viinipullojen korkitus

katjamar

Hei. Teimme ekan satsin valkkaria preston valmispakkauksesta. Hyvin onnistui ja väri on hyvä, alkumakukin ihan ok. Mutta sit korkittaessa aivan TAJUSTI tarvii voimaa preston yksinkertaisen painettavan korkituslaitteen käyttöön??? Onko kellään niksiä sen voimattomampaan käyttöön? Laitetiin hiven ruokaölyä sen reunoille sit pikkasen helpommin meni, mutta, onko virallisia käyttöohjettta sille? vai oliko liian isot korkit/pienet pullonsuut? miestä tarvittiin!!!Ostanko rautasen korkituslaiteen seuraavaksi?? Rakko kämmenessä!

7

8568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oku

en suosittele käyttämään tuota painettavaa vehjettä. Olen näähnyt kun pullo on korkittaessa hajonnut alta, jolloin tuli todella pahaa jälkeä.

Kaverilta piti leikata käsi ja sairaslomaa tuli monta viikkoa.

• katjamar

kiitos vastauksestasi tuli tarpeeseen, jatkossa hankin rautasen laitteen, muuten viini paranee iän myötä..Mutta prosentit mittarilla vaan n.9??? Pakkaus luvattu n.12. tiäks miks??

• Kotiviinin ystävä

Hanki kunnon rautainen laite, jos aiot jatkaa tätä mukavaa harrastusta. Itsekin käytin aluksi tuollaista "hampaat irvessä" -laitetta ja mieshän se sai korkit laittaa. Hankittuamme tuon kunnon välineen, sen kanssa on ilo korkittaa, ei tarvita miesvoimaa eikä mitään rasvoja.
      Onnea uudelle harrastuksellenne!

• auttaa!

Sitä löytyy hyvinvarustetuista kaupoista. Kahdella kädellä vedettävä alas vipulaite. Aiemmin olin pyytänyt miespuoliselta apua kun käytössä oli se muovinen pieni korkituslaite. Olen se alunperäinen noviisi-nick. Kotiviinin teko tuntuu mukavalta ja monien mokien kautta olen oppinut tekemään erilaisia . Pikkuhiljaa olen löytämässä oman mieleiseni viinin erilaisista luonnonaineiksista. Kaikki tekemäni maistuvat erilaisilta. Tsemppiä vetolaitteen etsinnässä!

• niksi.

Se muovinen halpislaite toimii vallan hyvin, kun käyttää "painamiseen" vasaraa. Ei toki tavallista, vaan puu-, muovi-, tai mieluiten kumivasaraa. Semmosella uppoaa korkki yhdellä kevyellä iskulla.
      Korkkien täytyy tietysti olla oikeaa kokoa ja ne pitää eka pehmentää kuumassa vedessä. Öljyjä ei tarvita.

• Anonyymi

Vanha viestiketju, mutta etsin itse muistin virkistykseksi kymmenen vuoden jälkeen korkitusohjeita. Nykyään korkit ovat vahapintaisia, niitä ei tarvitse liottaa. Lukee pussissa. Muovinen korkituslaite toimii ihan hyvin, kun tarkistaa pari juttua. Korkit on hyvä tarkastaa ensin, että pulloon menevä korkin pää on ehjä ja siisti reunainen. Korkki suoraan laitteeseen, painaa jo valmiiksi hiukan laitteeseen ja samoin korkituslaite suoraan suhteessa pulloon. Korkkia painaessa hiukan kiertämällä painaa paikalleen. Nopeasti tulee tuntuma korkittaessa meneekö se korkki paikoilleen vai ei. Väkisin ei kannata tunkea. Korkkeja on ainakin kahdenlaisia. Perinteinen viinipullonkorkki, joka nimensä mukaisesti sopii viinipulloihin. Sitten Alkon ja muihin pienempi aukkoisiin pulloihin löytyy kartiomaisia korkkeja. Itse pullotin juuri satsin, ei ollut vaikeaa.

• Anonyymi

salille siitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5718
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3743
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      457
      2629
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      266
      1662
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1333
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1326
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1220
    Aihe