viinipullojen korkitus

katjamar

Hei. Teimme ekan satsin valkkaria preston valmispakkauksesta. Hyvin onnistui ja väri on hyvä, alkumakukin ihan ok. Mutta sit korkittaessa aivan TAJUSTI tarvii voimaa preston yksinkertaisen painettavan korkituslaitteen käyttöön??? Onko kellään niksiä sen voimattomampaan käyttöön? Laitetiin hiven ruokaölyä sen reunoille sit pikkasen helpommin meni, mutta, onko virallisia käyttöohjettta sille? vai oliko liian isot korkit/pienet pullonsuut? miestä tarvittiin!!!Ostanko rautasen korkituslaiteen seuraavaksi?? Rakko kämmenessä!

7

8982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oku

en suosittele käyttämään tuota painettavaa vehjettä. Olen näähnyt kun pullo on korkittaessa hajonnut alta, jolloin tuli todella pahaa jälkeä.

Kaverilta piti leikata käsi ja sairaslomaa tuli monta viikkoa.

• katjamar

kiitos vastauksestasi tuli tarpeeseen, jatkossa hankin rautasen laitteen, muuten viini paranee iän myötä..Mutta prosentit mittarilla vaan n.9??? Pakkaus luvattu n.12. tiäks miks??

• Kotiviinin ystävä

Hanki kunnon rautainen laite, jos aiot jatkaa tätä mukavaa harrastusta. Itsekin käytin aluksi tuollaista "hampaat irvessä" -laitetta ja mieshän se sai korkit laittaa. Hankittuamme tuon kunnon välineen, sen kanssa on ilo korkittaa, ei tarvita miesvoimaa eikä mitään rasvoja.
      Onnea uudelle harrastuksellenne!

• auttaa!

Sitä löytyy hyvinvarustetuista kaupoista. Kahdella kädellä vedettävä alas vipulaite. Aiemmin olin pyytänyt miespuoliselta apua kun käytössä oli se muovinen pieni korkituslaite. Olen se alunperäinen noviisi-nick. Kotiviinin teko tuntuu mukavalta ja monien mokien kautta olen oppinut tekemään erilaisia . Pikkuhiljaa olen löytämässä oman mieleiseni viinin erilaisista luonnonaineiksista. Kaikki tekemäni maistuvat erilaisilta. Tsemppiä vetolaitteen etsinnässä!

• niksi.

Se muovinen halpislaite toimii vallan hyvin, kun käyttää "painamiseen" vasaraa. Ei toki tavallista, vaan puu-, muovi-, tai mieluiten kumivasaraa. Semmosella uppoaa korkki yhdellä kevyellä iskulla.
      Korkkien täytyy tietysti olla oikeaa kokoa ja ne pitää eka pehmentää kuumassa vedessä. Öljyjä ei tarvita.

• Anonyymi

Vanha viestiketju, mutta etsin itse muistin virkistykseksi kymmenen vuoden jälkeen korkitusohjeita. Nykyään korkit ovat vahapintaisia, niitä ei tarvitse liottaa. Lukee pussissa. Muovinen korkituslaite toimii ihan hyvin, kun tarkistaa pari juttua. Korkit on hyvä tarkastaa ensin, että pulloon menevä korkin pää on ehjä ja siisti reunainen. Korkki suoraan laitteeseen, painaa jo valmiiksi hiukan laitteeseen ja samoin korkituslaite suoraan suhteessa pulloon. Korkkia painaessa hiukan kiertämällä painaa paikalleen. Nopeasti tulee tuntuma korkittaessa meneekö se korkki paikoilleen vai ei. Väkisin ei kannata tunkea. Korkkeja on ainakin kahdenlaisia. Perinteinen viinipullonkorkki, joka nimensä mukaisesti sopii viinipulloihin. Sitten Alkon ja muihin pienempi aukkoisiin pulloihin löytyy kartiomaisia korkkeja. Itse pullotin juuri satsin, ei ollut vaikeaa.

• Anonyymi

salille siitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2346
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    5. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      134
      816
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      725
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      161
      709
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe