Esinahassa haavoja

Arka

Ongelmani koskee haavoja esinahassa. Ongelma on kiusannut minua jo jonkin aikaa ja ajattelin kysyä onko jollain muulla samanlaisia kokemuksia ja millä olette saaneet paranemaan? Ites epäilen että kyseessä ei ole mikään sukupuolitauti.

Esinahan päässä, taaksevedettynä terskan taakse tulee helpolla haavoja ja iho muuttuu vaaleaksi ja rapsuttamalla esinahasta lähtee ohuita nahkan palasia. Olen koittanut olla käyttämättä alapäässä pesuainetta suihkun yhteysdessä jos kyseessä olisi ihottuma tai liika kuivuminen. Joskus haavoista tulee verta mutta verentulo tyrehtyy nopeasti. Haavsta erittyy kuitenkin pidemmän aikaa kirkasta nestettä. Nyt iho esinahan juuressa on epätasainen ja siihen on muodustunut kiristävä rengas. Yleensä yhdynnän jälkeen haavat tulevat takaisen, emme käytä kumia. Tyttöystäväni syö pillereitä ja olen hänen ensimmäinen partnerinsa ja hän minun. Reilun parinkin viikon tauon jälkeen haavat ovat parantunet mutta aukeavat taas yhdynnän jälkeen. Pesulla esiintyy taas kirvelyä...

Selitin ehkä vähän vaikeaselkoisesti ja pitkästi mutta osaako joku sanoa mikä voisi olla avuksi? Olen ajatellut koittaa kortisonirasvakuuria. Kyseessä ei pitäisi olla sukupuolitauti sen takia en ole kiirehtinyt lääkäriinmenoa.

13

2817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saara

Kortisonia ei saa laittaa limakalvoille, eikä haavoihin. Osta mieluummin apteekista Bepanthen nimistä salvaa. Sitä on kahta sorttia, ota rasvaisempaa. Tuubi on valko-vihreä.
      Kyseessä voi olla hiivatulehdus, mutta sinuna menisin lääkäriin. Jatkuva repeytyminen ja arpeutuminen ei varmasti ole hyväksi noin aralle paikalle. Ainakin naisella kerran retkahtanut paikka limakalvolla menee todella herkästi uudestaan rikki.

• JUF

Kyseessä ei voi olla sukupuolitauti, kun kummallakaan ei ole aikaisempia sukupuolikontakteja.

En oikein päässyt selvyyteen, ovatko haavat limakalvolla vai sukupuolielimen iholla?

Jos haavat ovat iholla, kyseessä voi olla lähes mikä tahansa ihottuma (luultavasti joku ekseema -tyyppinen ihottuma). Onko sinulla muualla kuivaa ihoa tai ihottumaa?

Jos haavat ovat limakalvolla, se voi olla merkki vaikkapa hiivasta, joka miehillä harvemmin on kuitenkaan noin raju, ellei sairasta diapetestä tai jotain muuta immunjärjestelmän toimintaa heikentävää sairautta.

Jokatapauksessa, kokeile seuraavaa:
      -Pese pelkällä vedellä
      -Käytä PERUSVOIDETTA 2 kertaa päivässä

Suosittelen myös lääkärissä käyntiä.

• Arka

Elikkä tässä hieman tarkennusta sekavaan selitykseen. Kiva kun joku viitsi vastata ja antaa jonkinlaisia neuvoja. Kiitos siitä...

Eli kyseiset haavat ovat esinahassa, ei terskassa. En tiedä mikä on limakalvo miehen elimessä mutta minulla haavat ovat sukupuolielimen iholla. Esinahka taaksevedettynä haavat ovat iholla juuri terskan takana. Aika arka paikka kun oikeastaan koko ajan liikkuvaa kudosta. En tiedä vaikuttaako jotenkin paranemiseen. Toivottavasti selvitti asiaa...

Aluksi epäilin, että haavat voisivat olla herpes mutta sitten tulin siihen tulokseen että ne ovat olleet aika kauan iholla ja oikeastaan aukeavat melkein aina uudelleen. Mitään kuumotusta tai vastaavaa herpeksen merkkejä ei ole ilmaantunut. Minulla on allergioita ja ihottumaa tulee varsinkin kuivina ja kylminä kuukausina. Pienempänä iho oli kyllä paljon pahempi kuin nyt on ollut. Ei ole ollut tarvetta rasvata aikoihin. En sairasta diabetestä enkä muuta vakavaa sairautta. Hiivasta en tiedä oikeastaan mitään. Täytyy varata aika lääkärille.

• Tuttu juttu
        Arka kirjoitti:

Elikkä tässä hieman tarkennusta sekavaan selitykseen. Kiva kun joku viitsi vastata ja antaa jonkinlaisia neuvoja. Kiitos siitä...

Eli kyseiset haavat ovat esinahassa, ei terskassa. En tiedä mikä on limakalvo miehen elimessä mutta minulla haavat ovat sukupuolielimen iholla. Esinahka taaksevedettynä haavat ovat iholla juuri terskan takana. Aika arka paikka kun oikeastaan koko ajan liikkuvaa kudosta. En tiedä vaikuttaako jotenkin paranemiseen. Toivottavasti selvitti asiaa...

Aluksi epäilin, että haavat voisivat olla herpes mutta sitten tulin siihen tulokseen että ne ovat olleet aika kauan iholla ja oikeastaan aukeavat melkein aina uudelleen. Mitään kuumotusta tai vastaavaa herpeksen merkkejä ei ole ilmaantunut. Minulla on allergioita ja ihottumaa tulee varsinkin kuivina ja kylminä kuukausina. Pienempänä iho oli kyllä paljon pahempi kuin nyt on ollut. Ei ole ollut tarvetta rasvata aikoihin. En sairasta diabetestä enkä muuta vakavaa sairautta. Hiivasta en tiedä oikeastaan mitään. Täytyy varata aika lääkärille.

Johtuu lääkäreiden mukaan liiasta käytöstä :) Ihan tosissaan. Nuoren miehen ja naisen paikat eivät kestä seksihurjastelua. Se bepanten on hyvä voide ite käytin sitä silloin aikoinaan ja vähän harvemmin seksiä auttaa kanssa. Hellikää toisianne toisin. Ei tarvii aina olla täysillä rynkyttämässä niin että sänky ja tyttö huutaa. Tuleepahan sinustakin kunnon rakastaja kun opit tuntemaan naisen läpikotaisin. Tiedän mistä puhun :)

Ressiä ei kannata ottaa kyllä ne siitä häipyy. Nyt kun on jo "vanha" (synttärit tänään) niin sitä toivoo että jaksais (henkisesti ja fyysisesti) rakastella niin paljon että heppi olisi "ruvella" :)

Rakastakaa toisianne.

T: Paappa

• JUF
        Arka kirjoitti:

"Aluksi epäilin, että haavat voisivat olla herpes mutta sitten tulin siihen tulokseen että ne ovat olleet aika kauan iholla ja oikeastaan aukeavat melkein aina uudelleen. Mitään kuumotusta tai vastaavaa herpeksen merkkejä ei ole ilmaantunut."

Monesti oireet saattavat olla yksilöllisiä, eli kysymyksessä voi hyvinkin olla herpes.

Käväiseppä siellä lääkärissä.
        Hyvää jatkoa!

• Jan

Mulla on sama vaiva. Herpestä epäilin itsekin mutta saanti on ollut vähän heikkoa viime aikoina ja ei se aivan herpekseltä tunnu. Makasin sairaana leikkauksen jälkeen ja vehkeellä leikkiminen jäi tauolle niin iho parani. Vaivat tosin tulivat takaisin kun sinkkumiehen oli pakko itse vehkeellään leikkiä. Rasva tuntuu auttavan ja tosiaan että pitää taukoa. Iho tuntuu "kuivalta"?? Vaivaa ei tosin ole koskaan esiintynyt suhteen aikana.. Mielenkiinnolla luin nuo vastaukset. On näitä vaivoja näköjään muillakin...

• Stallion

Sama juttu mulla. Meni sen verran pahaksi asti, että nahan alkupää meni ihan pienille haavoille. Ennen haavoja iho oli kuivaa ja hilseili. Epäilen, että johtu liiallisesta kättelystä, kuivasta ilmasta kovilla pakkasilla ja vielä uimisharrastuksesta. Bepanthenilla sai haavat häviämään suhteellisen nopeesti (parissa päivässä) Sen jälkeen olen laittanut ihan perusvoidetta. Mutta kuseella käyti on vaikeeta, kun joutuu nahkaa vetää taaksepäin ja peseminen on tuskaa, silloin meinaa haavat aueta uudestaan. Nyt vaan tarvii venata tarpeeks kauan, et paranee kunnolla.

On vaan sen verran nolo juttu, kun on just alannu uus suhde... Vaikka kuin tekis mieli, niin pitää vaan kiertää sekstailu jollain tapaa ja odottaa, että heppi parantuu...

• Arka

Ensinnäkin haluan kiittää kaikkia vastanneita, sain ihan hyvä neuvoja ja vinkkejä. Täytyy hakeutua lääkärin vatsaanotolle tässä kun kerkiän.

Ostin nyt sitä Bepanthen voidetta, jota täällä mainostettiin. Olen nyt käyttänyt sitä vajaan vuorokauden, saa nähdä mitkä ovat vaikutusekt minun tapauksessa. Mitenkä jos haavat ovatkin peräisin hiivasta, tehoaako Bepanthen niihin vai pitääkö käyttää hiivavoidetta esim. Canesten-voidetta? Osaako joku vielä vastata tähän kysymykseen?

• Jan

Paas laittain viestiä tuloksista tai jos käyt lääkärissä. Itselläni vaiva on helpottanut vähän mutta jos se palaa niin tietää sit mennä lekurille...

• juutalainen
        Jan kirjoitti:

Paas laittain viestiä tuloksista tai jos käyt lääkärissä. Itselläni vaiva on helpottanut vähän mutta jos se palaa niin tietää sit mennä lekurille...

KANNATA MENNA YMPÄRILEIKAUS
        MUUTEN ET SELVIA.
        YMPÄRILEIKAUS AUTA SINUA.

• klamydia

mee lääkäriin ääliö

• oireet

oli mullakin muutama vuosi sitten ja testeissä se osottautui kupaksi, on sit aika mukava hoitaa pois!!!!! 30 päivän piikitys rumba terveyskeskuksessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6394
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3833
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3200
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      969
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe