Rekkaripolttimoiden vaihto

Xsaraan '99

Ulkoa vai sisäpuolelta?
Kässärin mukaan: Ruuvi irroitettava ulkopuolelta.
Oikeasti: Eipähän ruuvia näy... :(

10

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autonasentaja

Sinulla on Xaran välikoppa, jossa ei ole mahdollisuutta vaihtaa polttimoa. Olisit ostanut vuoden nuoremman, siinä ruuvi on. Tee siis näin, miten muutkin tekevät:
      Osta ilmastointiteippiä ja Maglite- fikkari.
      Teippaa fikkari rekkarin viereen teipillä. Kas, nyt on rekkari valaistu!
      Kyllä me Amiksen käyneet asentajat tiedetään.

• Niin!!!

Kyl tästä amis-asentajan huomaa: Ihan täys IDIOOTTI !! (ihan kuin luulisivatten edellämainitun "ratkaisun" menevän läpi katsastuksessa..-Ihan oikeesti hei: FUCK OFF!!)

• Barbeito

Kyllä minun -99 -mallissa ne rekisterikilven valojen suojalasit olivat kiinni ruuveilla. Molemmat lasit on nimittäin jo tipahtaneet... Pitäisi tutkia mikä on lahonnut, ne lasit vai prkeleen takaluukku. Sen verran olen vilkaissut, että kyllä siellä jokin ruuvinkanta sojottaa.

• asdfghjk

Lämmitä vaikka sisätilan lämmittimellä niitä lamppuja ensin ja kampea sen jälkeen varovasti meisselillä kupu pois.
      Tuo lämmitys siksi, etteivät kiinnikekynnet katkea niin herkästi.
      Polttimo on ihan tavallinen 5W:n lasikantahehku.

• Berlingo HDi vm 2000

Muistaakseni valon kupua pitäisi päistä painaa sisäänpäin, niin lähtee irti. Voi olla, että oli toisinpäin, eli pitäisi levittää niistä pienistä rei- istä.

Itse joka tapauksessa olen kaksi kertaa vaihtanut ja molemmilla kerroilla kupu meni rikki. Ostin toiselle kertaa kupuja heti pari kipaletta. Maksavat pari juuro kipale.

Brutaali tapa on pamauttaa vasaralla päälle, tai pihdeillä puristaa kupu rikki ja laittaa uusi tilalle. Mitäpä tuota parin euron takia paineita ottamaan. Tällä kertaa meinaan itse kolmannen lampun vaihtaa kun aika koittaa.

• molemmat lamput

kun oli sattumalta kumpikin pimeänä Berlingossa. Onnistui ihan ruuvarilla kampeamalla eikä rikkonut siellä mitään.

• janis petke

ulkopuolelta muovisen kuoren ulkopäissä on korvakkeet ja reiät pingota reiästä pienellä ruuvimeiselillä sivulle päin niin kuori irtoaa

• Sitikkaberlingo

Paras neuvo tämä! Korjausoppaat neuvovat irroittamaan takaluukun listan, joka on kahdella mutterilla kiinni, oikein hankalassa paikassa. Kuvun paikalleen saaminen on luku sinänsä.

• käytävoimaa

Päistä vääntämällä aukeaa. Jos menee rikki niin 9:llä eurolla saa pösöliikkeestä uuden.

• Citikkaperl

Säästin 9€!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2592
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1675
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1047
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe