Suomen NATO-kanta

Presidentin kuin hallituksen osaltakin tyydyttää suurta osaa suomenkansalaisia.

Ei syytä 'hötkyilyyn' puoleen tai toiseen.
On hyvä että asioihin otetaan selvä kanta kuten presidentti Halonen Jyväskylässä teki.

9

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäin miettimään,

      onko vaalien tuloksella vaikutusta Suomen ulkopolitiikkaan.
      Bush on menneen talven lumia ja suurissa vaikeuksissa. Sillä on varmasti merkitystä myös NATO:on välillisesti Irakin tilanteen kautta.

      Blair väistyy pääministerin paikalta ja Irakin politiikka on vastatuulessa kaikissa osallistujamaissa.

      • KeijoKeskustelija-1

        Kun Bushin päivät alkavat vähenemään, niin Nato myönteisyys kasvaa.

        Keulakuvan kaatumista odotellessa.


      • ainakin perusteita
        KeijoKeskustelija-1 kirjoitti:

        Kun Bushin päivät alkavat vähenemään, niin Nato myönteisyys kasvaa.

        Keulakuvan kaatumista odotellessa.

        siihen suuntaan voisi olla.
        Ulkopolitiikassa vaan pitää varoa sellaisia toimenpiteitä, jotka tuovat epävakautta tärkeisiin suhteisiin.


      • ainakin perusteita kirjoitti:

        siihen suuntaan voisi olla.
        Ulkopolitiikassa vaan pitää varoa sellaisia toimenpiteitä, jotka tuovat epävakautta tärkeisiin suhteisiin.

        Sen jälkeen muutkin IVY-maat alkoivat irtautumisen Moskovan määräysvallasta.

        Tässä "Keijo K:n kanssa samaa mieltä 'Bushin USA' etäännytti maailmaa poliittisesta oikeudenmukaisuudesta.

        Eurooppalaiset tukipylväät, Saksa ja Ranska valitsivat HETI puolensa mm.Irak-operaatioon.


      • irtautuneet Moskovasta,
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Sen jälkeen muutkin IVY-maat alkoivat irtautumisen Moskovan määräysvallasta.

        Tässä "Keijo K:n kanssa samaa mieltä 'Bushin USA' etäännytti maailmaa poliittisesta oikeudenmukaisuudesta.

        Eurooppalaiset tukipylväät, Saksa ja Ranska valitsivat HETI puolensa mm.Irak-operaatioon.

        mutta ovatko ne "oikeasti" NATO-maita?
        Niillä ei ole NATO-aseistusta, eikä -armeijaa.
        Ei edes samanlaista ilmavalvontaa kuten NATO-mailla.

        Epäilen, puolustetaanko niitä tarpeen tullen.
        Totta tosin on, että jäsenyys on ennenkaikkea kannanotto ja pelote.


      • irtautuneet Moskovasta, kirjoitti:

        mutta ovatko ne "oikeasti" NATO-maita?
        Niillä ei ole NATO-aseistusta, eikä -armeijaa.
        Ei edes samanlaista ilmavalvontaa kuten NATO-mailla.

        Epäilen, puolustetaanko niitä tarpeen tullen.
        Totta tosin on, että jäsenyys on ennenkaikkea kannanotto ja pelote.

        Olkoonkin, että "jäsenyys on ennenkaikkea kannanotto ja pelote".
        Ydin EU:n kylkiäisenä Baltian mailla on tarvittaessa kättä pitempää apua.

        Esim. Kiina sai ja saa määrätä ent. Burmassa mielensä mukaan.
        Samoin Venäjä Tsetsenian suhteen. Eli. Puolensa on valittava silloin kun on
        ns. historiallinen tilaisuus.

        Suomi alkoi irtautumaan Kremlin määräysvallasta Koiviston kaudella.

        Hätäkös meillä - löyhässä hirressä!


    • J_Julistaja

      Vaikka seta-muumio olisi mitä mieltä, niin hänhän ei Nato-jäsenyyttä päätä. Onneksi, sillä mummelin ajantaju on pysyvästi jämähtänyt 70-luvulle.

      • julistajamainen psykoottinen asenne Suomeen ja suomalaisiin kuuluisi 'suljetulle osastolle'!!


      • äänestys tulee!

        Kuinka itä-H:gin slummissa menee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe