Pisin taksimatkasi?

hermiitti

Kuinka paljon on mittari raksuttanut parhaimmillaan tai pahimmillaan? Voin kertoa sitten oman kokemukseni, kun luen eka muutaman vastauksen.

30

9056

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruotsiin

Luuleåån. Se oli juoksutaksi.

• ................

tampere tai naatali...

kai se tampere on kauenpana

• Automes
        ................ kirjoitti:

tampere tai naatali...

kai se tampere on kauenpana

Kerran tilasin taksin ja ajoin Pudasjärvelle (keskustaan). Se on tällä hetkellä pisin taksimatkani.

• hermiitti
        Automes kirjoitti:

Kerran tilasin taksin ja ajoin Pudasjärvelle (keskustaan). Se on tällä hetkellä pisin taksimatkani.

Vai mistä asti olette ajelleet Ruotsiin, Tampereelle ja Pudasjärvelle?

Ottaa päähän tollainen hesakeskeisyys, kun pidetään itsestäänselvyytenä, että kaikki asuisivat hesassa.

• Automes
        hermiitti kirjoitti:

Ottaa päähän tollainen hesakeskeisyys, kun pidetään itsestäänselvyytenä, että kaikki asuisivat hesassa.

Minä olen Arkalasta. Se sijaitsee Ylikiimingissä. Arkalasta on Pudasjärvelle matkaa noin 50 km.

• idiootti
        hermiitti kirjoitti:

hesa on maalaistollojen kieltä, lopeta tuollaiset junttimaisuudet!

• hermiitti
        idiootti kirjoitti:

hesa on maalaistollojen kieltä, lopeta tuollaiset junttimaisuudet!

Eikö sitä pidä olla stadilainen, että voi sanoa stadi?

• jeeeeee
        Automes kirjoitti:

siinähän se... oulu --> tampere (pirkankylä)

• hermiitti

Mun pisin taksimatka on kännipäissä ajettu Helsingistä Tampereelle ja vielä yhden mutkan kautta. Hintaa tuli semmoiset vähän päälle 270 euroa. Ilman mutkaa matka Tampereelle olisi maksanut yöllä semmoiset reilut 250 euroa.

Jälkeenpäin joku on sanonut sitäkin mulle, kun olen kertonut matkastani, että taksikuski kusetti mua. Olisin meinaan voinut jäädä ihan hyvin hotelliin yöksi hesaan, jonne mun oli eka tarkoitus mennäkin. Olen kans sitä mieltä nykyään, että taksikuskit ovat aika juonia porukka tosiaan! Taksikuski tekee meinaan hyvän tilin pitkällä kyydillä. Känniläistä on helppo johdatella ja kännissä pari sataa ei tunnu oikein miltään rahalta, vaikka sillä söisi kuukauden jo aika hyvin.

Lopuksi varoitan kaikkia pitkämatkalaisia, että varokaa kännissä juonittelevia taksikuskeja!!!

• Isäntä

Varsinkin viikonloppuöinä ei todellakaan kannata lähteä ajelemaan minnekään pidemmälle, koska sen saman rahan saa puolta pienemmillä kilometreillä kaupungissa.

Ja mitä pitkiin matkoihin tulee, niin vähänkään pidempi matka (yli 50 km) kyseessäollessa täytyy asiakkaan osoittaa että hänellä on myös rahaa maksaa.

Toki monesti tulee niissä tilanteissa se legendaarinen "eksä luota minuun", mutta en tietenkään luota, koska en asiakasta tunne.

• hermiitti
        Isäntä kirjoitti:

Varsinkin viikonloppuöinä ei todellakaan kannata lähteä ajelemaan minnekään pidemmälle, koska sen saman rahan saa puolta pienemmillä kilometreillä kaupungissa.

Ja mitä pitkiin matkoihin tulee, niin vähänkään pidempi matka (yli 50 km) kyseessäollessa täytyy asiakkaan osoittaa että hänellä on myös rahaa maksaa.

Toki monesti tulee niissä tilanteissa se legendaarinen "eksä luota minuun", mutta en tietenkään luota, koska en asiakasta tunne.

Minä ajoin muistaakseni pe-la yönä Tampereelle.

Täytyy vielä kehua hesalaista taksikuskia, että hänellä oli hyvä psykologinen silmä. Hän ei pelästynyt, vaikka puhuin mt-ongelmistani ja otin siinä matkalla pari kaljaakin. Lisäksi hän luotti siihen, että minulla on varaa maksaa matka, vaikka en erityisen rikkaalta mieheltä näytäkään.

Olisin kumminkin mielummin ollut näin jälkeenpäin ajateltuna hotellissa yön, mutta kännissä sitä tulee tehtyä kaikkea hölmöä. Taksikuski muistaakseni sanoi, että hesan hotellit ovat täynnä jonkun konferenssin takia, mutta en siitä sitten tiedä oliko asia näin. Minusta vaikutti siltä, että taksikuski ihan mielellään ajeli Tampereelle.

• varoitan

kaikkia ja varsinkin aloittelevia pika-ajureita juonittelevista asiakkaista.

On meinaan enemmän sääntö kuin poikkeus että jos sovitaan esim. kyydistä Tre-Hki vaikkapa mukavan pyäree, alennettu 200e niin voi olla varma että Iittalan Shellillä tai viimeistään Linnatuulessa pitää pysähtyä syömään/kahville/molempia/tupakille/paskalle/ostamaan kaljaa/äkkiävaan. Aikaa varikkopysähdykseen (/-siin) tinkauksineen kuluu n. (à) 1 tunti.

Seuraavaksi on ohjelmassa armeijakaverilla käynti Espoossa `eiku ihan nopeesti mää äkkiävaan tossa` jonka jälkeen käydään kierros Vantaalla `ihanäkkiä tädin x-miehen uutta Nissania kattomassa`. Tämäkin juopuneen mokelluksen siivittämä kohkaus kusitaukoineen, maanitteluineen ja riitelyineen on n. 1:n tunnin mittainen.

(Aloittelevat schaufföörit huom!
        jos olette antaneet Herra Tirehtöörin korkata povessa salakuljetetun jaloviinapullonsa jo startissa, tässä kohtaa teitä monasti ilahdutetaan riemastuttavalla Herra Tajukankaisen elvytysharjoituksella - ennakoivaa säännöstelyä anniskelulupiin siis!)

Useimmiten tämän jälkeen ahne ja kiero kuljettaja tekee sen erheen että hienovaraisesti vihjaa sopineensa kyydistä Tammerfors-Helsingfors eikä Uudenmaan maakuntakierroksesta museo- ja kulttuurinähtävyyksineen. Seurauksena on kinaa ja vittuilua.

Lopulta Hellsingissä kyyti huipentuu asiakkaan esittämään `vialliseen` (tili tyhjä) Visa Electron -korttiin epäilyksineen rikkinäisestä auton päätelaitteesta määoonainahoitanunääluulexääetteimullarahaaoo tms. höpöhöpöpaskaa -vakuutteluineen sekä kuljettajan pyhään lupaukseen itselleen pyytää Intercitykyydeistä rahat AINA etukäteisellä. Ja jo myyntineuvottelussa korostaa ettei hinta sisällä etukäteen sopimatonta maaseutumatkailua sammahteluineen. Ettei asiakkaan taksimatka taas katkeaisi virkavallan tervehdykseen.

Mutta Luojan kiitos tässä hommassa ei ole kahta samanlaista päivää...

• hermiitti
        varoitan kirjoitti:

On meinaan enemmän sääntö kuin poikkeus että jos sovitaan esim. kyydistä Tre-Hki vaikkapa mukavan pyäree, alennettu 200e niin voi olla varma että Iittalan Shellillä tai viimeistään Linnatuulessa pitää pysähtyä syömään/kahville/molempia/tupakille/paskalle/ostamaan kaljaa/äkkiävaan. Aikaa varikkopysähdykseen (/-siin) tinkauksineen kuluu n. (à) 1 tunti.

Seuraavaksi on ohjelmassa armeijakaverilla käynti Espoossa `eiku ihan nopeesti mää äkkiävaan tossa` jonka jälkeen käydään kierros Vantaalla `ihanäkkiä tädin x-miehen uutta Nissania kattomassa`. Tämäkin juopuneen mokelluksen siivittämä kohkaus kusitaukoineen, maanitteluineen ja riitelyineen on n. 1:n tunnin mittainen.

jos olette antaneet Herra Tirehtöörin korkata povessa salakuljetetun jaloviinapullonsa jo startissa, tässä kohtaa teitä monasti ilahdutetaan riemastuttavalla Herra Tajukankaisen elvytysharjoituksella - ennakoivaa säännöstelyä anniskelulupiin siis!)

Useimmiten tämän jälkeen ahne ja kiero kuljettaja tekee sen erheen että hienovaraisesti vihjaa sopineensa kyydistä Tammerfors-Helsingfors eikä Uudenmaan maakuntakierroksesta museo- ja kulttuurinähtävyyksineen. Seurauksena on kinaa ja vittuilua.

Lopulta Hellsingissä kyyti huipentuu asiakkaan esittämään `vialliseen` (tili tyhjä) Visa Electron -korttiin epäilyksineen rikkinäisestä auton päätelaitteesta määoonainahoitanunääluulexääetteimullarahaaoo tms. höpöhöpöpaskaa -vakuutteluineen sekä kuljettajan pyhään lupaukseen itselleen pyytää Intercitykyydeistä rahat AINA etukäteisellä. Ja jo myyntineuvottelussa korostaa ettei hinta sisällä etukäteen sopimatonta maaseutumatkailua sammahteluineen. Ettei asiakkaan taksimatka taas katkeaisi virkavallan tervehdykseen.

Eikö näin ole? Mua kuskannut kuski taas omasi hyvin psykologista silmää ja se tiesi, että multa saattais nyhtää sellaiset 270 euroa tosta vaan!

• stolle
        varoitan kirjoitti:

Voiko jonkun pitemmän matkan sopia ja maksaa jo lähtiessä?

Esim matka 150km kaupungista kaupunkiin, 3 henkilöä, 150km x 1,39€ 7€ = 215,50€. Tauko jossain käynee jos kuskille tarjotaan kahvi ja sämpylä? Samoin mahdollisesti vielä jokaisen kyydittävän kuljetus kotiovelle?

Tällainen tulee asiakkaalle varmaankin edullisemmaksi ja kuskille helpommaksi varman maksun suhteen, mutta menetelläänkö näin koskaan?

Mikä on käytäntö pitkien matkojen suhteen?

• Tre-Hki express
        hermiitti kirjoitti:

Eikö näin ole? Mua kuskannut kuski taas omasi hyvin psykologista silmää ja se tiesi, että multa saattais nyhtää sellaiset 270 euroa tosta vaan!

Niin miten se sun kuskis sua muuten kusetti? Jos käsketään ajaa Hki-Tre vaikka olis fiksumpaa jäädä Hki:in niin sitä saa mitä tilaa. Kyydin Tre:elle.

Ei kai se suharin moka ole jos vie mihin käsket vaikka oliskin fiksumpaa jäädä hotlaan mamman viekkuun?

• hermiitti
        Tre-Hki express kirjoitti:

Niin miten se sun kuskis sua muuten kusetti? Jos käsketään ajaa Hki-Tre vaikka olis fiksumpaa jäädä Hki:in niin sitä saa mitä tilaa. Kyydin Tre:elle.

Ei kai se suharin moka ole jos vie mihin käsket vaikka oliskin fiksumpaa jäädä hotlaan mamman viekkuun?

Juttu meni niin, että olin yhden nettitutun kämpillä Vantaalla. Totesin kumminkin melko pikaisesti kyseisen asunnon yöpymiskelvottomaksi, mutta silti ryypättiin siinä kossu pois. Lähdin sitten joskus yhden maissa käveleen kaverin kämpiltä. Mielenvikainen "kaveri" tietty pahastui siitä, kun en jäänyt hänen luokseen yöksi. Lähdin sieltä kämpiltä kumminkin ihan oman turvallisuutenikin takia. Kämppä oli kyllä sellainen kaatopaikka, että ihminen ei voi niissä oloissa minun mielestäni asua.

Sitten kävelin jonkun matkaa ja vastaan tuli taksi, jonka vinkkasin. Sanoin, että ajetaan hesaan jonnekin halpaan hotelliin. Sitten matkalla tuli mieleen, että mitä jos ajetaankin Tampereelle. Taksikuski sanoi, että hän meinasi ehdottaakin, että ajetaan Tampereelle, kun hotellit ovat kuulemma niin täynnä. No ajattelin siinä sitten, että ei 250 euroa niin paljon ole ja ajoin Tampereelle.

Seuraavana päivänä oli sitten armoton vitutus, kun tajusin kuinka kallis reissu oli ollut, mutta kumminkin olin tyytyväinen, että olin selvinnyt reissusta ehjin nahoin. En minä kyseistä taksikuskia halua syyllistää, mutta ehkä hän tosiaan olisi voinut ajaa minut jonnekin hotelliin, niin olisin säästänyt jonkun verran rahaa.

• Tre-Hki express
        stolle kirjoitti:

Voiko jonkun pitemmän matkan sopia ja maksaa jo lähtiessä?

Esim matka 150km kaupungista kaupunkiin, 3 henkilöä, 150km x 1,39€ 7€ = 215,50€. Tauko jossain käynee jos kuskille tarjotaan kahvi ja sämpylä? Samoin mahdollisesti vielä jokaisen kyydittävän kuljetus kotiovelle?

Tällainen tulee asiakkaalle varmaankin edullisemmaksi ja kuskille helpommaksi varman maksun suhteen, mutta menetelläänkö näin koskaan?

Mikä on käytäntö pitkien matkojen suhteen?

Voihan kuskin kanssa sopia vaikka mimmosen reissun. Se on kuskista ja asiakkaasta kiinni mihin ne suostuu. Vaikka kahdella eurolla Oulusta turkuun (huomaa pieni alkukirjain) jos niikseen tulee. Eri asia sitten mikä on kullekin kannattavaa/järkevää. Pitemmillä jotoksilla maksutapa ja -ajankohta yleensä ainakin sovitaan jollei jo hoideta lähtiessä.

Ne summat mitä mittari ajaessa raksuttaa on Liikenne- ja Viestintäministeriön vahvistamia taksien enimmäistaksoja. Viikonloppuöinä, kuten tälläkin palstalla on monesti mainittu, ei pitkällä maaseutukyydillä yleensä saa kokoon samaa rahamäärää kuin mitä saisi vastaavassa ajassa ja kilometrimäärällä ajettaessa kaupungissa. Tähän vaikuttaa ratkaisevasti se, että useimmiten sieltä jostakin pitää ajaa tyhjänä takaisin.

Mutta kun taasen hiljaisena aikana jos vaihtoehdot ovat todennäköinen tunti-pari tai jopa ylikin tolpalla ja pikkunyppy tai sitten yksi pitempi siivu, joskin hieman pudotetulla hinnalla, niin taloudellisen asemani takia itse yleensä valitsen jälkimmäisen. Toki tähänkin vaikuttaa mm. päihtyneen asiakkaan kunto. Ei oikeasti ole mitään kivaa kantaa asiakasta keskellä-ei-vitun-mitään maataloon sisälle jos vastassa on vain vihainen vahtikoira.

Kyllähän näitä pitkiä matkoja silloin tällöin sovitaan, taukoineen, joskus taas mennään ihan orjallisesti mittarin mukaan. Esim. taksi (pieni tai iso) saattaa tulla linja-autoa edullisemmaksi vaikkapa riteilylle lähdettäessä. Mutta ei sen kuljettajankaan kannata sopia ihan mitä tahansa, useimmiten kun ratissa ollaan työn eikä huvin vuoksi.

Pointtini tuossa aikaisemmassa marinassani olikin se, että jos kerran sovitaan niin tehdään niinkuin on sovittu eikä manguta jälkeenpäin lisää ja lisää. Eikä kuseteta.
        Sanovat sitä herrasmiesmäisyydeksi.

• Tre-Hki express
        hermiitti kirjoitti:

Juttu meni niin, että olin yhden nettitutun kämpillä Vantaalla. Totesin kumminkin melko pikaisesti kyseisen asunnon yöpymiskelvottomaksi, mutta silti ryypättiin siinä kossu pois. Lähdin sitten joskus yhden maissa käveleen kaverin kämpiltä. Mielenvikainen "kaveri" tietty pahastui siitä, kun en jäänyt hänen luokseen yöksi. Lähdin sieltä kämpiltä kumminkin ihan oman turvallisuutenikin takia. Kämppä oli kyllä sellainen kaatopaikka, että ihminen ei voi niissä oloissa minun mielestäni asua.

Sitten kävelin jonkun matkaa ja vastaan tuli taksi, jonka vinkkasin. Sanoin, että ajetaan hesaan jonnekin halpaan hotelliin. Sitten matkalla tuli mieleen, että mitä jos ajetaankin Tampereelle. Taksikuski sanoi, että hän meinasi ehdottaakin, että ajetaan Tampereelle, kun hotellit ovat kuulemma niin täynnä. No ajattelin siinä sitten, että ei 250 euroa niin paljon ole ja ajoin Tampereelle.

Seuraavana päivänä oli sitten armoton vitutus, kun tajusin kuinka kallis reissu oli ollut, mutta kumminkin olin tyytyväinen, että olin selvinnyt reissusta ehjin nahoin. En minä kyseistä taksikuskia halua syyllistää, mutta ehkä hän tosiaan olisi voinut ajaa minut jonnekin hotelliin, niin olisin säästänyt jonkun verran rahaa.

Aamu on iltaa viisaampi.

Täällä Tampereellahan ainakin on hotellit aivan täynnä melkein kaikkien kissanristiäisten ja messujen aikaan. Ja niitä on usein ja paljon! Niiden Karaten MömMöm -kisojen aikaan lehdessä sanottiin jonkun kuninkaallisen ryhmän jostain Allah-tietää-miltä-aavikolta saaneen hotellihuoneet Porista kun eivät olleet ajoissa buukanneet.

Olen muuten joskus asiakkaani kanssa soitellut läpi melkein joka helevetin hotellin Pirkanmaalla kun asiakas on olettanut saavansa huoneen vain respaan kävelemällä.

Mutta Helsingistä ja hotellien sikäläisestä varaustilanteesta hintoineen juuri tuona yönä en luonnollisestikaan lähde veikkailemaan mitn.

• puupääpeksu

Helsingin länsisatamasta Jyväskylään

• Beirutista

Damasiin ja takaisin...supana.

• hermiitti

Paitsi jos ette saa isoa viikkorahaa. :D

• tx juan
        hermiitti kirjoitti:

Paitsi jos ette saa isoa viikkorahaa. :D

Asiakkaan Vantaalta->Lappeenrantaan, Kuljettajana Hki->Kuopio.

• stadin kuski

asiakkaana hangosta stadiin ja kuljettajana kentältä jyväskylään.

• Paneskelija

Ei kai Jyväskylässä ole lentokenttää vai muistanko väärin?

• stadin kuski
        Paneskelija kirjoitti:

Ei kai Jyväskylässä ole lentokenttää vai muistanko väärin?

Hki Vantaalta sinne Jyväskylään pokan heitin.
        Lentokenttäkin Jyväskylästä löytyy tai tunnin päästä näyttäis ainakin lentokone Jyväskylästä Hki-Vantaalle saapuvan.

• tim72

Stdista Hyvinkäälle ja pisin matka kuskina Hyvinkäältä Tampereelle.

• Oulu - LPR

Lappeenranta - Oulu ja viikon päästä haku takaisin.

• Hässleholmiin

Porvoosta Hässleholmiin olisi pitänyt heittää, mutten jaksanut lähteä, joten heitin Viikkarin terminaaliin Turkuun ja käskin ottaa junan toiselta puolelta jortsua. Tokkopa tuolla olisi muutenkaan rahat riittäneet, no, eihän sitä koskaan tiedä...

• oi niitä aikoja

Jotain 15v takaperin olin kaverini kanssa näyttämässä parille hänen tutulleen poroisännälle Stadin menomestoja.
      Pitkän viikonlopun päätteeksi Lapinäijät meinasivat, että kotiinkin pitäisi vielä suoriutua.
      Ei muuta kuin taksi alle ja Muonioon muutaman välietapin :-) kautta.
      Pari taksia piti koluta läpi, ennenkuin löytyi taksi-isäntä jolla riitti huumoria siihen hommaan.
      Mittari pois päältä, kuskille tukku rahaa taskuun ja viinanhuuruinen matka alkoi.
      Vähän oli omalle eukolle selittelemistä, kun viikon päästä palattiin junalla stadiin, että missä sitä on tullut luuhattua.

• MMMMMMM

NO ESPOOSTA HESAAN JA TAMPEREELLA OLEN OLLUT JUU JOSKUS TAKSIN KYYDISSÄ

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7746
    2. 110
      5997
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5177
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4546
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3220
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2977
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2938
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2444
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2437
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2056
    Aihe