Totuus Hypnoosista ja suggestioista

jarrut

Hypnoosi ja suggestiot
Hypnoottinen unitila on hengellisen herätyksen vastakohta. Valhe lumoaa, mutta totuus herättää. Jos kuuntelet totuutta, niin saat voimaa vastustaa suggestioita. Jos haluat paeta totuutta valheeseen, niin sisimpäsi suorastaan imee suggestiot itseensä.

Miten hypnotisoidaan?
Sana hypnoosi tulee kreikan kielestä ja tarkoittaa nukuttamista. Hypnoosi perustuu suggestioiden (lat. suggestio = salaisvaikutus) antamiseen. Hypnoottinen unitila on erikoistapaus suggestioiden aiheuttamista ilmiöistä.

Ei ole olemassa mitään yhtä erityistä tapaa suggeroida. Lukemattomille eri suggerointimenetelmille on kuitenkin yksi yhteinen piirre - valehteleminen. Mikä tahansa totuudelta kuulostava valhe kelpaa instrumentiksi hypnotisoijalle.

Hän voi vaikkapa käyttää heiluria ja pyytää sinua seuraamaan silmilläsi sen liikettä. Kohta hän sanoo, että nyt alat tuntea silmäsi raukeiksi. Juuri silloin alatkin tuntea yhtäkkistä väsymystä silmissäsi. Saat vaikutelman hypnologin sanoissa vaikuttavasta voimasta, koska juuri sillä hetkellä, kun hän sanoi, sinä koit asian. Hypnologi tietää, että seurattaessa heiluriliikettä ihmisen silmässä tapahtuu yhtäkkinen fysiologinen väsyminen. Hän tarkkaa millä hetkellä se tapahtuu ja sovittaa sanansa siihen hetkeen. Jos sinä et tiennyt totuutta, niin valhe vaikutti sinuun.

Suggeroiminen on viisasta valehtelemista. Valhe esitetään niin taitavasti totuutena, että kuulija uskoo sen ja saa luottamuksen suggeroijaan. Kenet tahansa voi hypnotisoida, mutta ei samoilla valheilla.

Kun olin noin 18 vuotias, niin olin kiinnostunut tästä aiheesta ja luin alan kirjallisuutta. Siihen aikaan tulin myös uskoon. Kun huomasin hypnoosin perustuvan valheen voimaan, niin sanouduin siitä irti, koska halusin kavahtaa kaikkea valhetta.

Suggeroiva maailma
Suggestiot eivät aina aiheuta unitilaa. Valheen voimavaikutukset ovat moninaiset. Lumelääkkeen vaikutus on ehkä tunnetuin esimerkki valheen voimasta. Sairauden oireet katoavat lääkkeen avulla, jossa ei ole mitään vaikuttavaa ainetta. Valhe on siinä, että sanotaan tai muuten annetaan ymmärtää lääkkeen auttavan vaivaan. Samoin homeopaattisten lääkkeiden vaikutus perustuu valheen voimaan. Ne eroavat lumelääkkeistä vain siten, että lääkärikin uskoo omaan valheeseensa.

Erityisen traagisiksi suggestiot muuttuvat silloin, kun hypnologin tilalle astuu henkiolento. Jokaisen hypnotisoitavaksi antautuvan pitäisi ottaa huomioon se, että hän on vaarassa tulla osalliseksi pahoista hengistä. Näkymättömästä maailmasta tulevista suggeroivista sanoista ei pääsekkään niin helposti eroon kuin hypnotisoivasta ihmisestä.

Jeesus sanoo paholaisen uskovan omiin valheisiinsa. "Totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja sen isä." Joh.8:44
Hetki, jona tulit pitäneeksi valhetta totuutena, tuo paholaisen lähelle sydäntäsi. Epäusko on hyvä asia, kun se kohdistuu valheeseen. Älä ole herkkäuskoinen, vaan etsi totuutta.

Monessa mielisairaudessa valheelliset mielikuvat ovat oleellinen osa sairautta. Kun joku alkaa pitää mielikuvituksensa tuotetta todellisuutena, niin se merkitsee sitä, että valheen henki on alkanut elää loiselämäänsä hänessä. Katso ympärillesi ja huomaa, kuinka kevyesti useimmat ihmiset suhtautuvat valheeseen. He viihdyttävät itseään valheilla. Monet esimerkiksi pitävät sitä viihdyttävänä, kun ihmisten todellisuudentaju on hypnoosiesityksissä sekaisin.

On vaarallista mielistyä valheisiin. Aina ensin harrastetaan tietoisia valheita. Lopulta valhetta ei enää tiedosteta valheeksi ja silloin ollaan jo lumottuja. Moni uskoo voivansa olla itse uskomatta valheisiin, vaikka valehteleekin muille. Heille valhe on kuin käärme, jonka he uskovat lumonneensa, niin ettei se pistä heitä. Voi mikä väärä turvallisuuden tunne ja kuinka suuren turmion se tuokaan heille!

Mainosten antamat suggestiot ovat yleisesti hyväksyttyjä valheita. Monet ihmiset suorastaan nauttivat siitä, että heitä huijataan. He mielellään maksavat tuotteeseen liittyvästä mielikuvasta, vaikka he maksavatkin valheesta. Mitä kalliimpi valhe, sitä suurempi lumous.

Erilaiset virkapuvut toimivat suggestion antajina, kuten lääkärin valkea takki tai papinkaapu. Armeijassa uniformulla on erityisen suuri merkitys. Esimies on kuin jumala, jonka käsky on täytettävä mitään kyselemättä. Armeijoiden koulutus tähtää kykyyn tappaa, kun esimies käskee. Tätä päämäärää varten koulutus pyrkii luomaan isänmaallisuuden lumouksen. Suggestioiden vangitsemat miehet marssivat kohti varmaa kuolemaa. Jos he olisivat hereillä he eivät voisi tehdä sitä.

Yhteiskunnan joka tasolla on erilaisia rituaaleja, joilla on suggeroiva vaikutus. Niiden merkitys ihmisille on siinä, että ne vahvistavat heidän uskomuksiaan.

Lapset ovat helppoja kohteita suggeroijalle. Monet aikuiset käyttävät lasten herkkäuskoisuutta hyväkseen ja suorastaan nauttivat katsoa valheen uskoneen lapsen reaktioita. Usein lapset opetetaan suhtautumaan valehtelemiseen kevyesti antamalle sille eri nimitys, kuten narrata. Valheella halutaan viihdyttää ja antaa elämyksiä. Olisi parempi opettaa, että totuus itsessään on arvokas asia. Valhe on aina vaarallinen! Älä koskaan valehtele, älä edes leikin vuoksi.

Olet ehkä valehdellut lapsillesi, että joulupukki on olemassa. He uskoivat sen, ja sinä nautit siitä, kun he niin tosissaan puhuvat joulupukista. Paholainen valehteli sinulle, että ei ole olemassa Jumalaa. Sinä uskoit sen, ja nyt paholainen nauttii kuunnellessaan sinun niin tosissasi selittävän, että maailma on syntynyt sattumalta miljoonien vuosien aikana.

Hypnotisoiminen on rikos Jumalaa vastaan
Ihmisen halu leikkiä Jumalaa tekee hänestä suggestioiden antajan. Voimakas persoona esiintyy sellaisella tavalla, että hän antaa ymmärtää olevansa jotain suurta. Jos kuulijana on ihminen, joka haluaa kokea jotain yliluonnollista, niin se tekee hänestä helpon saaliin valheille.

Kaikki mitä Jumala sanoo, se aina tapahtuu. Siksi Hän ei kykene valehtelemaan. Se, mitä Jumala sanoo, on totuus. Kaikki mitä on olemassa, on Hänen sanansa voimasta.

Se, että ihminen kykenee ottamaan valheen totuutena, todistaa sen, että ihmisen sisin tietää miten Jumalaa kuunnellaan: Mitä tahansa Jumala sanookin, se tapahtuu. Jos joku asettuu Jumalan paikalle sanojaksi, niin hän saa hämmästyä kuulijansa reaktioita. Hypnotisoitu maistoi veden viiniksi, vaikka se olikin vain vettä. Sen sijaan kun Jumala sanoi vettä viiniksi, niin se todella muuttui viiniksi.

Jos sinä alat kuunnella jonkun ihmisen puhetta, niin kuin hän olisi Jumala, niin silloin voi tapahtua jotain ihmeellistä. Totta, valheen voima on olemassa. Se toimii, mutta se on väärin. Tahdotko idoliksi? Haluatko hypnotisoida? Suggestioiden ja hypnoosin harjoittaja pyrkii jumalaksi Jumalan paikalle.

Egyptin noidatkin tekivät aluksi samoja ihmeitä, kuin Jumala teki Mooseksen kautta. Lopulta he joutuivat myöntämään, että valheen voimalla on rajansa. He eivät voineet tehdä samaa, vaan sanoivat: "Tämä on Jumalan sormi."

Oikeastaan valhe vain todistaa meille, että totuus on olemassa. Jos ei olisi totuutta, niin ei olisi valhettakaan. Jos valheen avulla sinut saatiin kokemaan olemattomia niin kuin ne olisivat, niin mitä voitkaan kokea totuuden voimalla!

Kansanjoukot valheen hurmiossa
Hypnoosi ei aina ole unen kaltainen tila, vaan varsin usein se tekee ihmisen ylienergiseksi jollain tietyllä elämän alueella. Eläessäsi suggestioiden keskellä sinä vähitellen keräät niitä sisimpääsi, jos et onnistu torjumaan niitä. Lopulta tulee se ratkaiseva tapahtuma, joka sitoo sinut suggestioiden antajan valtaan.

Tuona hetkenä voit itsekin ihmetellä, mikä sinuun oikein meni. Sait asian hengen tai koit jonkun sisäisen "valaistumisen" tai jäit vain koukkuun, joka saa sinut elämään valheesi valtaamana. Sinä hetkenä, kun valhe muuttuu sinulle totuudeksi, sinä vaivut hypnoosiin. "Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi." Jes.5:20

Myöhemmin voi tapahtua jotain sellaista, että lumous särkyy ja silmäsi avautuvat. Sinä ihmettelet sitä, mikä sinusta oikein lähti pois. Jopa kokonaiset kansakunnat ovat kokeneet tällaista.

Saksan kansa oli Hitlerin hypnoottisessa otteessa. Samoin Venäjän kansa eli kommunismin luomissa kulisseissa. Sitten kulissit romahtivat ja monet heräsivät valheestaan. "Te olette kyntäneet jumalattomuutta, leikanneet vääryyttä ja syöneet valheen hedelmää." Hoosea 10:13

Poliittinen propaganda on luonut maailmaan valheiden verkoston, joka synkistää ihmisten elämää kaikkialla maailmassa. Kansat saavat syödä valheittensa karvaita hedelmiä. He kylvivät valheen ajatuksia sydämeensä, koska tahtoivat, ettei heitä nuhdeltaisi heidän pahuudestaan!

Raskaan unen seurakunta
Jos seurakunta palvoo Jumalaa, niin Hän vuodattaa Pyhän Henkensä sen ylle. Jos seurakunta palvoo epäjumalia, niin Hän jättää sen valheen henkien valtaan. Monen seurakunnan harras ilmapiiri on hypnoottista uneliaisuutta, joka on saatu aikaan epäjumalia ylistämällä.

"Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen." Jes.29:10 Miksi israelilaisten seurakunta joutui elämään seuraunta? "Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä." Jes.29:13

He teeskentelivät Jumalalle. Heidän ulkonaisen käytöksensä ja sydämensä todellisuuden välillä oli ristiriita. Heidän käytöksensä valehteli. He laskettelivat rukouksia sujuvasti, mutta heidän sydämensä ei tarkoittanut sitä, mitä heidän suunsa sanoi. He suggeroivat itsensä tuohon uneen uskonnollisilla rituaaleillaan. Jumala totesi kansansa piirittävän Häntä valheillaan. "Efraim on ympäröinyt minut valheilla ja Israelin huone vilpillä." Hoosea 12:1

Kun Raamattu puhuu paatuneesta sydämestä, niin se tarkoittaa valheen kovettamaa ajatuselämää. Jeesus herätteli opetuslastensa sydämet totuuteen, ja siksi Jumala saattoi helluntaina vuodattaa Pyhän Henkensä heidän päälleen. Silloin he todella heräsivät ja virvoittuivat ja saivat rohkeuden vastustaa kaikkea valhetta. Totuuden Henki valtaa ne, jotka tottelevat totuutta. Valheen henki valtaa ne, jotka tottelevat valhetta.

Sakramentit ovat suggestioita
Hypnoosin alkuperä on siis valheessa ja suggestiot ovat valheen voimaa. Jos uskonnollisessa toimituksessa valehdellaan, niin se toimii suggestion lähteenä. Antamalla itsessään oikealle tapahtumalle väärä sisältö on pilattu monta hyvää asiaa.

Juutalaiset miehet ympärileikataan kahdeksan päivän ikäisinä. Monet valheellisesti pitävät tuota toimitusta takeena Jumalan suosiosta. Jeesus julisti ympärileikatuille juutalaisille, että "ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte". He vastustivat Jeesuksen sanomaa, koska he luottivat ulkonaiseen juutalaisuuteensa. He suorastaan suuttuivat Jeesukselle, koska he eivät halunneet herätä valheen unestaan.

Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi." Joh.9:39
Ne, jotka näkivät itsensä jo pelastettuina, eivät antaneet Jeesuksen pelastaa itseään. Ne, jotka eivät nähneet itseään pelastettuina, saattoivat nähdä tarpeensa pelastua. Jos sinussa oleva totuus onkin valhetta, niin kuinka suuri onkaan sinussa oleva valhe!

Samalla tavalla kuin juutalaiset luottavat ympärileikkaukseensa monet kristityt uskovat kasteen armoon. Siten he pettävät itsensä niin, että torjuvat Jeesuksen tarjoaman elämän.

Sakramentaalisessa kasteessa valehdellaan, kun siinä sanotaan, että henkilö otetaan siinä Jumalan lapseksi. Kun Jeesus antoi juutalaisten ymmärtää, etteivät he olleet Jumalalle otollisia ilman sydämen kääntymystä, niin he suuttuivat. Juuri tämä viha oli syynä Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen. Samasta syystä Jeesukseen uskovia haukutaan lahkolaisiksi. Valheen unta nukkuvat kokevat hereillä olevan kiusalliseksi herättäjäksi. "Mokomakin lahkolainen, nukkuisit niin kuin muutkin."

Paholainen on valheen isä ja esittää kohta "valkeuden enkeliksi" tekeytyneenä suurimman valheensa. "Silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua." 2Tess.2:8-10

Jos joku paha ja ilkeä ihminen puhuisi minulle kadotuksen todellisuudesta, tuskin uskoisin. Nyt kun läpeensä hyvä Jeesus sanoo, että osasi on joko taivas tai kadotus, niin minä luotan siihen, että Hän ei valehtele. Jeesus tekee totuuteen rakastumisen meille helpoksi, koska Hän on niin rakastettava. Jos katsoisit tarkemmin millainen Hän on, niin sydämesi avautuisi Hänelle ja siten myös Hänen sanoilleen.

Jeesuksen uskoon ei pääse itsesuggestiolla
Sinä ehkä väität, että tapahtuma, jossa joku tulee uskoon, on sekin saatu aikaan suggeroimalla. Voi se ollakin jonkun kohdalla niin, mutta se ei ole raamatullinen uskoontulo. Jos Raamatun Jeesus ja Hänen sanomansa olisivat valhetta, niin silloin uskoontulo olisi aina valheen hurmioon vajoamista. Jotkut kyllä julistavat Hänen oppiaan suggestiivisesti, mutta se ei tarkoita sitä, että Jumala sen hyväksyy.

Hän odottaa sinun kääntyvän pahuudestasi ja tarttuvan tässä tarpeessasi evankeliumin totuuteen. Koettuasi evankelumin voiman käytännössä, tunnet Totuuden. Sensijaan ulkonainen tunteiden kuohutus tai oppien hokeminen tai ihmisten mahtipontiset vakuuttelut eivät tuo sinulle Jumalaa yhtään läheisemmäksi. Jeesus ei anna sinulle mitään aseita itsesuggestioon, mutta kirkot kyllä sen tekevät. Älä myöskään yritä itse vakuuttaa itsellesi, että nyt olet pelastettu. Anna Pyhän Hengen tehdä se.

On helppo huomata Raamatusta se, että Jeesus ei koskaan yrittänyt tehdä vaikutusta ihmisiin millään ulkonaisella. Et löydä Häntä manipuloimasta ihmisiä. Hän ei pönkittänyt arvovaltaansa loistolla, mutta ei myöskään salaperäisellä mystiikalla. Hän ei ollut loistavaan pukuun pukeutunut suuri uskonnollinen johtaja eikä munkki. Hänellä ei ollut "pyhän miehen" ulkoisia merkkejä. Hänen ihmeensä eivät ole mitään temppuja tai esityksiä. Hän tekee vaikutuksen sanojensa sisällöllä ja elämällä itse niiden mukaisesti.

Jos jotkut valheella johdattelevat sinua uskovaiseksi, niin se ei tarkoita sitä, että Raamattu olisi valhetta. Itseasiassa Jeesus on Raamatussa kertonut meille, että teeskentelijät tulevat Hänen nimensä avulla tekemään jopa ihmeitä.

"Ei jokainen, joka sanoo minulle 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra,Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt.7:21-23
"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujien ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty." 1Tim.4:1

Oikea Jeesuksen apostoli puhuu näin: "Vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä." 2Kor.4:2
Paavali vetosi kuulijoidensa omaan arvostelukykyyn: "Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon." 1Kor.10:15

Paavali ei kerskaa edes hengellisistä kokemuksistaan, ettei kukaan pitäisi häntä jonain suurena: "Sillä jos tahtoisin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee." 2Kor.12:6
Huomaa, että totuuden avulla voidaan luoda vääriä mielikuvia, jotka ovat valheita. Valhe ei esiinny vain siinä, mitä puhutaan, vaan voi olla myös siinä, miten puhutaan.

Jeesus on totuuden Kuningas
Jeesus sanoi tehtävästään Pilatukselle näin: "Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni." Joh.18:37
Kaikki totuus puhuu Jeesuksen puolesta. Ei ole olemassa erikseen uskonnon totuutta. Totuus on yhtä ja samaa totuutta koskee se mitä asiaa tahansa. Kaikki totuus on Jumalasta.

Jos sinä olet totuudellinen arkiasioissasi, niin sinä koet vetoa tutustua Jeesukseen kuultuasi Hänen sanansa ja nähtyäsi Hänen tekonsa. Toisaalta, jos sinä rakastat Jeesusta ja tuntet Hänet totuutena, niin sinä valvot itseäsi, että olisit totuudellinen myös kaikissa arjen toimissasi.

Kokeile! Jos käännyt pois arjen valheellisuuksistasi, niin alat ymmärtää paremmin Jeesusta. Alat nähdä myös ympäristösi ihan toisenlaisena. Se ei välttämättä näytä paremmalta. Usein totuus paljastaa kipeitä asioita elämästäsi ja maailma voi näyttää ihan kauhealta. Älä silti etsi valheen lohdutusta. Etsi Jeesuksen läheisyyttä! Hän täyttää sinut ilolla ja Pyhällä Hengellä ja avaa sinulle salaisuutensa. Alat nähdä asiat Jumalan silmin ja saat otteen Jumalan näkymättömästä maailmasta.

Jos pitäydyt vain siihen totuuteen, joka koskee tätä katoavaista maailmaa, niin olen varma, ettet jaksa kauan olla valveilla. Totuus tämän maailman pahuudesta ajaa useimmat etsimään jotain huumetta elämäänsä. Jeesus ei ole huume, eikä siksi ole suosiossa.

Totuus tulevasta Jumalan uudesta maailmasta antaa voimaa kestää totuutta tämän ajan ankeudesta. Koe totuus Jeesuksesta, kuinka Hän on Herra ja Jumala valtaistuimella Taivaassa, niin sielusi maisema on valoisa ja pysyt hereillä eli jaksat vaeltaa totuudessa.

Jos väität, ettei Raamattu ole totta, niin käsityksesi voi johtua siitä, että vertaat Raamattua omaan valheelliseen kuvaasi todellisuudesta, jossa elät. Jos vertaat sitä, mitä oikeasti tapahtuu ympärilläsi siihen, mitä Raamattu sanoo ihmisistä ja tästä maailmasta, niin huomaat, että Raamattu puhuu totta sinun arjestasi.

Testaa onko Jeesus Totuus
Niin paljon kuin elämässäsi on valhetta, jonka olet uskonut totuudeksi, olet hypnoottisessa tilassa. Jeesus kehoittaa koettelemaan kaikki, ja pitämään sen mikä on totta ja hyvää. Etsi totuutta. Jeesus lupaa, että jokainen etsivä löytää.

"Jeesus vastasi heille ja sanoi: 'Minun oppini ei ole minun, vaan Hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani." Joh.7:16-17 Toisin sanoen, jos sinä tahdot saada totuuden selville Jeesuksesta, niin se on oikea asenne. Voit testata Hänen opetuksensa soveltamalla sitä käytäntöön. Jeesus lupaa, että tulet itse "tuntemaan totuuden".

Uskoontulosi merkitsee evankeliumin totuuden sisäistämistä niin, että Jumala pääsee sinussa sisälle asti. Nöyrtyminen totuuteen Jumalan hyvyydestä ja omasta pahuudestasi tuo evankeliumin sinua lähelle. Se tapahtuma, jossa evankeliumin tähden sitoudut vapaaehtoisesti Jeesukseen, siirtää sinut valheiden pimeydestä Hänen totuutensa valoon.

Usein osallisuus Jeesukseen yritetään omistaa valheellisilla keinoilla, joiden kautta henkilön sydän ei ole avautunut totuudelle ristiinnaulitusta ja ylösnousseesta Jeesuksesta. Moni henkilö uskottelee itselleen olevansa uskossa, koska on tehnyt ratkaisun kokouksessa tai koska on kastettu tai jotain muuta vastaavaa.

Pelastusvarmuus saadaan kuitenkin pelkästään totuutta kuuntelemalla. Jos et ota kuulemaasi sydämestäsi vastaan, niin turha on sinun uskonratkaisusi ja kasteesi. Se tapahtuma, joka sai sinut uskomaan itsesi pelastetuksi, vaikka et sitä ole, petti sinut.

Voit vapautua valheellisesta "uudestisyntymisestäsi" toimimalla seuraavan Raamatun jakeen mukaisesti: "Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta." 2Kor.13:5

Uskoontulo ei suinkaan vapauta automaattisesti heti kaikesta valheesta, vaan se on alku yhäti valkenevalle Jeesus-tielle. "Mutta kun Hän tulee, totuuden Henki, johdattaa Hän teidät kaikkeen totuuteen." Joh.16:13

http://www.icon.fi/~erkkik/hypnos.html

27

1179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykiatrian erik. lääkäri

voi ketään pakottaa tekemään mitään sellaista, jota tämän ihmisen oma moraali ei salli. Se on fakta.

• kävivät hakemassa potilaan

kesken hoidon, vajaakuntoisena kotiin eräästä sairaalasta? Ei tainnut maallikoiden rukousparannukset auttaa.

• L.J.Salmela

kirjoittajan pitäisi jättää otsikosta pois sana "totuus", sillä totuutta tuossa kirjoituksessa ei ollut siteeksikään.

Näin kirjoittaa hypnologi-evankelista Leksa, eikä pyytele anteeksi.

• alkuperäisen
        L.J.Salmela kirjoitti:

kirjoittajan pitäisi jättää otsikosta pois sana "totuus", sillä totuutta tuossa kirjoituksessa ei ollut siteeksikään.

Näin kirjoittaa hypnologi-evankelista Leksa, eikä pyytele anteeksi.

kirjoittajan viestiä?

• L.J.Salmela
        alkuperäisen kirjoitti:

kirjoittajan viestiä?

alkuperäisen viestin kirjoittajaa. Eli Erkki K.ta

Käytän päivittäin itsesuggestiota apuna selviytymisessäni eikä varmahan ole valhetta.

Kokemuksia hypnoosin käytöstä myös osoitteessa

http://www.aretalogia.com/aretalogia.37/sivut.10-11.html

• on apua esim.
        L.J.Salmela kirjoitti:

alkuperäisen viestin kirjoittajaa. Eli Erkki K.ta

Käytän päivittäin itsesuggestiota apuna selviytymisessäni eikä varmahan ole valhetta.

Kokemuksia hypnoosin käytöstä myös osoitteessa

http://www.aretalogia.com/aretalogia.37/sivut.10-11.html

jostain sairaudesta paranemisessa. Ihminenhän on psykofyysinen kokonaisuus ja voi näinollen itse tavallaan sairastuttaa itsensä ja myös itse parantaa itsensä (ei aina). Omalla positiivisella elämänasenteellakin on oma merkityksellisyytensä.

• L.J.Salmela
        on apua esim. kirjoitti:

jostain sairaudesta paranemisessa. Ihminenhän on psykofyysinen kokonaisuus ja voi näinollen itse tavallaan sairastuttaa itsensä ja myös itse parantaa itsensä (ei aina). Omalla positiivisella elämänasenteellakin on oma merkityksellisyytensä.

ei tottele sinua, mutta tottelee alitajuntaasi.

Suggestio on tie alitajunnan ja sen myötä tahdosta riippumattoman elimistön hallintaan ja aktivointiin.

• jonkin verran ja
        L.J.Salmela kirjoitti:

ei tottele sinua, mutta tottelee alitajuntaasi.

Suggestio on tie alitajunnan ja sen myötä tahdosta riippumattoman elimistön hallintaan ja aktivointiin.

saanut tietoa myös mieheni kautta, joka terv.huoltoalan ammattilainen, erikoistunut psykiatriaan.

• juntti_magnus_borealis

Tämä sanomasi valaisi minulle mitä tarkoittaa vakava eksytys.

"11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

"17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston."

• L.J.Salmela

jos se ylivainiolaisuus olikin se " väkevä eksytys"?

Jokainenhan ymmärtää sen, ettei hypnoosin nimissä voi ketään eksyttää. Sen sijaan vaaralliseksi eksytykseksi hypnoosi muodostuu silloin kun se puetan uskonnollisuuden valhekaapuun.

• puhetta hypnoosista
        L.J.Salmela kirjoitti:

Jokainenhan ymmärtää sen, ettei hypnoosin nimissä voi ketään eksyttää. Sen sijaan vaaralliseksi eksytykseksi hypnoosi muodostuu silloin kun se puetan uskonnollisuuden valhekaapuun.

Tuolla adventisti palstalla Baskerin avaukseen "oliko profeettane hypnoosissa?"eräs just kirjoitti hypnoosista näin..

>>"Hypnoosi on saatanasta ja sen seuraukset ovat aina huonot. ">

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000021368191

• ReaAalto
        L.J.Salmela kirjoitti:

Ei "jos" vaan Ylivainiolaisuus oli ja pysyy eksytyksenä, vai kuinka?

• juntti_
        L.J.Salmela kirjoitti:

No jaa, voisinpa kysyä, että "mikä ihmeen ylivainiolaisuus". Nevö hööd En ota kantaa

Väkevän eksytyksen on oltava sellainen, että sillä on mahdollisuus koskettaa jokaista ihmistä. Se voi siten esiintyä monenlaisena oppina tai isminä tai -suutena.

En minäkään usko,että joku voitaisiin hypnoosilla eksyttää, mutta "väkevässä eksytyksessä" oleva on ikäänkuin hypnoosissa, luullen olevansa valveilla vaikka nukkuu.

• L.J.Salmela
        puhetta hypnoosista kirjoitti:

Tuolla adventisti palstalla Baskerin avaukseen "oliko profeettane hypnoosissa?"eräs just kirjoitti hypnoosista näin..

>>"Hypnoosi on saatanasta ja sen seuraukset ovat aina huonot. ">

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000021368191

että olen tutkinut hypnoosia ja hypnoottisia ilmiöitä vuosien ajan, olen vetänyt hypnoosikurssia ja kuulun Suomen Hypnoosiyhdistykseen ja kuitenkaan joidenkin mielestä minä en tajua hypnoosista mitään.

• hyvä kirjoitus. = )

• L.J.Salmela

HARHAA.

• edes siitä tuon ...

taivaallista.

• on hypnoosissa ja lumoutuneena tämän maailman loistosta, joka on heille se silmien edessä hyrräävä heiluri ja se saa päät helposti pyörälle, noudattamaan "sydämenne ja silmienne himoja".

Minua ei ole tietoisesti hypnotisoitu enkä ole opiskellut hypnoosia, mutta minkä olen sivusta seurannut keskusteluja siitä asiasta, ja lisäksi vertaillut sitä, mitä Raamattu unesta sanoo, uskon oppineeni ja huomanneeni jotakin.

Meillä on edessämme joka päivä ja joka aika valinnan paikka hyvän ja pahan välillä, kumman tien niistä kahdesta valitsemme kulkeaksemme. Jumalan sana osoittaa että luonnostaan olemme kuolleita unessakävelijöitä ja koko tämä näkyväinen maailma on epätodellista; se on valetta ja koko näkyväinen ihminen on valetta.

Tämän väitteeni pystyn todistamaan Jumalan sanalla:

Ps. 62:9 (62:10)
      "Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys."

Ps. 90:5
      "Sinä huuhdot heidät pois; HE OVAT KUIN UNI, ovat kuin ruoho, joka aamulla kukoistaa":

Mutta: "Henki on totuus, ja totuus pysyy iankaikkisesti".

2. Kor. 4:18
      "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat AJALLISIA, mutta NÄKYMÄTTÖMÄT IANKAIKKISIA."

Se on Jumalan totuus, hengellinen fakta, että kaikki se, mikä ei ole pysyväistä, se on valetta, sillä vain totuus pysyy iankaikkisesti!

Kaikki luonnollisille silmillemme näkyväinen pyrkii hyptonisoimaan meitä ja itse asiassa jokainen "luonnollinen ihminen" elää syvässä hypnoosissa, kunnes Jumala tekee hänessä mm. Ef.2:1-6 jakeissa kerrotun ensimmäisen ylösnousemuksen, eli mielemme herätyksen taivaallisiin.

Hyptonisoijat näyttävät käyttävän sekä nukuttaessan että herättäwssään jotakin edeltä ilmoitettua "mandraa", avainsanaa, jonka nähdessään tai kuullessaan ihminen muistaa, mitä on käsketty tekemään. Ja olen huomannut että Jumalakin käyttää tätä nenäliinan kulmaan sidotun muistisolmun kaltaista "mandraa" apuvälineenä:

4. Moos. 15:
      38. "Puhu israelilaisille ja sano heille, että heidän on sukupolvesta sukupolveen tehtävä itsellensä TUPSUTt viittojensa kulmiin ja sidottava kulmien tupsuihin PUNASININEN lanka.
      39. Ne tupsut olkoon teillä, että te, kun ne näette, muistaisitte kaikki Herran käskyt ja ne täyttäisitte ettekä seuraisi sydämenne ettekä SILMIENNE HIMOJA, jotka houkuttelevat teitä haureuteen;"

Mark. 6:56
      "Ja missä vain hän meni kyliin tai kaupunkeihin tai maataloihin, asetettiin sairaat aukeille paikoille ja pyydettiin häneltä, että he saisivat koskea edes hänen vaippansa tupsuun. Ja kaikki, jotka koskivat häneen, tulivat terveiksi."

Ydinvoimaakin voi käyttää sekä hyvään että pahaan, ja niin näyttää olevan hypnoosinkin laita, käytetäänkö sitä totuuteen pyrkimiseen vai vääryyden peittämiseen.

Olen huomannut Leo Salmelaa syytettävän täällä osittain aiheettomasti harhaoppiseksi väärin perustein, kun itse rupeavat tuomariksi sellaisissa asioissa joita eivät itsekään ymmärrä.

• Mr. Kaura

Jokaisen uskovan kuuluu kavahtaa kaikkea noituutta ja taikuutta, kaikkea okkultismia, joihin hypnoosikin kuuluu.

Kun ihminen tulee uskoon, hänen osana on tehdä parannus, luopua tekemästä pahaa, silloin kuuluu katkoa siteet kaikkeen pahaan ja pahuuteen.

Hypnoosin harrastajan tullessa uskoon, hän lopettaa tuon harrastuksensa. Ei voi palvella kahta herraa yhtä aikaa.

Olen lukenut erään uskovien joukkoon pyrkivän, uskovana esiintyvän hypnologian harrastajan puheita, vaikka puheet tuovat esille elämän vuosien aikana hankittua kokemusta ja monenlaista viisautta, eivät ne kuitenkaan ole uskovan puheita, eivätkä todista suhteesta Jumalaan.

Nuhtelen sellaisia uskovia palstalla, jotka eivät sen vertaa tunne Jumalan sanaa, jotka eivät tahdo tehdä eroa hyvän ja pahan välillä, jotka tahtovat väärällä tavalla olla kaikkien kavereita, myös pahan. Harhaoppista raamattu käskee karttamaan.

• Kadun-nainen

Hypnoosia ei hengellistetä ammattipiireissä, eikä sillä ei ole mitään tekemistä hengellisessä kentässä. Kirjoittaja värittää subjektiivisia hengellisiä totuuksiaan, mitä ei voi yleistää. Hypnoosi vaatii aina koulututeun ammattietiikan omaavan henkilön joka suoritta etukäteisvalmistelut, kuten kirurgisessa leikkauksessa. Alitajuntaan ei mennä huseeraamaan leipäveitsellä tai ajamaan pahoja henkiöä, kaatamaan ihmisiä omia hengellisiä tarkoitusperiä varten.
      Se on puoskarointia.

• Anonyymi

Kyllä oli todella hyvää asiaa

• Voi sinua. Pysyhän siellä Jämsässä. Säälin sinua, sekopää.

• Anonyymi

Ihmisten kaatamiseen lattialle hengellisessä kokouksessa lahkosaarnaajat käyttävät Saksalaisen hypnoosiin erikoistuneen lääkärin Franz Mesmerin kehittämää hypnoosin sovellusta "Mesmerismiä", mikä on terveydelle hyvin haitallinen kokemus.

• Anonyymi

Yliainion hyvä ystävä, toinen Pohjanmaan poika Oliver Hawk oli paljon taitavampi ihmisten kaataja kuin Niilo olikaan.

Molempien tiedetään käyneen Australiassa Aboriginaalien luona oppia saamassa.

• Anonyymi

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi

Niilo käytti jopa Hindujen vanhaa kaatotekniikka "shaktipat" -tekniikkaa, nopea tönäisy otsaan ja kanttuvei suorilta jaloilta selälleen lattialle. Jos ei olisi saatu kiinni, henki olisi voinut lähteä, ainakin vakava aivotärähdys.

• Anonyymi

Oikea lääkäri tutki kaiki Ylivainin aikaiset helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.

Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

Hellarit kävi kuumana: Yliopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      180
      22376
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      77
      9579
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      37
      7567
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      84
      6385
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      188
      6066
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      47
      5071
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      114
      4709
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      103
      4445
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      94
      2175
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      82
      1449
    Aihe