Päivän pakoll... siis perinteinen

Olenko liikaa mukana keskusteluissa?

En juurikaan ole seurannut, miten muilla palstoilla mennään....

Oletko jo herännyt? Jos - niin mihin aikaan kellosi soi, vai mikä/kuka herätti?

Moniko teistä päivittää säännöllisesti koneensa (tänään tuli itselleni 3 XP:n korjauspäivitystä ja se haittaohjelmien poistotyökalu)?

T. MM.

P.S. Oudon hiljaista täällä tähän aikaan....??

29

1634

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakinotkuja

Mielestäni on mukavaa kun sefut ovat aktiivisia... :)
      Joo, huomasin juuri ku konetta aloin sammuttelemaan että päivityksiä on tullut ja innostuin uudelleenkäynnistyksen jälkeen päivittämään muutkin tärkeät ohjelmat koneelta.
      Pitihän tännekin sitten tulla katsomaan.
      Heräsin puoli kuudelta töitä varten ja nyt alkaakin tulla hoppu.
      Hyvää päivänjatkoa :)

• nyyperi

et ole liikaa mukana keskusteluissa
      olen herännyt tunnin välein ja herättäjä on lahonnut kölini.

• hurjahilda

tervaa Nyyperi,

sillä kuulemma ennenvanhaan estettiin lähoominen.

Huomenta vaan!!!!

• Sinisiivetär

Heräilen kukon laulun aikaan tällasina etätyöpäivinä..Mun koneeni päivittyy automaattisesti..et sinä liikaa ole palstoilla..ihan sopivasti..

• hurjahilda

päivättyä itsesseen,

MISTÄ SÄÄ NÄPSÄYTIT että se tekee sen.???

Siis joku ihme virusjuttu kyllä tekee ihan itsessen töitä.
        Onneks,mä en halua tartuntaa.

• hurjahilda kirjoitti:

päivättyä itsesseen,

MISTÄ SÄÄ NÄPSÄYTIT että se tekee sen.???

Siis joku ihme virusjuttu kyllä tekee ihan itsessen töitä.
        Onneks,mä en halua tartuntaa.

Ylhäältä Työkalut>Windows Update-sivu auki, ja sieltä voi itse valita, päivittyykö kone automaattisesti vai ilmoittaako, että päivitykset ovat valmiina joko asennettaviksi tai ladattaviksi. Alapalkkiin kellon viereen tulee silloin pieni kuvake, joka ilmoittaa saatavilla olevista päivityksistä.

Näin siis, jos käyttiksesi on WinXP SP2 - muista Windowseista en tiedä tarkemmin.

T. MM.

P.S. Virustorjuntaohjelma tekeekin töitä "itsekseen" ja päivittyykin ilman eri käskyä - näin siis yleensä.

• hurjahilda
        Man-of-Mystery kirjoitti:

Ylhäältä Työkalut>Windows Update-sivu auki, ja sieltä voi itse valita, päivittyykö kone automaattisesti vai ilmoittaako, että päivitykset ovat valmiina joko asennettaviksi tai ladattaviksi. Alapalkkiin kellon viereen tulee silloin pieni kuvake, joka ilmoittaa saatavilla olevista päivityksistä.

Näin siis, jos käyttiksesi on WinXP SP2 - muista Windowseista en tiedä tarkemmin.

T. MM.

P.S. Virustorjuntaohjelma tekeekin töitä "itsekseen" ja päivittyykin ilman eri käskyä - näin siis yleensä.

nyt sen pitäs olla sillain automaatti.

Hilda kiittää,siis en oikeesti ole tiennyt tollasesta.

Olet ihana kun neuvoit!!!!!!!

• hurjahilda kirjoitti:

nyt sen pitäs olla sillain automaatti.

Hilda kiittää,siis en oikeesti ole tiennyt tollasesta.

Olet ihana kun neuvoit!!!!!!!

kun pystyin olemaan avuksi - mutta ihana en ole....*tai ainakin se kuulostaa kovin vieraalta*

• hurjahilda

Hyvää huomenta,
      et sinä liikaa jutustele,pökköä vaan pesään.
      Aina kun jutteluttaa niin ei kun näpytteleen.

Heräsin ihan itsekseen,ilman kelloa,vapaapäivänä,puol kuusi.
      Sampari,kun kerranki sais nukua niin ei nukuta.

Mun tietsikaan tulee joskus aina joku ihme juttu,sellanen päiväysjuttu.
      Sit mä klikkaan siittä ja jatkan taas.

Sitten välillä tytär tulee käymään ja istuu koneella pitkään,kiroo ja sanoo sit että voisit sääkin joskus....

Siis joku vois joskus vääntää rautalankasta mikä ihme päiväysjuttu ja mitä pitäs päivätä.

Tehrääs muuten tästä päivästä ikimuistonen.

• Uppis

...taka alalla oon ja ihmeen kivast ootki ollu tääl nykyisin mukana viestittelemäs, kuin verrattuna entisaikoihin ;)

Kaitpas oon heränny, kun täs oon ja koiruuski lenkitetty jo, siis ulkona, ei HK:lla.

Konehan täytyy tsekata jatkuvast, jos meinaa netis pyörii ja saada sil viel jotain tärkeet asioita aikaisesi tehtyyki, vai mitä.

ps. hiljaistakos, no ny onki välilauantai.....

• >Konehan täytyy tsekata jatkuvast, jos meinaa netis pyörii ja saada sil viel jotain tärkeet asioita aikaisesi tehtyyki, vai mitä.<

Näin on, mutta voisihan joskus ajella päivän ilman palomuuria ja virussuojausta - kone voisi olla aika tukossa....*älkää missään tapauksessa kokeilko tätä kotona tai missään muuallakaan*

T. MM.

• Uppis

>Konehan täytyy tsekata jatkuvast, jos meinaa netis pyörii ja saada sil viel jotain tärkeet asioita aikaisesi tehtyyki, vai mitä.<

Näin on, mutta voisihan joskus ajella päivän ilman palomuuria ja virussuojausta - kone voisi olla aika tukossa....*älkää missään tapauksessa kokeilko tätä kotona tai missään muuallakaan*

T. MM.

...ton ko erehtyy tekeen, voi jättää koneelle hyvästit ihan omas tahdosta, siin ei tuomareit tarttekkaan sit...

Olishan se jänää koklata jollaki vanhal koneel, kui pitkään pelittäisikään ilman suojaust ;))

• starangel evk

kiire jo on.
      Sinä et ole liikaa, hyvin mahtuu joukkoon.
      Kello soi kuudelta.
      Automaattinen päivitys pitäisi olla tässä...en kyllä tiedä toimiiko se...näköjään jotensakin.:)
      Ja minäkin jäin tänne roikkumaan, vaikkei pitänytkään.
      Nyt töihin. Heippa kaikille!:)

• aliisa

Olen ollut hereillä jo viidestä asti...uni vain loppui ...yleensä kännyssä soi herätys 6.40.Tosta päivityksestä...en mitenkään säännöllisesti,täytyy myöntää.Mulla on Windows Me-käyttöjärjestelmä,vanha jo siis...haluisin myös XP:n,mutta kun en näistä koneista oikein mitään ymmärrä :O/ sen vois kuulemma ihan ladata koneelle...mutta katookos siitnä kaikki tiedostot ym. kun poistan tän järjestelmän??
      PS.Olen blondi (kirjoittajan huom.)

• Mä kans ymmärrän näistä vehkeistä tosi paljon, kysykää vaan multa, jos on jotain epäselvyyksiä...

• kun uni loppuu, niin heräät....

Toki voit käyttiksesi vaihtaa, mutta siinä tapauksessa kaikki entinen pyyhkiytyy pois, ellet pysty ottamaan varmuuskopioita talteen ennen uuden asennusta.

Tämä XP on vielä aika muistisyöppö, joten voisit joutua hankkimaan lisämuistiakin, en tosin tiedä nykyisestä koneestasi mitään.

• aliisa

kun uni loppuu, niin heräät....

Toki voit käyttiksesi vaihtaa, mutta siinä tapauksessa kaikki entinen pyyhkiytyy pois, ellet pysty ottamaan varmuuskopioita talteen ennen uuden asennusta.

Tämä XP on vielä aika muistisyöppö, joten voisit joutua hankkimaan lisämuistiakin, en tosin tiedä nykyisestä koneestasi mitään.

tää hidastelee ja takkuilee ja jopa vienosti huomauttelee,että täytys vanhoja tiedostoja jopa poistella :O/ Taidanpa unohtaa XP:n...

• aliisa
        a-v kirjoitti:

Mä kans ymmärrän näistä vehkeistä tosi paljon, kysykää vaan multa, jos on jotain epäselvyyksiä...

Muistappa lukea käyttö-ohjeet aina tarkkaan ;O)))

• a-v evk
        aliisa kirjoitti:

Muistappa lukea käyttö-ohjeet aina tarkkaan ;O)))

Kuule ku ne käyttöohjeet on just sitä teknistä sanastoa, jota mä en pysty lukemaan. Ne on vaan kirjaimia rivissä...;)))))

• HL.Mance
        aliisa kirjoitti:

tää hidastelee ja takkuilee ja jopa vienosti huomauttelee,että täytys vanhoja tiedostoja jopa poistella :O/ Taidanpa unohtaa XP:n...

ja poista sitten sillä turhat tiedostot konetta hidastamasta.Levyn siivous ja eheytys auttaa myös.No,kyllähän sinä nuo tiedät,kunhan kirjoitin ajankuluksi.....

• Uppis
        HL.Mance kirjoitti:

ja poista sitten sillä turhat tiedostot konetta hidastamasta.Levyn siivous ja eheytys auttaa myös.No,kyllähän sinä nuo tiedät,kunhan kirjoitin ajankuluksi.....

...kerros MM, kun tosta on niin himskatin monta erimieli pidettä. Toiset sanoo ettei tota easycleaneria pitäis ensikertalaisen asentaa, et mukamas voi poistaa tärkeitäki tietoi ymmärtämättömyyttään, mut enpä uskois kyl itte toho. Joka noitten päälle ymmärtää, ei kyl sellais mee tekeen ja onhan niis suomi versiotki, ettei sanois mee sekaisi, mut kerrotoisikko kantasi, kun teet kuitenki nii paljo tietotekniikan kans yhteistyöt...

http://www.ccleaner.com/

vai.....

http://koti.welho.com/avaarap2/ToniArts EasyCleaner_Ohje.htm

• Uppis kirjoitti:

...kerros MM, kun tosta on niin himskatin monta erimieli pidettä. Toiset sanoo ettei tota easycleaneria pitäis ensikertalaisen asentaa, et mukamas voi poistaa tärkeitäki tietoi ymmärtämättömyyttään, mut enpä uskois kyl itte toho. Joka noitten päälle ymmärtää, ei kyl sellais mee tekeen ja onhan niis suomi versiotki, ettei sanois mee sekaisi, mut kerrotoisikko kantasi, kun teet kuitenki nii paljo tietotekniikan kans yhteistyöt...

vai.....

EasyCleanerin - samaa olen tosin itsekin kuullut, että sen kanssa saa olla varovainen. Mutta en ota kantaa, kun en tunne ohjelmaa.

Siitähän juuri saa rekisterinsä (ja koneen yleensäkin) tukkoon, jos käy läpi kaikki siivoussoftat - roskia jää aina.

CrapCleaner on kyllä kätevä - kysyy ennen rekisterin lopullista siivousta, että haluatko tehdä varmuuskopiot rek. merkinnöistä.

• HL.Mance
        Uppis kirjoitti:

vai.....

mitä tekee niin,kannattaa Easycleanerista käyttää vain kohtaa poista turhat tiedostot.Ei ole ainakaan minulla sekoittanut konetta ja sen voi sitten kumota,kunhan laittaa asetuksiin:Poista roskakoriin,niin sieltä ne voi palauttaa,jos alkaa kone kakomaan.Sama asia on rekisteritietueiden kanssa.Se etsii viallisia avaimia,yms.Ensimmäiseksi laita ohjelmaan haluamasi asetukset ja sitten vaan tolkun kanssa siivoamaan..Varomaton ei kannata olla.PS.Minulla on ainakin suomenkielinen versio.Jos,tästä sepustuksesta olis jotain apua,niin hyvä niin....

• Uppis
        HL.Mance kirjoitti:

mitä tekee niin,kannattaa Easycleanerista käyttää vain kohtaa poista turhat tiedostot.Ei ole ainakaan minulla sekoittanut konetta ja sen voi sitten kumota,kunhan laittaa asetuksiin:Poista roskakoriin,niin sieltä ne voi palauttaa,jos alkaa kone kakomaan.Sama asia on rekisteritietueiden kanssa.Se etsii viallisia avaimia,yms.Ensimmäiseksi laita ohjelmaan haluamasi asetukset ja sitten vaan tolkun kanssa siivoamaan..Varomaton ei kannata olla.PS.Minulla on ainakin suomenkielinen versio.Jos,tästä sepustuksesta olis jotain apua,niin hyvä niin....

...kumpaakin ja kyl tolla Eacycleaneril löytyy paljon enempi noit esim. ylimääräisii temp hakemistoja, joit ei sit kuitenkaa toinen ohjelma oo poistanu. Oli nimittäin kummatki yhtaikaa ja koklasin vaan ne kummatki läpi perätysten.

Onhan siinki ain mahdollisuus, jos tekee väärin, niin mennä ohjauspaneelin kautta ja palauttaa järjestelmä edelliselle päivälle vaik, ni johan taas on kunnossa. No kunnos ja kunnos, mut kuitenki sitäki kauttahan voi kumota, jos ei ohjelma sitä jostain syyst tee.

• HL.Mance
        Uppis kirjoitti:

...kumpaakin ja kyl tolla Eacycleaneril löytyy paljon enempi noit esim. ylimääräisii temp hakemistoja, joit ei sit kuitenkaa toinen ohjelma oo poistanu. Oli nimittäin kummatki yhtaikaa ja koklasin vaan ne kummatki läpi perätysten.

Onhan siinki ain mahdollisuus, jos tekee väärin, niin mennä ohjauspaneelin kautta ja palauttaa järjestelmä edelliselle päivälle vaik, ni johan taas on kunnossa. No kunnos ja kunnos, mut kuitenki sitäki kauttahan voi kumota, jos ei ohjelma sitä jostain syyst tee.

-oppii jotain uutta.....

• sola&quot;

Herätty on jo muutama tunti sitten, mutta en ole ihan hereillä kuitenkaan...katselen päiväunia..
      ;)
      Konetta päivittelen ajoittain..aika laiskasti. Pitäis siivota joskus kunnolla. Kaikki pois ja systeemit uusiks. Sammuttamiseen menee aika kauan aikaa, joten jotain ylimääräistä on kertynyt masiinaan.

• olla melkein hereillä ja silti katsella päiväunia....

Tässä hyvä - ja ilmainen siivousohjelma, voit asennuksen alussa valita suomenkieliseksi:

- http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Aja läpi "Puhdistaja" ja "Virheet" (rekisterin siivous). Opastaa kyllä kiltisti suomeksi ja kysyy, mitä teet, ettei tule poistettua mitään tärkeää.

• Danskuu

tai sitten oon :DD
      Tyttö herätti seittemän aikaan. Tarttes allekirjoituksia, joihinkin koulupapereihin, en tiedä kyllä mihinkä oli, sen vert` pimiätä ja silmät ristissä minul ja sitten jatkoin unia, kyllä lomalla on mukavaa, senkus makaa kotona ja liksa pyörii vielä toistaiseksi :DD

Ja sitten kommentoisin, vain ainoastaan viimoseen. Laita kajarit päälle :DDD

• >Laita kajarit päälle :DDD<

Täytyy ensin lotota.....

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3467
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2634
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2423
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2406
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      41
      2083
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1700
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1686
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1667
    Aihe