miksi

kiellettiin

meillä kun oltiin uskovaisessa perheessä niin ei saanut lukea Vanhaa Testamenttia mutta Uutta kyllä.
Olisiko joku joka voisi kertoa. Mitä siihen liittyy sellaista. Kerron vielä.en ole lukenut mutta uuden kyllä.

9

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peku `

      Vanhaa testamenttia voi sanoa teurastuskirjaksi.
      Juomala esim. tuomitsi kuolemaan jos teki hitusenkaan töitä sinä päivänä joka oli pyhitetty hänen palvomiseksi eli yksi päivä viikossa (eihän siinä jäis ketään henkiin).
      Siitä lähtien tähän päivään on raamattua rustattu uuteen muotoon eikä siinä ole enää asioita jotka ei olisi ristiriidassa johonkin toiseen raamatun kohtaan.

      Tuon kooosteen kun luet niin tiedät.
      http://www.parse-error.com/uskontokritiikki/uskontokritiikki_yhteenveto.html

      • kiellettiin

        samaa raamatun sanaahan se pitäisi olla. Sitähän vois vaikka verrata että lukis jostakin jatko kirjasarjasta vain viimeisen. Eihän siinä olisi mitään järkeä. Ei voisi yhdistää asiaa mihinkään aikaisempaan.


      • Peku `
        kiellettiin kirjoitti:

        samaa raamatun sanaahan se pitäisi olla. Sitähän vois vaikka verrata että lukis jostakin jatko kirjasarjasta vain viimeisen. Eihän siinä olisi mitään järkeä. Ei voisi yhdistää asiaa mihinkään aikaisempaan.

        Et ois voinut vertausta paremmin sanoa.
        Mutta just niin se on.

        Tuossapa ihan esimerkkinä neljän asiantuntijan mielipide uusimmasta käänöksestä vertailtuna 1930-luvulla tehtyyn käänökseen.
        http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/akavavaroitus.htm


      • uskonsankari

        -Alkuperäinen Raamatun teksti on sellainen kuin se on,se että erilaisia kääntäjiä joilla ei nämä kaikki Aramean sekä Hebrean ja muiden alkukielien kaikki koukerot ole olleet ihan tarkkaan,menneinä aikoina hallinnassa,tuskin on Raamatun syy ja Jumalan..

        -no nythän tämäkin asia poistuu päiväjärjestyksestä Kun Raamattu Kansalle yhdistys saa valmiiksi Raamatun kaikki vanhan testamentin käännökset ja uusihan onkin jo valmiina vissiin..

        -ne ovat sitten varmasti niin tarkkoja käännöksiä alkukielestä kuin voi olla,siis suomeksi !

        -jos emme usko siihen että koko Raamattu on kirjoitettu Jumalallisesta inspiraatiosta käsin ja että Jumala ei ole sitä valvonut,-mitä sinne on kirjoitettu,niin aika turhaa on höpistä sitten uskomisesta muutakaan !

        -mutta ihmiset on kautta vuosisatojen aliarvioineet Jumalan SAnaa,koittaneet tehdä tyhjäksi ja jopa tuhotakkin Raamatut,-mutta edelleenkin se on voimissaan ja voimassa !

        -uskon että Jumala kyllä kykenee pitämään huolen sanastaan,kuten on tähänkin asti käynyt !

        -Jeesuskin sanoi että taivas ja maa,palavat,-mutta minun Sanani ei ikinä muutu !


      • uskonsankari
        uskonsankari kirjoitti:

        -Alkuperäinen Raamatun teksti on sellainen kuin se on,se että erilaisia kääntäjiä joilla ei nämä kaikki Aramean sekä Hebrean ja muiden alkukielien kaikki koukerot ole olleet ihan tarkkaan,menneinä aikoina hallinnassa,tuskin on Raamatun syy ja Jumalan..

        -no nythän tämäkin asia poistuu päiväjärjestyksestä Kun Raamattu Kansalle yhdistys saa valmiiksi Raamatun kaikki vanhan testamentin käännökset ja uusihan onkin jo valmiina vissiin..

        -ne ovat sitten varmasti niin tarkkoja käännöksiä alkukielestä kuin voi olla,siis suomeksi !

        -jos emme usko siihen että koko Raamattu on kirjoitettu Jumalallisesta inspiraatiosta käsin ja että Jumala ei ole sitä valvonut,-mitä sinne on kirjoitettu,niin aika turhaa on höpistä sitten uskomisesta muutakaan !

        -mutta ihmiset on kautta vuosisatojen aliarvioineet Jumalan SAnaa,koittaneet tehdä tyhjäksi ja jopa tuhotakkin Raamatut,-mutta edelleenkin se on voimissaan ja voimassa !

        -uskon että Jumala kyllä kykenee pitämään huolen sanastaan,kuten on tähänkin asti käynyt !

        -Jeesuskin sanoi että taivas ja maa,palavat,-mutta minun Sanani ei ikinä muutu !

        -oli voimassa Mooseksen lait ja muut perinnäis-säännöt,-eläinuhrit syntien sovittamiseksi
        jne..
        -Jumala käytti rangaistustuomioissaan monia kansoja kurittaakseen toisia jne..
        -silloin elettiin siis sen aikaista lakiliittoa sen lakien ja asetusten,mukaan..
        -ja tuhosihan Herra kerran vedenpaisumuksella koko silloisen maailman,-jota Hän tosin sitten katui ja sanoikin että ei hävitä maailmaa,enää hukuttamalla jne..
        -koko vanhan testamentin kirjoituksissa menee jo ikäänkuin punaisena,lankana ennustus Jeesuksesta
        ja siitä että Hän on tuleva ja syntyvä,maailmaan sovittaakseen ihmiskunnan,synnit !
        -Kun Jeesus sitten tuli maailmaan alkoi UT:n aika ja liitto,jossa on vallan erilaiset systeemit kuin VT:n aikana oli..
        -enää ei tarvitse uhrata eläimiä Jumalalle,syntiuhriksi eikä mitään muutakaan sen kaltaista,-koska Jeesus kertakaikkisella uhrilla,sovitti KAIKEN !
        -TOSIN tällekkin maailmanajalle on määrätty omat ,tuomionsa jotka aikanaan,astuvat voimaan,-mutta vielä elämme armon ajassa,jossa jokainen voi tulla sisälle pelastukseen jos vain halua on !


    • ollut uskovainen

      Uskovaisessa perheessä nimenomaan luetaan vanhaa testamenttia.ja uusi on lähes kielletty.uskallan epäillä perheesi uskovaisuutta.uskonnollisuus vallitsi todennäköisesti.

      Teillä peläjättiin demoneita ja totuutta.ihan selvästi.

    • K-18.

      Siellä on niin raakoja kuvauksia, etten yhtään ihmettele. Eihän lasten anneta katsoa teurastusleffojakaan.

    • uskovaisen perheen motiiveja, koska koko Raamatun punainen lanka on Jeesus Kristus, alusta loppuun...Lue toki koko Raamattu ja usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi. Ap.t.16:31

    • vanhemmiltasi

      me emme voi tietää heidän aivoituksiaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe