Mitä odotettavissa seurakunnassa jos otan vaimon maailmasta?
Erotetaanko?
Tai tuleeko muita sanktioita?
Kokemuksia kiios!
puoliso maailmasta?
11
979
Vastaukset
- veli....
En vielä seurustele kenenkään kanssa.Ei vaan löydy seurakunnasta vaimoa.Ei niin millän.
- PGentleman
Ajattelehan Salomoa saiko hän elä'män tarkoituksen lopullisen täyttymyksen ja onnellisuuden nautittavista, lihan nähtävistä ja koettavista asioista?
"Suoritin sydämessäni tutkimuksia ilahduttamalla lihaani viinillä, kunnes saatoin nähdä, mitä hyvää ihmisten pojille oli siinä, mitä he tekivät taivaiden alla elämänsä päivien luvun aikana. Ryhdyin suurempiin töihin. Rakensin itselleni taloja; istutin itselleni viinitarhoja. Tein itselleni puutarhoja ja puistoja ja istutin niihin kaikenlaisia hedelmäpuita. Tein itselleni vesilammikoita kastellakseni niistä puita versovaa metsää. Hankin palvelijoita ja palvelijattaria, ja minulle tuli huonekunnan poikia. Myös karjaa, nautoja ja katraita sain suuria määriä, enemmän kuin kaikki ne, jotka olivat olleet Jerusalemissa ennen minua. Kokosin itselleni myös kultaa ja hopeaa, kuninkaiden aarteita ja maakuntien rikkauksia. Minä hankin laulajia ja laulajattaria ja miehen nautintoja: vaimon, jopa useita vaimoja.. Ja minä tulin suuremmaksi, niin, suuremmaksi kuin kukaan, joka oli ollut Jerusalemissa ennen minua. Sen lisäksi minulla pysyi minun viisauteni.
Enkä evännyt silmiltäni mitään, mitä ne pyysivät. En pidättänyt sydämeltäni minkäänlaista iloa, sillä sydämeni oli iloinen kaiken kovan työni takia, ja tämä tuli osakseni kaikesta kovasta työstäni. Ja minä käännyin kaikkien tekojeni puoleen, joita käteni olivat tehneet, ja sen kovan työn puoleen, jonka suorittamiseksi olin tehnyt kovasti työtä, ja katso, kaikki oli turhuutta ja tuulen tavoittelua, eikä mistään ollut hyötyä auringon alla." Saarn 2: 1--->
Oletko eritellyt tarpeitasi tarvitsetko kenties vain:
A Seuraa ja juttelukaveria pimeneviin talvi-iltoihin?
B Ruoan laittajaa ja tiskaajaa joka mukisematta myös siivoaa?
C Apua sukupuolisten tarpeiden tyydyttämiseen?
D tukea tunne-elämän kehitykseen?
Muistatko että vaikka Jeesus nautti nais-puolisten seurasta, hänen ei ollut PAKKO! (Juutalaisuus oli hyvin perhekeskeinen) mennä naimisiin epätäydellisessä tilassa olevien syntisten kanssa.
Epäilemättä hän tiesi tämän lausunnon paikkansapitävyyden
"Mies on lyyrinen, nainen eeppinen, avioliitto dramaattinen. Nainen antaa itsensä palkinnoksi heikolle ja tueksi
vahvalle, eikä yhdelläkään miehellä ole sitä mitä hän
tarvitsisi."
Tai kuten Pavali toteaa hieman toisin sanoin päätelmän tästä sukupuolten ristiriidasta:
"Se, joka antaa neitsyytensä avioliittoon, tekee hyvin, mutta se, joka ei anna sitä avioliittoon, tekee paremmin." 1Kor 7:38
PG
Joskus kyky olla ilman jotakin, mitä ehkä ensihätään luulee haluavansa, osoittautuukin myöhemmin olennaiseksi osaksi onnea! - puhut
PGentleman kirjoitti:
Ajattelehan Salomoa saiko hän elä'män tarkoituksen lopullisen täyttymyksen ja onnellisuuden nautittavista, lihan nähtävistä ja koettavista asioista?
"Suoritin sydämessäni tutkimuksia ilahduttamalla lihaani viinillä, kunnes saatoin nähdä, mitä hyvää ihmisten pojille oli siinä, mitä he tekivät taivaiden alla elämänsä päivien luvun aikana. Ryhdyin suurempiin töihin. Rakensin itselleni taloja; istutin itselleni viinitarhoja. Tein itselleni puutarhoja ja puistoja ja istutin niihin kaikenlaisia hedelmäpuita. Tein itselleni vesilammikoita kastellakseni niistä puita versovaa metsää. Hankin palvelijoita ja palvelijattaria, ja minulle tuli huonekunnan poikia. Myös karjaa, nautoja ja katraita sain suuria määriä, enemmän kuin kaikki ne, jotka olivat olleet Jerusalemissa ennen minua. Kokosin itselleni myös kultaa ja hopeaa, kuninkaiden aarteita ja maakuntien rikkauksia. Minä hankin laulajia ja laulajattaria ja miehen nautintoja: vaimon, jopa useita vaimoja.. Ja minä tulin suuremmaksi, niin, suuremmaksi kuin kukaan, joka oli ollut Jerusalemissa ennen minua. Sen lisäksi minulla pysyi minun viisauteni.
Enkä evännyt silmiltäni mitään, mitä ne pyysivät. En pidättänyt sydämeltäni minkäänlaista iloa, sillä sydämeni oli iloinen kaiken kovan työni takia, ja tämä tuli osakseni kaikesta kovasta työstäni. Ja minä käännyin kaikkien tekojeni puoleen, joita käteni olivat tehneet, ja sen kovan työn puoleen, jonka suorittamiseksi olin tehnyt kovasti työtä, ja katso, kaikki oli turhuutta ja tuulen tavoittelua, eikä mistään ollut hyötyä auringon alla." Saarn 2: 1--->
Oletko eritellyt tarpeitasi tarvitsetko kenties vain:
A Seuraa ja juttelukaveria pimeneviin talvi-iltoihin?
B Ruoan laittajaa ja tiskaajaa joka mukisematta myös siivoaa?
C Apua sukupuolisten tarpeiden tyydyttämiseen?
D tukea tunne-elämän kehitykseen?
Muistatko että vaikka Jeesus nautti nais-puolisten seurasta, hänen ei ollut PAKKO! (Juutalaisuus oli hyvin perhekeskeinen) mennä naimisiin epätäydellisessä tilassa olevien syntisten kanssa.
Epäilemättä hän tiesi tämän lausunnon paikkansapitävyyden
"Mies on lyyrinen, nainen eeppinen, avioliitto dramaattinen. Nainen antaa itsensä palkinnoksi heikolle ja tueksi
vahvalle, eikä yhdelläkään miehellä ole sitä mitä hän
tarvitsisi."
Tai kuten Pavali toteaa hieman toisin sanoin päätelmän tästä sukupuolten ristiriidasta:
"Se, joka antaa neitsyytensä avioliittoon, tekee hyvin, mutta se, joka ei anna sitä avioliittoon, tekee paremmin." 1Kor 7:38
PG
Joskus kyky olla ilman jotakin, mitä ehkä ensihätään luulee haluavansa, osoittautuukin myöhemmin olennaiseksi osaksi onnea!Itse olen naimisissa ja hiljalleen asiat ovat menneet yhä enemmän solmuun. Puolisoni on nykyään ennemminkin raateleva susi kuin tukeva puoliso. Loukkauksilla ei ole määrää eikä mittaa ja mietin välillä että mitä järkeä on tällaisessa liitossa, joka tuntuu olevan puolisolleni loputon tyytymättömyyden lähde. Itse en olisi niin hanakasti eroa hankkimassa, mutta hän tuntuu sitä todella haluavan, mutta on vielä ristiriitainen toiveissaan. Välillä en oikein tiedä mitä tehdä, koska hyvät tarkoitukseni hän kääntää pahaksi.
- PGentleman
puhut kirjoitti:
Itse olen naimisissa ja hiljalleen asiat ovat menneet yhä enemmän solmuun. Puolisoni on nykyään ennemminkin raateleva susi kuin tukeva puoliso. Loukkauksilla ei ole määrää eikä mittaa ja mietin välillä että mitä järkeä on tällaisessa liitossa, joka tuntuu olevan puolisolleni loputon tyytymättömyyden lähde. Itse en olisi niin hanakasti eroa hankkimassa, mutta hän tuntuu sitä todella haluavan, mutta on vielä ristiriitainen toiveissaan. Välillä en oikein tiedä mitä tehdä, koska hyvät tarkoitukseni hän kääntää pahaksi.
Sanotaanko näin että ymmärrän täydellisesti naisia. Olen vain niin tyhmä etten osaa soveltaa ylitsepursuavaa kaikkitietävyyttäni käytäntöön.
Tosiaan HUOAH ! Ja huokausten silta!
Parisuhde ongelmat lienevät tämän universumin vaikeimmin puitavia asioita, Joiden edessä itsekin tunnen voimattomuutta. Ulkopuoliset eivät usein juuri pysty muuten auttamaan kuin korkeintaan suomalla kaverillista myötätuntoa
Vaikka kaikkien hyvää tarkoittavien ajatusten esiin tuominen ilmeisen tulehtuneessa tilanteessa, voi epäilemättä tuntua teidän tilannetta vähättelevältä tai tilanteen vakavuuden huomioonottaen liian kevyeksi otettavalta. En siis ota sitä niin kevyesti etten sanoisi mitään rakentavaa ajatusta
Yleispätevä neuvo onkin tämä, josta on hyvä omalta osaltasi lähteä:
"KÄRSIKÄÄ TOINEN TOISTANNE" ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa" Kol 3:12 - Vaimokulta.
puhut kirjoitti:
Itse olen naimisissa ja hiljalleen asiat ovat menneet yhä enemmän solmuun. Puolisoni on nykyään ennemminkin raateleva susi kuin tukeva puoliso. Loukkauksilla ei ole määrää eikä mittaa ja mietin välillä että mitä järkeä on tällaisessa liitossa, joka tuntuu olevan puolisolleni loputon tyytymättömyyden lähde. Itse en olisi niin hanakasti eroa hankkimassa, mutta hän tuntuu sitä todella haluavan, mutta on vielä ristiriitainen toiveissaan. Välillä en oikein tiedä mitä tehdä, koska hyvät tarkoitukseni hän kääntää pahaksi.
Että tänne sitten kännipäissäsi näitä kirjoittelet. Et ollut suuren humalasi vuoksi kyvykäs seksiin, niin sitten pettymyksissäsi aloit uhomaan minun jättämistäni. Se toistuu jatkuvasti meidän liitossamme ja jättämisestä puhuva olet aina sinä. Koitapas muistella.
Kaiken lisäksi et tule maininneeksi, että minä, sinun miehesi en ole Jehovan todistaja.
Sinusta on vain niin mukavaa heittää paskaa heidän päällensä. Tällä kertaa et hysteerisenä repinyt Raamattua tai jotain muuta vastaavaa.
Jos olen kiinnostunut Jehovan todistajista, se ei tee minusta yhtä heistä. Olen kiinnostunut laivoistakin ja lentokoneista, mutta en silti ole merikarhu tai lentäjä.
Tällaiset valheelliset toista ihmisryhmää kohtaan suunnatut huuhaajutut eivät varmasti ole omiaan vahvistamaan liittoamme, vai kuinka?
Vielä pari kommenttia:
>Itse en olisi niin hanakasti eroa hankkimassa, mutta hän tuntuu sitä todella haluavan, mutta on vielä ristiriitainen toiveissaan.<
Ainoa meistä, joka edes puhuu eroamisesta olet sinä, kultaseni. Mukavaa kuitenkin saada täältä lukea, että olet siinä tosissasi.
>Välillä en oikein tiedä mitä tehdä, koska hyvät tarkoitukseni hän kääntää pahaksi.<
Entäs kun minä pyydän anteeksi ja en kuitenkaan saa anteeksi? Se on ollut toimintamalli koko yhteielomme ajan. Olen viettänyt monta yötä vierelläsi kerjäten sopua ja minut on aina vain toivotettu helevettiin. - Myötätuntoa
PGentleman kirjoitti:
Sanotaanko näin että ymmärrän täydellisesti naisia. Olen vain niin tyhmä etten osaa soveltaa ylitsepursuavaa kaikkitietävyyttäni käytäntöön.
Tosiaan HUOAH ! Ja huokausten silta!
Parisuhde ongelmat lienevät tämän universumin vaikeimmin puitavia asioita, Joiden edessä itsekin tunnen voimattomuutta. Ulkopuoliset eivät usein juuri pysty muuten auttamaan kuin korkeintaan suomalla kaverillista myötätuntoa
Vaikka kaikkien hyvää tarkoittavien ajatusten esiin tuominen ilmeisen tulehtuneessa tilanteessa, voi epäilemättä tuntua teidän tilannetta vähättelevältä tai tilanteen vakavuuden huomioonottaen liian kevyeksi otettavalta. En siis ota sitä niin kevyesti etten sanoisi mitään rakentavaa ajatusta
Yleispätevä neuvo onkin tämä, josta on hyvä omalta osaltasi lähteä:
"KÄRSIKÄÄ TOINEN TOISTANNE" ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa" Kol 3:12"Parisuhde ongelmat lienevät tämän universumin vaikeimmin puitavia asioita, Joiden edessä itsekin tunnen voimattomuutta. Ulkopuoliset eivät usein juuri pysty muuten auttamaan kuin korkeintaan suomalla kaverillista myötätuntoa."
-Tämä kosketti, koska olen itse juuri tullut "petetyksi"juuri ulkopuolisen kaverin myötätunnon takia. Tark. sitä, että ystävä jota luulin ystäväksi ei sitä ollutkaan. En halua eritellä sen tarkemmin,mutta olen tosi "maassa". Jos kaveri olis pettänyt ensi kertaa, ehkä siitä vielä jotenkin selviää, mutta minut on pettäny niiiiin moni, etten tiedä keneen enään voin luottaa. Hölmöjä ajatuksia on kieltämättä käynyt päässä, mutta lapsien olemassaolo aina palauttaa maanpinnalle. Jaksa! Voimia! Vaimokulta. kirjoitti:
Että tänne sitten kännipäissäsi näitä kirjoittelet. Et ollut suuren humalasi vuoksi kyvykäs seksiin, niin sitten pettymyksissäsi aloit uhomaan minun jättämistäni. Se toistuu jatkuvasti meidän liitossamme ja jättämisestä puhuva olet aina sinä. Koitapas muistella.
Kaiken lisäksi et tule maininneeksi, että minä, sinun miehesi en ole Jehovan todistaja.
Sinusta on vain niin mukavaa heittää paskaa heidän päällensä. Tällä kertaa et hysteerisenä repinyt Raamattua tai jotain muuta vastaavaa.
Jos olen kiinnostunut Jehovan todistajista, se ei tee minusta yhtä heistä. Olen kiinnostunut laivoistakin ja lentokoneista, mutta en silti ole merikarhu tai lentäjä.
Tällaiset valheelliset toista ihmisryhmää kohtaan suunnatut huuhaajutut eivät varmasti ole omiaan vahvistamaan liittoamme, vai kuinka?
Vielä pari kommenttia:
>Itse en olisi niin hanakasti eroa hankkimassa, mutta hän tuntuu sitä todella haluavan, mutta on vielä ristiriitainen toiveissaan.<
Ainoa meistä, joka edes puhuu eroamisesta olet sinä, kultaseni. Mukavaa kuitenkin saada täältä lukea, että olet siinä tosissasi.
>Välillä en oikein tiedä mitä tehdä, koska hyvät tarkoitukseni hän kääntää pahaksi.<
Entäs kun minä pyydän anteeksi ja en kuitenkaan saa anteeksi? Se on ollut toimintamalli koko yhteielomme ajan. Olen viettänyt monta yötä vierelläsi kerjäten sopua ja minut on aina vain toivotettu helevettiin.Mistä syystä vielä ette ole liittoanne purkaneet? Yhtä helvettiähän tuo näyttää olevan, siis miksi kärsimys?
- Vaimokulta.
t-i-u-k-u kirjoitti:
Mistä syystä vielä ette ole liittoanne purkaneet? Yhtä helvettiähän tuo näyttää olevan, siis miksi kärsimys?
Vaan kysy tuolta frouvalta, minä kun en aio eroa ottaa. Onko sinusta viisain konsti ongelmien ratkaisuun mennä niitä pakoon?
Tosimies kohtaa hulluimmankin naaraan rohkeasti kerta toisensa jälkeen, ja lempeästi saattaa hänen kuohaavat hormoninsa jälleen hetkeksi virtaamaan sopuisasti.
- joku
Ei eroteta, jos seurustelet "puhtaasti" siis ei seksiä ennen avioliittoa. JT:t eivät kuitenkaan tule häihisi. Jos sinulla on vanhemmat tai sisarukset mukana, heistä joku voi ehkä tulla, mutta sitäkään ei pidetä suotavana. Onnea kukaan ei toivota, sitä pidetään sopimattomana.
Jos olet ravari, avustava tai vanhin niin menetät nämä palvelustehtävät.
Varmaan joudut tekemään tiliä vanhimmille, oliko seurusteluaika puhdasta.Eikä siitäkään eroteta, jos se ei ollut, mutta sitä pitää sitten katua!
PS:Jos jatkat seksillistä seurustelua, niin siitä erotetaan olipa se tyttö JT tai ei!- lpujev
halveksit jt:n raamattuun perustuvaa uskoa vaikka nähtävästi olet todistaja!huh huh,kuinka uskallat toimia korkeinta vastaan?usko ei ole sydämessäsi.
- Itsekkin rakastunut
Sanon heti ensi alkuun, etten ole Jt. -Mutta mielipiteeni kai voin sanoa.
Minua kosketti kysymyksesi, ihan siksi, jos todella olet rakastunut ja hän tuntuu oikealta niin menkää ja tulkaa onnellisiksi ja olkaa toistenne parhaita ystäviä! Mikään ei korvaa Rakkautta, joka on samalla tosiystävyyttä, älä tuomitse itseäsi jos olet löytänyt itsellesi mielestäsi elämänkumppanisi. Ymmärrän kyllä toki, että olet huolissasi, kuinka kanssaveljet/siskot ja muu suku yhteisö suhtautuvat valintaasi, mutta toivon että kuuntelet sydämesi ääntä. Olen todella harmissani, jos teet valinnan muin perustein, kuin jos tunnet oikeaa kumppanuutta ystävääsi kohtaan. -Mutta ymmärrän, tai koetan ymmärtää huolesi silti. Voimia sinulle toivotan!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235953- 602057
- 271529
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2411314Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691158- 741155
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531127- 511092
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1451087Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601035