Oletko törmännyt liikennehäirikköön?

Kanssa-autoilija

Mitä hän teki?

10

1258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkahattutäti2

      Olen törmännyt kerran näiden vuosien aikana. Mies seisoi keskellä kapeaa katua, eikä suostunut väistämään. En mahtunut ohi työkalullani ja aikani odoteltua soitin poliisit paikalle. Heitä odotellessa kundi väänsi joutessaan tuulilasin pyyhkijät solmuun. Humalassahan tuo oli kuin peikko, joten sai yöpaikan putkasta ynnä sakot ja joutui korvaamaan aiheuttamansa vahingot. Poliisi soitti mulle seuraavan päivänä ja kertoi asiasta.

    • Ei tule varsinaisia liikennehäiriköitä mieleen. Pari vuotta sitten kaksi juopunutta jätkää juoksi keskelle katua ja oikein asettuivat eteen keskisormi pystyssä. Olin silloin liikkeellä pakettiautolla.

      Annoin auton lähestyä hidastamatta. Hampparit eivät suostuneet väistymään vilkuttelusta ja tööttäilystä huolimatta, joten ajoin kylmästi päin. Toinen pysyi pystyssä ja toinen kaatui. Pakun vasen ulkopeili meni romuksi, joten taisi olla jonkinmoinen kolaus. Peilin runko on metallia.

      Vinkiksi vaan, jos tulee mieleen rynnätä keskelle katua näyttelemään keskisormea, niin en aio edes hidastaa. Sanon poliisille sitten jälkikäteen, että "en nähnyt" ja saan korkeintaan kirjallisen huomautuksen.

      Varsinaisia liikennehäiriköitä en muista. Töppäilijöitä näkee silloin tällöin, mutta niistä ei kannata provosoitua. Kärsivällisesti vaan. Kaikkihan te teette virheitä.


      Master Eq

    • sitä sattuu

      Olin vieraassa kaupungissa pimeän aikaan ulkoparkkipaikalla, jolta ei ollut selkeitä ulosajo-opasteita. Yritin ulos eräästä kohdasta ja jouduin samalla kääntymään suorankulman oikealle. Vastaan tuli auto, joka vilautti valoja. Silloin huomasin, että siitä ei saa mennä ulospäin. Peruutin takaisin sinne mistä tulin ja pysähdyin katselemaan ympärilleni missä on ulosajo. Kaveri vaan seisottaa autoaan kapeikossa ja mulkoilee sieltä varmaan tarkoituksenaan vartoida, etten mene siitä kohdasta ulos. Niinpä sitten lähdin eteenpäin ja käännyin 'vartioauton' edestä vasemmalle. Tämä lähti heti liikkeelle ajaen perässäni. Kuinka ollakkaan havaitsin ulosajo-opasteen sivullani. Painoin jarrut pohjaan, jotta ehtisin kääntyä. Samassa kolahti. Vartija tömäytti etupuskurinsa vetokoukkuuni. En 'huomannut' mitään, vaan ajoin ulos parkkipaikalta.

    • Lauri Liikennehäirikkö

      Häiriköin toissapäivänä itse seuraavasti:

      Olin kävelemässä töistä kotiin. Tullessani risteykseen (ei liikennevaloja) jossa minun piti ylittää tie suojatietä pitkin. Oli juuri asumassa suojatielle, kun kuulin auton lähestyvän kovaa vauhtia. Pysähdyin odottamaan auton pysähtymistä suojatien eteen. Autolija hidasti ensin, mutta nähdessään minun seisovan suojatien edessä, kiihdytti vauhtiaan. Kohdalleni tullessaan soitteli sitten torvea ja pui nyrkkiä, koska oli häiriköintini (=aikomus ylittää tie) vuoksi joutunut hidastamaan hieman vauhtiaan.

      • The Rat

        > Pysähdyin odottamaan auton pysähtymistä suojatien eteen.

        Ei pysähdytä keskelle suojatietä.

        Jos taas pysähdyit reunaan, auto saa ajaa ihan rauhassa yli. Suojatien siis.

        Suojatiellä toimitaan seuraavasti: kävellään suoraan yli ripeästi ja turhia ihmettelemättä. Auton vastuulla on antaa suojatietä ylittävälle jalankulkijalle esteetön kulku (ei pysähtyä, se liittyy siihen että toinen auto on jo pysähtynyt eteen).


      • Lauri Liikennehäirikkö
        The Rat kirjoitti:

        > Pysähdyin odottamaan auton pysähtymistä suojatien eteen.

        Ei pysähdytä keskelle suojatietä.

        Jos taas pysähdyit reunaan, auto saa ajaa ihan rauhassa yli. Suojatien siis.

        Suojatiellä toimitaan seuraavasti: kävellään suoraan yli ripeästi ja turhia ihmettelemättä. Auton vastuulla on antaa suojatietä ylittävälle jalankulkijalle esteetön kulku (ei pysähtyä, se liittyy siihen että toinen auto on jo pysähtynyt eteen).

        Tarkennetaan hieman:

        Pysähdyin luonnollisesti katsomaan tuleeko autoja. Siis ENNEN astumistani suojatielle, en siis pysähtynut suojatielle, vaan ENNEN suojatietä. Auto lähestyi takaviistosta niin kovaa vauhtia, etten uskaltanut astua tielle. Olisin tielle mennessäni aivan varmasti jäänyt alle, eikä siinä tilanteessa olisi hirveästi lohduttanut tieto siitä että minä olin oikeassa ja autoilija väärässä.

        Toimin siis todella törkeästi, toivottavasti jeepistivaarille ei jäänyt tilanteesta traumoja. Saattoi jäädäkin, koska oli niin kova kiire pois paikalta.


      • selvisit!

        Minä olisin autoilijana tullu vetään turpaa. Tollaset apinat panee vihaks!


    • ajan liikenteessä

      Ei nyt kerkiä luettelemaan kovin paljoa.

      Hän teki:
      -Liian myöhäinen suuntavilkun käyttö.
      -Ei ollenkaan suuntavilkkua.
      -Räpsii suuntavilkkua.
      -Liian suuri nopeus.
      -Vääränlaista ryhmittymistä, tarkoittaa esimerkiksi että ajoneuvon sivupeilit menee jo toisen kaista puolelle.
      -Risteyksen tukkimista.
      -Kevyenliikenteen turvallisuuden vaarantamista.
      -Väistämisvelvollisuuden rikkominen.
      -Törkeää eteen ajamista huomattavasti alhaisemmalla nopeudella kuin mikä minulla on, en aja ylinopeutta kuitenkaan. Tänään mm:ssä roska-auto ajoi bussin eteen jonka lähes piti pysähtyä, ihan turhaa koska bussin perässä tulin vain minä ja sen jälkeen vapaata baanaa olisi ollut vaikka kuinka. Roska-auto toki kääntyi taas heti seuraavasti tienhaarasta oikealle ja taas bussi ja minä saimme hidastella.

      Pittää mennä töohin..

    • melk.ammattikuski

      Olen 18 vuotias, tosi kokenut kuski. Ällistyttää vaan aina tää häirikköjen määrä liikenteessä. Mm. tänä aamuna ykskin mummo roikkui VW Jetallaan ihan etupuskurissani kiinni toista kilometriä. Tolkutonta!!

      • ehehe

        heheheh


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      326
      3878
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      275
      2224
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      114
      1554
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe