Rekkaripolttimoiden vaihto

Xsaraan '99

Ulkoa vai sisäpuolelta?
Kässärin mukaan: Ruuvi irroitettava ulkopuolelta.
Oikeasti: Eipähän ruuvia näy... :(

10

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autonasentaja

      Sinulla on Xaran välikoppa, jossa ei ole mahdollisuutta vaihtaa polttimoa. Olisit ostanut vuoden nuoremman, siinä ruuvi on. Tee siis näin, miten muutkin tekevät:
      Osta ilmastointiteippiä ja Maglite- fikkari.
      Teippaa fikkari rekkarin viereen teipillä. Kas, nyt on rekkari valaistu!
      Kyllä me Amiksen käyneet asentajat tiedetään.

      • Niin!!!

        Kyl tästä amis-asentajan huomaa: Ihan täys IDIOOTTI !! (ihan kuin luulisivatten edellämainitun "ratkaisun" menevän läpi katsastuksessa..-Ihan oikeesti hei: FUCK OFF!!)


    • Barbeito

      Kyllä minun -99 -mallissa ne rekisterikilven valojen suojalasit olivat kiinni ruuveilla. Molemmat lasit on nimittäin jo tipahtaneet... Pitäisi tutkia mikä on lahonnut, ne lasit vai prkeleen takaluukku. Sen verran olen vilkaissut, että kyllä siellä jokin ruuvinkanta sojottaa.

    • asdfghjk

      Lämmitä vaikka sisätilan lämmittimellä niitä lamppuja ensin ja kampea sen jälkeen varovasti meisselillä kupu pois.
      Tuo lämmitys siksi, etteivät kiinnikekynnet katkea niin herkästi.
      Polttimo on ihan tavallinen 5W:n lasikantahehku.

    • Berlingo HDi vm 2000

      Muistaakseni valon kupua pitäisi päistä painaa sisäänpäin, niin lähtee irti. Voi olla, että oli toisinpäin, eli pitäisi levittää niistä pienistä rei- istä.

      Itse joka tapauksessa olen kaksi kertaa vaihtanut ja molemmilla kerroilla kupu meni rikki. Ostin toiselle kertaa kupuja heti pari kipaletta. Maksavat pari juuro kipale.

      Brutaali tapa on pamauttaa vasaralla päälle, tai pihdeillä puristaa kupu rikki ja laittaa uusi tilalle. Mitäpä tuota parin euron takia paineita ottamaan. Tällä kertaa meinaan itse kolmannen lampun vaihtaa kun aika koittaa.

      • molemmat lamput

        kun oli sattumalta kumpikin pimeänä Berlingossa. Onnistui ihan ruuvarilla kampeamalla eikä rikkonut siellä mitään.


    • janis petke

      ulkopuolelta muovisen kuoren ulkopäissä on korvakkeet ja reiät pingota reiästä pienellä ruuvimeiselillä sivulle päin niin kuori irtoaa

      • Sitikkaberlingo

        Paras neuvo tämä! Korjausoppaat neuvovat irroittamaan takaluukun listan, joka on kahdella mutterilla kiinni, oikein hankalassa paikassa. Kuvun paikalleen saaminen on luku sinänsä.


    • käytävoimaa

      Päistä vääntämällä aukeaa. Jos menee rikki niin 9:llä eurolla saa pösöliikkeestä uuden.

    • Citikkaperl

      Säästin 9€!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      106
      1982
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1460
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1403
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      479
      1085
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      49
      961
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      846
    Aihe