Mikä vaikuttaa itselläsi eniten auton laatuvaikutelman muodostumiseen? Varustelu, viimeistelyn taso, kestävyys, hyvä ajettavuus? Itselläni tärkein kriteeri vaikuttaisi olevan auton ajettavuus. Tunnoton ja epämääräinen ohjaus on kamalinta mitä tiedän. :)
Laatuvaikutelmasta
14
1259
Vastaukset
- tapauksessa
Kannattaa testata Ladaa. Sen ohjaaminen todella tuntuu riuskemmankin miehen ranteessa.
Itse arvostan ensisijaisesti sitä että auto kestää eikä ole jatkuvasti takuuremontissa. Oma autoni kuuluu aina tähän ryhmään. Ja tästä ryhmästä haen sitten sitä parasta laatua muissa ominaisuuksissa. - tulee...
Auton tyylikkyys tai muotoilu. Jos auto on ruma tai mitäänsanomaton tojomainen kottura, saa siitä sen vaikutelman, että ellei muotoiluun ole panostettu, ei sitten mihinkään muuhunkaan.
Toisena tulee kuskin työtilat: muotoilu, ergonomia, värit, materiaalit...
Seuraava on auton ajokäyttäytyminen. - mie vuan
Kun liikeessä istuu autoon, laadukas auto tuntuu laadukkaalta. Se tuntuu jämäkältä persiin alla. Istuin on tukevan tuntuinen, ovi menee kiinni vakuuttavasti ja rämähtämättä, verhoilu näyttää ja tuntuu hyvältä.
Kun autolla lähtee liikkeelle, laadukkaan tuntuisessa autossa äänimaailma koostuu huminoista, hurinoista ja murinoista; ei räminöistä, sirinöistä ja suhinoista.
Ja kuinka ollakaan, tällaiset autot ovat yleensä myös mukavia, hyviä ajaa, pysyvät pitkään ryhdissään ja tuoreen tuntuisina. Laadukkaan auton tunnistaa kaikilla aisteillaan.
Vaimeasti mutta kevyesti sulkeutuvat ovet, viimeistellyt ompelukset, hyväntuntuinen ja hyväntuoksuinen nahka, huippukiiltäviksi lakatut puusomisteet, käden ulottuvilla juuri oikeissa paikoissa olevat hallintalaitteet, tukevat ja miehekkään tuhdit sähkösäätöiset istuimet.
Vaimeasti hyrisevä kuutoskone. Yksi harvoista markkinoilla olevista hammastanko-ohjauksella varustetuitsta autoista: äärettömän tarkka ja nöyrä ohjaus. Progressiivinen nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin; parkkihallissa höyhenenkevyt, motarilla laserintarkka.
Täysin äänetön alusta, nastarenkaiden olemassaolon tietää vain katsomalla.
harman/kardon huippuhifit. Pieniä kuljettajaa hemmottelevia yksityiskohtia.
Koeajolenkin jälkeen mikään muu merkki ei enää kelpaa.
Bemarin kumina ja tankkilaivamainen mölö ajettavuss ei käy, Audin ratin taakse piiloon jäävät mittarit ja lapselliset käteen jäävät säätimet naurattavat. Jaappanilaisten muovista tehdyt puujäljitelmät ja muovista tehdyt nahkajäljitelmät ja muovista tehdyt metallijäljitelmät menevät ehkä täydestä autokaupan halogeenilamppujen alla, mutta ulkona tiellä niidden narina, kitinä, helinä ja särinä paljastaa todellisuuden armotta. Jaguarin keskentekoisuus, repsottavat ompelet, ovitiivisteiden suhina, nitisevä kojetaulu... Ei kelpaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun Mersulla ajaa.
Master Eq
P.S. Älä mene koeajamaan, ellei sinulla ole varaa sitä hankkia. Ellet halua katkeroitua...- totta!
Suhtaudun aina huumorilla sinun hurmoksellisuuteesi. Ladapalstalla on samanlaisia Ladasta. Mutta en voi olla puuttumatta tähän kohtaan:
"äärettömän tarkka ohjaus"
Lähes kaikkien lehtien koeajot samoin kuin omanikin kertovat toista. Aina ohjaus saa samat moitteet. Kaupungissa se ei palauta kunnolla ja maantiellä keskialue on aivan tunnoton. Mutta sinusta kaikki on autossasi huippua, aivan kuten vanhoilla komukoilla Ladoissaan. - narina..
vakiona samaan hintaan vai onko ominaisuus?
- irwin.
narina.. kirjoitti:
vakiona samaan hintaan vai onko ominaisuus?
Sehän on puupenkkien lisäksi ko. laatumerkin ainoa vakiovaruste. Jos haluaa niinkin huimaa premium-luksusta kuin ration ja neljä pahvikartiokaiutinta, pitää jo ostaa viiden tonnin lisäpaketti.
- K.Äimänen
Ei, kun sittenkin kaksi!
Ei, kun kolme!
1) milloin Mersuun on tullut hammastanko-ohjaus?
2) milloin hammastanko-ohjaus on lakannut olemasta yleisin ohjaustyyppi henkilöautoissa?
3) milloin Mersu vaihtoi tunnottoman, hitaan ja huonosti palauttavan ohjauksen äärettömän tarkkaan ohjaukseen?
Nimim. kahden Mersun entinen omistaja. - Viimeisiä merkkejä
K.Äimänen kirjoitti:
Ei, kun sittenkin kaksi!
Ei, kun kolme!
1) milloin Mersuun on tullut hammastanko-ohjaus?
2) milloin hammastanko-ohjaus on lakannut olemasta yleisin ohjaustyyppi henkilöautoissa?
3) milloin Mersu vaihtoi tunnottoman, hitaan ja huonosti palauttavan ohjauksen äärettömän tarkkaan ohjaukseen?
Nimim. kahden Mersun entinen omistaja.Jotka ottivat hammastangon käyttöön, ja osasivat pilata sen.
- erhjj
Viimeisiä merkkejä kirjoitti:
Jotka ottivat hammastangon käyttöön, ja osasivat pilata sen.
mersun simpukkaohjaus on todella hyvä.... NOT
- laatua
Turvallinen omistaa erinomainen ajaa..
- Tärkein kriteeri
Kyllä se on tuo sisämelun puuttuminen josta laatuauton tunnistaa. Olkoon vaikka millainen kromi- ja jalopuuhirviö, mutta jos rengasäänet kantautuvat sisälle, on laatuvaikutelma välittömästi pilalla.
Kunnon autossa on hiljaista kuin kirjastossa, vaika ajettaisiin moottoritiellä talvirenkain.
Näitä autoja ei suomesta monelta merkiltä löydy, joten valinta on yleensä aika helppoa. - Öövini
ei hyvät ajo-ominaasuuret korjaamolla paljon hyärytä.
- kriteeri:
tähti keulalla. Se on siinä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768412Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583253- 382594
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175- 272161
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362149- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 651678
- 181619