kouluista

lohjalla

mitä mieltä olette?Olen huomannut että lohjan kouluissa on paljon kiusaamista..Oppilaat keskenään tappelee ja jotain kiusataan erittäin vakavasti ja niihin ei vain uskalla opettajat puuttua.Sitten on niitä,että opettajat kiusaa oppilaita..Henkisesti ja fyysisesti..jopa vaatteista opettajat kehtaavat moittia oppilaita.Ja tälläistä todella tapahtuu lohjan kouluissa.Kertokaa vanhemmat millaisia kokemuksia teillä on koulukiusaamisesta lohjalla ja miten teihin on suhtauduttu kun olette alkaneet asiaa selvittämään.

8

639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti vaan

Emmä kyllä mittä ole huomannu. Eikä lapsetkaan ole valittannu. Oliko tää joku provoyritys?

Missä koulussa sitä kiusaamista sun mielestä on? Opettajat kiusaa oppilaita ... ja jopa fyysisesti?

• niiinhän.......

sitä toivois ja uskois että eihän mein lapsen koulussa sellasta tapahdu..Minä kuulin taasen juttua myös,että mäntynummen koulussa olisi ollu oikein pattitilanne nimenomaan kiusaamisen takia..Siellä oppilaat kiusas ja vanhempien ollessa kouluun yhteydessä,ei kukaan opettajista ottanut minkään valtakunnan kantaa..Vaan vanhemmat pisti aisaa adressin muodossa etiä päin...Mikä siinä on,että opettajien on niin helvetin vaikee ottaa sellaista todesta kuin koulukiusaaminen..Ei ne ihmiset tuolla lehtien palstoilla ja keskusteluohjelmissa omilla njimillä naamoilla turhasta tule varmaan paskaa jauhaan.Ite olen tehny opettajalle hyvin selväksi,että jos tulee minun korviin kiusaamisesta puhetta ja niin että se todella on myös jo ongelma ja siitä laps kärsii,niin aivan taatusti tulee opettja siihen puuttumaan.Eräässä lohjan koulussa aikoinaa annettiin 4luokkalaisen pojan elvistellä pienimmille ja jopa opettajille..Vaan eipä sielläkään uskaltanut opettaja antaa palautetta vanhemmille,kun pelkäsi oppilasta.Tämä onkin milelenkiintoinen aihe,koska tälläsitä on myös meidän ihanassa pikkukaupungissa,mutta eihän niistä puhuta.

• Toinen äiti
        niiinhän....... kirjoitti:

sitä toivois ja uskois että eihän mein lapsen koulussa sellasta tapahdu..Minä kuulin taasen juttua myös,että mäntynummen koulussa olisi ollu oikein pattitilanne nimenomaan kiusaamisen takia..Siellä oppilaat kiusas ja vanhempien ollessa kouluun yhteydessä,ei kukaan opettajista ottanut minkään valtakunnan kantaa..Vaan vanhemmat pisti aisaa adressin muodossa etiä päin...Mikä siinä on,että opettajien on niin helvetin vaikee ottaa sellaista todesta kuin koulukiusaaminen..Ei ne ihmiset tuolla lehtien palstoilla ja keskusteluohjelmissa omilla njimillä naamoilla turhasta tule varmaan paskaa jauhaan.Ite olen tehny opettajalle hyvin selväksi,että jos tulee minun korviin kiusaamisesta puhetta ja niin että se todella on myös jo ongelma ja siitä laps kärsii,niin aivan taatusti tulee opettja siihen puuttumaan.Eräässä lohjan koulussa aikoinaa annettiin 4luokkalaisen pojan elvistellä pienimmille ja jopa opettajille..Vaan eipä sielläkään uskaltanut opettaja antaa palautetta vanhemmille,kun pelkäsi oppilasta.Tämä onkin milelenkiintoinen aihe,koska tälläsitä on myös meidän ihanassa pikkukaupungissa,mutta eihän niistä puhuta.

Minun lasta kiusattiin Ojamon koulussa, sama poika oli kiusannut muitakin. Tässä oli nimittelyä ja fyysinen päällekäyminen. Kun kerroin asiasta opettajalle, niin asia meni rehtorille ja koulusta otettiin yhteyttä pojan kotiin ja hoidettiin asia niin että kyllä kiusaaminen loppui siihen yhteen kertaan.

Vähän vastaavan tapauksen tiedän myös Metsolasta, että lyhyeen on kiusaaminen loppunut kun rehtori on puuttunut asiaan.

Kyllä se asenne sieltä koulun rehtorista lähtee.

• kiusattu--

Itse olen törmännyt kiusaamiseen Anttilan koulussa ja ammattikoulussa.
      Kummassakaan opettajat ei puuttunu mitenkään asiaan ja en itsekään niistä puhunu ikinä. Ikuiset arvet jääny. Onneksi ei tarvitse enää käydä kouluja.

• ent oppilas

Toi yllätti mut, koska mun mielestä Anttilassa aina puututtiin tosi tarkasti sellaseen, jos jotain joskus esiintyi?

Ootko siis sitä mieltä, että opettajat ei hoitanu hommiaan? Onks joku tietty ope mielessä?

Ja pakko ny kans kysyy, et ootko esim ollu paljon mua ennen, mä olin nyt 2002-05.

• ----------------------------

Kaikissa kouluissa on paljon kiusaamista, sen vain huomaa kun joutuu siihen lähelle.
      Lohja ei ole sen parempi tai huonompi paikka kuin mikään muukaan.
      Jos huomaa kiusaamista on siihen puututtava vaikka kasvot menisivätkin, ei auta muuten huutelu.
      Itsestämme on kaikki kiinni ja siitä kuinka kovia olemme.
      Kovia ei kiusata, mutta kova ollakseen pitää olla kova.

• kyllähän täällä..----------...

kaikkea sattuu ja tapahtuu..kun viimeviikon lehdessäkin oli oikein kirjoitus kuinka lohjalainen rehtori telkee oppilaan varastoon..Tai siinä luki kylläkin länsi-uusmaalainen..mutta kuinka ollakkaan,niin tapaus olikin lohjalla..Näin täällä..Mä sanon suoraan,että nykyajan koulut varsinkin peruskoulu jopa siis ala-asteelta lähtien on täysin hakoteillä..Opettajat luulee olevansa helvetin fiksuja ja sivistyneitä ja sitten kun vanhempana otat kantaa johonkin asiaan niin ei osata muuta kuin änkyttää vastaan..Ollaan kun mykkä......kympit kourassa ja aletaan etsimään vikoja sitten vanhemmista,mutta ei vaan vahingossakaan katota itte peiliin ja mietitä,että oisko kenties koulussa tai opettajassa jotain vikaan oppilaan käyttäytymiseen...

• Ihan vaan utelias

En tiennytkään että se oli Lohjalta ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe