttaa niin aika ja päivät nollautuu aina koneen valmistuspäivään -02
Lisäksi elokuvien katselu ei ole koskaan pelannut.
Jos kone on pitkään korjauksessa,nettimaksut pitää kuitenkin maksaa.
Kun ei päivitä niin ei ropise sitten niitä mainoksiaan.tuttavallani ollut 3 kertaa rikki. Itselläni ei ole ollut koskaan vikaa pc-laitteissa, paitsi kun ne ovat olleet jo yli 5 v vanhoja. Silloin hajosi kovalevy yhdestä. Uusimmat koneet ovat: Kotona oleva työkoneeni HP (halpa toimistomalli), merkitön kone jossa AMD 3500 prosessori ja samoin toinen merkitön kone jossa myös hitaampi AMD-prosessori. Koneisiin kannattaa ehkä valita Seagaten kovalevy, niissä on 5 v takuu. Emolevyissä voi lisäksi olla vikoja jos kaikkein halvinta emolevyä käyttää. Nykyään tehdään aina vaan halvemmalla joten vikojakin voi olla enemmän kuin 5-10 v sitten.
- Hermot menee
KAnnettavassa tietokoneessani on 2vuoden takuu, nyt takuuta jäljellä vielä 10kk. Viimeisen puolen vuoden aikana ollut kahdesti huollossa, ja nyt kone ollut viimeisen 1,5kk rikki ja soitin fujitsun helpdeskiin mistä lähetti mulle reklamaatiolomakkeen laitoin sen eteenpäin, siitä on nyt yli kuukausi, ei vastausta, soitin sinne itse ja sanoin etten halua edes uutta konetta teiltä vaan rahat takaisin, kuluttajasuojalain mukaan kun vika on vakava, kaupan purkamiseen on oikeus.
Nainen vastasi sieltä että hänen täytyy selvittää tätä asiaa ja ottaa yhteyttä minuun tämän viikon kuluessa, joo-o, huomenna on tämä viikko mennyt eikä varmaankaan ota yhteyttä, ja tämä nainen on fujitsun reklamaatiovastaava, just joo, ei pahoitellut eikä mitään, kai näitä tapauksia on niin paljon ettei ne enää tiedä mitä tekisi.
Mutta kolme kertaa olen menettänyt kaikki tiedostoni kun kone vain yhtääkkiä menee pimeeksi eikä enää käynnisty, kyllä suututtaa.
Koneeseeni on jo vaihdettu prosessorituuletin, emolevy, kiintolevy, dvd-asema, ja nyt on sit taas monta vikaa...mä en oikeasti tarvitse konetta joka on enemmän huollossa kun mulla kotona käytössä!!!- 2 fujii, eka ja vika
teillä on koneissa ollut? Itsellä kanssa ihan p----a tämä fujitsu. Olen korjauttanut paikallisessa huollossa omaan piikkiin kun ei ole ollut aikaa odotella, mutta taas kone sekoilee. Ei kyllä ihan varma onko koneen vika vai Vistan. Kone ostettu 6/-09, onko näissä 2 vuoden takuu?
- ei enää fujitsua
2 fujii, eka ja vika kirjoitti:
teillä on koneissa ollut? Itsellä kanssa ihan p----a tämä fujitsu. Olen korjauttanut paikallisessa huollossa omaan piikkiin kun ei ole ollut aikaa odotella, mutta taas kone sekoilee. Ei kyllä ihan varma onko koneen vika vai Vistan. Kone ostettu 6/-09, onko näissä 2 vuoden takuu?
Fujitsun koneissa on kahden vuoden takuu.
Jostakin syystä emolevyt ei kestä fujitsun koneissa. Omaan koneeseen vaihdettu kaksi kertaa emolevy takuuseen, vuoden toimii emolevy ja sitten hajoaa. Viimeksi emolevy sano sopimuksen irti kun takuuta oli kuusi päivää jäljellä. Soitto fujitsulle, josta alettiin väittämään, että takuu on umpeutunut puolivuotta aikaisemmin. Ei siinä auttanut sanoa, että ostokuitti on silmien edessä ja sen mukaan takuuta jäljellä vaan piti ottaa kuitista kuva ja lähettää s-postilla eteenpäin. Ei herätä luottamusta fujitsun rekisterit tai sitten on myyty liikkeestä käytetty kone uutena (kone oli kyllä alkuperäisessä paketissa, joten täytyy uskoa, että uusi se oli).
Huollot onkin sitten aivan jotain käsittämättömiä tapauksia. Ensimmäisellä kerralla emolevyä vaihdettiin kaksi kuukautta kun konetta ei voitu kuulemma todentaa takuunalaiseksi vaikka koneen päällä oli ostokuitista kopio.
Toisella kerralla huolto palautti koneen täysin toimimattomana vaikka se oli huoltoraportin mukaan testattu ennen lähetystä.
Näiden kokemusten perusteella seuraava kone ei ole fujitsu. - ..........----------
ei enää fujitsua kirjoitti:
Fujitsun koneissa on kahden vuoden takuu.
Jostakin syystä emolevyt ei kestä fujitsun koneissa. Omaan koneeseen vaihdettu kaksi kertaa emolevy takuuseen, vuoden toimii emolevy ja sitten hajoaa. Viimeksi emolevy sano sopimuksen irti kun takuuta oli kuusi päivää jäljellä. Soitto fujitsulle, josta alettiin väittämään, että takuu on umpeutunut puolivuotta aikaisemmin. Ei siinä auttanut sanoa, että ostokuitti on silmien edessä ja sen mukaan takuuta jäljellä vaan piti ottaa kuitista kuva ja lähettää s-postilla eteenpäin. Ei herätä luottamusta fujitsun rekisterit tai sitten on myyty liikkeestä käytetty kone uutena (kone oli kyllä alkuperäisessä paketissa, joten täytyy uskoa, että uusi se oli).
Huollot onkin sitten aivan jotain käsittämättömiä tapauksia. Ensimmäisellä kerralla emolevyä vaihdettiin kaksi kuukautta kun konetta ei voitu kuulemma todentaa takuunalaiseksi vaikka koneen päällä oli ostokuitista kopio.
Toisella kerralla huolto palautti koneen täysin toimimattomana vaikka se oli huoltoraportin mukaan testattu ennen lähetystä.
Näiden kokemusten perusteella seuraava kone ei ole fujitsu.Se on sitten muuten aivan sama minkä merkkinen se kone on. Huolto on aina sama Infocare.
Ja ei tule kyllä mitään hyvää mieleen tästä puljusta!
- suski777
Käsittääkseni laite ei saa olla _samasta_ virheestä rikki useampaa kertaa. Uutta tuskin on pakko antaa, vaikka toki helpompi olis. Ainakin hinnanalennus tulis mieleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004383
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631713
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331373Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581347Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706