Luin lehdestä kuinka Suomalaiset ajavat
keskimärin 11 vuotta vanhoilla autoilla
ja se on kuulemma jo häpeä.
Helppohan se on sanoa,mutta kun autot maksavat
aivan liikaa plus muut käyttökulut,bensasta puhumattakaan, niin millä siinä ihmiset ostavat uusia autoja jotka täyttävät kriteerit
jonka EU:kin jo hyväksyisi.
Kuinka vanha auto on mielestäsi jo liian vanha liikenteeseen.
Minusta 1990 mallinen auto on vielä aivan hyvä
ja toimiva peli vaikkei se monien mielestä jouda kuin kaatopaikalle
Kuinka vanha auto on liian
12
4482
Vastaukset
- siinä mennee raja
"Kuinka vanha auto on mielestäsi jo liian vanha liikenteeseen."
Siinä vaiheessa kun auto ei pysy muun liikenteen mukana (T-ford) tai on muuten vaarallinen, se pitäisi poistaa liikenteestä.
Suorastaan vaarallisia autoja on vaikea nimetä, mutta rumpujarruliset autot, joita vielä 60-luvun alkupuolella suurin osa autoista oli, ovat jarrutehoiltaan aika heikkoja. Olen ajanut moisilla ja ne jarrut on oikeasti aika heikkotehoisia.
Ajo-ominaisuudetkin noissa 60-luvun autoissa ovat pääsääntöisesti hieman erikoisia, jopa 70-luvun alkupuolenkin autoissa. Tietysti malli- ja merkkikohtaisia erojakin löytyy.
Mutta, sanoisin että 70-luvun loppupuolen autot menisivät aivan hyvin vielä liikenteessä. Ikää noilla on nyt noin 30 vuotta.
En tarkoita sitä että huonokuntoinen 70-luvun auto olisi tieliikenteeseen tuevallinen, mutta mikäli auto olisi hyväkuntoinen/jopa uudenveroinen, sillä pärjäisi aivan varmasti.- asialla
On ilmeisesti tullu luettua Tekniikan Maailmasta artikkeli missä on ylistetty levyjarrujen paremmuutta! Jarrujen teho on mielestäni riittävä mikäli pyörät jaksavat lukkiutua ja kaikissa ajamissani 60 luvun ns. heikkotehoisilla rumpujarruilla varustetuissa autoissa pyörät lukkiutuvat vaivatta.
- Foortti ny
ja siksi tuleekin vaihdettua 1-3 vuoden välein uuteen. Harrasteautona minulla on vuoden -66 avokupla ja sillä on mukava ajella vähäsen kesällä.
Käyttöauton pitää kuitenkin olla uudehko.
En käsitä miksi kenenkään tarvisi ajaa jopa yli 10 vuotta vanhoilla pommeilla, johan niiden ylläpitokin tulee kalliimmaksi.- Helppoa
"En käsitä miksi kenenkään tarvisi ajaa jopa yli 10 vuotta vanhoilla pommeilla, johan niiden ylläpitokin tulee kalliimmaksi."
Siksi että jopa yli 10 vuotta vanha ei todennäköisesti ole mainitsemasi "pommi" ja toinen selitys on se että vanhojen autojen kokonaiskulut ovat huomattavasti halvemmat kuin uusissa autoissa. - ajamaan
alle kolmivuotiailla ellei joku ajaisi niillä vielä 10 vuoden ikäisinä.
- hyviä
Tällaiset autonomistajat ovat tosi hyviä. Kolme vuotta vanhaan autoon myyjäliike antaa ns. toimintatakuun ja auton hinnasta on pudonnut vähintään 1/3. Ostin äskettäin tällaisen ja teetätin siihen myyjäliikkeellä mm. konepellin vaijerin vaihdon, monitoimikytkimen vasemman viikesen vaihdon, ja ilmastoinnin huollon.
Meidän käytettyjen autojen ostajien kannattaa heti tutkia ja kokeilla kaikki mahdolliset asiat autosta ja korjauttaa viat myyjäliikkeellä. Hinnat putoavat siten entistä enemmän. Kolme vuotta vanhoja autoja alkaa saada puoleen uuden hinnasta.
- mattila
Jos on premium-autosta kyse, saa se olla max. 15 vuotta vanha. Tavalliset proletariaatin romut joutavat paaliin puolen vuoden ikäisinä.
- vaiko muuten vaikeaa
Se oli terävästi sanottu.
Olitko koulukiusaaja vaiko kiusattu? - pommeja
vaiko muuten vaikeaa kirjoitti:
Se oli terävästi sanottu.
Olitko koulukiusaaja vaiko kiusattu?Auto kestää kuinka sitä pidetään.
Ei yli kymmenen vuotias auto mikään pommi ole.
Saattaa hyvinkin kestää pitkään,jos vähän pide-
tään huolta.Sitäpaitsi joka vuotinen katsastus
pitää huolen,ettei kukaan aja ainakaan vaaral-
lisella autolla.
- auton kunnosta
Jos auto on kunnolla puhkiruostunut, se kannattaa paalata suosiolla. Muuten, eikun uutta tekniikkaa vanhaan autoon ja ajoa! Vanhalla kannattaa ajaa tasan niin kauan kuin se tulee edullisemmaksi.
- Team Ahma
Joo, tosiaan puhkiruostuminen ratkaisee hyvin pitkälti paalauksen ajankohdan..vanhempaan terveeseen koriin kyllä vaihtelee tukivarsia ja iskareita ym..mielellään, kun ajatellaan taloudellisesti (vrt. uusien autojen hinnasto).
Jos ei ole sen verran munaa, ettei kehtaa ajella vanhemmalla laillisesti katsastetulla autolla, niin suosittelen hakeutumista johonkin terapiaan...
Kolmevuotias tai 100.000 km auto on valmis vietäväksi esimerkiksi kehitysmaihin. Tai kerta kaikkiaan purettavaksi ja kierrätettäväksi.
Tässä vaiheessa autoon on ehtinyt tulla muutama kiveniskemä ja naarmu, alkuperäiset renkaat on ajettu sileiksi ja öljytkin alkavat kaipaamaan vaihtoa sekä moottorissa että vaihdelaatikossa. Samaten uuden nahan haju on ehtinyt haihtua sisustuksesta. Auto on valmis kierrätettäväksi.
Master Eq
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768272Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372566
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262128
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151703- 611657
- 181619